Nõukogude Buick

Lugesin veits nende krdi traktorite kohta ja mulle jääb arusaamatuks mida see tehas oma 6000 töölisega sel perioodil üldse tegi, 32 lõpp ja 33 keskpaik paistab, et ei tehtudki midagi tõsisemat kui ainult "valmistuti L1 tootmiseks". No ja siis need kuus L1-te.

Raivo leid on väga hea allikas, ilmselt üks värskemaid, mis netis saada.
Vasta

(04-02-2021, 21:16 PM)spitfire Kirjutas:  Lugesin veits nende krdi traktorite kohta ja mulle jääb arusaamatuks mida see tehas oma 6000 töölisega sel perioodil üldse tegi, 32 lõpp ja 33 keskpaik paistab, et ei tehtudki midagi tõsisemat kui ainult "valmistuti L1 tootmiseks".

Võibolla siin ongi konks mida me tunnistada ei taha.
Formika ütleb, et täna ei toimunud midagi, keevitajal silmad haiged.
Aga seal oli 6000 meest uue väljakutse ootel.
Tegelikult ka, kui palju siis võtaks aega mingil seltskonnal auto seibideks laiali võtmine, jooniste koostamine ja treipingis 10-ne koopia tegemine?
Vasta

(04-02-2021, 21:31 PM)Raivo Kirjutas:  
(04-02-2021, 21:16 PM)spitfire Kirjutas:  Lugesin veits nende krdi traktorite kohta ja mulle jääb arusaamatuks mida see tehas oma 6000 töölisega sel perioodil üldse tegi, 32 lõpp ja 33 keskpaik paistab, et ei tehtudki midagi tõsisemat kui ainult "valmistuti L1 tootmiseks".

Võibolla siin ongi konks mida me tunnistada ei taha.
Formika ütleb, et täna ei toimunud midagi, keevitajal silmad haiged.
Aga seal oli 6000 meest uue väljakutse ootel.
Tegelikult ka, kui palju siis võtaks aega mingil seltskonnal auto seibideks laiali võtmine, jooniste koostamine ja treipingis 10-ne koopia tegemine?
 No asi polnud üldse treimises. Näide elust enesest, mida ma siin ka olen kajastanud, nimelt Russo Balti koopia valmistamine Novosibirskis. Sinna on taha lükatud miljon dollarit. Kere , sillad saadi pooleteise aastaga valmis. Novosibirsk on praegu tohutu tööstuslinn ja kindlasti suurem kui 1932 a Leningrad. Üle aasta jamatakse selle mootoriga, no ei saada, kuigi joonised on kõik olemas, polnud vaja teha. Tegemist 1912 a mudeliga, mis palju lihtsam. Härrased ärge mõelge asju üle, Hea tahtmise juures on võimalik poole aastaga võtta auto algosadeks ja teha detailidest joonised. Joonised tehti hiljem ZIS tehases, detaile kõvasti lihtsustades. Ja siis kulus selleks 3 aastat.  Polnud ju vaja jalgratast leiutada, kui Putilovis oleks kõik valuvormid mootoritele, käigukastidele, sildadele ära tehtud. Mitte midagi sealt kasutusele ei võetud.
Vasta

(04-02-2021, 21:31 PM)Raivo Kirjutas:  
(04-02-2021, 21:16 PM)spitfire Kirjutas:  Lugesin veits nende krdi traktorite kohta ja mulle jääb arusaamatuks mida see tehas oma 6000 töölisega sel perioodil üldse tegi, 32 lõpp ja 33 keskpaik paistab, et ei tehtudki midagi tõsisemat kui ainult "valmistuti L1 tootmiseks".

Võibolla siin ongi konks mida me tunnistada ei taha.
Formika ütleb, et täna ei toimunud midagi, keevitajal silmad haiged.
Aga seal oli 6000 meest uue väljakutse ootel.
Tegelikult ka, kui palju siis võtaks aega mingil seltskonnal auto seibideks laiali võtmine, jooniste koostamine ja treipingis 10-ne koopia tegemine?
 Unustasin lisada, et kari seltsimehi võis seal tõesti vasaraga plekki taguda aga kust võeti see kari seltsimehi, kes kõik 5500 detaili üles joonistasid ja veel mitmes vaates + tööjoonised.
Vasta

Jossi orgunnitud süstemaatiline haritlaskonna ja võimekamate inimeste hävitamine jäi siiski aastatesse 1936-1938, sestap polnud joonestamisvõimelise insenertehnilise personali saadavus vast eriline probleem.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ma järeldan su postitusest, et seda viimast Raivo leidu, Sovjetskije Legovõje 1918-1942 ei ole veel läbi töötanud.
Krt seda teab kui tõene see materjal on aga kirjutatud on väga veenvalt. 2012 aasta materjal.

See materjal seal ei võimalda kopi-paste teha, siis tõlgin väga vabalt ja üle rea puusalt: kuna seltsimehed mõistsid et nii lühikese ajaga (8 kuud) ei ole võimalik püstitatud ülesannet täita, siis otsustati KOPEERIDA. Mingitest autoriõigustest juttu ei tehtud. Kõlab nagu seltsimeestel oleks olnud näidisautod juba 8 kuud enne 1maid käes ja alustati jooniste tegemist "LenGIPROVATO" projekteerijatega, keda abistasid "Punaste Putilovlaste" spetsialistid. Raha kokku ei hoitud, kõik vahendid olid suunatud sellele projektile. Traktorite tootmine oli lõpetatud ja uus kurss oli võetud varuosade ja autode tootmisele. Nimest. Kõik "LenGIPROVATO"  joonised on tähistatud kirjanurgas tähistega "L". L1, L2, L3 jne. olenemata mida projekteeriti. Joonisted tähistati näiteks üldnimetusega Ujuvkraana ja all nurgas  L1. Kui joonistati teine ujuvkraana siis L2. Antud projekt oli üldnimetusega Legkovoi ja all nurgas L1. Huvitav märkus on projekti lõpetamise kohta: väidetavalt olid seltsimehed moskvas juba 2 nädalat ENNE nende autode moskvas esitlemist otsustanud, et seda projekti sellisel kujul ei jätkata, seetõttu oli vastuvõtt moskvas üpris jahe. 20mai oldi moskvas ja otsus sündis 2 nädalat varem, siis vahetult peale 1maid. Hea et seina äärde ei pandud. Võimalik, et sm. Ots pandi.

Krt ma hakkan juba uskuma, et vähemalt need kered tagusid nad ise valmis.
Vasta

(04-02-2021, 22:58 PM)spitfire Kirjutas:  Krt ma hakkan juba uskuma, et vähemalt need kered tagusid nad ise valmis.
 Ma ei usu, miks pidid nad need kered nii keeruliselt järgi tegema. Vaadake või esi poritiibu.
   
 Miks oli vaja jäljendada neid keerulisi kaunistusi poritiibadel. Piki kere jooksvaid kahekordseid triipe nii punktuaalselt. Ümber akende kolmekordseid fassonge. Oleks ju võinud teha kahekordsed nagu ZIS 101-l või üldse mitte midagi. Ei pidanud ju tegema nõelasilmast välja tulnud Buicki koopiat. Liiati kui vormid plekkidele tuli ise teha ja aeg surus peale.
Vasta

(04-02-2021, 23:15 PM)Formika Kirjutas:   Miks oli vaja jäljendada neid keerulisi kaunistusi poritiibadel. Piki kere jooksvaid kahekordseid triipe nii punktuaalselt. Ümber akende kolmekordseid fassonge. Oleks ju võinud teha kahekordsed nagu ZIS 101-l või üldse mitte midagi. Ei pidanud ju tegema nõelasilmast välja tulnud Buicki koopiat. Liiati kui vormid plekkidele tuli ise teha ja aeg surus peale.

Vastuseks sobib näiteks _ Partei käsul või Suure Juhi käsul. Mingit objektiivset põhjendust pole vaja otsidagi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(04-02-2021, 23:18 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(04-02-2021, 23:15 PM)Formika Kirjutas:   Miks oli vaja jäljendada neid keerulisi kaunistusi poritiibadel. Piki kere jooksvaid kahekordseid triipe nii punktuaalselt. Ümber akende kolmekordseid fassonge. Oleks ju võinud teha kahekordsed nagu ZIS 101-l või üldse mitte midagi. Ei pidanud ju tegema nõelasilmast välja tulnud Buicki koopiat. Liiati kui vormid plekkidele tuli ise teha ja aeg surus peale.

Vastuseks sobib näiteks _ Partei käsul või Suure Juhi käsul. Mingit objektiivset põhjendust pole vaja otsidagi.

Täiesti vabalt võis olla ka nõue MITTE MIDAGI MUUTA, sest kui üht asja lihtsustada, võib see teiste asjadega kokkusobitamise hoopis keerulisemaks muuta. Arvestades ülipingelist ajagraafikut võidi igasugusest lihtsustamisest loobuda just seepärast, et see oleks nõudnud ka kõrvalseisvate detailide sünkroonset lihtsustamist. 

Sellise tööjõuhulga juures ei tundu detailide kopeerimise teel isetootmine minu meelest erilise utoopiana, küll aga oleks seda igasugune modifitseerimine.
Vasta

Sel viimasel kahel pildil on väga hästi näha rooli kõrguste erinevus. Vaata kapitalistid olid ju igavesed paksud. Viidi sisse ergonoomiline muudatus ja kohandati vastavaks oludele, nii on ju kirjas ka. Mis selle rooli kõrguse päris elus määrab ?
Vasta

(04-02-2021, 23:15 PM)Formika Kirjutas:   Ma ei usu, miks pidid nad need kered nii keeruliselt järgi tegema. Vaadake või esi poritiibu.


Praegu on võrdluses 2 kojamehega L1, mis ilmselt oli originaal. Kas neil 1 kojamehega autodel on kõik sama detailne?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tegin mõned väljavõtted vene rcforum.ru lehtedelt, huvilised võivad piltidel silmi teritada.

У меня имеется доступ к чертежам ЛенГипроВАТО, к сожалению права публиковать у меня их нет.
http://www.rcforum.ru/showpost.php?p=133...tcount=255

В ЛенГИПРОВАТОвских чертежах, начерчены спицы на деталировке.
(sellest ma aru ei saa)
А для Л-1 кузовщину вручную сделали, что дало машинам не очень аккуратные обводы, например перепад по поясному молдингу
http://www.rcforum.ru/showpost.php?p=134...tcount=328

Да, кузовщину делали вручную, т.к. штампы как таковые отсутствовали, если верить репортажу Млодика из ЗР 1933 года, то для этого собирали старых мастеров по Ленинграду - каретников, медников и жестянщиков. На известном фото ряда Л-1 если присмотреться, то хорошо видно не очень четкие в сравнении с Бьюиками формы кузовных панелей.
http://www.rcforum.ru/showpost.php?p=134...tcount=334

консультировались в редакции журнала "За рулём", и там им ответили, что жив ещё какой-то
дедушка, который помнит эти машины, и помнит их именно в трёх
цветах:
- чёрный;
- зелёный с чёрными крыльями;
- серый с чёрными крыльями.

http://www.rcforum.ru/showpost.php?p=137...tcount=423
Vasta

Erineval kõrgusel asetsevad roolid.
Kas see võib olla kuidagi seotud reguleeritava vedrustusega?

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

Keegi kes venet kirjas valdab, võiks ennast selles foorumis kasutajaks teha ja selle selliga kontakteeruda. Kui on juurdepääs joonistele, siis võik küsida tehase birka joonist alustuseks. Noh nii vaadata..
Vasta

Tegemist on minu hinnangul (selle 6-se pildi) rivi 2 autoga, sellele viitavad 2 kojameest ja kõik samad rehvid. Vaata kui halvasti istub uksejoon lingi juures. (Rivi 6-ndal autol puudub muide KP märk ! )

   
Vasta

Vaatamata siin foorumis kestvale kriitikale ja kõhklustele, muidugi ka, mida ei saa mainimata jätta, kiiduavaldustele, astub karavan edasi ja kindlasti tuleb meil ka mõningaid plekke vasaratega välja peksta. See tinglik. Me kasutame ikka tänapäevaseid vahendeid. Auto sai siis 40 cm pikem täna. Vahele tuleb ehitada 14 cm-ne riba. Tagumine aken tuleb ka 14 cm pikem ja teistsuguse fassongiga. Ümber tuleb ehitada ka puitraamistikku. Present katuse ava pikeneb ka 40 cm võrra. Selle saab kahe katuse detailidest kokku ehitada. Ühe pildi peale jäi siis "õnnelik" omanik ka.
   
   
   
Vasta

(04-02-2021, 23:39 PM)Raivo Kirjutas:  В ЛенГИПРОВАТОвских чертежах, начерчены спицы на деталировке.
(sellest ma aru ei saa)
А для Л-1 кузовщину вручную сделали, что дало машинам не очень аккуратные обводы, например перепад по поясному молдингу
http://www.rcforum.ru/showpost.php?p=134...tcount=328

Mina tõlgiks nii: 
ЛенГИПРОВАТО joonistel on detailis joonistatud kodarad. (jutt käib velgedest, mis autori hinnangul pidid lõppproduktil olema ikkagi kodarveljed, otsustades rummude põhjal, aga täismetallveljed olid ilmselt kiire ja ajutine lahendus. Sellele seigale oli muide ka üks varasem viide kus öeldi, et velgede küsimus on veel lahenduseta)
Aga L1 kere tehti käsitsi, mis andis autodele mitte väga korrektsed küljejooned. Näiteks vööjoone (küljejoone) üleminek. (viidatud on fotole mis on postituses 195 kus on näha, et uste küljejooned ei jookse kokku)
Vasta

(05-02-2021, 15:11 PM)spitfire Kirjutas:  
(04-02-2021, 23:39 PM)Raivo Kirjutas:  В ЛенГИПРОВАТОвских чертежах, начерчены спицы на деталировке.
(sellest ma aru ei saa)
А для Л-1 кузовщину вручную сделали, что дало машинам не очень аккуратные обводы, например перепад по поясному молдингу
http://www.rcforum.ru/showpost.php?p=134...tcount=328

Mina tõlgiks nii: 
ЛенГИПРОВАТО joonistel on detailis joonistatud kodarad. (jutt käib velgedest, mis autori hinnangul pidid lõppproduktil olema ikkagi kodarveljed, otsustades rummude põhjal, aga täismetallveljed olid ilmselt kiire ja ajutine lahendus. Sellele seigale oli muide ka üks varasem viide kus öeldi, et velgede küsimus on veel lahenduseta)
Aga L1 kere tehti käsitsi, mis andis autodele mitte väga korrektsed küljejooned. Näiteks vööjoone (küljejoone) üleminek. (viidatud on fotole mis on postituses 195 kus on näha, et uste küljejooned ei jookse kokku)
 Ärge nüüd seltsimeeste, kes elus polnud ühtegi autot ehitanud, võimeid üle hinnake. Me näeme ka siin kurja vaeva, et need uksed ilusti jooksma saada. Teinekord kulub selleks päevi, nagu M1-l, GAZ A ustega oli ka ilge jama. Neid tuli paika ajada isegi kummitihendite paksusega raami ja kere vahel. Võib ju igasugu teooriaid siin heietada aga seda, et seltsimehed need keerukad plekk detailid 10-le autole valmis ehitasid, ei usu ma iial. Heal juhul said nad maha puit karkassiga. ZIS 101 saamisloos on kusagil kirjas, et polnud normaalset valts plekkigi ja ZIS poritiivad tuli mitmest jupist kokku keevitada. Igatahes ZIS 110 poritiivad on tehtud 3-st tükist. 101 oli jutt vist viiest tükist. Veelkord rõhutan, GAZ A, kordades lihtsam auto, kuid võttis poolteist aastat, enne kui suudeti üle minna täielikult omatoodetud detailidele. Isegi siis, kui Ford andis neile kogu tehase sisustuse, hakates ise tootma model B-d, ehk M1 eelkäijat, mis küll tõesti pole enam nii üheselt maha tehtud.
Vasta

(05-02-2021, 18:34 PM)Formika Kirjutas:  
(05-02-2021, 15:11 PM)spitfire Kirjutas:  
(04-02-2021, 23:39 PM)Raivo Kirjutas:  В ЛенГИПРОВАТОвских чертежах, начерчены спицы на деталировке.
(sellest ma aru ei saa)
А для Л-1 кузовщину вручную сделали, что дало машинам не очень аккуратные обводы, например перепад по поясному молдингу
http://www.rcforum.ru/showpost.php?p=134...tcount=328

Mina tõlgiks nii: 
ЛенГИПРОВАТО joonistel on detailis joonistatud kodarad. (jutt käib velgedest, mis autori hinnangul pidid lõppproduktil olema ikkagi kodarveljed, otsustades rummude põhjal, aga täismetallveljed olid ilmselt kiire ja ajutine lahendus. Sellele seigale oli muide ka üks varasem viide kus öeldi, et velgede küsimus on veel lahenduseta)
Aga L1 kere tehti käsitsi, mis andis autodele mitte väga korrektsed küljejooned. Näiteks vööjoone (küljejoone) üleminek. (viidatud on fotole mis on postituses 195 kus on näha, et uste küljejooned ei jookse kokku)
 Ärge nüüd seltsimeeste, kes elus polnud ühtegi autot ehitanud, võimeid üle hinnake. 

Siin ei ole mingit üle- ega alahinnangut, kogu see jutt on tõlge vene foorumist, mille link on Raivo postituses. Kirjutaja on muide see vend kes väidab, et tal on juurdepääs L1 joonistele.
Vasta

Kere ju juba hakkab looma. Mida Buick kasutab kereühenduste juures? Tina vist kasutuses ei ole?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 29 külali(st)ne