Lada 2107

(04-01-2021, 20:15 PM)Formika Kirjutas:  Esialgsed tulemused komisjonilt käes. 
  
 3. Probleem ikka esitulede pesurite ja kojameestega. Polevat ikka need õiged. Mul teine komplekt ka. lähipäevil proovin neid. Auto ikka veel värviparanduses. peaks olema nagu alloleval pildil.

Kui vaja, mul on pakkuda 2107 tulede kojamehe komplekt.
Vasta

Huvipärast võib vaadata ka pidurdusjõu regulaatorit see on enamusel ka vahelt ühendatud ja toru on otse pandud või jätkatud.
Vasta

(29-09-2020, 15:10 PM)Mossemees Kirjutas:  Aga üldiselt, ka seda hetkel peal olevat Nippon-radioolat ma väga kaugele minema ei viskaks. Igati ajastutruu ja pealegi veel kaunis hästi säilinud. Harilikult kipuvad sellistel vanadel autoraadiotel olema originaalnupud kaotsi läinud, kirjad maha kulunud, kassetiluuk samuti kulunud või üldse ära tulnud. Sellel aga on kõik kenasti olemas. Tegin kiire guugeldamise, USA-s pakutakse üht samasugust müüa hinnaga $75.99: http://www.2040-parts.com/1980s-nippon-fs-725-car-stereo-in-dash-cassette-player-am-fm-radio-working--i1799053/
Kui hästi vaadata, siis karbil on omaaegne hind $149.95. Nõukaajal olid sellised äärmiselt defitsiitne kraam, aga mingil määral neid ikka liikus. Hind oli muidugi selline, et enne küsimist oli targem kaks validooli keele alla panna Big Grin. Aga kel selline autos oli, see oli ikka iiiillllgelt kõva mees.

Ma tean päris kindlalt, et ühel kaasfoorumlasel on kusagil riiulis umbes selle ajastu Tesla raadio, paigaldamata, originaalpakendis, new old stock Smile. See on vististi kõige ägedam asi, mis NL viljastavates tingimustes auto külge päriselt sattuda sai. Seepärast tean, et mina talle selle kinkisin Wink.
Vasta

Kui juba mäletsemiseks läks, siis mul laos vileuus Crown MusiCruiser, mille kaksikvend istus tuttaval meremehel 24-s. Jätkan oma tarbetuid heietusi importasjade teemal selles võtmes, et kui meremees ostis endale boonide eest vileuue eksportmudeli ja pani sinna sisse ise importmaalt toodud lustikummuti, siis kas see on ajastutruu? Minuarust on. Niisamuti, nagu SovTransAvto autojuhi masinas olnud importmaa reeversiga kassetimängija. Või varaste hirmus esiistmete servaalla paigutatavad kohaliku meistermehe valmistatud Estonia komponentidega kiilukujulised kõlarid. Või makisahtel. Või salalukk/käivitustõkis. Või miksmitte labane pedaalilukk, Iirise kooperatiivi pudelihoidjad, tagaakna moosiriiul?

Kõik need asjandused on ju ometigi autentsed ja ei tohiks väärata nõukatehnikasõberite püüdlusi musta numbri suunal.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(07-01-2021, 23:47 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kui juba mäletsemiseks läks, siis mul laos vileuus Crown MusiCruiser, mille kaksikvend istus tuttaval meremehel 24-s. Jätkan oma tarbetuid heietusi importasjade teemal selles võtmes, et kui meremees ostis endale boonide eest vileuue eksportmudeli ja pani sinna sisse ise importmaalt toodud lustikummuti, siis kas see on ajastutruu? Minuarust on. Niisamuti, nagu SovTransAvto autojuhi masinas olnud importmaa reeversiga kassetimängija. Või varaste hirmus esiistmete servaalla paigutatavad kohaliku meistermehe valmistatud Estonia komponentidega kiilukujulised kõlarid. Või makisahtel. Või salalukk/käivitustõkis. Või miksmitte labane pedaalilukk, Iirise kooperatiivi pudelihoidjad, tagaakna moosiriiul?

Kõik need asjandused on ju ometigi autentsed ja ei tohiks väärata nõukatehnikasõberite püüdlusi musta numbri suunal.

Mul on mulje, et musta numbri maailm elab mingis omas reaalsuses, millel ei ole miskit pistmist selle reaalsusega, milles enamik teisi autohuvilisi toimetavad. Seda on siin nii palju lahatud, et rohkem nagu ei tahaks. Minu jaoks kehastab ilmselgelt ülerestaureeritud NL tehnika mitte tolle ajastu tehnilist ja esteetilist reaalsust, vaid restaureerijate helesinist unistust sellest, missugused need autod võinuks olla. Aga ei olnud ju! Olen selles ajas elanud ning mu peres oli ka toona tuliterauusi autosid Iž-Kombist GAZ2410ni . Need kõik ei olnud sellised säravad pühademunad nagu need mustanumbrilised. Mitte kunagi, ka mitte tehasest välja sõites.
Vasta

(08-01-2021, 01:35 AM)Marvin Kirjutas:  Mul on mulje, et musta numbri maailm elab mingis omas reaalsuses, millel ei ole miskit pistmist selle reaalsusega, milles enamik teisi autohuvilisi toimetavad. Seda on siin nii palju lahatud, et rohkem nagu ei tahaks. Minu jaoks kehastab ilmselgelt ülerestaureeritud NL tehnika mitte tolle ajastu tehnilist ja esteetilist reaalsust, vaid restaureerijate helesinist unistust sellest, missugused need autod võinuks olla. Aga ei olnud ju! Olen selles ajas elanud ning mu peres oli ka toona tuliterauusi autosid Iž-Kombist GAZ2410ni . Need kõik ei olnud sellised säravad pühademunad nagu need mustanumbrilised. Mitte kunagi, ka mitte tehasest välja sõites.
 Lada 07 pole kindlasti üle restaureeritud. Teda polegi restaureeritud. Restaureerimiseks ei saa nimetada värvi parandusi ja valede või puudu olevate detailide lisamist või väljavahetamist. See jutt oleks sobinud üks kõik millise muu minu auto kohta, ainult mitte selle.
Vasta

(08-01-2021, 09:38 AM)Formika Kirjutas:  Marvin
 Lada 07 pole kindlasti üle restaureeritud. Teda polegi restaureeritud. Restaureerimiseks ei saa nimetada värvi parandusi ja valede või puudu olevate detailide lisamist või väljavahetamist. See jutt oleks sobinud üks kõik millise muu minu auto kohta, ainult mitte selle.

Ega ma sellest autost rääkinudki - sellega on kõik väga hästi isegi minu mätta otsast vaadates Smile. Arutelu velgede ja raadio üle viis teema laiemaks ning sealt see minu kommentaar tuli.
Vasta

(06-01-2021, 22:29 PM)Laurimetall Kirjutas:  Huvipärast võib vaadata ka pidurdusjõu regulaatorit see on enamusel ka vahelt ühendatud ja toru on otse pandud või jätkatud.
 Komisjon vaatas ka kõhu alt ja vaatasin täna ise ka üle. Seal kõik nii nagu tehasest tuli.
Vasta

(08-01-2021, 01:35 AM)Marvin Kirjutas:  Mul on mulje, et musta numbri maailm elab mingis omas reaalsuses, millel ei ole miskit pistmist selle reaalsusega, milles enamik teisi autohuvilisi toimetavad. Seda on siin nii palju lahatud, et rohkem nagu ei tahaks. Minu jaoks kehastab ilmselgelt ülerestaureeritud NL tehnika mitte tolle ajastu tehnilist ja esteetilist reaalsust, vaid restaureerijate helesinist unistust sellest, missugused need autod võinuks olla...

See väide ei ole siiski silmaga vaadeldava reaalsusega kohe kuidagi kooskõlas ning vajab ümberlükkamist valearusaamade tekkimise vältimiseks. Näiteks toon enda isikliku lemmiku MZMA 408 Moskvitšide näited:
1. A006 nõukatuuningu ja kulumisega säilinud masin. Tsiteerin enda varasemat kirjeldust: Värv siit-sealt kriibitud (nt. esitiib, värvi läbivaid täkked näha). Karbil mõlk juhiukse all ja tagumine tungikoht ära tõstetud. Tagapõlle alumine äär roostes ning tagaluugi käepideme alune kumm üsna räbal (tükid puudu), tagurdustuled "päikest näinud". Samuti esitiiva ja põlle vaheline tihend üsna räbal. Salongis olid polstrid "as-is" säilinud ning musta pika armatuuriliistu asemel oli isetehtud sile "petekas". Lisaks on ka pildil näha kellaploki kõrval armatuuripleki keskel isearetatud lüliti.
                   
Kokkuvõttes täiesti kirjeldatud ligadi-logadi nõukogude reaalsus (sh. laperdavad "nõuka-tuuning" logarid) ning must number on autol küljes.

2. A062 restaureeritud masin. Hulganisti defekte embleemidel ja nuppudel, puudub kapoti põll, käepidemed uuetüübi omad, esistange valetpidi, Soomes pandud roolisambale lisasüütelukk nii et autol on kaks süütelukku! Vastavad puudused võetud otse aktist.

Kumbki auto ei vasta isegi tehase seisukorrale, ülerestaureerimisest või helesinisest unistusest rääkimata.

Vabandan teise mehe Žiguliiteemasse mossega "sissesõitmise" eest, aga selline alusetu musta numbri mahategemist ei saanud teisipidi seisukohtadega vastusteta jääda.
Vasta

Ma arvan ,et igale vanale suvalisele masinale pole musta numbrit vaja. Must number ikka mõeldud uue väärilisele vanale autole. Uuena mingit ajastule omast tuuningut küljes ei olnud. Oli neidki kes just originaalsust proovisid säilitada. Tõsteti autosid talveks pukkidele ja ujutati õlidega ja üleültse oli iga nädalavahetus juhendi järgi midagi puhastada hooldada määrida reguleerida ja kontrollida.
Vasta

Võtaks sõnasabast kinni.
 1. Tuleb välja, et vale mõõtu rehvid all. Peaks olema 175/70R13, ma isegi ei tea mis mul seal on. kuna all olid o6 veljed, siis tõenäoliselt selle omad. Kuigi komisjoni mehed oleks originaalseks lugenud ka all olnud 06 veljed, sest sai ju tõestatud, et tehasest välja veeres see auto ikka 06 velgede ja ilukilpidega.
Kuue velje on täpselt samade mõõtudega kui seitsme velje. Välimus vaid teine. MIKS siis ei ole kuue velgedele pandud 175/70R13 rehve? Kaldun arvama, et ikkagi valed rehvid sattusid auto alla koos VALEDE velgedega Rolleyes
Vasta

(09-01-2021, 00:24 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Võtaks sõnasabast kinni.
 1. Tuleb välja, et vale mõõtu rehvid all. Peaks olema 175/70R13, ma isegi ei tea mis mul seal on. kuna all olid o6 veljed, siis tõenäoliselt selle omad. Kuigi komisjoni mehed oleks originaalseks lugenud ka all olnud 06 veljed, sest sai ju tõestatud, et tehasest välja veeres see auto ikka 06 velgede ja ilukilpidega.
Kuue velje on täpselt samade mõõtudega kui seitsme velje. Välimus vaid teine. MIKS siis ei ole kuue velgedele pandud 175/70R13 rehve? Kaldun arvama, et ikkagi valed rehvid sattusid auto alla koos VALEDE velgedega Rolleyes
 No see küll pole mingi jutt. Ükski CCCP rehv ei pidanud 30 000 km vastu ja seal veel mustrit küll. Kindlasti vahetatud ja alla pandi mida saada oli. Tagavara rattal on õige tehase rehv all. Seda pole palju kasutatud ja teise mustriga ka.
Vasta

(09-01-2021, 00:24 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Kuue velje on täpselt samade mõõtudega kui seitsme velje. Välimus vaid teine. MIKS siis ei ole kuue velgedele pandud 175/70R13 rehve? Kaldun arvama, et ikkagi valed rehvid sattusid auto alla koos VALEDE velgedega Rolleyes

07 veljed on pool tolli laiemad
Vasta

Pange siis pilt õigest rehvist ning kogume need kokku külapealt.
Vasta

(09-01-2021, 16:59 PM)tõnn Kirjutas:  Pange siis pilt õigest rehvist ning kogume need kokku külapealt.
Selline rehv võiks olla ИН-251.
Aga viimane tundub juba omal ajal suur defitsiit olevat kuna näiteks 1988. aastal pandi tehases jällegi Mi-16 (R13, 165/80) rehvid alla, aga ju oli bardakk ja puudus ning õiget rehvi polnud võtta. Vähemalt on 1988. aasta masinale 05 velgi jätkunud tehases võrreldes teemaaluse masinaga:
https://youtu.be/GcGSAxe7jjA?t=385
Vasta

Minu 1986. a 2107 varuratas on selline:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
       
Vasta

(16-12-2020, 09:36 AM)mossepower Kirjutas:  
(16-12-2020, 01:07 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Vanainimese töntsile silmale tundub nagu üks rehv oleks diagonaal ja teine radiaal.
Mõlemad peaksid ikka radiaalrehvid olema. Auto all esimene rehv on 2103 "originaalrehv" ИЯ-170 ning tagumine on 1980. aastal gosti järgi tootmisesse läinud rehv МИ-16. Mõlemate mõõt on 165/80

Olid siis ikkagi erinevad rehvid all ?
Vasta

(09-01-2021, 22:28 PM)spitfire Kirjutas:  
(16-12-2020, 09:36 AM)mossepower Kirjutas:  
(16-12-2020, 01:07 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Vanainimese töntsile silmale tundub nagu üks rehv oleks diagonaal ja teine radiaal.
Mõlemad peaksid ikka radiaalrehvid olema. Auto all esimene rehv on 2103 "originaalrehv" ИЯ-170 ning tagumine on 1980. aastal gosti järgi tootmisesse läinud rehv МИ-16. Mõlemate mõõt on 165/80

Olid siis ikkagi erinevad rehvid all ?
 Olin rattad segi ajanud ja tagavara ratta alla pannud, mis oli erinev. Mul ei jää muud üle, kui rehvid ära vahetada, sest pikast tühjade või pooltühjade kummidega seismisest on rehvid tiba kandiliseks jäänud ja sõita ülimalt ebameeldiv. Lõin küll 3 atti sisse aga abi vähe. Panen õige mõõduga rehvid alla, küll mitte MADE IN USSR, vaid tänapäevased. Ostsin selle auto ikka sõitmiseks ka.
Vasta

Igati mõistlik otsus. Olin juhuse tahtel endale soetanud uued originaalsed rehvid, kuid ei näinud mõtet hobisõidukile alla panna ja müüsin sõbrale sama hinnaga muuseumieksponaadile külge panekuks. 
Ise sõidan suviti aktiivselt ringi ja uuema rehviga turvalisem.
Vasta

(09-01-2021, 14:25 PM)vassiili jaava Kirjutas:  
(09-01-2021, 00:24 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Kuue velje on täpselt samade mõõtudega kui seitsme velje. Välimus vaid teine. MIKS siis ei ole kuue velgedele pandud 175/70R13 rehve? Kaldun arvama, et ikkagi valed rehvid sattusid auto alla koos VALEDE velgedega Rolleyes

07 veljed on pool tolli laiemad
Kindlasti vale väide!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne