Mercedes-Benz 200, 1982, W123 - Tuunikala
#1

Et kõik ausalt ära rääkida, peab alustama sellest, kuidas ma suvel kunagi ostsin endale järgmise auto:
[Pilt: IMG-3139.jpg]
Ehk: tegemist on 1999 aasta W220-ga, mille 5.0 V8 andis välja 225kW. Kuna aga mulle meeldib ennast piinata, ei ostnud ma ideaalses korras prillikivi, vaid täiesti vastupidise sellest.

Nimelt oli auto käesoleva aasta alguses viidud kohaliku mehe juurde remonti, kes pidi välja vahetama antud autol tagumise õhkamordi, mis lekkis. Auto ootas platsil nädalakese, ning siis jõudis kätte aeg, mil sai tehnik ta ette võtta.

Paraku juhtus midagi teadmata põhjustel, mille tagajärjel oli vaja autole täkku anda. Ning seda tehti, aga pluss läks massi ja kõik läks sassi. Auto viidi teise tehniku juurde, kes pumpas nina üles mehaanilisel teel ning ootas oma aega.

Mina aga sattusin sinna, otsustasin et mul on liiga palju raha ja aega ning ostsin ta ära. Ostule järgnes teadmata periood diagnostikat, juhtmete ja peidetud kaitsmete tagaajamist ning umbes 8 erineva juhtmooduli vahetamist, kuid lõpp-tulemusena sain endale ajutise igapäevakulguri, millega oli vägagi mugav kilomeetreid neelata.
[Pilt: IMG-3231.jpg]
(Siin kujutatud siis naise igapäevakulguriga, 2001 aasta Audi A8 D2, 2.5 V6 TDi, esivedu, automaat)

Olles aga loomult väsimatu enda karistamise suhtes, otsustasin oma S-klassi müüki panna. Ta sai korda tehtud, temaga sai kilomeetreid nauditud. Kuid on veel autosid, mida tahaks proovida. Võtsin kätte, pesin pilli puhtaks ja otsisin looduskauni koha, kus temast teha ahvatlevad pildid:
[Pilt: IMG-3386.jpg]
Ja selliselt ta müüki läks. Pill oli kena, aus ning toimetas täitsa hästi. Ning, nagu ikka kombeks on, sai lisaks tavalistele automüügiportaalidele see masin üles kuulutatud ka Facebook Marketplace-is. Ning, sai ka märgitud üles tõsiasi, et võib pakkuda vahetust.

Ning vahetus tuli vägagi kehvade piltide näol. Kuid tekkis mingisugune tungiv soov teema peakangelane ära päästa oma tolleaegsest elust: maal, lautade vahel, tagavarakulgurina töösõitudeks kasutatav tarbeasi. Kirjutasin vastu, jõudsime kokkuleppele ning sõitsin kohale.

Kohale jõudes selgus, et pilt on trööstitu. Ta oli räpane nii seest kui väljast ning väide, et pill käivitub võtmest, leidis kinnitust pärast mitut hoopi vastu starterit. Esialgu, et teda pöörlema saada ning hiljem, et teda seisma saada. Kuid, ta käivitus, ta sõitis ning kutsus, et keegi aitaks teda. Lõime käed ning sõitsime esimesse tanklasse, kus ma tegin esimese pildi käesoleva teema peategelasest koos kangelasega, kes aitas teda päästa:
[Pilt: IMG-3415.jpg]

Jätkan järgmises postituses.
Vasta
#2

Kokkulepe sisaldas, et auto endine omanik toob ta ära Jõgevale. Ning pärast ühte noomitavat sõna ja väikest panust riigikassasse ta kohale ka jõudis.

Esimene asi, mille ma ette võtsin, oli õige pikkusega generaatoririhma paigaldus ning lisaks ka aku massjuhtme väljavahetus. Pean tänama õnne, et kohalik varuosapood hoidis sees vanakooli kiilrihmasid, mis olid õige jämedusega. Ning pärast kaheksa erineva rihma katsetamist leidsin ka selle õige.

Kiire kontroll tuledele, mõned uued pirnid ning teekond viis mind kohalikku ülevaatuspunkti, kuna masinal ei olnud peal ülevaatust. Seal, oodates järjekorras, otsustasin jäädvustada seisukorra, millisena ta minuni jõudis:
[Pilt: IMG-3417.jpg]
[Pilt: IMG-3418.jpg]
[Pilt: IMG-3419.jpg]

[Pilt: IMG-3421.jpg]
[Pilt: IMG-3422.jpg]
[Pilt: IMG-3423.jpg]

[Pilt: IMG-3427.jpg]
[Pilt: IMG-3428.jpg]
[Pilt: IMG-3429.jpg]
[Pilt: IMG-3430.jpg]
[Pilt: IMG-3431.jpg]

Tegemist oli tõesti tarbeesemega selle sõna kõige otsesemas tähenduses. Sellele viitas ainuüksi sigaretituhk mööda salongi, paariaastatagune pori ning toidukarp, kus oli isegi veel veidi salatit sees. Aga, vähemalt sai ta üles kaardistatud sellisena, nagu ta oli.

Ülevaatuspunktis õnneks läks vägagi positiivselt: kiideti väga viisakat alusvankrit, imestati massilistes kogustes rooste puudumise üle ning toodi välja mõned väiksemad tähelepanekud, nagu näiteks ajahamba puremist näinud tagumiste stabilisaatorvarraste kummikatted, üks puuduolev summutitripp ja muud sellist.

Paraku aga väljusin ülevaatuspunktist korduva ülevaatusega. Seda sellepärast, et autol olid all naelrehvid, mis eelmine omanik möödunud talvel sinna alla ostis. Poleks olnud probleemi, kui oleksin läinud mõned nädalad hiljem. Aga, kuna läksin enne lubatud perioodi, leppisin olukorraga ja jalutasin välja, näol küll tõsine ilme, kuid sisimas poleks saanud enam õnnelikum olla: kas tõesti leidsin kogemata lihvimata teemanti?

Mõned kõned hiljem tõmbas tuttav kuurinurgast välja mustriga vales mõõdus 14" suverehvid, need said alla pandud esimesel võimalusel. Lisaks muidugi sai välja visatud kõik p*sk, mis autos end varjas. Veidi survepesurit näitasin ka, ning sai ette võetud esimene pikem sõit. Nimelt oli vaja minna Tartu hiljuti avatud Burger King-i sööma.
[Pilt: IMG-3614.jpg]
Oli väärt burger küll.

Kindalaekas tuhnides tuli välja ka sellist varandust:
[Pilt: IMG-3560.jpg]

[Pilt: IMG-3563.jpg]

[Pilt: IMG-3571.jpg]
[Pilt: IMG-3572.jpg]
[Pilt: IMG-3573.jpg]
[Pilt: IMG-3575.jpg]

Siis sai teda nauditud mõnda aega, kuniks ilmad lubasid. Mängisin taksot näiteks:
[Pilt: IMG-3627.jpg]
Külastasin poodi, kus väikesena sai tihti käidud:
[Pilt: IMG-3932.jpg]

Jätkan järgmises postituses.
Vasta
#3

Aitäh ladusalt esitatud kirjatüki eest, siit tasub järge oodata.
Vasta
#4

Paraku iga hea asi peab lõppema.

Talve lähenedes jõudsin selgusele, et 6 auto omamine on mõni liiga palju, ning hobiautosid on ka juba olemas. Jõudsin otsusele, et proovin ning panen ta müüki. Ning asi võttis veidi teistsuguse pöörde.

Nimelt oli autol olnud omamisese ajal sees üks huvitav hääl. Kõlas metalselt ning tuli teatud pööretel. Kosta oli seda mootorist.
Kuna polnud pikka aega karburaatoritega kokku puutunud ning tegemist on ka kõige vanema autoga, mis mul on olnud, uskusin eelmise omaniku juttu ning eeldasin, et tegemist on detonatsiooniga.

Kindluse mõttes reguleerisime paika klapivahed. Vahetasin ära karburaatori membraani. Vahetasin välja õli (10W40) ja kütuse (95). Hääl jäi. Rohkem sellele tähelepanu ei pööranud. Vahepalana vahetasin välja ka tagumised stabilisaatorvarda kondid.

Ainus kord, kui autot sai näidatud, tuli kinnitus: see ei ole detonatsiooni hääl. Tehing jäi katki ning sõitsin koju tagasi. Ning asusin otsima.

Kuulasin ise, lasin veel kuulata. Arvati, et ehk on keti hääl: vahetasin välja ketipinguti. Hääl sama. Vaatasime uuesti üle klapivahed: kõik paigas. Kes pakkus kolvisõrme loksu, kes pakkus kolbi, et loksub silindris. Lõpuks jõudsime nii kaugele, et hääl tuleb klapikambrikaane alt siiski. Täpsemalt: 4. silindri juurest. Ei kostu seda plokist, ei kostu sisselase-/väljalaskekollektorist. Selge pilt: asusin lahkama.

Esialgu kontrollisin üle surved, mis kõik olid järgnevad:
[Pilt: IMG-4054.jpg]
[Pilt: IMG-4053.jpg]
[Pilt: IMG-4052.jpg]
[Pilt: IMG-4050.jpg]

Edasi suundus pilk kaane alla, kus avastasin järgneva:
[Pilt: IMG-4049.jpg]
[Pilt: IMG-4048.jpg]

Nukal sooned sees. Tõenäoliselt kehva õlituse tagajärjel tekkinud. Vähemalt on teada, mille pärast vedeles autos kanister muruniidukiõli. Või noh, võib arvata, kuhu see läks.

Kuna viga oli teada, aega oli veel vähem kui eelnevalt, sai auto uuesti müüki pandud. Sai aga silma peal hoitud, et ehk hakkab kuskilt silma mootor. Küsisin siit, küsisin sealt. Esialgu ei midagi.

Seniks aga pilte auto viimasest seisukorrast:
[Pilt: IMG-4061.jpg]

[Pilt: IMG-4062.jpg]
[Pilt: IMG-4063.jpg]
[Pilt: IMG-4064.jpg]

[Pilt: IMG-4066.jpg]
[Pilt: IMG-4067.jpg]
[Pilt: IMG-4069.jpg]
[Pilt: IMG-4070.jpg]
[Pilt: IMG-4071.jpg]
[Pilt: IMG-4072.jpg]
[Pilt: IMG-4073.jpg]
Selliselt ta seisma jäi.

Aga hinges jäi kripeldama. Soovijaid oli: küsiti hinda, pakuti hinda. Kes tahtis diisli vahele tõsta, kes tahtis lammutada. Kuid ma ei saanud lasta sel juhtuda.

Suures plaanis on tegemist 1982 aasta Mercedesega, millel on (loodetavasti) originaalne läbisõit 225k kilomeetrit. Millel on sees ajastukohane raadio, salong on suures osas terve. Kere on siiamaani täiesti keevitamata, värvkate on originaal. Mis pole osalenud avariides ning mida on hoitud. Isegi tagumised stabilisaatorvarda kondid olid veel originaalid. Ainsad mitteoriginaalsed osad on esituled. Ei suutnud teha südant piisavalt kõvaks, et lasta tal minna, teadmata, mis saab.

Kuulutus jäi üles, huvi inimestel rauges. Ma olin juba vaikselt kaotamas lootust mootori osas. Kellelgi polnud pakkuda vanakooli reguleeritavate klappidega mootorit. Kõik olid uuemad, hüdrotõukuritega. Aga ma ei tahtnud minna seda teed, kui just polnud muud võimalust. Ei tahtnud olla see, kes tõstab käe ning kaotab ära selle kleepsu vajaduse kapoti alt:
[Pilt: IMG-3441.jpg]

Kuid õnneks juhtuvad asjad siis, kui seda kõige vähem ootad.

Esimese asjana sain teada, et inimene, kes omas seda autot 2 omanikku tagasi, vahetas ära tuled. Ning sain nad enda kätte pärast sümboolset kuuspakki. See omakorda kinnitas soovi teha ta korda.

Teise asjana sain kontakti, kellel on mootor. Ning pean tõdema, et oligi: väidetavalt 156k sõitnud, automaatkasti otsast tulnud. Siiamaani veel auto peal.

Kokkulepe tehtud, ootasin millal ta mootori maha tõstab. Kui tuli kõne, olin võimalikult kiiresti kohal ning sama kiiresti ka tagasi, hinges rahulolu.
Nüüd ootan seda vaba hetke, millal saab ette võtta mootorivahetuse. Et teda senikaua kaitsta uitavate kivide eest, mis usinate küljetajate tagarataste alt lendavad, ostsin kaitsekilbi:
[Pilt: IMG-4291.jpg]
Ning et ei tekiks tahtmist temaga üldse talvel sõita, ostsin lisaks veel ka moodsa terminoloogia kohaselt talvepeetri:
[Pilt: IMG-4181.jpg]

Loodan et teema on senimaani lugemist väärt olnud.

Järgmises suuremas episoodis lahkan uut ja vana mootorit ning vahetuse (eba)õnnestumist, salongi keemilise pesu tulemust ning õigete esitulede paigaldust.

Võib esineda ka väiksemaid kõrvalekaldeid mõne teise sõiduki teemal, olgu see siis heietuse või mõnes muus vormis. Loodetavasti ei tekita see suurt pahameelt.

Kellel küsimusi või omapoolseid arvamusi, siis avaldage julgelt. Kui julgesin avalikult tunnistada Xsara Picasso ostmist, siis võiks taluda ka erinevat kriitikat.

Parimat,
Timo
Vasta
#5

(14-12-2020, 22:24 PM)Tuunikala Kirjutas:  Külastasin poodi, kus väikesena sai tihti käidud:
[Pilt: IMG-3932.jpg]
Ma vist ei ole pildiga kuskil kunagi tsiteerinud, kuid et aru saada, mida ma silmas pean, tuli seda teha. Nimelt see lause, et külastasid poodi, mida väiksena palju külastasid, kõlas päris huvitavalt peale selle katkise poeakna nägemist Big Grin
Vasta
#6

Kiiduwäärne tegu. Cool

Kuigi tundub ootamatu, et nuka saale võiks teha detonatsioonile sarnanevat klõbinat. Kindel, et nookurid on paigas ja sirged?
Vasta
#7

(14-12-2020, 23:19 PM)Aare R. Kirjutas:  
(14-12-2020, 22:24 PM)Tuunikala Kirjutas:  Külastasin poodi, kus väikesena sai tihti käidud:
Ma vist ei ole pildiga kuskil kunagi tsiteerinud, kuid et aru saada, mida ma silmas pean, tuli seda teha. Nimelt see lause, et külastasid poodi, mida väiksena palju külastasid, kõlas päris huvitavalt peale selle katkise poeakna nägemist Big Grin
Kahjuks/õnneks sisse ei roninud. Ainult piilusin ja üritasin meenutada, kus miski asus. Peab tõdema, et ei mäletanud midagi. Big Grin
Vasta
#8

(14-12-2020, 23:20 PM)v6sa Kirjutas:  Kiiduwäärne tegu. Cool

Kuigi tundub ootamatu, et nuka saale võiks teha detonatsioonile sarnanevat klõbinat. Kindel, et nookurid on paigas ja sirged?
Ütlen ausalt, et kindel pole milleski. Kuna soov/tahe oleks siiski säilitada õige mootorikood, siis on plaan võtta vana mootor laiali, kõik üle kontrollida ning uue mootori pealt tulevikus kõik vajalik/vigane ümber visata, et säiliks õige numeratsioon. Eks lasen ka vana kaane üle kontrollida, et veenduda lõplikult, kus viga tegelikult end peitis.
Vasta
#9

Salatikulleri töösõiduki kohta on asi küll päris hääs konditsioonis. Võibolla ei olnud salatinõudlus piisavalt suur, et lausa iga päev oleks kohaletoimetusi sooritama pidanud?  

Ülevaatust läbiv sõiduk ei kõla ka just erilise karistusena tehnikahuvi eest. Sestap on kuue auto hulgas saara pikassoo pidamine äärmiselt asjakohane. 
Teinekord oleks kõrgeima karistusmäära saavutamiseks mõistlik ikkagi soetada kapitaalremonti vajav mittekomplektne ja sõidukõlbmatu aparaat.
Eesootav mootorikirurgia mõnevõrra küll õigustab valikut, loodetavasti saab töö olema pikaldane ja okkaline Smile
Vasta
#10

Ülevaatuspunkt tõmbas siis küll koti pähe Sulle, seal ei ole mingit vahet, mis aastaaja rehvidega seal käid. See politsei mure.
Vasta
#11

(15-12-2020, 00:00 AM)TeeTL Kirjutas:  Salatikulleri töösõiduki kohta on asi küll päris hääs konditsioonis. Võibolla ei olnud salatinõudlus piisavalt suur, et lausa iga päev oleks kohaletoimetusi sooritama pidanud?  

Ülevaatust läbiv sõiduk ei kõla ka just erilise karistusena tehnikahuvi eest. Sestap on kuue auto hulgas saara pikassoo pidamine äärmiselt asjakohane. 
Teinekord oleks kõrgeima karistusmäära saavutamiseks mõistlik ikkagi soetada kapitaalremonti vajav mittekomplektne ja sõidukõlbmatu aparaat.
Eesootav mootorikirurgia mõnevõrra küll õigustab valikut, loodetavasti saab töö olema pikaldane ja okkaline Smile
Oleks tegemist olnud ainult salatikulleri autoga, poleks ilmselt nii hullu olnud. Tegemist oli puhtatõulise talumehega (ei solva kedagi), kes kasutas autot selleks, et sõita oma lauda vahet, käis traktoreid remontimas põllul ja palju muudki.

Aga, kui nüüd üdini aus olla, siis hetkel autopargis on: A8 D2, mille nookureid pilduv mootor sai vahetatud nukkvõlle murdva hitleri vastu, mis sai siis kergema kapitaalremondi. Siis on 1994 aasta VW Corrado, mis ootab juba 4 aastat oma aega. Oli kunagi 2.0 100kW 9A mootoriga, mille asemele sai tõstetud 2.8 VR6 endise politsei-Vento pealt. Vajab tegelikkuses lihtsalt lõpetamist. Siis on paljulubav kaitsekilp, mis kaotab oma katalüsaatori ja ilmselt lõpetab oma elupäevad igamehe rallikrossi sõites, kui keegi just ei taha seda disainiüllitist päästa. Lisaks veel E38 talvepeeter, mis vaatamata oma koledale kerele pakub meeldivalt palju sõidurõõmu ning ehk isegi näeb oma tulevikku pikemalt, kui järgmine ülevaatus. Ning viimasena on Opel Omega Caravan, V6 mootoriga. Mis vajab keretöid, kuid on asendamatu sõiduk eksprompt reisideks. Viskab taha madratsi, katusele suusaboksi ning sõidab, kuhu tahab.

Kaitsekilp on tegelikkuses mu 69. auto, mis on mu käte vahelt läbi käinud. Aga, olen hetkel eemale hoidnud suuremahulistest projektidest, mis eeldavad suures mahus töid. Kuid, kui saab töökoja varustust täiendatud ning ruumi juurde leitud, siis on kõik võimalik. Eks on igast huvitavaid mõtteid läbi käinud, kuid reaalsuses toimib kõik suhteliselt piiratud eelarvega, millest vaja viimast võtta. Ning kui on võimalik midagi päästa, siis tuleb seda teha. Big Grin
Vasta
#12

Mingi väikse klõbina pärast mootor ringi visata kõlab liigse tormamisena. Konkreetset mootorit ei tunne, aga sinu kirjeldust lugedes uuriks jagajat. Kontrolliks võlli loksu nii piki kui risti suunas.

Ise otsisin aastaid tagasi sarnase kirjeldusega klõbinat, mis avaldus ainult tugevalt ja väga tugevalt kiirendades. Lõpuks selgus, et kiirendusel annab mootoripadi niipalju järgi, et kollektori toru puudutab väga kergelt vastu raami, sealt selline hetkeline ja lühiajaline detonatsiooni sarnane tärin. Hea, et mootorit lahkama ei hakanud Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#13

(15-12-2020, 00:08 AM)karl1 Kirjutas:  Ülevaatuspunkt tõmbas siis küll koti pähe Sulle, seal ei ole mingit vahet, mis aastaaja rehvidega seal käid. See politsei mure.
Õnneks oli korduv tasuta. Ning polnud tahtmist ka vaielda, kuna olen seal juba laias laastus püsiklient. Big Grin

Aga kuna politseil oleks niikuinii olnud erinevaid asju öelda rehvide kohta, siis nende ajutine vahetamine polnud õnneks suur probleem. Pealegi, sai nautida teda tervelt kaks nädalat kauem.
Vasta
#14

(15-12-2020, 00:29 AM)spitfire Kirjutas:  Mingi väikse klõbina pärast mootor ringi visata kõlab liigse tormamisena. Konkreetset mootorit ei tunne, aga sinu kirjeldust lugedes uuriks jagajat. Kontrolliks võlli loksu nii piki kui risti suunas.

Ise otsisin aastaid tagasi sarnase kirjeldusega klõbinat, mis avaldus ainult tugevalt ja väga tugevalt kiirendades. Lõpuks selgus, et kiirendusel annab mootoripadi niipalju järgi, et kollektori toru puudutab väga kergelt vastu raami, sealt selline hetkeline ja lühiajaline detonatsiooni sarnane tärin. Hea, et mootorit lahkama ei hakanud Smile
Stetoskoobiga kuulates tuli klõbin ainult 4. silindri juurest klapikambrikaane alt. Seda klõbinat on ka raske kirjeldada, kuid auto kõrval olles on see kõrvaga selgelt kuuldav.
Muidu kahtlustaks muid asju veel, aga ta oleneb ainult pöördest, mitte kiirendamisest. Ning ausalt öeldes: kuna need mootorid on tahetud Aafrikamaadel, siis ega liiga ei tee, kui üks varuks ka olemas on.
Vasta
#15

(15-12-2020, 00:08 AM)karl1 Kirjutas:  Ülevaatuspunkt tõmbas siis küll koti pähe Sulle, seal ei ole mingit vahet, mis aastaaja rehvidega seal käid. See politsei mure.

Põhimõtteliselt õige, aga siin oli vist mingi nüanss juures, et sihitud küsimusele tuli õigesti vastata. A la, et homme sõidan norra mägedesse või midagi sellist.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#16

Noh, tänaseks päevaks on see üritus juba käest läinud, kuid peab lõpuni ära suruma.

Aga, alustame ilusatest aegadest. Nimelt sai antud autot kasutatud olnud talvel kaks korda. Esimene kord oli siis, kui tekkis huvitav mõte teha aastavahetus '90-'91, kuna tundus hea mõte. Ning kui hoovi peal olid ajastukohased autod (W123, Sierra ning W201), laual heeringas sibulaga, Sovetskoje šampus ja Žiguli õlu ning muusika mängimas lintmakilt või vinüülidelt, siis tundus kõik nagu päris. Muidugi, kõik mis oli veel tänapäevane, oli saadetud välismaa sugulaste poolt või valuutapoest soetatud.

Pidu peetud, seisis auto kuniks ilmad läksid paremaks. Sai toodud tagasi töökoja hoovile, enne seda muidugi külastatud ka ajastukohast tanklat:
[Pilt: 2-B532488-03-C7-4520-A555-A0-E6635-F6-E62.jpg]

Sõit sõidetud, sai aetud auto nelipostile, kistud veidi lahti ning tehtud pilt meenutamaks, milline ta peaks kapoti alt välja nägema.
[Pilt: 92-B13975-8-F59-46-C2-94-EF-55920-EFC769-C.jpg]

Muidugi pilt ka varuosamootorist, millest juttu tuleb hiljem.
[Pilt: FE148113-0-CC0-4-CF3-BDC5-A216-C1-DD5-C1-E.jpg]

Poole töö pealt:
[Pilt: F25-DDC0-F-8664-4994-8-C61-B4-D1-BFF4599-A.jpg]

Ning pilt sellest, kui töö tehtud ning vana mootor pukis:
[Pilt: 7-EFD24-B4-C701-44-A8-B2-D1-49-BD135-EAC22.jpg]

Siis hakkasid asjad veidi venima, kuna elu tuli vahele. Aga, mitte lootusetult.

Sai vaadatud originaal esitulesid lootuses, et neid korda seada, kuid reflektorid siiski ära. Lisaks sai ostetud parem küljepeegel, et saaks veidi iluvigu eemaldada.

Lisaks sai üle vaadatud põhi, mis õnneks, nagu ka arvata oli, oli ideaalses korras.
[Pilt: 6-DFBFB4-A-7391-4061-BDE2-A8640-A67-AFB0.jpg]
[Pilt: 5-B346-B89-B578-46-D1-B4-F2-6775-AA74306-A.jpg]

See kõik juhtus siis jaanuari lõpus. Kuna selle pildiseeriaga saabki jaanuar otsa, siis järgmises postituses lahkan edasist.
Vasta
#17

(29-03-2021, 21:51 PM)Tuunikala Kirjutas:  ...
Lisaks sai üle vaadatud põhi, mis õnneks, nagu ka arvata oli, oli ideaalses korras.
...

Pursui sihuke! Töörahval on ikka mäda olnud.

Tõstsid ikka vaipasid karbilt ka? Neil hakkavad hapnema esiistmete tagumiste kinnituste nurgad karpide ja põhja kokkupuutuekohast. Teine nutune koht on esistabika alune nurk pikitala ja tulemüüri kokkupuutekohas.

Aga tegelikult on kena näha ühte õiget värvi autot südamesiirdamist saamas.
Vasta
#18

Kuna auto sai välja lükatud ning talv oli täies hoos, läks tähelepanu mujale. Autod tulid ja läksid, nii huvitavaid kui halli massi. Kõige põnevam neist ilmselt sattus ka MB-ga ühele pildile.
[Pilt: 7-DF2-C7-DC-94-D0-4-F81-8-C47-DCAE6-FDA46-DB.jpg]

Kuid ei tulnud peale motivatsiooni. Töökoja valmis seadmine autoremondiks, igapäevatöö metsamasinatega ning ideaalse igapäevaauto leidmine viis mõtted mujale.

Kuid, nähes esimesi päikesekiiri, sulavat lund ja soojemat ilma, tuli otsus asi lõpuks käsile võtta.

Kõige pealt veendusin, et mootorid oleks alles.
[Pilt: 50588-BC2-E8-BD-4774-9-B9-E-0-DE57-ED97-D15.jpg]

Ning sellega läks õnneks.

Siis sai kapotialune puhtaks pestud:
[Pilt: 3-BD8271-E-D18-D-4-A41-9-A64-A5-ED2-DCBFF7-C.jpg]
[Pilt: E8-AAAC7-F-0-F07-4-C83-B584-A34-F1-CDA748-D.jpg]

Sai viisakas ning ei tulnud välja ka midagi hirmsat. Keskmine hallimassiauto on tõenäoliselt hullem.

Ning alustasin siis kahest mootorist ühe ehitamisega. Mõte oli esialgu panna uus mootor vahele ning kõrvalt vana korda teha, kuid see plaan läks veidi vett vedama (sellest juttu mõne pildi pärast)
[Pilt: ED90-D112-8-D70-4252-8-F4-E-6005351-A8900.jpg]

Alustasin siis originaalmootori lahtivõtmisega:
[Pilt: 9-DF5308-D-92-E0-4-F70-A0-E4-6-B78-DDD381-D2.jpg]

Lammutamine kestis rõõmsalt, ning kuskil poole pealt võtsin vastu otsuse, et kui juba teen, siis korralikult.
Sai ultrahelipesur kurjaks aetud ning erinevaid detaile puhtaks pestud:
[Pilt: 5-C6-CAA24-CD36-49-C0-A486-8102495-C6-CC0.jpg]

Kuna lammutamine on alati tore töö, siis see läks ludinal. Teine tore töö on õlifiltritesse sisse piilumine, et täpsemalt aru saada mootori hingeelust. Ning see, mis tuli välja sealt ning õlifiltrijalast, polnud just kena.
[Pilt: 0-F6-D77-EA-4-ED7-4224-8-CAA-A23837164-F6-A.jpg]
[Pilt: 794-E9-DF0-62-D9-4997-A5-E0-66-CD60519-C78.jpg]

On alati meeldiv leida tundmatut löga kohtadest, kust seda ei oota. Või laagrimaterjali õlifiltrist. Eks see seletab, miks õlisurve alla kukkus. Ning vaikselt hakkas kohale jõudma, et ilmselt pole tegemist nukaliini klõbinaga.

Aga lammutamine jätkus ning sai asju uuele mootorile külge kruvitud. Kuniks asi jõudis kütusepumbani...
Nimelt: M102.92 mootorit oli paaris eksemplaris. Minu oma oli mehaanilise kütusepumbaga, kuid uus mootor oli elektrilise kütusepumbaga. Aga kütusepumba koht oli olemas, lihtsalt kaas oli peal. Kui jõudsin kütusepumbani, oli vanal ja uuel mootoril erinevus sees.
[Pilt: 27-C02-D56-025-F-4-D86-A0-F0-6-BC0-B53555-B6.jpg]
[Pilt: 2079-BE4-B-03-C1-469-E-9-B68-427804-D50-DAF.jpg]

Jah. Uuel mootoril puudus ajam kütusepumba jaoks. Selle ümbertõstmiseks oli tarvis mõlemad mootorid suhteliselt algosadeks lammutada.
Tegin kohvi (must, kange, ilma suhkruta) ning pidasin nõu iseendaga. Vaatasin mõlemat mootorit ning jõudsin otsusele: originaalmootor tarvis korda teha. Kuna hooldusraamatus olemas mootorikood, kõik on alles ja puutumata, siis minu käsi ei tõuse sinna vale mootorit vahele tõstma. Eriti, kui arvestada töömahtu.

Jätkasin lammutamisega, eemaldades juppe ning pestes neid. Kuniks jõudsin siis oma probleemi allikani.
[Pilt: ED98-F653-0-A27-45-D0-A104-F9-A36-D5-EF818.jpg]

Jah, saale.
[Pilt: ADD3-F4-F1-A1-E4-4810-8-EC1-DE6-BBCBAA25-D.jpg]
[Pilt: F0-D2-FBEB-0-BBB-412-A-B7-AC-78-B05-A2-FA6-F3.jpg]
[Pilt: 2-F35883-C-ACD5-4452-A589-0-D07785-ECD5-B.jpg]
[Pilt: F6-B4-A06-D-D61-B-4-C68-9-F89-1-EF973-F54327.jpg]

Täpsemalt siis 3. ja 4. silindri saaled ära. Hämmastaval kombel olid raamsaaled viisakad ning mootor, vaatamata oma olekule, käis tühikäigul ja pöördel ilusti, hoidis soojast peast õlisurvet 1,5bar juures ning ei viidanud kuidagi sellisele veale.

Kuna töö vajab tegemist, sai järjekordselt auto välja lükatud ning teiste asjadega edasi tegutsetud.
[Pilt: D625-A0-EF-F5-A9-4-B43-AF2-F-B3-E393-C60-B11.jpg]

Tänaseks päevaks on seis selline:
Ära tellitud mootori täielik tihendikomplekt.
Väntvõll hetkeseisul lihvitud remontmõõtu ning sirgeks aetud.
Plokk ja kaas viidud Astromotosse töösse.

Selle viimase punktiga seonduvalt: diagnoosimisel tuvastati, et 3. ja 4. silindri seinad on veidi ovaalsed. Ka ise tuvastasin, et 4. silindri kolb loksub silindri sees. Plokk saab puuritud 1. remontmõõtu. 

See loksumine, koostöös vigase saalega, põhjustas klõbinat, mida keegi ei osanud kuulates leida. Mis ei kostunud kollektoritesse, läbi ploki ega ka läbi õlivanni naljakal kombel.

Sellega seonduvalt tellitud uued kolvid 1. remontmõõdus. Nende esialgne tarneaeg oli 05.04, kuid pärast tellimise edastamist selgus, et tegelik tarne on aprilli lõpus. Lisaks pidin tellima ka uue õlivarda toru esindusest, kuna vana oli lootusetult kinni mädanenud.

Tõenäoliselt saab nüüd mootorist ja kapotialusest pärl, mis võrreldav Orbiti reklaamis nähtavate hammastega.

Kurb mõelda, et keegi teine saab seda lõpuks nautida. Samas, kõiki autosid ei suuda alles hoida, ning kuna teema peategelase kulud on kasvanud ootamatult suureks, takistab see pikaajalise projekti elule äratamist.
Vasta
#19

(29-03-2021, 22:05 PM)v6sa Kirjutas:  
(29-03-2021, 21:51 PM)Tuunikala Kirjutas:  ...
Lisaks sai üle vaadatud põhi, mis õnneks, nagu ka arvata oli, oli ideaalses korras.
...

Pursui sihuke! Töörahval on ikka mäda olnud.

Tõstsid ikka vaipasid karbilt ka? Neil hakkavad hapnema esiistmete tagumiste kinnituste nurgad karpide ja põhja kokkupuutuekohast. Teine nutune koht on esistabika alune nurk pikitala ja tulemüüri kokkupuutekohas.

Aga tegelikult on kena näha ühte õiget värvi autot südamesiirdamist saamas.
Karbivaipasid ei tõstnud, kuid võin seda rõõmuga teha. Big Grin
Põhi on üle vaadatud ning üks koht on teada, kus on auk. See on juhipoolse koopa sees, ratta taga, kahe/kolme pleki ühenduskohas. 1cm lai, 3cm pikk. Eks väike kilometraaž, talviti garaažis seismine ning täiendav kaitse põhjale on teda säästnud. Lisaks ka see, et tegemist on bensiinimootorit omava isendiga, mida ekspluateeriti vähem kui diiselmootoriga isendeid.
Roostet leiab veel pidurivõimendi alt (pindmine ning saab töödeldud), juhipoolse esitiiva ja põlle ühenduskohast ning juhiukse tihendinurgast. Väiksemaid kohti leiab veel, aga need on sellised kohad, kust seda võib oodata.
Vasta
#20

Rõõm näha, et konkreetne isend on jõudnud lõpuks õigetesse kätesse. 
Väike ülevaade sellest milline oli varem antud sõiduki argipäev.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne