Mõistusevastased manöövrid liikluses

Keilas Jaama teel on rohelise punktiga märgitud jalakäija, punasega tema võimalik liikumissuund ja kollasega auto. Tihti jääb auto seal seisma kui märkab rohelisel täpil jalakäiat liikumas. Küsimus; kust see juht teab, et jalakäia suundub ülekäigurajale? Mitte otse edasi. Mustaga on märgitud mingi el. post, mille ümbert peab jalakäija niikuinii minema. 

Hiiu raudtee ülesõidu juured on peateeks raudteelt tulijad. Mina tulen rohelist joont mööda ja see, kes tuleb punast joont mööda, laseb mulle signaali. Mina panin talle oma parema külje ette, järelikult segasin teda raudteele sõitmast. Ometi on meil mõlemal ristumine peateega märgid ees. Seni olen arvanud, et minul oli seal õigus ja tema peab mind läbi laskma, sest meie ristumiskohas olen mina juba peateel. Kuidas teie sellest aru saate? 

Tegin Jaama tee suuremaks.


Manustatud failid Pilt (pildid)
       

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(31-10-2020, 13:29 PM)aavu Kirjutas:  Hiiu raudtee ülesõidu juured on peateeks raudteelt tulijad. Mina tulen rohelist joont mööda ja see, kes tuleb punast joont mööda, laseb mulle signaali. Mina panin talle oma parema külje ette, järelikult segasin teda raudteele sõitmast. Ometi on meil mõlemal ristumine peateega märgid ees. Seni olen arvanud, et minul oli seal õigus ja tema peab mind läbi laskma, sest meie ristumiskohas olen mina juba peateel. Kuidas teie sellest aru saate?

Tegu on ju ühe ja sama ristmikuga, isegi mingit eraldusriba pole, mis võiks segadust tekitada. Sina teed vasakpööret, vastutulija parempööret, järelikult pead Sina talle teed andma. Elementaarne ju. Sul on vedanud, et selliselt arvates seal plekikortsutamiseni pole jõunud.
Vasta

(31-10-2020, 13:29 PM)aavu Kirjutas:  Hiiu raudtee ülesõidu juured on peateeks raudteelt tulijad. Mina tulen rohelist joont mööda ja see, kes tuleb punast joont mööda, laseb mulle signaali. Mina panin talle oma parema külje ette, järelikult segasin teda raudteele sõitmast. Ometi on meil mõlemal ristumine peateega märgid ees. Seni olen arvanud, et minul oli seal õigus ja tema peab mind läbi laskma, sest meie ristumiskohas olen mina juba peateel. Kuidas teie sellest aru saate?
Nii ongi! Tulles mööda Pärnakat Kivimäe poolt ja pöörates paremale ülesõidule, oled KOHUSTATUD kõik teel liikujad läbi laskma! See muudatus tehti seal u. aasta-kaks tagasi. Enne oli jah paremakäe-reegel, enam mitte. Probleemiks olidki ÜLBED autojuhid, kes isegi lõõtsabussile ette trügisid ja peamise ristmiku niimoodi umbe panid. Vääna-Pärnaka pealt tuli õhtuti piisavalt autosid, et seda jama tekitada ja neil oligi õigus ka... Enam pole. 
Kasutan seda ristmikku pidevalt, nii autoga kui viimasel ajal ka jala. Ja neid tuututavaid parempöörde-lolle, kes märke ei tunne, on ikka näha!
Vasta

(31-10-2020, 13:47 PM)zazik Kirjutas:  
(31-10-2020, 13:29 PM)aavu Kirjutas:  Hiiu raudtee ülesõidu juured on peat

Tegu on ju ühe ja sama ristmikuga, isegi 
Pildil ju ohutus saar vahel ja annateed märgidki joonistatud parempöörde tegija peab sellisel juhul ikka teed andma. Aga sellistes olujordades on mõistlik ettevaatlik olla. Tartus aardla tänavalt roopasse vasakpööret tehes on sarnane olukord.
Vasta

Möhh

Mis ajast parempöörde tegija vasakule teed peaks andma? Sellises võrdses olukorras. 
Ühelt ja samalt tänavalt pööratakse ohutussaare olemasolu ei muuda midagi. 

Või mida see saar siis määrab?
Vasta

(31-10-2020, 15:04 PM)pvr Kirjutas:  ...
Pildil ju ohutus saar vahel ja annateed märgidki joonistatud parempöörde tegija peab sellisel juhul ikka teed andma. Aga sellistes olujordades on mõistlik ettevaatlik olla. Tartus aardla tänavalt roopasse vasakpööret tehes on sarnane olukord.
jep, sarnases olukorras sõidan Tartus Aardlast Roopasse tavaliselt parempöördega ja annan teed vasakpöörde tegijale vastavalt märgile "Anna teed"
Vasta

(31-10-2020, 20:03 PM)MeelisV Kirjutas:  Möhh

Mis ajast parempöörde tegija vasakule teed peaks andma? Sellises võrdses olukorras. 
Ühelt ja samalt tänavalt pööratakse ohutussaare olemasolu ei muuda midagi. 

Või mida see saar siis määrab?
Määrab märk "Anna Teed!". Hiiul ju see keiss, et üle raudtee tulles on PEATEE suund vasakpööre Kivimäe suunas. Samas  ei ole seda vastupidi - parempöördele pand iette ananteed-märk. Ja see kohustab KÕIK risti ees sõitjad läbi laskma, sõidavad need tagurpidi või katuse peal! Ehk mingit võrdsust seal ei ole. Probleem oligi vanasti, kui oli saar vahel, kus peal annateed, mis "mõjus" otsesõitjatele. Nüüd on kord majas. Aga ohutussaarega on ikkag ierisus olemas, mid ame ei pruugi teada! Ehk "Anna Teed!" märki ei pruugi üldse olal aga parempööraja on KOHUSTATUD kõigile teed andma! Erisus on REGULEERITAV ristmik, Hiiul on reguleerimata, kus reguleeriti sama asi ära märgiga! Mõte jäi samaks!


Tsitaat:[b]§ 58.   Sõitmine reguleeritud ristmikul[/b]
  ...
  (5) Kui ristmikul on parempöörderada muust sõiduteest eraldatud ohutussaarega ja enne ristmikku paremal pool foori ei ole, tuleb paremale pöörata, sõltumata ristmikul olevate fooride tuledest, andes teed mis tahes teisest suunast sõitvale juhile.
Vasta

(31-10-2020, 20:03 PM)MeelisV Kirjutas:  Möhh

Mis ajast parempöörde tegija vasakule teed peaks andma? Sellises võrdses olukorras. 
Ühelt ja samalt tänavalt pööratakse ohutussaare olemasolu ei muuda midagi. 

Või mida see saar siis määrab?

Sul on teeandmise kolmnurk ees. Mis teistel ees on, pole oluline.

Saar määrab niipalju, et vastassuunast vasakule pööraja on Sinu jaoks juba teel ees ehk sõidab otse.

Aga alati võib muidugi juristidele tööd ja rikkalikku leiba pakkuda, ajades parema käe jonni edasiSmile
Vasta

Loeks Sirk'i kommentaari kui oleks võimalik.
Vasta

(31-10-2020, 20:49 PM)MeelisV Kirjutas:  Loeks Sirk'i kommentaari kui oleks võimalik.
Seda vastabki, KOGEMUSED LKFi kahjukomisjoni, moodsa nimega lepitajate juures Indreku sõnadega: sõitku "Anna Teed!" märgi taga liiklejad kuidas tahes, sinu asi on teed anda!!!
Siis oli jutt ringristmikust, kus ees on see märk ja kus mingi tibi otsustas vastupäeva läbi sõita. Malloci 525e läks mahakandmisele... Et olevat driftinud jms Merivälja vana poe juures ringil. So what?
Vasta

Siiski huvitaks kommentaarid selle ristmiku kohta. 
Meelevaldsed ülekandad sarnastele asjadele ei pruugi olla pädevad. 

Ringil olijal ei ole anna teed märki. 
Seal ristil on vasakpöördel aga tee andmise kohustuse märk. 

Jah tean et ka ühesuunalisel teel vastas suunas sõitjale ette keerates jääb keeraja süüdi.
Vasta

(31-10-2020, 21:16 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
Seal ristil on vasakpöördel aga tee andmise kohustuse märk. ...
Vasakule pööraja peab teed andma küll, aga see märk käib mustaga tähistatud elik raudteelt tulijatele, et ei jääks raudteele autokolonn seisma ... raudteele pealesõitjate omavahelise järjekorra paneb paika teine "anna teed" märk
Vasta

Küll on ikka keeruline...
Vasta

Seda peatee kulgemise suuna märki pole seal juba tükk aega

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Keeruline on seepärast, et olukord pole üheseltmõistetav, märkides on konflikt sees.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Panen siis ühe veel, ehk saab selgemaks. Pärnu mnt-lt Järvevana suunas. 

Kanama kohta olen kuulnud, et eksamisõidul kukutakse läbi kui kohe peale pideva joone lõppu ümber reastuda. Ei tea miks, kui kedagi ei sega. Võibolla eksami sooritaja ei kiirenda  ja jääb kaugematele jalgu, igatahes peab kiirendus-aeglustusraja lõpuni sõitma. Märk ju kohustab paremat suunda näitajad niigi lubama enda ette aeglustusrajale.


Manustatud failid Pilt (pildid)
       

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

strech pani siia konkreetse pildi,mis lõpetavad kõik vaidlused ja arusaamatused.kui on anna teed märk,siis annad ju teed,pole vahet kus suunast masinad tulevad
Vasta

(31-10-2020, 23:44 PM)Marko Kirjutas:  Keeruline on seepärast, et olukord pole üheseltmõistetav, märkides on konflikt sees.
Ei või olla Big Grin
Vasta

(31-10-2020, 21:16 PM)MeelisV Kirjutas:  Jah tean et ka ühesuunalisel teel vastas suunas sõitjale ette keerates jääb keeraja süüdi.
Ma igaks juhuks mainin, et päris nii see ei ole! Keegi võttis kätte ja käis kohut (kuni riigikohtuni) ja tulem oli jagatud süü (vist) 80% süüst vastassuunas sõitja : 20% anna teed eiraja.
"Vist" sellepärast, et pole lõplikku kohtulahendit näinud, ainult RK lahendit, kus saadetakse tagasi alamasse astmesse ja kellegi "teadja" kommentaari et 80:20 :-)
AGA kindlasti mitte 100:0 või 0:100
Vasta

(31-10-2020, 23:45 PM)aavu Kirjutas:  Kanama kohta olen kuulnud, et eksamisõidul kukutakse läbi kui kohe peale pideva joone lõppu ümber reastuda. Ei tea miks, kui kedagi ei sega. Võibolla eksami sooritaja ei kiirenda  ja jääb kaugematele jalgu, igatahes peab kiirendus-aeglustusraja lõpuni sõitma. Märk ju kohustab paremat suunda näitajad niigi lubama enda ette aeglustusrajale.

Mina sõitsin seal ka nagu igapäevasõidukiga harjunud ehk kohe esimese võimalusel keskmisele sõidurajale ja sain sõiduõpetajalt "noomida", mujal käskis veokiga kohe pärast pidevjoont reastuda, et sõiduautod külje peale ei poeks ja niiviisi kiirendusraja lõpus ise troppi ei satuks. Aga vot selles kohas oli see viga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne