Postitused: 6,973
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
Vaatan, et Audi teadis juba tol ajal, mida tähendab nimmetugi. Nii detailselt lähenedes saabki aastakümneid pildil püsida.
Kogu selle tegevuse ees loomulikult sügav kummardus. Uskumatu sooritus, vaata kus otsast tahes.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,485
Teemad: 216
Liitus: Jun 2004
Maine:
111
Umbes aasta tagasi tehtud postituses nr 34 on näha istmete vedrustuse olukord enne nende kordategemist. Originaalne kattematerjal, mingist huvitavast materjalist (legendid pajatavad mererohust?) kate vedrude peal ning kotiriie vedrude all. Sellel vedrumatil ei ole tõenäoliselt olnud mitte mingit roostekaitset, aga ta ei tohiks tavaolukorras seal nahast kesta sees ka niiskusega kohtuda. Igatahes oli vedrudel kerge pinnarooste ning sellest punutud matist, hiiresitast ja aastakümnetega kogunenud mustusest moodustunud kõntsakiht. Pisikesed näpud eraldasid kõik ebavajalikud kiud ja ekskremendid ning pinnaroostega võitlesime suruõhu ning puhastusvahenditega. Vedrusid haljaks ei saanud ning ei püüdnudki - galvaanika ja liivaprits oleksid olnud kurjast. Viimane lihv ja pildil nähtav must toon on saadud rooste konverteriga. Eesmärk on tulevikus hoida tagaistet kuivas ventileeritavas ruumis ning küllap peab veel mõned aastakümned vastu.
Mis puutub nimmetoesse, siis varasematelt piltidelt on näha, et tagaistme seljatoe taga on autoga risti tagasilla vedrutunnel. Seljatoe tagumine külg kopeerib seda tunnelit ning ulatub tunneli kohale. Pingil istuja jaoks küll mingit vahet ei ole sellest kujust. Nagunii on tegemist väga pehme sohvaga, mille eesmärgiks on pehmendada ka vedrustuse poolt kompenseerimata jäänud lööke.
Audi oli enne suurt sõda kesk-klassist veidi kõrgema klassi auto, kuid tänaste Audidega on võrdlus pigem tinglik. Tehased lõpetasid sõiduautode tootmise juba 1940. aastal ning 1945 aastast pole ka tehasehooneid enam. Järgmine Audi nimega auto müüdi 1965. aastal - tegemist oli DKW kerega ning Mercedes-Benz mootoriga autoga. Alles järgmiste mudelitega hakkas Audi end suruma premium-klassi ning vast 80-ndatel ka kõrgemale. Audi nime kasutuselevõtmine oli pigem juhuslik - võiksime samu autosid täna näha ka Horchi, Wandereri, NSU või ka päris uue nime all.
Postitused: 6,973
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
(29-03-2021, 20:45 PM)indreksirk Kirjutas: Mis puutub nimmetoesse, siis varasematelt piltidelt on näha, et tagaistme seljatoe taga on autoga risti tagasilla vedrutunnel. Seljatoe tagumine külg kopeerib seda tunnelit ning ulatub tunneli kohale. Pingil istuja jaoks küll mingit vahet ei ole sellest kujust. Nagunii on tegemist väga pehme sohvaga
Ma pidasin silmas sellesama tunnelijõnksu kõrgusel olevat katkematut ühendust SSSS-vedrude vahel. See on just õiges kohas ju. Kas ka toimib, saab ainult praktikas proovida. Esimese polstrikihiga kaetud, lõplikult koostamata toolil 2 haaki lahti päästa pole vast liiga suur töö.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 372
Teemad: 20
Liitus: Jul 2012
Maine:
11
03-04-2021, 22:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-04-2021, 22:43 PM ja muutjaks oli
CHRhmm.)
Kas kindel, et mähis maha põlenud... ehk lihtsam viga.
Just sai siin üht 6V signa (70ndate jawa, arvasin ka, et mähis õhtal...) ellu äratatud ja 12V süsteemi lülitatud. Mittetöötamise põhjus oli signa kontaktis, mis oli põlenud ning ei andnud head ühendust.
Signa ehitus ju lihtne (peaks suht standart ehitus olema vanadel vibreerivatel signadel) - mähis ja kontakt ning kruvidega reguleeritakse plaadi kaugust kontaktist. Kui mähist pingestad liigub signa plaat elektrimagnet jõul mähise poole, jõudes teatud maani avab plaat kontakti e. katkestab mähise pingestamise ja liigub algasendisse. Siis kontatkid sulguvad ning protsess algab otsast peale.
Jutu iva on selles, et kui väga pikalt (~10+sekundit järjest) signaali mähist töös ei hoia, saab 6V signa 12V süsteemis ilusti hakkama. Natuke soojeneb rohkem, muud eriti midagi. No jah, kui pikalt kasutad, siis mähis kuumeneb liigselt ja võib tõesti rikneda - aga siis peab teda ikka korralikult piinama, sama jutub ka 12V signaga...
Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)
50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":
https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Postitused: 419
Teemad: 25
Liitus: Sep 2010
Maine:
4
Ega see auto pole nii kvalieetselt kunagi toodetudki . Tublid olete.