Gaz 53 kasti ehitamine
#1

Tervitus!

Plaanis on taastada madel-53 kast võimalikult sarnasena originaalile. Ootamatult keeruliseks on osutunud kastilaudade hankimine - mõte oli kasutada vanakooli põrandalauda, aga pole justkui kusagil saada teist.. Kas on mõtteid, soovitusi puitmaterjali osas arvestades tänapäevaseid tarnekanaleid?
Vasta
#2

(06-03-2021, 22:11 PM)ridariass Kirjutas:  Tervitus!

Plaanis on taastada madel-53 kast võimalikult sarnasena originaalile. Ootamatult keeruliseks on osutunud kastilaudade hankimine - mõte oli kasutada vanakooli põrandalauda, aga pole justkui kusagil saada teist.. Kas on mõtteid, soovitusi puitmaterjali osas arvestades tänapäevaseid tarnekanaleid?
Mille poolest vanakooli oma erineb muidu uuekooli omast? Puumarketil on midagi, aga kuna täpsemat soovi pole kirjeldatud, siis ei oska pakkuda ka.
Vasta
#3

(06-03-2021, 22:40 PM)41Degree Kirjutas:  
(06-03-2021, 22:11 PM)ridariass Kirjutas:  Tervitus!

Plaanis on taastada madel-53 kast võimalikult sarnasena originaalile. Ootamatult keeruliseks on osutunud kastilaudade hankimine - mõte oli kasutada vanakooli põrandalauda, aga pole justkui kusagil saada teist.. Kas on mõtteid, soovitusi puitmaterjali osas arvestades tänapäevaseid tarnekanaleid?
Mille poolest vanakooli oma erineb muidu uuekooli omast? Puumarketil on midagi, aga kuna täpsemat soovi pole kirjeldatud, siis ei oska pakkuda ka.
Moodsad lauad ei ole ju mõlemalt poolt samasugused..
Vasta
#4

Nii vana , kui misiganes uuem mall on täispunnlauad. Gaz-ilised on poolpunnlauad. Poest seda ei usu, et leiab. Mingist saekaatrist toorikud, kahelt poolt ära hööveldada, freesiga punnid sisse. Ise oleks nii teinud. Reaalselt sarnase stsenaariumi järgi tuligi kolm lauda mõni aasta tagasi uued teha koos põõnaga. Tõsi küll, Gaz oli 51 ja lauad seega meetrijagu lühemad.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#5

suvalisest saeraamist saad sobilikud toorikud
ja suvaline puidutöökoda laseb nelikandis
just sellise laua, nagu tahad.
Vasta
#6

KSF hulgus kindlasti saab aidata kui vahemaa ei häiri.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

Keegi müüb 52 kasti. Väga mäda olla ei saa kui tõsta kannatab.
https://www.kuldnebors.ee/search/soiduki...8_10671_et
Vasta
#8

Tall - Lasnakoskis on saadaval GAZ 53 kabiinitagune originaal kõrgusega tehase porte korvtõstukilt АП-17. Külje ported on madalamaks tehtud.  Tulge vaatama.
  Parimat  h2rra.

   

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#9

(07-03-2021, 08:56 AM)vant Kirjutas:  Keegi müüb 52 kasti. Väga mäda olla ei saa kui tõsta kannatab.
https://www.kuldnebors.ee/search/soiduki...8_10671_et

See on 51/52 kast ja tüki maad lühem, kui 53 !
Vasta
#10

Ja lisaks on kapitaalremondi oma (või siis isetehtud). Näiteks 52 tagatala on vabrikutööna teistsugune. 53-l on osaliselt rauast talastik. Portelukud ei ole tehase originaalid jne.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#11

Ega ma neist kastidest ja nende pikkustest suurt ei jaga. Hommikul lihtsalt trehvasin tolle kuulutuse peale. Metallosi peale nende lukkude ikka saab ju. Või on need ka erinevad kapitaalidel?
Vasta
#12

Tehase portelukustid on umbes täpselt sellised

   

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%90%D0%97-53

Kap.remondis pandi külge sellised, mis parajasti juhtusid saada olema.
Vasta
#13

Õige tehase kast peaks olema selline.

[Pilt: 18316047.jpg]
Vasta
#14

(07-03-2021, 19:07 PM)Sidorov Kirjutas:  Õige tehase kast peaks olema selline.

[Pilt: 18316047.jpg]
Seda on ka järgi aidatud. Külje portel peal piki liistul/prussil peaks augud suuremad olema ja eest taha poole prussi laiune plekiriba mis käib aukude põhjast ka läbi.
Vasta
#15

(07-03-2021, 00:02 AM)Marko Kirjutas:  KSF hulgus kindlasti saab aidata kui vahemaa ei häiri.
Aitaks, kui saaks, aga kuiva okaspuu materjali ja 4 kant höövlit ei ole. Freesitud tamme-saarepuidust lakitud või õlitatud kast oleks pisut vist ülepakutud.
ps. vähemas koguses vana põrandalauda, naela aukude ja kooruva värviga on pakkuda, maja ise ammu enne 53-e tulekut ehitatud.


Vasta
#16

(07-03-2021, 19:33 PM)Kodanik2 Kirjutas:  
(07-03-2021, 19:07 PM)Sidorov Kirjutas:  Õige tehase kast peaks olema selline.

[Pilt: 18316047.jpg]
Seda on ka järgi aidatud. Külje portel peal piki liistul/prussil peaks augud suuremad olema ja eest taha poole prussi laiune plekiriba mis käib aukude põhjast ka läbi.

Mälu hakkab alt vedama aga kas originaalil polnud mitte ka küljeportedel üleval plekiga kanditud serv ja küljeprussil väljalõiked kõrgenduste paigaldamiseks + lisaks kronsad kõrgenduste jalgadele?
Pildid Googlest: ГАЗ-53 с оригинальной деревянной тележкой
Vasta
#17

(08-03-2021, 10:53 AM)Meelis2 Kirjutas:  ... kas originaalil polnud mitte ka küljeportedel üleval plekiga kanditud serv ja küljeprussil väljalõiked kõrgenduste paigaldamiseks + lisaks kronsad kõrgenduste jalgadele? ...
53 kohta ei oska pead anda, aga üldiselt oli gazil-uazil tehasest see tavaks
Vasta
#18

See eelpool lingitud  Wikipedia pilt ei ole adekvaatne. Tehase kast Gaz 53-l on olnud aegade algusest samasugune (mudelitel GAZ 53F, 53, 53A, 53-12, GAZ 3307). Veokasti platvormi raam koos ristitaladega on metallist!

   
Helkureid paigaldati niikaua kuni päris klaasist tagatuledel klaas vahetus plastklaasiga, millel helkurosa juba sellesama plastklaasi peal. See juhtus millalgi 60-te teises pooles. Aga  stantsitud augud helkuri paigalduseks jäid kuni veokastide tootmise lõpuni. Tagaporte ülemine ääris on plekist kandiga ääristatud, küljeportedel seda ei ole. Kõrgenduste tarvis aasade paigaldus polnud reeglipärane.

GAZ 53F
           



GAZ 53            

GAZ 53A            

GAZ 53-12        


GAZ 3307        


All manuses GAZ 53 ja pika raamiga Gaz 52 veokasti võrdlus.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#19

(12-03-2021, 21:00 PM)taruvaras Kirjutas:  .... Kõrgenduste tarvis aasade paigaldus polnud reeglipärane.
...
reeglina/enamasti siiski paigaldati aasad, ise ei mäleta ilma kõrgenduse võimaluseta kasti.
Vasta
#20

Lappasin ka vene saite. Huvitav et algupäraseid fotosid 53-st suht vähe. Aga paistab et portemasinatel olid kõrgenduste kinnitused valdavalt olemas, need paar pilti mis ilma on kirjaga " katsetus". Päris mitmel fotol on aimata ka küljeportedel pealmised plekkkandistused, samas mälu soiub et kabiinitagusel portel plekki peal ei olnud( vähemalt nendel mida ise näppinud) Cool
Kasvõi sellel fotol: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...w&usqp=CAU
Enamikel piltidel küljeported jah ilma ülemise plekkkandita.
Mäletan sellepärast et kunagi oli vaja vahetada küljeporte ülemist lauda, seda ühepoolset suguühet nende roostetanud poltide eemaldamisel rauasaega annab ikka meenutada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne