Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
mina tervitan ja kiidan tehtud töö eest masinaid ja elukaid mõlemaid.
hobustel on rajad küll. aga kehva pinna peal saab hobusele enamasti palju lihtsamalt uusi radu tekitada.
ja mahub ta kitsama "tee" peal liikuma ka.
Postitused: 6,907
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
(02-01-2021, 23:28 PM)diesel Kirjutas: kehva pinna peal saab hobusele enamasti palju lihtsamalt uusi radu tekitada.
Obese järelt vist meetrist kraavi tõesti ei jää. Tark loom otsib ise uue raja kui vana amortiseeruma kipub.....
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
mistahes masin kipub exeli tabelis ikka tublisti soodsam olema.
Postitused: 52
Teemad: 3
Liitus: Feb 2013
Maine:
3
Kus mu raha on? Hobune kas:
1. kannab seda seljas
2. sööb seda
3. magab selle peal
Erinevalt tehnikast sa ei tea kunagi mis hetkel mingi jama on, jalg katki vms. ja järgneb kõne arstile ja lisandub punkt 4. üleval.
Ja siis jalutad kuude kaupa hobust, selle asemel, et temaga tööd teha.
Kui täisteenusega tallis teda ei pea, siis hooldad igapäevaselt.
Vaba ajaga jäta hüvasti, pikematel reisidel käia ei saa, otsi alati keegi kes su hobust liigutaks jne...
Ostuhind pole midagi, jooksvad kulud ja sinu aeg on need mis hobune ära võtab.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
eks hobune, või kes iganes muu elukas, on ju sõber ka.
mõnikord koguni eelkõige sõber.
ja sõprust rahas ei mõõdeta.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
muuhulgas näiteks transformeri teemas on siimu lahatud.
Postitused: 2,283
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
03-01-2021, 13:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-01-2021, 13:59 PM ja muutjaks oli
Janka.)
Sammas keevitatakse külge tagasi.
Hammaslatid ja käbid saab kõik lasta Eestis uued toota. Kvaliteetsemad, kui Siimu tootmise aastatel. Pingid-materjalid-võimalused selleks on ju olemas. Isegi nõuka ajal tehti selliseid asju. Mõisakülas näiteks.
Ma muidugi mõtlen sellele, et see 33 on hea pika ulatusega küll, aga kas ta seetõttu igale mehele töövahendiks üldse sobibki....?
Temaga toimetamiseks peab mõistust ka olema.
Diesel, mis asi on transformeri teema?
Postitused: 6,907
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
(03-01-2021, 13:57 PM)Janka Kirjutas: Diesel, mis asi on transformeri teema?
https://forum.automoto.ee/showthread.php...505&page=3
Sellest teemast vist jutt.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Kas sul on olemas ka haagis mis seda püsti hoiab? Pikem madtnpole alati hea. Selle tõttu on lisakaal mida vaja tõsta, sama surve juures tähendab jämedamaid/aeglasemaid silindreid.
Mõistlikum oleks saemeestele selgels teha, et veotee on iga 12 meetri tagant teha. Kaugemale jäävaid palke ei saeta täitsa läbi, väikene riba jäätakse kinni, mööda maad lohistad palgi lähemale kuni tõstuk ulatub võtma tagumist palki ja murrad läbi jõnksuga. Langetada tileb ikka nii kuidas traktor kätte saab- väljaveo tee poole mitte umbes kuhugi võssa... Ja kaobki pikema noole vajadus ära kui saemehed annavad endale aru, et tõstukimast pole 100 meetrit pikk. 670 on juba täitsa piisav pikkus...
Aga kõiki osasid suudetakse meil siin eestis taastoota ja selle pärast pole vaja muretseda.
Postitused: 1,295
Teemad: 1
Liitus: Oct 2019
Maine:
24
Siimust rääkides- oli meil kunagi siuke asi nagu Siim 25, sai see osta otse Siim AS-ist koos russiga, millel oli mingi imelik kabiin peal, vist oli Soomest toodud.
Aga hammaslattidest-vöödest rääkides- läks meil Valmetil ka mast hammasvöö keskelt pooleks ja sai algul lastud Siimus uus teha, aga see kestis vaid paar nädalat, siis olid hambad ära nätsutatud, materjal oli jube pehme. Originaal, 2 aastat vanal mastil polnud hammastel kulumisjälgegi.
Postitused: 2,283
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
Siimu kaup rohkem selline sohiteema oligi.
Ammu-ammu, kui veel 862 Valmetil töötasin, sai originaalhaarats nii otsa, et sebisime Siim25 omad külge.
Ilma eelnevalt tugevdamata olid ikka kuradima pehmed küll. Nägime juba russide küljes olevaid, et ei kesta nad muhvigi, seepärast saigi kohe uuest peast lisakaared külge keevitatud ja siia-sinna mõni tugitoru lisatud.
Ma ei saagi aru - materjali neil justkui oli, aga haaratsite valmistamiseks koonerdati ja need tehti tõesti venest odavalt sisseveetud savist. Vana Vadi säästubisnes.
Postitused: 2,283
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
Ma nüüd tõesti ei tea, kuidas teie seal metsas omi töid teete. Vbl tõesti langetajamees põrutab puu maha nii kuis juhtus, peaasi, et tihu tuleks ja laastud lendaksid.... Ja seejärel vedaja ei üritagi teede vahele langetatud puid kätte saada. Jonnipunnid, muud ei miskit.
Mind pole sedaviisi tööd narrima õpetatud.
Sai Terriga veetud neid harvendusi, kus teede vahe paarkümmend meetrit (metskonna nõuded, ega ma neid ise välja mõelnud pole) ja russigagi, millele 4,5 meetrise mastiga sellesama terrikökatsi tõstuk oli paigaldatud. Ei jäänud ükski kaigas metsa vedelema. Tõsi, tihumeeste ja töömeeste tehtu vahel oli vahe, aga koormasse nikerdasin nad kasvavaid puid lõhkumata kõik.
Elu läks harvesteride maaletulekuga muidugi tublisti lihtsamaks, aga eks enne kui ise sinna kangide taha sain, tuli kaheksa aastat veduka seljas ratsutada. Tegelikult peakski iga mees enne kui üldse sae kätte võtab, esmalt natukenegi vedaja peal seda metsamehe ametit tudeerima. Siis ei kipu ta idiootsusi tegema ja teab, milline korralik materjali käsitsi koondamisetöö välja näeb.
Postitused: 454
Teemad: 16
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Jep. Ennem jamad langetamisega veiz rohkem ja pärast on käsitööd vähem ja kui ise välja vead on veelgi lihtsam. Mul on omatarbeks see hevo haarats ja igast kitsastest kohtadest olen kätte saanud.