Kas ostaksid endale elektriauto?

Äkki ikka lülitab elektriauto paigal hoidmiseks sisse mehhaanilise pidurisüsteemi. Kindel muidugi pole, aga tunduks loogiline.
Igatahes elektrilisel Roclal on mehaaniline pidur elektrimootori otsas, liikumiseks vabastab juhtplokk piduri ja annab siis veomähistele voolu.
Kuidas on lahendatud üliaeglane täiskoormaga mäest üles liikumine, seda ma ei tea.
Vasta

Rich Rebuildi vanalt võttis Tesla kiirlaadimise ära, kuna onu taastab avariilisi masinaid. Sealhulgas sõidab isegi ühe sellisega.
Uus reaalsus mõjub värskendavalt, s.h. järeltulijaile


P.S.Arusaamatuks jääb loomulikult, miks ta kodus akut täis ei lükka, vaid läheb tühja akuga linnapeale seiklusi otsima.
Vasta

Hiina riiklik elektriautokompanii BYD tegi hiljuti hirmigava tootetutvustuse stiilis meie uus, fantastiline akupatarei.Ju siis nii on.
Lühikokkuvõte on umbes selline.

Uutmoodi kujuga õhukesed akuelemendid - piklikuks venitatud risttahukas, mis kokkupanduna moodustavad tugeva struktuuri. Väidetavalt peaks selline lahendus tavalise ülesehitusega akupakist(nagu näiteks Leaf-i oma) mahutama keemilist materjali kuni 50% rohkem. Päris otsast lõpuni esitlust ei vaadanud, aga kuskilt ei hakanud silma energiatiheduse näitajat. Ega ka võimalikku hinda kWh/usd, mida tootjad aegajalt rõhutada armastavad.
Kasutatakse LiFePO4 keemiat, mis annab sellise kujuga elementidele eeliseks suure tulekindluse ja isesüttimise puudumise.
Väidetavalt on BYD tootnud üle 750000 täiselektrilise sõiduki ja mitte ükski neist pole aku tõttu süttinud. Palju on toodetud ka busse, lisaks sõiduautodele. Build Your Dreams, iseenesest ilus poisslapse nimi ju.

Remargi korras lisan, et hiljuti oli üks endine takso Hollandis müüa(8000€), mis on küllaltki haruldane. Mudelit peast ei mäleta, ehk on E6 või midagi sarnast. Hiinas oli nendega nii, et enamus läksid algul taksodeks, kuna partei andis ülesande taksondus keskkonnasõbralikumaks muuta. Tutikast peast ei saanud kohalikud eraisikud neid osta. Ekspluatatsiooniaja üle elanud eksemplarid ostab tehas tagasi ja utiliseerib. Kuidagi läbi tutvuste on neid vanu nüüd võimalik ka kohalikel osta, aga riigist väljaviimine on tehtud praktiliselt võimatuks. Muidu oleks pool venemaad ja ukrainat neid vanu täis, seda enam et tegu on küllaltki praktilise kuju ja mõistliku läbisõiduga elektrikaga. Mingil põhjusel ei tahtnud nad aga algul neid laiemalt levitada. On siis nüüd kommude peas ses osas mingi nihe toimunud ja moodsam toodang ka eu-sse jõuab, seda näitab aeg.
Vasta

Audrus viimane võhm särtsukast välja võetud
Millalgi oktoobris sõidetud.
Vasta

24,99714285714286 
Jagamistehe andis kiiruseks ca 25 km/h. Kas mina suudaksin sellise kiirusega Tallinnast Pärnu sõita? Keegi teine? Õnneks on hobuste ja aurususlade aeg läbi aga pole välistatud, et tulevik kuulub jälle hobutranspordile.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(15-12-2020, 16:06 PM)aavu Kirjutas:  24,99714285714286 
Jagamistehe andis kiiruseks ca 25 km/h. Kas mina suudaksin sellise kiirusega Tallinnast Pärnu sõita? Keegi teine? Õnneks on hobuste ja aurususlade aeg läbi aga pole välistatud, et tulevik kuulub jälle hobutranspordile.
ohutus ennekõike, sedasi elektrimobiilidega välistame raskete tagajärgedega liiklusõnnetused
Vasta

(15-12-2020, 17:13 PM)honkomees Kirjutas:  ohutus ennekõike, sedasi elektrimobiilidega välistame raskete tagajärgedega liiklusõnnetused

Kõik tuttavad särtsuka kasutajad on öelnud, et nad on muutunud korralikumateks liiklejateks.
Maanteel naljalt üle 90 ei sõida, eks aku seab omad piirid.
Kui vaadata sinutorust ühe aktiivsema särtsuautode testija norraka Björn Nylandi videoid, siis põhiliselt liikleb ta parempoolsel rajal ja fossiilid mööduvad vasemal rajal pidevalt.
Vasta

Pikk jutt, poliitiline jutt...

Igatahes on Inglismaal üks väikefirma hakanud uunikum briti autosi särtsutama. Akud on parim, mis turg pakub, muu on kodutehtud. Järgmine aasta tuleb valikusse 1.gen RangeRover.

Koduleht:
https://lunaz.design/

Siin Saaremaal kimaks sellise Rangega hea meelega ringi.
Vasta

Hyundai Kona sõitis ilma ühegi tankimiseta 35 tundi järjest, läbides selle aja jooksul 874,9 km. Milline bensiinimootoriga auto sama suudaks?

Mäh? Eesmärk ei ole ju kestvussõit vaid pikem läbisõit. Üle 1000km paagitäiega sõitvad sisepõlemismootoriga sõiduautod on ammu olemas. 
Vasta

(15-12-2020, 17:57 PM)Peeter2 Kirjutas:  Hyundai Kona sõitis ilma ühegi tankimiseta 35 tundi järjest, läbides selle aja jooksul 874,9 km. Milline bensiinimootoriga auto sama suudaks?

Mäh? Eesmärk ei ole ju kestvussõit vaid pikem läbisõit. Üle 1000km paagitäiega sõitvad sisepõlemismootoriga sõiduautod on ammu olemas. 
nojah, mul diisel-duster sõitis regulaarselt paagitäiega ca 850 km, naise sõidustiili juures üle 900 km.
Vasta

Venemaalt midgai ägedat:
Vasta

Ei ole I3 jäljendatud, ei ole.

Huvitav, mille akudega see röster on?
Vasta

(15-12-2020, 18:12 PM)honkomees Kirjutas:  
(15-12-2020, 17:57 PM)Peeter2 Kirjutas:  Hyundai Kona sõitis ilma ühegi tankimiseta 35 tundi järjest, läbides selle aja jooksul 874,9 km. Milline bensiinimootoriga auto sama suudaks?

Mäh? Eesmärk ei ole ju kestvussõit vaid pikem läbisõit. Üle 1000km paagitäiega sõitvad sisepõlemismootoriga sõiduautod on ammu olemas. 
nojah, mul diisel-duster sõitis regulaarselt paagitäiega ca 850 km, naise sõidustiili juures üle 900 km.
ma oma diisel-A6-ga olen sõitnud korduvalt paagitäiega 1200km, 1000km tuleb suht alati täis, sõltub muidugi linnasõidu osakaalust.
Aga eks mina olen see pidur ka liikluses kes 90-ga sõidab Smile
Vasta

võimalik et artikli autori tagamõte oli maksumus ja seda ta väja ei kirjutanud.

palju maksab paagitäis bensiini/diislit 900 km läbimiseks ja palju elektri eest tuleb maksta 
aga nii nagu ta kirjutas on jah küsitav küsimus
isegi sõidan Iveco kaubikuga 1000 km paagitäiega (maanteel) ainult et paagitäis on 100L  Big Grin
Vasta

need targutajad unustavad tihti ära,et elektrikas maksab 2-3 korda rohkem,kui tavaauto.seda hinnavahet ei suuda tavainimene ära sõita.
mina oma 245 kw bensakaga sõidan samuti vabalt 1000 km ära ühe paagiga.paak u. 70 l
Vasta

Elektriauto TASUB ennast ära vaid linnas taksot sõites. Siis pidi asi ka rahaliselt täitsa nägus olema sest igasuguseid kulusid on omajagu vähem.
 
Samamoodi ei tasu ennast ära off-grid, kui just päris ligipääsmatus kohas seda ei harrasta. Ja need on erandid. Ma lihtsalt ise jonnin, kuigi annaks 1300 raha ja kuu ajaga oleks post krundi nurgas ning 20A olemas. Lisanduks 100 meetrit maakaablit majani.  Et saada niisama 20A 220V voolu Loodusest, tuleb kulutada u. 10 korda niipalju ehk ~13K€. Ma siiani saanud hakkama lihtsalt akudega, mida tuli isegi aasta paar tükki jurude, 2 neist 70%'ni väsinud rekka-akud. Tasuta sain, vajadusel laev naabri jurues postielektriga täis. Aga üks selline on 5 aasta valgustsuel taga ja poleveel laadida olnud vaja... 
Kolmas on teisest teemast akudega kettsaag. No mitte kuidagi ei tasu see ennast ära! 

Kõik see "öko" töötab mingis jube kindlas ja kitsas vajadusvahemikus. Ja maksab arutult. Kuid niipea, kui esitad asjadele veel mõne oma elukogemusliku nõudmsie, on asi "kutu". Või hind on juba täiesti sõge. Haagise veoks saab ju Tesla jubemaasturi-laadse osta; koju koos tuulikute, moodsa akupaki jms kuuekohalise numbri eest elektrijaama ehitada(ja ka siis on vedelkütuse genekas möödapääsmatu!!!) ning 1500 raha eest seljakotiga sae osta... 

See on veel tänane reaalsus. Mis on 5 aasta pärast, ei tea me veel keegi. Praegu enam ei julge väita, et siis ei ole elektriga riistapuud ka rahaliselt tasuvad ja toimivad...
Vasta

(15-12-2020, 17:57 PM)Peeter2 Kirjutas:  Hyundai Kona sõitis ilma ühegi tankimiseta 35 tundi järjest, läbides selle aja jooksul 874,9 km. Milline bensiinimootoriga auto sama suudaks?

Mäh? Eesmärk ei ole ju kestvussõit vaid pikem läbisõit. Üle 1000km paagitäiega sõitvad sisepõlemismootoriga sõiduautod on ammu olemas. 
 Tõesti. Big Grin Lisaks sõidab bensiinimootoriga auto selle ajaga seda vahemaad kolm korda.
Vasta

(16-12-2020, 22:13 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Elektriauto TASUB ennast ära vaid linnas taksot sõites. Siis pidi asi ka rahaliselt täitsa nägus olema sest igasuguseid kulusid on omajagu vähem.

Aga kui elektriauto võimaldaks maal kasutada 230Vx20A ja nii 10+ tundi järjest? Mu meelest mingil päriselt ostetaval mudelil oli juba pistik küljes. Ei tea küll kas päris 20A, aga vast 10A vähemalt. Ma arvan et pooltel suvila omanikel kaoks elektriliitumise vajadus ära.
Vasta

(17-12-2020, 10:34 AM)olli Kirjutas:  
(16-12-2020, 22:13 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Elektriauto TASUB ennast ära vaid linnas taksot sõites. Siis pidi asi ka rahaliselt täitsa nägus olema sest igasuguseid kulusid on omajagu vähem.

Aga kui elektriauto võimaldaks maal kasutada 230Vx20A ja nii 10+ tundi järjest? Mu meelest mingil päriselt ostetaval mudelil oli juba pistik küljes. Ei tea küll kas päris 20A, aga vast 10A vähemalt. Ma arvan et pooltel suvila omanikel kaoks elektriliitumise vajadus ära.

See on väga oluline pluss, mida peale Tesla keegi hetkel ei maini.
Vasta

Honda E omab täitsa 230V pesa. Kuigi 1,5kW "ainult". Päris elektripliiti veel selle najal ei kasuta. Samas vanasti oligi paljudel suvilatel 6A liitumine.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: edvard, 14 külali(st)ne