Hiina riiklik elektriautokompanii BYD tegi hiljuti hirmigava tootetutvustuse stiilis
meie uus, fantastiline akupatarei.Ju siis nii on.
Lühikokkuvõte on umbes selline.
Uutmoodi kujuga õhukesed akuelemendid - piklikuks venitatud risttahukas, mis kokkupanduna moodustavad tugeva struktuuri. Väidetavalt peaks selline lahendus tavalise ülesehitusega akupakist(nagu näiteks Leaf-i oma) mahutama keemilist materjali kuni 50% rohkem. Päris otsast lõpuni esitlust ei vaadanud, aga kuskilt ei hakanud silma energiatiheduse näitajat. Ega ka võimalikku hinda kWh/usd, mida tootjad aegajalt rõhutada armastavad.
Kasutatakse LiFePO4 keemiat, mis annab sellise kujuga elementidele eeliseks suure tulekindluse ja isesüttimise puudumise.
Väidetavalt on BYD tootnud üle 750000 täiselektrilise sõiduki ja mitte ükski neist pole aku tõttu süttinud. Palju on toodetud ka busse, lisaks sõiduautodele. Build Your Dreams, iseenesest ilus poisslapse nimi ju.
Remargi korras lisan, et hiljuti oli üks endine takso Hollandis müüa(8000€), mis on küllaltki haruldane. Mudelit peast ei mäleta, ehk on E6 või midagi sarnast. Hiinas oli nendega nii,
et enamus läksid algul taksodeks, kuna partei andis ülesande taksondus keskkonnasõbralikumaks muuta. Tutikast peast ei saanud kohalikud eraisikud neid osta. Ekspluatatsiooniaja üle elanud eksemplarid ostab tehas tagasi ja utiliseerib. Kuidagi läbi tutvuste on neid vanu nüüd võimalik ka kohalikel osta, aga riigist väljaviimine on tehtud praktiliselt võimatuks. Muidu oleks pool venemaad ja ukrainat neid vanu täis, seda enam et tegu on küllaltki praktilise kuju ja mõistliku läbisõiduga elektrikaga. Mingil põhjusel ei tahtnud nad aga algul neid laiemalt levitada. On siis nüüd kommude peas ses osas mingi nihe toimunud ja
moodsam toodang ka eu-sse jõuab, seda näitab aeg.