Akudest tibake.

See võiks vist veel asjalikum olla... https://ru.aliexpress.com/item/Miboxer-C...59315.html  aga mul pole olnud võimalust proovida.
Vasta

Ei leidnud teemat, kus tules hävis töökoda. Aga siin siis sama, ainult suuremas formaadis
https://sport.postimees.ee/6545072/video...1527481555

Sel hooajal algas Discovery peal uus "Müüdimurdja", ühes esimestest seeriates tõestasid noored insenerid, et ka prügiautos kokku surudes võib Li-Po aku süttida...


Vasta

Kuurinurgas vedelevad väiksed geelakud:
https://www.power-sonic.com/product/ps-12180s/
Lisaks nendele on ka üks Jawa 6v ilma akuta.
Mõõdu poolest sobib selline aku sinna enam-vähem ideaalselt.

Kumb oleks mõistlikum: 
Pookida aku keskele lisa klemm ja kasutada aku ühte poolt?
Laadida 12v aku tühjaks ja 6v laadijaga täis?
Vasta

(22-03-2020, 17:27 PM)tõnn Kirjutas:  Kuurinurgas vedelevad väiksed geelakud:
https://www.power-sonic.com/product/ps-12180s/
Lisaks nendele on ka üks Jawa 6v ilma akuta.
Mõõdu poolest sobib selline aku sinna enam-vähem ideaalselt.

Kumb oleks mõistlikum: 
Pookida aku keskele lisa klemm ja kasutada aku ühte poolt?
Laadida 12v aku tühjaks ja 6v laadijaga täis?
 Kui elementide vahelise ülemineku saaks pooleks saagida siis mina ühendaks üldse kolm ja kolm elementi paralleeli. Jamamist oleks rohkem aga samas oleks aku poole võimsam.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Vene tuubi kanalilt jäi sima sulfadeerunud aku elustamine soodaga-on keegi siinsetest ka proovinud sarnast asja?
Vasta

(22-03-2020, 17:55 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(22-03-2020, 17:27 PM)tõnn Kirjutas:  Kuurinurgas vedelevad väiksed geelakud:
https://www.power-sonic.com/product/ps-12180s/
Lisaks nendele on ka üks Jawa 6v ilma akuta.
Mõõdu poolest sobib selline aku sinna enam-vähem ideaalselt.

Kumb oleks mõistlikum: 
Pookida aku keskele lisa klemm ja kasutada aku ühte poolt?
Laadida 12v aku tühjaks ja 6v laadijaga täis?
 Kui elementide vahelise ülemineku saaks pooleks saagida siis mina ühendaks üldse kolm ja kolm elementi paralleeli. Jamamist oleks rohkem aga samas oleks aku poole võimsam.


Tänan idee eest, sain lahti ühendatud ja kokku 6v + 6v paraleeli.
Vasta

Kas akulaadija võib olla aku küljes kui mootor käib? 
Ise pole kunagi sellest numbrit teinud ja käianud mootorit koos laadijaga nii kuis mahub kuid tekkis paaniline olukord kus väideti et ei mingil juhul. 
 Mida konsiilium arvab?
Kõnealune laadija mingi tavaline võileib.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(22-03-2020, 17:27 PM)tõnn Kirjutas:  Kuurinurgas vedelevad väiksed geelakud:
https://www.power-sonic.com/product/ps-12180s/
Lisaks nendele on ka üks Jawa 6v ilma akuta.
Mõõdu poolest sobib selline aku sinna enam-vähem ideaalselt.

Kumb oleks mõistlikum: 
Pookida aku keskele lisa klemm ja kasutada aku ühte poolt?
Laadida 12v aku tühjaks ja 6v laadijaga täis?
Selline asi ei ole võimalik, 12 V pliiaku loetakse täiesti tühjaks juba 10 V juures. Seega kasutades 6 V pinget ei toimuks aku laadimist.
Vasta

(04-09-2020, 08:09 AM)Daff Kirjutas:  Kas akulaadija võib olla aku küljes kui mootor käib? 
...
Kõnealune laadija mingi tavaline võileib.
Kui selles tavalises võileivas mingit elektronregulaatorit ei ole (trafo + dioodisild), siis võib ta rahulikult küljes olla. Kui on mingi tark või pooltark laadija, siis ei oska öelda.
Vasta

Siin tuleb nüüd kahte eraldi asja vaadata.

Aku laadimise seisukohast pole mingit vahet, kas auto geneka sadadesse ampritesse ulatuva laadimisvoolu kõrval olematu laadimisvoolu tugevusega laadijaköks tilpneb klemmide küljes või mitte. Väga Targad laadimismoodulid võivad küll kulme kergitada, kui aku klemmipinge ebatavaliselt kõrgena tundub, aga midagi väga paha ei tea küll sündida võima. Iseasi, et käivitamise hetkel madalakstõmmatav akupinge võib laadija loojakarja saata, kui see ei oska oma väljundvoolu tugevust kuidagi piirata. Ohmu seadus on halastamatu.

Teine murekoht on puhas füüsika. Krusadel on see väiksem mure (kuna neil on akud enamasti madalal küljel või taga), aga sõiduautodel on aku pahatihti kapoti all. Ning seega on võimalus lasta kas juhtmed rihmade vahele, kukutada laadija radikasse või labaselt maha puruks. Kusjuures ka üsna ühtlaselt käiv R6 oskab näiliselt täiesti stabiilselt püsiva asja maha väristada.

Ülaloleva puhul tuleb arvestada, et ma ei tea kõiki asju ning on võimalik, et on olemas mingid asjaolud, millede ilmnemisel juhtub midagi paha. Aga seni pole ma säärase juhtumiga veel kokku puutunud.

Ahjaa, ükskord pörssapõlves olen aku plussklemmi ja geneka dioodsilla maha põletanud, kui lõin pealolevate kaablitega akule mootorikatte peale ja plussklemm suruti vastu plekki. Sädemeid oli üksjagu. Aga see läheb pigem üldise lolluse kui algse küsimuse kapsaaeda.
Vasta

Tähendab asjalugu järgmine. Vahel magan terminalis oma öö pausi. Siis lükkan hollandlase akulaadija järgi ja seisukliima tööle. Magad nagu filmis. Laadija on pandud 13A laadimisvoolu peale. Laadijal on 4 astet. 5, 10 13 ja 20A. Nii naljakas kui see ka on. Selle 13A hoiab 12 tunni jooksul pinge nii ühtlasr, et peale 12 tundi on akus 90% voolu alles.  Vahel, et kabiini rutem külmaks saada panen suure käima.  Auto ei naita mingit errorit ja laadijal ka rohelised tuled põlevad. Järelikult on kõik korras. 
Nüüd aga tuli keegi kes teadis täpselt, et kõik pidi rikki minema.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kas ta kuidagi põhjendas ka, mis seal katki minemas on?
Vasta

Kas oskab keegi soovitada(kogemuste või teadmiste põhjal) milliste akudega võiks asendada Linde L14 elektrilise virnastaja originaal akud. Aku iseenesest nii suur polegi, kaalub 200-220kg, 12x2V ja 240ah. Päevade kaupa tööd ei ole plaanis teha, nii umbes 5 minutit päeva kohta tuleb vast. Erilist vasturaskuse rolli ka nagu pole.
 Minu loogika järgi võiks kaks ~100ah akut asja ära ajada, väiksemat vast pole mõtet võtta, sest ega hind palju ei muutu.
Vasta

(07-02-2021, 22:37 PM)Kult Kirjutas:  Kas oskab keegi soovitada(kogemuste või teadmiste põhjal) milliste akudega võiks asendada Linde L14 elektrilise virnastaja originaal akud. Aku iseenesest nii suur polegi, kaalub 200-220kg, 12x2V ja 240ah. Päevade kaupa tööd ei ole plaanis teha, nii umbes 5 minutit päeva kohta tuleb vast. Erilist vasturaskuse rolli ka nagu pole.
 Minu loogika järgi võiks kaks ~100ah akut asja ära ajada, väiksemat vast pole mõtet võtta, sest ega hind palju ei muutu.
Vasturaskuse tähtsust ei tasu alahinnata, virnastajad tahavad kergesti ümber minna.Akutõstukitel on tavaliselt tehase poolt määratud minimaalne ja maksimaalne aku kaal.Kui paigaldad pisemad akud, pane akude alla kasvõi rida telliskive lisaraskuseks. Käivitusakud ei taha akutõstukitel eriti kaua kesta, ei kannata pidevat süvatühjendamist.Trojani valikust peaks leidma  midagi (Trojan SCS-150).  Akude kohta tasub uurida Renovaarist, neil tavaliselt miskit kohapeal olemas.
Kui paigaldad pisemad akud, tuleb ka akulaadija dimensioneerida nendele vastavaks.
Vasta

(07-02-2021, 22:37 PM)Kult Kirjutas:  Minu loogika järgi võiks kaks ~100ah akut asja ära ajada, väiksemat vast pole mõtet võtta, sest ega hind palju ei muutu.

Milles see loogika seisneb? Smile Siin peab mõtlema ka selle peale, et kaks 100 Ah akut (või oleksid kaalunud väiksematki panna kui hind oluliselt odavam oleks) kogukaaluga 46-47 kg ei ole mõeldud (pikajaliselt) välja andma sellist voolu mis praegune 200 kg kaaluv komplekt.
Vasta

Loogika seisneb tõstukiakude kõrges hinnas ja plaanitava kasutuse lühiaegsuses. Viidatud postituses on pakutud, et umbes 5 min päevas...
Vasta

See virnastaja tarbib 24V seal pole ühe 12V akuga midagi teha.
Vasta

Siis kahe odava 12V akuga jadas.Smile

Kustmaalt virnastaja ütleb, et aku on tühi ja enam töötama nõus ei ole? Mitme voldi pealt enam ei tõuse?

Alla vast laseb ka vooluta?
Vasta

(08-02-2021, 17:14 PM)v6sa Kirjutas:  Siis kahe odava 12V akuga jadas.Smile

Ma sellise riistapuu kohta ei tea, kui palju ampreid see vajab. Kas need väikesed akud kannatavad need amprid "valutult" välja ka, mis sealt välja imetakse (kui suudavad anda üldse piisavalt, ilma et pinge langeks liiga palju)? Rolleyes
Vasta

sarnane akuvirnastaja käinud juba aastaid paari vana autoaku pealt.
mõned tõsted päevas ei vaja küll rohkemat investeeringut.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne