Mõistusevastased manöövrid liikluses

(06-03-2021, 20:42 PM)Kult Kirjutas:  Siit lugedes jääb mulje et "suurtega" sõitjad on ohvrid, küll keegi töllab ees ja traktor ei näita suunda vms. Võin suht kindlalt öelda et viimase 10 aasta jooksul on kõik eluohtlikud olukorrad mulle tekitatud suurte poolt. Küll sõidetakse traktorist(russ) mööda 0.5m külgvahega, tehakse niisama tuimasid möödasõite autost et pidurda ja tõmba teepervele et alles jääks. Vaastutulevatega sama moodi, et kui ellu tahad jääda siis tõmba eest ära.
 See jutt et tööaeg(nagu oleks ainult suurte juhtidel) ja ei ole aega passida pole normaalne. Sama moodi asula see tõmbavad järgi ja enne asula lõpu või kiiruse piirangu lõpu märki uhavad mööda. Neil on ju meerik ja tähtajad, see on ok vist.
Mulje ilmselt vale. Enamasti jõuavad liiklejad hädaga ära lugeda oma õigused, kuid kohustusteni tavaliselt ei jõuta. Saan aru, tekst raske ja lohisev, ning peab kaasa ka mõtlema ning tekstist ka aru saama. Pole sama, mis telefonis laikida ja südameid loopida. 
Samas ju traktor, kui aeglasem liikuja, on kohustatud teed andma kui taha koguneb rohkem kui 3 autot. Minu poolt kirjeldatud juhtum leidis aset sellises kohas, kus on julgelt 2km sirget teed ja olles kurvi kohal, siis mina autode lõppu peeglist ei näinud. Taadil on täiesti savi, kõik bussipeatused ja teelaiendid sõidetakse sirgeks ja pohh, mis taga toimub. Analoogne olukord on juhtunud rohkem kui kord. Liiklusraev on progresseeruv asi. Kui ikka aeg ajalt, mitte küll õnneks iga päev, kokku puutuma sellistega, kelle arvates sina ikka sõidad liiga kiiresti ja sellist arutut kihutamist tuleb tuleb ju kuidagi piirata kui tahad sõita lubatu piires, siis jäädaksegi ette töllama mingi -20km/h, sest nii on turvaline ja rahustab liiklust. Kui sellistega peab nagu alatasa kokku puutuma, siis tekkib küll teatud eelhoiak ja debiilikudetektor muutub kuidagi ülitundlikuks ehk. 
Võiks olla teistega natukenegi arvestamist. Kui ise näen, et taga istub keegi, siis enamasti annan suunaga märku, et saaks mööda. Samas sõiduka juht ei peaks ka keerama peateele ette täiskiirusega liikuvale voeautole, mis peab pidurdama selle pärast, kiiruse uuesti üles koguma ja uuesti pidurdama, sest just ettekeeranu soovib nüüd vasakule keerata ja ei saa, sest vastutulijad on. Oleks võinud ju oodata see 3 sekundit, veoauto läheb mööda ja siis oma 300m mööda maanteed ära sõita. Paljudel näiteks selline tehing pea sees on tuumafüüsikaga võrdne ja jääb tabamatuks ülesandeks. Kui paljudele jõuaks kohale, et on ka muid liiklejaid kui mina-mina-mina, siis oleks maailm hulka ilusam ja veoautojuhid ei peaks nii palju antidepressante sööma. (Nali, igaks juhuks mainin.)
Vasta

Paljudel sõiduautojuhtidel on minu arvates selline arusaam, et veokas on aeglane ja jääb jalgu. Aga veokas on aeglane ainult kiirendamisel- maanteel saab ikka lubatud sõidukiirusega minna anda. Aga isiklikult ei tahaks ma sattuda sellisesse situatsiooni, kus sõiduautojuht peale veendumise, et veokas siiski ei ole aeglane, saab ka teada, et veokas on ka sitaks raskem ja lõhub sõiduka ikka väga kõvasti ära, kui nad näiteks väikse auto juhi lolluse tõttu kokku peaks saama. Kui sõiduautos olijaist enam veendujaid üldse on...

Mul on ka õnneks enam-vähem sama teema nagu Külahullul- käin tiiru kuskil asustatud kohas ära, mõnikord ropendan rooli taga mõned korrad ja siis jälle... mõõõõnuus, näe, metskitsed töllerdavad, jäneksed kalpsavad ringi, linnud pasundavad metsas (mõni lind on isegi nii pohhuist olnud, et istub lõuatäie otsas, kui ma seda koormasse tõstan!), mõni põder jõllitab, kui ma koormat laen, mõned kuud tagasi vahtis üks rebane pealt, kui ma õues telefoniga rääkisin jne. Sellised antidepressandid Big Grin
Vasta

foori tagant startides ei ütleks,et veokad aeglased on.tihtipeal kiirendab suur käruga veokas kiiremini esimeses reas,kui teises reas olevad punnid.
Vasta

(06-03-2021, 20:42 PM)Kult Kirjutas:  Siit lugedes jääb mulje et "suurtega" sõitjad on ohvrid, küll keegi töllab ees ja traktor ei näita suunda vms. Võin suht kindlalt öelda et viimase 10 aasta jooksul on kõik eluohtlikud olukorrad mulle tekitatud suurte poolt. Küll sõidetakse traktorist(russ) mööda 0.5m külgvahega, tehakse niisama tuimasid möödasõite autost et pidurda ja tõmba teepervele et alles jääks. Vaastutulevatega sama moodi, et kui ellu tahad jääda siis tõmba eest ära.
 See jutt et tööaeg(nagu oleks ainult suurte juhtidel) ja ei ole aega passida pole normaalne. Sama moodi asula see tõmbavad järgi ja enne asula lõpu või kiiruse piirangu lõpu märki uhavad mööda. Neil on ju meerik ja tähtajad, see on ok vist.
Ma nii puhta huvi pärast küsin, mis auto see säärane on, millest suured veokad (ma ei kasuta seda jälki r-tähega sõna) siuh ja siuh mööda uhavad?
Vasta

(06-03-2021, 22:57 PM)olevtoom Kirjutas:  
(06-03-2021, 20:42 PM)Kult Kirjutas:  Siit lugedes jääb mulje et "suurtega" sõitjad on ohvrid, küll keegi töllab ees ja traktor ei näita suunda vms. Võin suht kindlalt öelda et viimase 10 aasta jooksul on kõik eluohtlikud olukorrad mulle tekitatud suurte poolt. Küll sõidetakse traktorist(russ) mööda 0.5m külgvahega, tehakse niisama tuimasid möödasõite autost et pidurda ja tõmba teepervele et alles jääks. Vaastutulevatega sama moodi, et kui ellu tahad jääda siis tõmba eest ära.
 See jutt et tööaeg(nagu oleks ainult suurte juhtidel) ja ei ole aega passida pole normaalne. Sama moodi asula see tõmbavad järgi ja enne asula lõpu või kiiruse piirangu lõpu märki uhavad mööda. Neil on ju meerik ja tähtajad, see on ok vist.
Ma nii puhta huvi pärast küsin, mis auto see säärane on, millest suured veokad (ma ei kasuta seda jälki r-tähega sõna) siuh ja siuh mööda uhavad?

Mopeedauto?
Vasta

Postitusi on interneedusesse voolanud kõvasti, aga võtan vastata sellegipoolest ühele endale suunatud postitusele.
(05-03-2021, 23:35 PM)diesel Kirjutas:  kogu su jutt on enam-vähem puhas demagoogia.
Kindlasti on tore kasutada moodsaid võõrsõnu, kuid peaks olema valmis neid ka sisustama. Minu küsimus oli, mida ma kordan siinkohal: millist demagoogia tunnust mu eelnev sõnavõtt omab? Kui lihtsamaks läheb, siis pisut abimaterjali samuti.


(05-03-2021, 23:35 PM)diesel Kirjutas:  kui keegi pidevalt jääb kaasliiklejatele jalgu, siis on siililegi selge,
et tegemist on üldisest liiklusvoolust aeglasemalt liikujaga.
Kui on kahest autost koosnev rong, siis kumb neist on see "üldine liiklusvoog"? Kas see, kes tahab sõita 70 alas 72-ga või see, kes tahab sõita 70 alas 90-ga? Või käib see massi järgi?

Ei taha kuidagi kiusu või pilli lõhki ajada, miks peakski... Olen sattunud paar korda rääkima nende peesistujatest suure baranka keerajatega. Esimese jutuna on tulnud alati mingi õilis kombinatsioon sõnadest "kiire", "meerik", "ülemus", "laadimine". Kui pisut süveneda, siis mina olen siiani kõik korrad lõpetanud tõdemusega, mille saab kokku võtta ilusa eestikeelse sõnaga ( Smile ) "pohhui". Olen ka otse küsinud sedasama, mida Mell eelnevalt küsis ehk mis siis, kui mammi, koer või kits kusagilt kuuse vahelt ette astub, mis siis saab? Parim vastus, mis ma olen kuulnud: "Ei tulnud ju." See oli nii hea argument, et ma ei osanudki öelda tolle peale enam midagi kosta.

EDIT: trükiveakuradid.
Vasta

ehh, masendav.
nojah, kui ikka on vaja edasi jahuda, siis eks ma kordan uuesti.
ksf mellmellmell kurtis, et veokad sõidavad tal konksu otsas.
mitte kord või paar, aga pidevalt.
ehk tema liikumiskiirus on ilmselgelt massist aeglasem.
mina soovitasin oma kiirus teistega ühtlustada.
ja siis ilmusid sina jutuga viiekümne alas, järsu kurvi taga teed ületavast
jalakäijast.
no on ju suvaline häma ja mida ma pean siin veel vastama?

kordan. sõitke igaüks nagu saate, tahate ja oskate.
ja võimalusel nii, et kaasliiklejaid mitte segada.

no ja kui ego tõesti nii suur on, et teistega koos tee peale ära ei mahu,
siis tasuks ehk bussiga sõita.
Vasta

(05-03-2021, 13:51 PM)MellMellMell Kirjutas:  Kas mõni kaugsõiduautojuht hariks mind selle kohapealt, et need 50/60/70/80 alad, kas need on raskeveokitele soovitatavad? Sõitsin siin üks öö tallinn tartut pidi ja jõudis mulle üks suurem masin järgi 70 alas, sai ala läbi sõitsin muidugi vahe sisse, väga kaugele eest ära ei jõua, aga noh 150/200m ikka. Tuleb uus 70 ala, lasen gaasi lahti ja see masin sõidab mulle jälle sisuliselt kärukonksule (kiirusel 70+ oli meie vahe alla 10ne meetri, ja ei tasu mingil eedul tulla rääkima kuidas 15 tonnine minu väikesest punnist kiiremini seisma jääb kui ma mingi põdra või kitse peale piduri põhja lajatan). Ja nii iga kiiruspiiranguga ala peal, vähe sellest, 90 lõikudel lükkas lugupeetud raskeveoki juht oma kuusepuu särama niiet minul polnud vaja enda kaugtulesid raisatagi.

Möödalaskmisest pole kahjuks kasu olnud, ütlus loodus tühja kohta ei salli peab paika ja veel enne kui eelmine masin silmapiirilt kadunud on, otsib juba järgmine kärukonksult kütuse kokkuhoidu.

(06-03-2021, 23:41 PM)diesel Kirjutas:  ehh, masendav.
nojah, kui ikka on vaja edasi jahuda, siis eks ma kordan uuesti.
ksf mellmellmell kurtis, et veokad sõidavad tal konksu otsas.
mitte kord või paar, aga pidevalt.
ehk tema liikumiskiirus on ilmselgelt massist aeglasem.
mina soovitasin oma kiirus teistega ühtlustada.
ja siis ilmusid sina jutuga viiekümne alas, järsu kurvi taga teed ületavast
jalakäijast.
no on ju suvaline häma ja mida ma pean siin veel vastama?

kordan. sõitke igaüks nagu saate, tahate ja oskate.
ja võimalusel nii, et kaasliiklejaid mitte segada.

no ja kui ego tõesti nii suur on, et teistega koos tee peale ära ei mahu,
siis tasuks ehk bussiga sõita.


MellMellMell i küsimus käis ju piiratud kiirusega alade kohta, mitte terve trassi liikluse kohta?!!!

_____________________________________
Kuldsete kätega soss-sepp.

Vasta

aga mis tähtsust sel on?
kui sul pidevalt teised konksu otsas sõidavad, siis sa oled massist aeglasem.
kui see sind segab, siis on võimalik teised mööda lasta.
kuna see polnud lahendus ja asi ikka segab, siis tasuks kaaluda oma kiiruse tõstmist.
no ja lõpuks on alati võimalik ühistransporti kasutada ja sellised mured kaovad kohe.
Vasta

Konkreetselt kellegile ei vihja järgneva arvamusavaldusega. 
Tahaks loota et teisi kiirustamises süüdistavad kodanikud enda spidomeetri näidus liiga kinni pole. Enda suurima näidu veaga oli kunagine tööauto, mis täiesti uuena ja originaalrehvidel meeletult 110km/h näidikul kihutades reaalselt liikus ca 94km/h, 90km/h näidikul oli reaalne alla 80km/h... 100km/h näidikul sõites hingasid tihti veoautod kuklasse.
Endale tundub et selliseid kodanikke meil palju, kes oma sõiduki spido reaalsest hälbest midagi ei tea. Millega muidu seletada näiteks osade autojuhtide kommet kiiruskaamera juures 90 alas pidurdada 70-80 kanti.
Vasta

Ma olen siia juba kirjutanud kuhugi kolm põhitõde:
Kui sina sõidad kogu aeg mööda, siis on sinu kiirus vale.
Kui sinust sõidetakse kogu aeg mööda, siis on sinu kiirus vale.
Kui kõik ületavad lubatut, siis on piirang vale.
Lisame siia juurde, et tuledest/nähtavusest ettesõitmine on vale ja jõuame kõik päeva lõpuks kenasti koju.
Ma olen neid põhimõtteid järgides osalenud liikluses pea 40 aastat ja võin kiidelda 0 süülise avariiga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-03-2021, 23:58 PM)diesel Kirjutas:  aga mis tähtsust sel on?
kui sul pidevalt teised konksu otsas sõidavad, siis sa oled massist aeglasem.
kui see sind segab, siis on võimalik teised mööda lasta.
kuna see polnud lahendus ja asi ikka segab, siis tasuks kaaluda oma kiiruse tõstmist.
no ja lõpuks on alati võimalik ühistransporti kasutada ja sellised mured kaovad kohe.

No aga ütle siis otse välja, et sarnaselt neile lontrustele kellele kiiruspiirangud midagi ei maksa peaks teised ka neid alasid vähemalt 90ga läbima, et massile jalgu ei jääks.

Lihtsalt huvipärast küsin, et milline karistus on kiiruse ületus +20km/h eest ette nähtud?

Mul ei oleks mitte midagi selle vastu, kui kiiremad läheks oma teed, aga paraku meie peavoolumeediast peegeldub liialt hästi vastu, et ei tulda toime oma raudhobustega niiet jääge ette antud kiiruste juurde.

Ma olen oma auto kiiruses üpris veendunud, on seda mõõdetud mitmel eri moel. Samuti kinnitab nö piiripealset tõika fakt, et veoki juht kes muidu mul konksu otsas tahab olla hakkab kiiruskaamerate läheduses järsult pidurdama kuigi mina seda mitte ei tee  Rolleyes.
Vasta

mina ei taha kellegagi vaielda.
ega suure ego vastu ei saa ka kuidagi.

ksf marko jutt on puhas kuld.
ja parim juht on tegelikult see, keda teised tähele ei pane.
Vasta

(06-03-2021, 22:57 PM)olevtoom Kirjutas:  
(06-03-2021, 20:42 PM)Kult Kirjutas:  Siit lugedes jääb mulje et "suurtega" sõitjad on ohvrid, küll keegi töllab ees ja traktor ei näita suunda vms. Võin suht kindlalt öelda et viimase 10 aasta jooksul on kõik eluohtlikud olukorrad mulle tekitatud suurte poolt. Küll sõidetakse traktorist(russ) mööda 0.5m külgvahega, tehakse niisama tuimasid möödasõite autost et pidurda ja tõmba teepervele et alles jääks. Vaastutulevatega sama moodi, et kui ellu tahad jääda siis tõmba eest ära.
 See jutt et tööaeg(nagu oleks ainult suurte juhtidel) ja ei ole aega passida pole normaalne. Sama moodi asula see tõmbavad järgi ja enne asula lõpu või kiiruse piirangu lõpu märki uhavad mööda. Neil on ju meerik ja tähtajad, see on ok vist.
Ma nii puhta huvi pärast küsin, mis auto see säärane on, millest suured veokad (ma ei kasuta seda jälki r-tähega sõna) siuh ja siuh mööda uhavad?
Kui sa loed ja aru saad, siis mööda uhatakse enamasti seal kus on kiirusepiirang ja ma sõidan rahulikult 50-ga 50 alas ja sama 70 alas. Mul ei ole eriõigusi ületada kiirust seal kus heaks arvan.  
 Muidu sõidan transitiga mis on 88km/h(gps) piirajaga ja sellel kiirusel ka maanteel olen. Maanteel sõidab mõni üksik suur mööda ja kui mõistlikult läheb siis alati võtan hoogu maha et saaks kiiremini mööda sellega. Mõni lihtsalt surub läbi, enamasti ongi poolhaakega tegelased. 
Meenus just suvest üks seik, kus ise olin oma veokaga, pikk 50km/h teelõik(10km umbes) ja hakkas siis üks täiskoormaga metsakas taga tõmblema, lasin ta esimesel võimalusel mööda ja kadunud ta oligi, mina ise sõitsin 50km/h. Arvatavasti liiga aeglaselt siis.
Vasta

Lisaks omaltpoolt tilgakese tõrva kaasliiklejate kohta.

Päeva paar tagasi, juba hämaras, keeran ma Järvevanale, sealt Mersu keskuse lähedalt. Viisakalt ootan ära, millal radasid lahutav valge riba ja veokas mööda saab ja kõik suunad aegsasti sees, asun kiirendusrajalt Järvevanale ümber reastuma. Samal ajal kargab minu tagant Järvevanale valge korea poolmaastur ja selles olnud juht asub esitulede ja muude autosse integreeritud signalisatsioonivahenditega millestki energiliselt teada andma. Ette talle nagu otseselt ei keeranud, ei munenud ammugi. Minu kiirus oli ümberreastumise alguses 40-45 kmh ja kasvas, ega seal rohkem ei kannatagi kurvist tulles ja liiklusvooluga ühte sulades. Ja olin juba poole kerega Järvevanal, kui kodanik üle pideva keeras ja mul pükse märjata üritas. Esimesest ehmatusest üle saades viisin alustatud ümberreastumise lõpuni, kuigi korraks kahtlustasin ka eraldusmärkideta operatiivsõidukit vms. Kohe muidugi kargas poolmaastur teise ritta, raudteeülesõidul võeti kohakuti ja autos olevad kodanikud näitasid mulle nii rahvusvahelisi, kui üldinimlikult arusaadavaid käemärke füüsilise noomituse võimalikkusest. Ei osanudki midagi tarka asjast mõelda, mis ma nüüd väga valesti tegin. Peab vist suurema auto ostma?
Lisaks pean üles tunnistama, et ei kandnud autos maski, võib-olla siis sellest kogu segadus? Hea, et seekord nii kergesti pääsesin.
Vasta

Üks variant kuidas maanteedel lühikeste piirangutega endale kellegi konksu otsa saab on nendele piirangutele järsk reageerimine. Olen ise kohanud selliseid tegelasi, kuni märgini uhke 90-ga, seal järsult pidurid, kiirus kuskile 50 kanti ja siis korrektuur 70ni (kui on 70 märk). 

Ise eelistan sujuvamat varianti, paarsada meetrit enne piirangut püsikas maha ja siis vaba veeremisega. Kui vaja siis õige pisut piduriga kaasa aidata. Usun, et enamik suuri sõidab ka samamoodi, liigse pidurite kulutamiseta.
Vasta

(07-03-2021, 12:26 PM)alfredo Kirjutas:  ... ja autos olevad kodanikud näitasid mulle nii rahvusvahelisi, kui üldinimlikult arusaadavaid käemärke füüsilise noomituse võimalikkusest. Ei osanudki midagi tarka asjast mõelda, mis ma nüüd väga valesti tegin. Peab vist suurema auto ostma? ...
Mul kunagine ülemus ka armastas ennast kõikide signalisatsioonivahenditega nähtavaks- kuuldavaks teha liikluses.Rahvusvahelisi käemärke keskmise sõrmega ja risti liigutust kõri peal jne.armastas ka. Lõppes niimoodi,et mingid vene tüübid litsusid teeäärde seisma ja lubasid neid asju kohe tema peal harrastama hakata ja omalt poolt ka veel üht-teist lisada.Õnneks niikaugele asi siiski ei läinud aga ausalt öeldes mul kõrvalistmel oli ka hirm nahas kuigi mina ei puutunud üldse asjasse.Ise olen suht ükskõikselt suhtunud igasugustesse käemärgi ja vilgutajate tüüpidesse,alati on keegi kes arvab,et liiklusreeglid on nõrkadele ja kõik koperdavad neil jalus ja üleüldse oleks parem kui peale nende keegi ei liikleks.
Vasta

(07-03-2021, 15:00 PM)zazik Kirjutas:  Üks variant kuidas maanteedel lühikeste piirangutega endale kellegi konksu otsa saab on nendele piirangutele järsk reageerimine. Olen ise kohanud selliseid tegelasi, kuni märgini uhke 90-ga, seal järsult pidurid, kiirus kuskile 50 kanti ja siis korrektuur 70ni (kui on 70 märk). 

Ise eelistan sujuvamat varianti, paarsada meetrit enne piirangut püsikas maha ja siis vaba veeremisega. Kui vaja siis õige pisut piduriga kaasa aidata. Usun, et enamik suuri sõidab ka samamoodi, liigse pidurite kulutamiseta.

Mina kindlasti nende esimeste hulka ei kuulu, pigem ka selline vabalt veereja, ja kiirus piirangu alas on kindlasti pluss poolel, aga mõistlikult. 72/75 vahel. Olen siinse tagasiside põhjal juba välja mõelnud kuidas tukevikus antud olukordadega toimida.

Ühtlasi ütleks ka ära, et kui muidu tõesti tõmblejate pärast pole mõtet bussitaskuid otsida ja teeserva tõmmata siis see lägapütt kelle eest ma ära sõitsin oli üpris debiilne ning mitmel korral üritas pimekurvides mööda ronida ja siis poole mineku peal avastas, et liiklus on tihe ja tema ei jõua.. Seal juures arvestage seda, et mina teda ei takistanud vaid lasin hoo maha kui tema kõrval ritta tuli.. See et ma lõpuks ta mööda lasin bussitaskusse tõmmates oli minu enda tervise huvides.
Vasta

Kordki ei saanud süütu viga:
https://tartu.postimees.ee/7197203/tartumaal-hukkus-kahe-auto-kokkuporkes-mees?gallery=299277&image=13670020

Vast ei saanud ka militaartehnika märkimisväärseid kahjustusi. Juht võtku rahulikult: füüsika ja lollide vastu ei saa.

Misuke idioot hakkab tänase ilmaga suverehviga autoga libedal teel säärase kiirusega proovima...
Vasta

Noh, nüüd läks ilm ka jälle põnevaks, kui nii jätkub, siis oleks põnev teada, kuidas homne päev liikluses on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne