Lada 2107

(24-10-2020, 21:45 PM)vanapagan Kirjutas:  Kesklainel peaks päevasel ajal ka üks venekeelne usuraadio tulema.
Jah, see on see venekeelne Pereraadio (mida ma juba eelpool mainisin), mille saatja asub Kavastus ja millele parseldati maha juba Wabariigi aegadest kasutusel olnud Eesti Raadio kesklainesagedus 290m e. 1033kHz Sad . Proovisin just praegu. Tartus on igatahes hästi kuulda.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Eeldusel, et raadiol on skaalanöör korras, peaks see Pereraadio asuma kuskil selles pildil punaseks tõmmatud alas:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

(24-10-2020, 21:55 PM)Formika Kirjutas:  
(24-10-2020, 21:40 PM)Mossemees Kirjutas:  
(24-10-2020, 21:11 PM)Formika Kirjutas:  Täna ühendasime raadio taha, võtab ilusti luti suhu aga ainult sahiseb.
Proovi kesklainel öösel. Siis levivad kaugemad raadiojaamad paremini. Eeldusel, et antenn ise, ühendus antenni ja antennikaabli vahel, antennikaabel ja ühendus raadio ja kaabli vahel on korras. Ise kahtlustan, et sul ei saa antenn kaabliga korralikku ühendust (ära oksüderunud, vaja lahti võtta ja puhastada) ja see mitukümmend aastat vana antennikaabel tõenäoliselt sisaldab ka igasugu üllatusi. Aga hea juba seegi, kui raadio ilusti voolu järgi võtab ja mingitki häält teeb, olgu siis kasvõi sahin. Kui seegi häälenuppu keerates täie volüümiga tuleb, peaks raadio iseenesest korras olema. Oleks vaid signaali, mida vastu võtta.
Jah, sahin läheb keerates kõvemaks. Antenni kaabli panin taha, nagu uus teine. Muidugi katsetasin seda värki plekkkatusega garaazis ja siin Võrumaa lõunaosas ei pruugi ka Vene usu propagandat eriti levida. Pole just eriti palju õigeusklikke. See rohkem Setomaa värk aga see jääb siit linnulennult 30 km kaugusele. Seal ma Zimmiga mingit papi leelotamist kuulsingi.
Žiguli puhul üks mõeldav variant raadio katsetamiseks võiks olla äkki jagaja rootori seest selle raadiohäirete kaitsme väljavõtmine ja asendamine suvalise naelajupiga näiteks. Sel juhul peaks auto süütesüsteem toimima sädesaatjana e. tekitama piisavalt raadiohäireid e. sisselülitatud raadiost peaks olema kuulda pinin, mille sagedus muutub vastavalt mootori pööretega. Endal pole olnud vajadust proovida, aga tekkis selline mõte.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Kui see nõukaaegse krapi välimus on eluliselt tähtis, siis mõistlik osta selline asi:

https://www.retromanufacturing.com/pages/radios

lõigata nõukakrapilt molu maha ja siirdada päris asjale külge. Puhtam, kuivem ja muretum tunne.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Täna hommikul kobisin garaazi kindla plaaniga mitte enne välja tulla, kui kõik puudused kõrvaldatud. No nii hästi ei läinud aga sellest edaspidi. Kõigepealt sai kapoti amortisaatorile uus kõrv pandud. 5 minutit ja kapotti pole vaja enam toetada.
   
Siis võtsin pesuri paagil kaane maha ja tulede pesuri pump külge, juhtmed ka ja siis avastasin, et olen unustanud toru, mis läheb pumba juurest tulede juurde ja seal peab ka veel üks kolmik vahel olema. Klaasi pesuri pump on mul must ja tulede oma valge. Kas see peab nii olema või tuleb teine pump ka mustaks värvida?
   
Tulede luudade paigalduseks tuli iluvõre maha kruttida. Nende paigaldus kukepea.
   
Viimase asjana võtsin pedaalid käsile. No meeldiv töö see ei ole. Läks oma paar tundi enne, kui sai vahetatud. Vahetasin ära kogu sõlme ja nüüd peaks see ka õige olema. Üks vedru jäi panemata ja ootab mõnda nooremat ja painduvamat indiviidi. Pedaalide kummid said ka uued. 
   
Järgmisel nädalal saan ka veljed kätte ja siis võib värviparandus töödele mõtlema hakata.
   
Vasta

Mina värviks/muudaks pigem mõlemad valgeks:
   
Viide1Viide2Viide3

Aga kui mustasid versioone mõlemaga reaalselt ka leiab, siis miks mitte ka mustaks värvida.

Hoopis põnevama asjana leidsin ka lõpuks tehasebrošüüri, kus 2107 on 06 velgede ja kroomkilpidega:

   
Viide
Küll aga on tegu juba AvtoVAZi aegadega ja 2000+ aastad.
Vasta

Kusjuures see gaasiamort on huvitav detail. Mossepoweri toodud viitel nr 2 olevalt 2107 kapotil seda pole - on mingi traadist tehtud tugi. Vanematel mudelitel, sh minu 1989vla 2104-l oli kapoti keskel hoopis vedruhoidik.

Muide, mis neljakandiline asi see punasel kapotialusel pidurivõimendi all on, kuhu üks jäme voolik külge läheb? Gaasiseadme reduktor?
Vasta

See on roolikarp ja voolik läheb hoopis pidurivõimu ja on vaakumi oma.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

Üks originaalne 2107:

https://www.youtube.com/watch?v=jFzeQt1cT60
Vasta

Kataloogi pilt näitab amordi jämedamat otsa üles:
[Pilt: m200.gif]

Ja jutuks olnud vedruhoidik 05 kataloogis:
[Pilt: m200.gif]
Vasta

(07-11-2020, 18:02 PM)Mahno Kirjutas:  Kusjuures see gaasiamort on huvitav detail. Mossepoweri toodud viitel nr 2 olevalt 2107 kapotil seda pole - on mingi traadist tehtud tugi. Vanematel mudelitel, sh minu 1989vla 2104-l oli kapoti keskel hoopis vedruhoidik.

Muide, mis neljakandiline asi see punasel kapotialusel pidurivõimendi all on, kuhu üks jäme voolik külge läheb? Gaasiseadme reduktor?
VAZ 2104 = VAZ 2105 Wink
VAZ 2107 kapott teistsugune.
Robi.
Kataloogis on ka seletus mahatõmmatud osa kohta kuu ja aasta, mis ajal tehti "tootearendus" Wink
Vasta

Kataloogi pilt näitab amordi jämedamat otsa üles:
[Pilt: m200.gif]

Ja jutuks olnud vedruhoidik 05 kataloogis:
[Pilt: m200.gif]
Eks ma keeran selle amordi ümber. Venemaal käisvad vist kõik asjad tagurpidi. Kuna pole 07 kunagi omanud, siis mõtlesin, et amordid käivad nii, nagu mul tää juures puidu pinkide ohutus luugid. Neil kõigil jämedamad otsad allpool.
Vasta

Gaasvedru õige paigaldus on reeglina alati silinder ülesse. Antud juhul jääb luugi avanedes silindris olev õli kolvivarre juhpuksi juurde ning käigu viimases osas toimub kolvivarre liikumise pidurdamine õli surumisega läbi kolvis olevate avade. Olenevalt siis gaasvedru ehitusest saab seda pidurdusmaad ja pidurduse tugevust muuta. Nii palju siis lühidalt gaasvedru ehitusest. PS. Odavama otsa gaasvedrudel on selline omadus valikuline st. on ja ei ole ka nagu Smile. See tagasihoidlik jutt muidugi ei aita sul kuidagi paremini autot originaalsena taastada, pigem ehk avardab teadmisi. Tarin juba 20 a tellimuse alusel gaasvedrusid meie kenale maale Smile
Vasta

(08-11-2020, 19:53 PM)Virko Kirjutas:  Gaasvedru õige paigaldus on reeglina alati silinder ülesse. Antud juhul jääb luugi avanedes silindris olev õli kolvivarre juhpuksi juurde ning käigu viimases osas toimub kolvivarre liikumise pidurdamine õli surumisega läbi kolvis olevate avade. Olenevalt siis gaasvedru ehitusest saab seda pidurdusmaad ja pidurduse tugevust muuta. Nii palju siis lühidalt gaasvedru ehitusest. PS. Odavama otsa gaasvedrudel on selline omadus valikuline st. on ja ei ole ka nagu Smile. See tagasihoidlik jutt muidugi ei aita sul kuidagi paremini autot originaalsena taastada, pigem ehk avardab teadmisi. Tarin juba 20 a tellimuse alusel gaasvedrusid meie kenale maale Smile
Tänan, sain targemaks. Amordi keerasin juba päeval ümber.
Vasta

Kas kõrgrpinge juhtmed ei tulegi punased, vähemalt ühte karva nad olid tehasest tulles.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(08-11-2020, 21:16 PM)metsakohin Kirjutas:  Kas kõrgrpinge juhtmed ei tulegi punased, vähemalt ühte karva nad olid tehasest tulles.
Sa kuradi kurat, see pisiasi jäi mul kahe silma vahele.
Vasta

(08-11-2020, 19:53 PM)Virko Kirjutas:  Gaasvedru õige paigaldus on reeglina alati silinder ülesse. Antud juhul jääb luugi avanedes silindris olev õli kolvivarre juhpuksi juurde ning käigu viimases osas toimub kolvivarre liikumise pidurdamine õli surumisega läbi kolvis olevate avade. Olenevalt siis gaasvedru ehitusest saab seda pidurdusmaad ja pidurduse tugevust muuta. Nii palju siis lühidalt gaasvedru ehitusest. PS. Odavama otsa gaasvedrudel on selline omadus valikuline st. on ja ei ole ka nagu Smile. See tagasihoidlik jutt muidugi ei aita sul kuidagi paremini autot originaalsena taastada, pigem ehk avardab teadmisi. Tarin juba 20 a tellimuse alusel gaasvedrusid meie kenale maale Smile

Sekundeerin. Kusjuures sellel pisiasjale tähelepanu juhtides lähevad paljudel muidu tarkadel inimestel silmad punni.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Likvideerisin pisivigasid. Vahetasin ära küünalde juhtmestiku. Komplekt Tartu Lada poes maksis 12.-€. Nüüd kõik ilusti punased.
   
Tulede pesurile vedasin voolikud juurde ja avastasin, et üks neljast klambrist on puudu. Kui kellelgi on pakkuda, laske tulla. Tegu ülimalt pisikese vidinaga, aga siiski. Tõenäoliselt tegu siis 2 põlvkonna (04, 05, 07) autodel, millel on tulede pesurid, paigaldatud vidinatega. Vidin pildil.
   
Põhjalikul ülevaatusel selgus, tagumise kaitseraua parempoolne plast otsik ka kunagi kuhugi vastu aetud. Tartu Lada poes ei olnud. Kui kellelgi on pakkuda, laske tulla.
   
Esi klaas ka kivi saanud. Täke päris suur aga pragu pole. Kas sellist Carglass ka parandab. Mitte ei taha välja vahetada. Tegu originaalse 1984 a klaasiga. Muidugi mingit vaatevälja ta ei takista. Asub keskelt kaasreisija poole tiba ja küllaltki ala ääres.
   
Vasta

Kas vaid kahte küünlajuhet hoidvat klambrit ei leidnud?
Vasta

(21-11-2020, 14:39 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Kas vaid kahte küünlajuhet hoidvat klambrit ei leidnud?
Sellisena see komplekt mulle poes anti. Klambrid olid kaasas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne