29-01-2021, 00:06 AM
(28-01-2021, 23:54 PM)Formika Kirjutas:(28-01-2021, 23:44 PM)kassitapp Kirjutas:Väga hea küsimus. Minu teada võeti kroomimine kasutusele 1920-ndatel aastatel. Protsess oli järgmine, kõigepealt vasetati, siis nikeldati ja lõpuks kroomiti. See oli nagu kõrgem ja viimane aste. Kindlasti olid kõik Buicki osad kroomitud. Nikeldamine, kui madalama klassi ettevõtmine jäi odavamate asjade pärusmaaks. Parandage, kui eksisin.(28-01-2021, 15:32 PM)Formika Kirjutas: Erinev veel ka radika kork. Buickidel on neid kahte sorti. Ühed lihtsamad, mille esiotsas number 8 ja teised keerulisemad, naise figuuriga. Mul mõlemad olemas aga L1-l kasutati 1930 aasta korki, lihtsalt ümmargust nikeldatud.
Ka siin foorumis on lugupeetud spetsialistid kõrvu raputanud, et mida m...i, te lollakad, detaile nikeldate, kroomimine on igati parem ja õige! Mina ise ei oska küll midagi arvata, mis see nikkel ja mis see kroom on, või on need ikkagi lihtsalt nagu harakale, läikivad asjad?
Väga hea vastus! Ja katsume siis edaspidi galvaanilise katte puhul rääkida ikkagi asjast, et kas on nikkel või on kroom. Muide, Saksamaal oli murdepunkt ikkagi kusagil 1930 lõpus, kui mindi laialdasemalt üle kroomimisele nikeldamise asemel. Muidugi sõltus konkreetsetest tootjatest, Eestis ja Lätis näiteks jalgrattatööstuses kasutati nikeldamist kroomimise kõrval ka aastaid hiljem. Volgade ja Žigulide jms juures on niklist rääkimine üsna rumal.
Jõudu tööle!