Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

(07-03-2021, 17:53 PM)metsnik Kirjutas:  Tegelikult on keskmine ikka 70€.Sedagi heal juhul.
Mis hinnas? Metsas laoplatsil või tootja juures kohapeal? Kulud maha, nõus. 
Käisingi siis maal ära ja vaatasin siis ka "sellise" pilguga Big Grin See on puhtalt kahetihune kask, ideaalilähedane. Kahjuks neid liiga palju pole aga selle 3,4 ha peale midagi ikka on ka. Paarkümmend ideaalset saab kokku kindlasti. Mina hindaks selle kase müügihinnaks 220-250€. see on siis pakuna + paber + küte. Sealt võtabki maha siis omad kulud. 
Kahjuks on ka palju sellist, mis vaid paberiks-kütteks kõlbab. Aga kaske on tegelikult "meeletult". Pea 20 aasta taguses takseer-arvutuses 460 tm, täna julgelt 550+ tm. 

[Pilt: kDkAE7CIVZ-BywNr7_csdiLSm4hAuE2SSA2nbiK0...authuser=0]
Vasta

(07-03-2021, 10:56 AM)auk_ Kirjutas:  Ilusaid märtsikuu jõule jälle ja lihtsalt küsin, et kuidas ksf arvok-il haagis ja mast  ka vastu pidanud ja palju veel täiendusi teostatud (ostid vist agri24-st)? Kurjam alati jääb endal masti pikkusest puudu, see 3,2m ikka suht lühike . Õnneks olen siiiamaani hakkama saanud, kui muidu ei saa, siis tross külge.
On nüüd selle mänguasjaga paar hooaega tööd tehtud (rohkem küll toimetanud noorperemees). Ostsin selle Nõlvaku Agrost, toode sama mis agri24. Praeguseks seis selline, et sai ette võetud tõsisem remont. See hiina metall on ikka väga pehme ja kipub igalt poolt läbi paenduma ja välja venima. Kui metalli paksust vaadata siis seda peaks nagu olema, kuid ära ta vajub.
Olen ümber keevitanud ja tugevdanud raami tugujalgade ja rataste talad. Sama lugu ka masti peaga kus toru, kuhu puks sisse istub ei olnud üldse kinni keevitatud. Kõigil silindrite puksidel on lõtkud sees. Olen neid järgemööda välja vahetanud. Tugijalgade konstuksioon on juba algselt lõtkudega konstrueeritud. Ma selle probleemiga  praegu ei tegele, vaatan edaspidi  kuidas seda saab mõistlikult lahendada. Mul on ka pooleli hüdro NZ-32 pumbale ümber ehitamine. Praegu pump paigaldatud otse jõuvõtuvõlli otsa. Peab veel jämedamad voolikud muretsema, siis saab tõsisemalt katsetada, kas toimib või jääb aeglaseks ja peab multiplikaatori vahele panema.
Uurisin seda teleskoobi kiiremaks muutmist ka. Seal on hüdrosilindrisse minev ava väga väikese läbimõõduga (umbes 5 mm). Võtsin silindri lahti, puurisin avad suuremaks (vist 8 mm). Ei ole veel katsetanud, kas sai parem, või on kusagil veel mõni takistus tekitatud.
Lisan fotod homme, kui saan kiirema internetiga võrgu juurde.
Vasta

(06-03-2021, 12:53 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Nüüd on küll hing haige...  Sad Aga samas pani ka mõtlema, et "äkki" peaks ka mõtlema DIY teha? Siis juba hüdroveoga ehk roomikutel hüdropakina. 
Eestis DIY RaudHobu 3,4K€. Ja see kerg/väikehaagisele mahtumine on ka teemaks. 1000kg O2 võiks sellise koormaga täiesti ju kaalus olla ja enamuse masinatega jääb B-lubadesse. 

Võrdluseks siis Rootsi originaali hind, mis on siiski ulme! Lätist lihtsaim 11,35K ja  haagis 2,65K juurde  Rolleyes
Vaatasin ka silm punnis selle Eesti DIY asja pilte ja jäi mulje, et juhtimine käib toore jõuga sangast väänates..  Peale gaasitrossi miskit muud nagu silma ei hakanud, pildilt muidugi raske aru saada ka.
Lennartsforsil ikka sidurid-pidurid ka küljes selleks otstarbeks. Samuti reevers.
Vasta

All sanga juure peal on mõlemal pool tross.
Vasta

(07-03-2021, 12:10 PM)Naabrivana Kirjutas:  
(07-03-2021, 11:03 AM)ak75 Kirjutas:  https://www.longtao-woodchipper.com/e_pr...e-108.html
LT-1500 mudeli ostsin, läbi Alibaba.
Juuresolev Honda mootor on muidugi Hiina kloon, aga see oli teada.
 Tahad sa kogemust jagada, kuidas tellimine õnnestus, mis juurde maksid ja palju lõpuks odavam tuli.
Peale tellimuse detailide kokkuleppimist tuli toote eest pool raha ära maksta. Siis läks asi tootmise ootejärjekorda, kuigi eisalgsest jutust võis aru saada, et need tõstukid on valmis ja olemas neil. Nurina peale pakuti kohe raha tagasi, kinnita ainult vastav soov selgelt. Mõtlesin, et vahet pole ja nii ta siis hakkas Septembris millalgi euroopa poole tulema.
Rahad jagunesid nii, et ca 1/3 kogusummast läks maksudeks (toll + km + sadamatasud, tollideklar jne).
Kokkuvõtteks - aega peab olema, siis võib sealt tellida küll. Tuleb odavamalt kätte kui Agri24 jms pakkumised, aga eks siinsetel vahendajatel peab ka oma mõte asjal juures olema mis on täiesti ok.
Keerulisem pool oligi suhtlus transpordifirmaga, et toll õigeks ajaks tehtud saaks ja km makstud. Tracking lõppes ära suurelt laevalt ümberlaadimisega Saksamaal ja edasine oli tume maa saadetise jälgimise mõttes. Muuga sadamas on hoiustamine loetud päevad hinna sees, edasine ladustamine kirvehinnaga.
Vasta

(07-03-2021, 20:55 PM)kolentin Kirjutas:  
(06-03-2021, 12:53 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Nüüd on küll hing haige...  
Eestis DIY RaudHobu 3,4K€. 

...
...
Vägev pill, aga kuidas need notid koormasse saavad? Tõenäoliselt ma tean, kuidas saavad, aga mis selg ütleb peale esimest päeva?
Vasta

(07-03-2021, 22:11 PM)ak75 Kirjutas:  
(07-03-2021, 20:55 PM)kolentin Kirjutas:  
(06-03-2021, 12:53 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Nüüd on küll hing haige...  
Eestis DIY RaudHobu 3,4K€. 

...
...
Vägev pill, aga kuidas need notid koormasse saavad? Tõenäoliselt ma tean, kuidas saavad, aga mis selg ütleb peale esimest päeva?
Iron Baltic tõstepoom ja vints on puudu Big Grin See on "deela tehnikii..."
Vasta

Äkki peaks kellegi rakverelase vaatama ässitama? Vilukas??? Helistasin, too DIY-raudhobu on kusagil Põhjakeskuse lähistel ja tundus oelvat täitsa noor Mees! Tehtud Buraani lintidele, vahekast mingi motoblokk otsareduktoritega, millega käib ka pööramine. Reevers olemas. Tundub hästi loogiline? Liidad aga uute juppide hinnad kokku, paned juurde oskuse, ruumi, keevituse jne, ja hind ongi selline.
Vasta

(08-03-2021, 15:35 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Äkki peaks kellegi rakverelase vaatama ässitama? Vilukas??? Helistasin, too DIY-raudhobu on kusagil Põhjakeskuse lähistel ja tundus oelvat täitsa noor Mees! Tehtud Buraani lintidele, vahekast mingi motoblokk otsareduktoritega, millega käib ka pööramine. Reevers olemas. Tundub hästi loogiline? Liidad aga uute juppide hinnad kokku, paned juurde oskuse, ruumi, keevituse jne, ja hind ongi selline.
Vinge teoreetik oled, aga kas sa reaalselt ka oled metsa teinud? Olen raudhobuga vedanud ja kui keegi sellist juttu räägib siis no tere hommikust. Mis sa arvad mitu tihumeetrit palki sa päevas sellega vead? Kas sa tõesti arvad, et kui sa võid 20tm kinnistu kohta raiuda siis kõik on palk? Kas mõni vedaja on ültse poolikut koormat nõus vedama? Sellise masinaga võid teha kütet, vahet pole mitu kuud vead kvaliteet ei muutu.
Vasta

(07-03-2021, 20:36 PM)arvok Kirjutas:  
(07-03-2021, 10:56 AM)auk_ Kirjutas:  Ilusaid märtsikuu jõule jälle ja lihtsalt küsin, et kuidas ksf arvok-il haagis ja mast  ka vastu pidanud ja palju veel täiendusi teostatud (ostid vist agri24-st)? Kurjam alati jääb endal masti pikkusest puudu, see 3,2m ikka suht lühike . Õnneks olen siiiamaani hakkama saanud, kui muidu ei saa, siis tross külge.
On nüüd selle mänguasjaga paar hooaega tööd tehtud (rohkem küll toimetanud noorperemees). Ostsin selle Nõlvaku Agrost, toode sama mis agri24. Praeguseks seis selline, et sai ette võetud tõsisem remont. See hiina metall on ikka väga pehme ja kipub igalt poolt läbi paenduma ja välja venima. Kui metalli paksust vaadata siis seda peaks nagu olema, kuid ära ta vajub.
Olen ümber keevitanud ja tugevdanud raami tugujalgade ja rataste talad. Sama lugu ka masti peaga kus toru, kuhu puks sisse istub ei olnud üldse kinni keevitatud. Kõigil silindrite puksidel on lõtkud sees. Olen neid järgemööda välja vahetanud. Tugijalgade konstuksioon on juba algselt lõtkudega konstrueeritud. Ma selle probleemiga  praegu ei tegele, vaatan edaspidi  kuidas seda saab mõistlikult lahendada. Mul on ka pooleli hüdro NZ-32 pumbale ümber ehitamine. Praegu pump paigaldatud otse jõuvõtuvõlli otsa. Peab veel jämedamad voolikud muretsema, siis saab tõsisemalt katsetada, kas toimib või jääb aeglaseks ja peab multiplikaatori vahele panema.
Uurisin seda teleskoobi kiiremaks muutmist ka. Seal on hüdrosilindrisse minev ava väga väikese läbimõõduga (umbes 5 mm). Võtsin silindri lahti, puurisin avad suuremaks (vist 8 mm). Ei ole veel katsetanud, kas sai parem, või on kusagil veel mõni takistus tekitatud.
Lisan fotod homme, kui saan kiirema internetiga võrgu juurde.
Lisan hilissügisesed pildid. Täna masin komplektis, aga töös ei ole veel katsetanud. Praegu teised toimetused käsil. Kui edasi tegelen, lisan veel väskemaid fotosid.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

(08-03-2021, 20:10 PM)Inri Kirjutas:  
(08-03-2021, 15:35 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Äkki peaks kellegi rakverelase vaatama ässitama? Vilukas??? Helistasin, too DIY-raudhobu on kusagil Põhjakeskuse lähistel ja tundus oelvat täitsa noor Mees! Tehtud Buraani lintidele, vahekast mingi motoblokk otsareduktoritega, millega käib ka pööramine. Reevers olemas. Tundub hästi loogiline? Liidad aga uute juppide hinnad kokku, paned juurde oskuse, ruumi, keevituse jne, ja hind ongi selline.
Vinge teoreetik oled, aga kas sa reaalselt ka oled metsa teinud? Olen raudhobuga vedanud ja kui keegi sellist juttu räägib siis no tere hommikust. Mis sa arvad mitu tihumeetrit palki sa päevas sellega vead? Kas sa tõesti arvad, et kui sa võid 20tm kinnistu kohta raiuda siis kõik on palk? Kas mõni vedaja on ültse poolikut koormat nõus vedama? Sellise masinaga võid teha kütet, vahet pole mitu kuud vead kvaliteet ei muutu.

Mitu tihumeetrit? Niipalju, kui sa ise jõuad saagida. Küsimus pole ju RaudHobus seal ees vaid selel masian SABAS olevas haagises! Mis Sa arvad e t mingi Astor 8X8, Vimek Minimaster, Logbullet jms mikorvedaja toob päevas oluliselt ROHKEM välja, kui selline komplekt??? ATV on kiirem ja tänu sellele vast saaks päevas ka rohkemaga hakkama??? 

Teine teema on see, et mikroga tuuakse materjal tihedast metsast välja sinna kuskohast siis suurem pill selle kuhugi kaugemale viib või juba otse palgiveokas peale tõstab! Mis Sa arvad, kas saemees suudab rohkem ette langetada, kui teine tüüp sellise tõstukiga metsahaakega RaudHobuga ära viia, kui teekond on 100 meetrit??? Põhimõtteliselt saaks ka laps või abikaasa sellega hakkama, korraliku langetamisega äkki mitte. See, et kena komplekt maksab "venekeeles" ehk vähenemalt minu jaoks hetkel absurdselt palju ei tähenda, et see tööriist mõttetu oleks! Aga kui nüüd päriselt-päriselt arvutada, on low-impact ülima manööverdusvõimega spetsiaalvahendina hind isegi odav!!! Üha enam ja enam otsitakse selliseid väljavedajaid, kus mahud on väikesed, sellised 30-50 tihu,  aga maa pehme ja Omanik on Looduse Sõber. Nõus, Eesti ühiskond on praegu veel suures osas nõukaaegse mentaliteedi ja tõekspidmaistega, kus igaüks püüab ise ka asju omada. Rentimine ,töö tellimine jne on väiksem kui mujal riikides. Aga asi muudkui muutub! Just metsaomanike hulgas, kus langetamine on vaid üks osa. 

Võtame harvenduse. See on ju jaburdus mis tehakse!!! Sul on mingi selline KKT, mis ei talu vaheraietega mingit tallamist! Näiteks kõdusoo. Ja tükk pole ka suur, mõni hektar. Aga materjali tuleb seal omajagu! Lähed lõikad tuulekoridorid sisse, et miskise russrögisejaga seal toimetada? Normaalne Peremees seda ei tee vaid püüabki leida mittetallava lahenduse. Igaühel seda osta pole mõtet, mõistlik on rentida. Kas siis juhiga või ilma. Loogiline? Ja kas selline ATV-komplekt oleks odavam? Ei, ikka kallim kuigi kiirem, ja halvemini manööverdav. Mõtekas siis, kui tahad kõik 30 tihu omale kilomeetri kaugusele taluõuele küttepuuks tuua. Aga tahad teeserva paberipuuks 50-100 m vedada? Neid valikuid ju praegu ei ole! VÄLJAVEDU tuleb teha nii või teisiti ja selle peale kulub raha. Muuseas, sotsiaalmeediast on kanäha, et mõnedkituntumad tegelased on hakanud selliste asjade peale mõtlema. Näiteks liikuva saekaatri kunn Ardi Soovik jp teisedki! Just KERGtehnika, millega pehmel vedada.
Vasta

(08-03-2021, 20:45 PM)arvok Kirjutas:  
(07-03-2021, 20:36 PM)arvok Kirjutas:  
(07-03-2021, 10:56 AM)auk_ Kirjutas:  Ilusaid märtsikuu jõule jälle ja lihtsalt küsin, et kuidas ksf arvok-il haagis ja mast  ka vastu pidanud ja palju veel täiendusi teostatud (ostid vist agri24-st)? Kurjam alati jääb endal masti pikkusest puudu, see 3,2m ikka suht lühike . Õnneks olen siiiamaani hakkama saanud, kui muidu ei saa, siis tross külge.
On nüüd selle mänguasjaga paar hooaega tööd tehtud (rohkem küll toimetanud noorperemees). Ostsin selle Nõlvaku Agrost, toode sama mis agri24. Praeguseks seis selline, et sai ette võetud tõsisem remont. See hiina metall on ikka väga pehme ja kipub igalt poolt läbi paenduma ja välja venima. Kui metalli paksust vaadata siis seda peaks nagu olema, kuid ära ta vajub.
Olen ümber keevitanud ja tugevdanud raami tugujalgade ja rataste talad. Sama lugu ka masti peaga kus toru, kuhu puks sisse istub ei olnud üldse kinni keevitatud. Kõigil silindrite puksidel on lõtkud sees. Olen neid järgemööda välja vahetanud. Tugijalgade konstuksioon on juba algselt lõtkudega konstrueeritud. Ma selle probleemiga  praegu ei tegele, vaatan edaspidi  kuidas seda saab mõistlikult lahendada. Mul on ka pooleli hüdro NZ-32 pumbale ümber ehitamine. Praegu pump paigaldatud otse jõuvõtuvõlli otsa. Peab veel jämedamad voolikud muretsema, siis saab tõsisemalt katsetada, kas toimib või jääb aeglaseks ja peab multiplikaatori vahele panema.
Uurisin seda teleskoobi kiiremaks muutmist ka. Seal on hüdrosilindrisse minev ava väga väikese läbimõõduga (umbes 5 mm). Võtsin silindri lahti, puurisin avad suuremaks (vist 8 mm). Ei ole veel katsetanud, kas sai parem, või on kusagil veel mõni takistus tekitatud.
Lisan fotod homme, kui saan kiirema internetiga võrgu juurde.
Lisan hilissügisesed pildid. Täna masin komplektis, aga töös ei ole veel katsetanud. Praegu teised toimetused käsil. Kui edasi tegelen, lisan veel väskemaid fotosid.
Veel värskemaid fotosid. Praegu asi veel poolik ja katsetamise järgus. Plaanis homme pumba liinile uued jämedamad voolikud muretseda. Enne kui kõik lukku keeratakse. Võib olla peab veel ka uue filtri paaki tagasivoolu peale panema. Hiina insenerid on sinna paaki imemise poolele mingi filtrilaadse toote leiutanud, mis on aga selgelt takistuseks pealetulevale õlile.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

Ksf! arvok, kas sellisel jamamisel mingisugustki mõtet on??? On siis siiani ikka oluliselt odavam kui oleks läinud ja mõnelt Eesti toorjalt kohe korraliku asja tellinud? Forstmanilt, Countrylt jne. OK, kohe otse väljaostes on vahe olemas aga vähegi kulu ajatamisel ei ole küll vist mõtet mingit tundmatut aga odavat hiinaimet soetada.
Vasta

Priit, palun tõmba tagasi!

Ei ole kõige kirkam kriit metsakärude kastis tõesti, aga vähemalt poole odavam samaväärsest nimega asjast.

Kus on Sinu raudhobu, mille kasutamise kogemusi me saaks mõnuga järada?
Vasta

(09-03-2021, 14:44 PM)arvok Kirjutas:  ...
Praegu asi veel poolik ja katsetamise järgus. Plaanis homme pumba liinile uued jämedamad voolikud muretseda.
...

Imiliin jääb piirama - paagi liidesest ei tule õli välja. Ning mingi filter võiks seal kusagil ikka olla.

Kas ongi nii, et kangidega opereerimiseks tuleb tiislil seista? On seal ikka mingi kare platvorm ka?
Vasta

(09-03-2021, 16:21 PM)v6sa Kirjutas:  Priit, palun tõmba tagasi!

Ei ole kõige kirkam kriit metsakärude kastis tõesti, aga vähemalt poole odavam samaväärsest nimega asjast.

Kus on Sinu raudhobu, mille kasutamise kogemusi me saaks mõnuga järada?
Ma küsisin kohe tõsiselt - ON asjal jumet? Odav see ju on, palju tuhandeid esmapilgul odavam. Aga KAS sel jamamisel mõtet on, kus tuleb pool asjast ümber ehitada??? Ma võin Sulle öelda omadest kogemustes nii mõengi odavama tootega, et ON jumet! Näiteks Ryobi vs kallimad akutooted - me oleme paari Sõbraga nendega tänaseks päris mitu maja ehitanud! JA ei paista risitad veel ära väsivat... Hiina paadimootori viskasin kohe minema. Ehk hoia sitast eemale! Hiina saed töötavad suurepäraselt.

Aga praegu me räägime TUHANDETES maskvatest töövahenditest, kus minu arust sellisel vaevlemisel ei ole suurt mõtet! Jah, oma tarbeks vähe tehes aga siis tekib ka küsimus... Agaseesinane odavam analoog maksab ikkagi 4200 raha, mis EI OLE odav! Eks see küsimus eelpool oli samast asjast tingitud:kas teha omale mingit plaani sedasorti toodetega, et oleks hinnanumber ilus, või mitte...  Ja eks see teema "hästi natuke" ikka selle RaudHobuga seotud on. Lihtsalt "liiga vana ja liiga kartlik" aga no ei saa asjast "vaimselt" üle! Ei julge riskida, ei taha laenukoormust kaela aga mõistus ütleb et peaks! Eks saab kogu aeg "jälgitud" arenguid Eestis kui hindasid Rootsis, mis teeb 16,5K€+kõm. Iseendale oma metsa(desse) ei ole asjal jumet, see oleks lisaboonus "tasa"teenimisel. Selline komplekt mahub ka O1 haagise kaalu ehk töötunni või tihu kokkuveo hind muudkui väheneb. Või ka mõistliku kaubiku kaubaruumi/kasti.

Mis on meie suurim häda - me ei tea sellise masina reaalset päeva "tootlust". Me suudame vaid aimata liikumise-laadimise kiiruse ja kandevõime 1 tonn järgi. Kaaluliselt paned peale 2-3 tihu, reaalselt vähem. Poomi ja vintsiga korjad küll metsaalt kokku ja tood välja aga virna ei pane. See on miinus ehk peaks olema ka tõstukiga haagis lisaks, et kõigi tellijate vajadusi rahuldada. +5K€ kohe juures. Jääme kokkukorjamise ja väljatoomise juurde: kilomeetreid pole mõtet sellega vedada aga töötunnis 1 täisring? See teeks tööpäevas 10 tihu mis on mõeldav. Võtame siin nimekaimu kunagi öeldud mahud saemehena ja nii tulebki asja jumekus välja!!! Ega seda kergtehnikat 6-palgi männilaande vajata... Edasine sõltub ju vaid tellijast ja materjalist! Kui sa lõikad ja tood reaalselt välja kallist valikmaterjali VÕI teed tõesti metsapuhastust ja sealt omale küttepuud, siis 10+10 raha + kõm tihust on juba isegi jumekas maksta? Tahad "roheliselt", Aspen masinates, 12+12 Big Grin Tegelikult täna vist juba rohkemgi??? Tood metsast välja kasepakku ja näiteks tamme??? Või teedki puhast valikut, mingit pikka mastimändi. Ei hakka ju selleks metsa belarussi radasid lõikama... ATV või RaudHobu ja kas palgihaagis või üldse ratasraam otsa alla

Oledki legaalse 20 tihu sees mängimas oma suvekodu metsas, mis on maja lähedal. Aga küttepuid on vaja ja ise omale kogu vajaminevat osta ei taha??? Ja selliseid tüüpe on tegelikult palju... ja üha enamad on nõus ka teenust ostma! Ärme võta iseenda järgi või üldisema automoto kasutaja järgi. Kusjuures teenuse ostmisel vaadatakse üha enam ka välisele viisakusele, turvalisusele ning igasugustele paberitele. Esimesena tabas selle ära üldse arboristika eesotsas Heiki Hanso ja ArborEstiga Big Grin Täna võib linnas ÜHE puu langetamine ka rahumeeli 3-4 sotti maksta! Ja makstakse ja järjekord on... Aga seesama kaader on nõus ka MAAL maksma! Rootsis makstakse teenuste eest juba ammu ja suur osa RaudHobudest just teenust pakuvadki. Ja seda teenust osatakse tahta ja nõuda Looduse võimalikult vähest rikkumist. LOW IMPACT! Ega järgmine ongi juba elektrilised masinad ja karta on, et pole meil sellestki pääsu! Küll lähitulevikus tuleb ka elektri-RaudHobu akudega! Akusaed juba on. 

Ja jõuamegi ringiga tagasi odava asja juurde (mille mitte-pooldamises mind küll süüdistadaei saa Big Grin ) : kui plaanid reaalselt tööd teha ja sellega ka teenida, siis vist ei tasu see keevitamine ja hüdro ümberehitus ennast ära... DIY on tore aga kuhugi maani Wink See 3,4K DIY-IH on taustsüsteemis ahvatlev aga "laiemas" pildis mitte. Paned selle sissemaksuks, ajatad aga võtad ligi õige ja garantiiga asja... Kahjusk siin Sõbra pealt, ke son ülikõva DIY muidu, näinud - kuniks otsis Kubota, olid kõik muud asjad lihtsalt raha raiskamine! Minu juures vedelev "Toolik", Tal endal maal rannas vedelev diisliks ümberehitatud tšehhi keskliigend ja rääkimata miskist vanast motoblokist. OK, need on igaüks ka vähe maksnud aga TÖÖD pole nendega eriti teha saanud! Üks jama teise otsa. Vanaduse häda vist aga üha enam hakkan hindama mehaanika-Inseneride, mitte "Guliibinite", loodut...
Vasta

saemees suudab tavametsa ca 20 tihu päevas teha.hooldatud kaasik ja haavik kus on pikk paljast tüvi ja ladvas oksatutt seda teeb poole rohkem paberiks,langetad ladva valli ja tüved valli kõrvale.kas selle koguse suudad hobuga päevas välja vedada?
Vasta

(09-03-2021, 19:17 PM)muska71 Kirjutas:  saemees suudab tavametsa ca 20 tihu päevas teha.hooldatud kaasik ja haavik kus on pikk paljast tüvi ja ladvas oksatutt seda teeb poole rohkem paberiks,langetad ladva valli ja tüved valli kõrvale.kas selle koguse suudad hobuga päevas välja vedada?

Kindlasti mitte. Aga minu kogemusel, harrastajana kodumetsas endale tehes on 20 tihu ka üsna suurelt üle pakutud. Kolmekesi tehes 10 ära tuleb, siis on päris hästi juba. Aga siis on ka kõik oksad põletatud või kokku korjatud, vahepeal viisakas lõuna tehtud ning ei pea päris hommikul kaheksast peale lendama. Ja puuga tuleb ikka läbi rääkida enne kui ta maha võtad. Wink
Vasta

(09-03-2021, 16:21 PM)v6sa Kirjutas:  Priit, palun tõmba tagasi!

Ei ole kõige kirkam kriit metsakärude kastis tõesti, aga vähemalt poole odavam samaväärsest nimega asjast.

Kus on Sinu raudhobu, mille kasutamise kogemusi me saaks mõnuga järada?
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid508734
Vasta

(08-03-2021, 15:35 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Helistasin, too DIY-raudhobu on kusagil Põhjakeskuse lähistel ja tundus oelvat täitsa noor Mees! Tehtud Buraani lintidele, vahekast mingi motoblokk otsareduktoritega, millega käib ka pööramine. Reevers olemas. Tundub hästi loogiline? Liidad aga uute juppide hinnad kokku, paned juurde oskuse, ruumi, keevituse jne, ja hind ongi selline.

Njah, tasuta lõunat ikka ei ole olemas. Mõtlesin, et ikka uutest originaal raudhobu juppidest asi koostatud.
On buraaniga kogemust. Ei ole need lindid, tähikud ikka sellise tugevusega, et palkmaterjali veole vastu peaksid. Jah, mõnda aega asi toimib, aga..
Reduktori osa ka vaevalt kasutatavuselt originaal hobu lahedusele vastu saab.
Originaal raudhobu on ikka teisest puust, teise hinnaga ja põhjusega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne