Mis eesmärk on, kas praktiline vajadus või milleks see hea on?
Suuremad tööd teeks teine traktor aga see võiks ka vajadusel nupust käima minna. Vana D-50 käivitub halvasti, käivitusmootoriga on tihti probleemid ehk tuleb tööle tõmmata jne... Mootori valik selline sest see oli olemas ja läheb poolest pöördest käima.
(17-03-2021, 17:21 PM)Daff Kirjutas: Minu poolt igatahes 10 punkti.
(Seda postitust muudeti viimati: 17-03-2021, 18:06 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(17-03-2021, 17:21 PM)Daff Kirjutas: ...
Iga üks teab mis oma aja ja muude põhivahenditega peale hakkab.
HOBI on selle asja nimi.
Minu poolt igatahes 10 punkti.
12 on vist moes praegu
Respekki saab homme, tänaseks limiit täis
Krt, nii tõupuhast esimest proovisõitu miinimumkonfis ei julge enamus meist näidata. Oli ikka iste või roolisid seistes?
Oled kindel, et see pada pelkade distantspukside otsas paigal püsib ja end ringi ei keera?
Hobi on loomulikult hea põhjendus, pidasin pigem silmas, või ehk lootsin, et ehk on peale edukat lõplikku paaritamist plaan ka suuremaid jõunumbreid taga ajama hakata ja teiste osade piire kombata.
(17-03-2021, 18:03 PM)v6sa Kirjutas: Krt, nii tõupuhast esimest proovisõitu miinimumkonfis ei julge enamus meist näidata. Oli ikka iste või roolisid seistes?
Oled kindel, et see pada pelkade distantspukside otsas paigal püsib ja end ringi ei keera?
Vana vanniste ikka olemas.
Tahtsin väikese proovisõidu teha, et näha kas sidurivärk toimib ja mootorit käima pannes laiali ei lenda enne kui edasi ehitan. Distantspuksid pidasid õnneks proovisõidu vastu , sinna tuleb korralik vahetükk.
(17-03-2021, 18:34 PM)huvi5 Kirjutas: Hobi on loomulikult hea põhjendus, pidasin pigem silmas, või ehk lootsin, et ehk on peale edukat lõplikku paaritamist plaan ka suuremaid jõunumbreid taga ajama hakata ja teiste osade piire kombata.
Nii kõva tegija ma ei ole, ehk selliseid plaane hetkel ei ole. Originaalis on sellel mootoril vist 100hp(SMD14 + TKR11 ehk mootor peaks olema SMD17/18 vist). Turbotamise kohta ma eriti midagi ei tea aga võibolla annab väiksem turbo+intercooler midagi juurde.(Turbo tuleb uus panna kuna vana TKR11 "jalg" on ära põlenud ja muutus kollektorilt eemaldamise käigus raua puruks) Aga see on tuleviku teema, enne peab paaritamine edukas olema.
Hetkel tegelen MTZ 82 korda tegemisega, et järgmiseks kuuks korda saada ülevaatuse ajaks ja nüüd plaan panna akukast poolraami külge. Sinna õigesse akukasti sajab pidevalt vesi sisse, raske sinna akut tõsta ja tahaks kaabeldust lühemaks saada. On kellelgil kogemusi kas ülevaatajale meeldib selline asi, et aku niimoodi raami küljes.
(Seda postitust muudeti viimati: 22-03-2021, 22:34 PM ja muutjaks oli huvi5.)
(22-03-2021, 22:07 PM)deeremees Kirjutas: Hetkel tegelen MTZ 82 korda tegemisega, et järgmiseks kuuks korda saada ülevaatuse ajaks ja nüüd plaan panna akukast poolraami külge. Sinna õigesse akukasti sajab pidevalt vesi sisse, raske sinna akut tõsta ja tahaks kaabeldust lühemaks saada. On kellelgil kogemusi kas ülevaatajale meeldib selline asi, et aku niimoodi raami küljes.
Kui on ilmastiku eest kaitstud, korralikult kinnitatud ja samas lihtsasti ligipääsetav ja näeb ka viisakas välja, ei tohiks nagu probleeme esineda.
Seda enam, et vähemalt poolte vabariigi traktorite puhul käib ülevaatusel pass, mitte traktor ise, mis ei tähenda muidugi ilmtingimata, et traktorid sarad oleks.
(22-03-2021, 22:07 PM)deeremees Kirjutas: Hetkel tegelen MTZ 82 korda tegemisega, et järgmiseks kuuks korda saada ülevaatuse ajaks ja nüüd plaan panna akukast poolraami külge. Sinna õigesse akukasti sajab pidevalt vesi sisse, raske sinna akut tõsta ja tahaks kaabeldust lühemaks saada. On kellelgil kogemusi kas ülevaatajale meeldib selline asi, et aku niimoodi raami küljes.
Endal samad sammud ees. Küll akvaariumiga masin, aga samamoodi, see akukast mädaneb seal taga aku aurude ja niiskuse mōjul ära.
T40l panin juba 5 aastat tagasi aku sinna ette starteri kōrvale. Aku on korralikult kinnitatud, klemmid kaitstud ja keegi pole isegi teemaks vōtnud, et ei peaks hea olema.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
(Seda postitust muudeti viimati: 24-03-2021, 16:45 PM ja muutjaks oli pen.skar.)
Need vihaseksehitatud traktorid vajavad ka asjalikku haakeriista järgi. Üle jääb Abja kandis rootsi harilik vedrupiikobesti (firmanimi läks seni meelest, kui tuppa jõudsin) 11 vedrupiid, haardelaius 3 m. Sai sellega varem NHollandi järel vanu taluasemeid põlluks tehtud. Ideaalne oleks ksf m14m5 mure lahendamiseks. Või ka teistele. Hea riist- isegi mitteinimese käes midagi puruks ei lähe, midagi remontida pole. Piiotsa saab korra pöörata jne. Müüb: Mihkel viiskümmene kaits 84747
(Seda postitust muudeti viimati: 24-03-2021, 09:02 AM ja muutjaks oli v6sa.)
11 piid ja 3 m laiust sügavkobesti eeldab umbes 350 kW. Mis tuleb maakera külge kinni ka panna. Enam, kui poole meetri sügavuselt tõngumine on raske töö.
Ju see ikka tavaline 30+ cm vedrupiikobesti ehk tsiisel on. Mis on ka hea riist kahtlastes kohtades alustamiseks.
Kui pikk torujupp peaks võtmel, et russi plokikaane polte pingutada. Mul seda dünamomeetrilist võtit pole. Sai suht "põrsas kotis" toodud üks mootor russile peale käivitust tuli radikasse meeletu surve, et vesi lendas välja. Võtsin plokikaane maha ja selgus, et tihend oli ribadeks. Plokikaan oli ilmselt järelpingutamata jäetud, kuna osa mutreid tuli lahti ühe käega keerates. Panin nüüd uue tihendi ja plokikaane tagasi jätsin ööpäevaks seisma ,et tihend saab vajuda veel.
tavaline "piip" võti, väike toru otsa ja keerad nii kõvasti kinni kui jõuad, ei juhtu sellega midagi halba ütlevad enamus russimehi. Omast kogemusest tean väidan et odavama otsa momentvõtmega annab ikka 200 nm välja keerata, sest saba on ainult paarkümmend cm pikem kui tavalisel narrel.
(28-03-2021, 15:18 PM)v6sa Kirjutas: Väike toru=30 cm?
Käe kalibreerimiseks kõlbab veeämber: 10 l vett tõsta =~100 N.
Siia peab lisama ka meetrise õla.
...
Ainult siis, kui on tahtmist 100 Nm peale kalibreerida.
Minu meeldetuletus käis selle kohta, kui palju (või õigemini - kui vähe) 100 N tegelikult on. Tunnetus jääb ju alles, kui kõvasti oli vaja kätt kõverdada.
Kuigi dünamomeetriline võti ei maksa tegelikult midagi.
Võtsin russil vasakpoolse piduri lahti, et piduri surveplaat ära vahetada. Tal seal sees veel blokeerimisvõll. Kuigi see blokeering niikuinii ei toimi, kas peab ta üldse sinna tagasi panema.