Automaatkast
#1

Mõtlesin, et teeks eraldi teema automaatkastidest ja nende hädadest
Tegu on minu jaoks sellise asjaga, mis võib potensiaalselt tekitada suure väljamineku ja oleks tore ka teistele see info salvestada.

Ma usun, et mul see hetk veel käes ei ole, aga igaks juhuks võiks asjad üle rääkida.
Autoks 2009 Honda Accord 2.2 DTEC, 5-käiguline automaat. Läbisõit ca 240K
Külmalt sõitma hakates tundub justkui, et käigud ei vahetu nii sujuvalt, kui sooja mootoriga.
Samuti on külmalt kiirendades kuulda mingite käikudega õrna "laulmist"

Kas ma peaks hakkama kohe raha sukasäärde koguma või on see normaalne käitumine?
Vasta
#2

Millal viimane õlivahetus oli? Ja kuidas vahetatud õli lõhnas?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Olen selle autoga mõni kuu sõitnud. Pole isegi leidnud õlivahetuse kohta veel.
Vasta
#4

Kas on teada, millal on vahetatud õli?

Mitmed kastitootjad on endiselt seisukohal, et automaatkastiõli on eluaegne ja seda vahetada on ülim rumalus. Nende seisukohast nii ongi: kui õli eluiga ammendub (õlist saab kusi), siis ikaldub ka kast. Meil hukkab kastiõli peamiselt õhust "ümbernullitemperatuuridel" kondenseeruv niiskus elik vesi. Aga ka kasutajate tahtmatus masinaid kultuurselt kohelda.

Kuulun nende hulka, kelle arvates automaatkasti pika ja murevaba eluea eelduseks on õlivahetused (soovitavalt koos läbipesuga) iga 60-80 kkm ja 5 aasta järel. On ka teine vaatenurk asjale: kasutame puruks ja ostame uue. Maailmamajandusele on järgmine kindlasti tervislikum.

Loomulikult vahetatakse ka õlifilter (või pestakse sõel, kui filtrit pole) igal vahetusel.

Ning kui kastipõhjas on sadet, metallihelbeid või plastitükke märgatavalt, siis tuleb ikkagi remontida: kastiõli vahetus ei remondi kasti.

Soovitan Hõbenoolt (www.hobenool.eu) ja dünaamilist vahetust, aga tegelikult oskavad teised ka. Japsi osati kunagi päris hästi Tuuliku teel teha.

Isiklik kogemus: 5 autot, 13 aastat,  umbes 600 kkm probleemideta autodega, millede läbisõit on olnud usumõõdiku järgi vähemalt 300 kkm. Test jätkub.

Nüanssidest oskab austet Marko ilmselt palju paremini pajatada.

Ka sellest, et viimase vindi peal olnud kastil võib õlivahetus kiirendada paratamatut ikaldumist. Mehaanilisi vigu õlivahetus ei ravi.

EDIT: Kastile sobiva õli tähtsust ei saa liiga palju toonitadaSmile
Vasta
#5

(14-04-2021, 15:35 PM)vootele Kirjutas:  Olen selle autoga mõni kuu sõitnud. Pole isegi leidnud õlivahetuse kohta veel.

Pildi järgi kasti küljel, kollase rõngaga varras:
https://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-ACCORD-...2501805585

Kui see nüüd ikka õige kast on...
Vasta
#6

Võimalik, et mingi suvaline poeriiulilt leitud õli on kasti pandud või pole üldse vahetatudki. Kõige esimene ja odavaim samm võiks olla esindusest soetatud õige ATFiga põhjalikult läbi flushida ja täita. Endal oli kunagi kogemus SAAB 9-3 AF 40-6 kuueastmelise automaatkastiga – venitas ja vahetas uimaselt. Paberite järgi selgus, et suvaline Mobil 3309 ATF sisse pandud. Esindusest tellitud õige ATF sisse valatud ja läbi pestud, vahetas nagu siidi. Tasub uurida.
Vasta
#7

(14-04-2021, 15:46 PM)karpaadid Kirjutas:  Võimalik, et mingi suvaline poeriiulilt leitud õli on kasti pandud või pole üldse vahetatudki. Kõige esimene ja odavaim samm võiks olla esindusest soetatud õige ATFiga põhjalikult läbi flushida ja täita. Endal oli kunagi kogemus SAAB 9-3 AF 40-6 kuueastmelise automaatkastiga – venitas ja vahetas uimaselt. Paberite järgi selgus, et suvaline Mobil 3309 ATF sisse pandud. Esindusest tellitud õige ATF sisse valatud ja läbi pestud, vahetas nagu siidi. Tasub uurida.
tasub uurida ka palju esindus selle töö eest küsib, ei pruugi üldse üle mõistuse kallis olla

Pähkliajude hirm
Vasta
#8

Kas see viitab üldse probleemile, kui kast külmast peast vaevukuuldavalt laulab? Soojalt on igati tibens-tobens...
Vasta
#9

See on ju elementaarne, et tundmatule autole, kui plaanis vähemalt aastake selle seljas ratsutada, tehakse kiiremas korras kõikide filtrite, mahlade, rihmade, veorullikute ja vbl ka veepumba vahetus. 
Mahlad on siis mootoriõli, transmissiooni õli(d), jahutusvedelik, piduri-siduri vedelik.
Vasta
#10

Lumes-poris edasi-tagasi nõksutamine on automaatkasti surm. Vähemalt 90-ndatel BMW peal kogetud. Praeguseid kaste ei tea.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

Ma usun, et tehnika on ikka niipalju arenenud, et praegu ei tohiks see enam probleemiks olla. Isegi veokatel on juba enamustel automaatkastid peal ja toimivad igas olukorras hästi.
Vasta
#12

Tavatarbija jaoks on kõik automaatkastid:
1. Robotkast - tavaline mehhaanika, mille kangi liigutab juhi asemel automaatika (just see, mida veomasinatel enamasti kasutatakse)
2. Hüdromehhaaniline - koosneb tavaliselt hüdrotransformaatorist ja erinevaid ülekandearve kombineerivatest (planetaar)reduktoritest. Ülekandearvude vaheldumise eest hoolitseb automaatika.
3. Eelvalitav kahe (võib ka enama) siduriga käigukast, näiteks VAG grupi DSG - sisuliselt on ühes korpuses kaks (võib ka rohkem, vastavalt sidurite arvule) käigukasti. Milliselt sidurilt läbi millise käigukasti mootori pöördemoment ratasteni jõuab, otsustab automaatika.
4. Variaator.
5. Hübriidauto elektromehaaniline ülekanne. Jõud viiakse ratasteni elektri abil. See kategooria on segane ja erinevaid arengusuundi täis.

Kõigil neil on suht samasugune selektor ja kangi liigutamise loogika. Omanik ütleb "automaatkast". Sisu ja tööpõhimõtted on aga täiesti erinevad.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#13

Nagu aavu mainis, siis see edasi-tagasi sopa sees püherdamine ükskõik mis automaadile head ei tee. Samuti ka raske haagise vedamine. Ehe näide mida kasutavad vag autod -09k ja analoogid. Lihtsalt aladimensioneeritud.
 Lisaks tüüpilised cvt kasti keti venimised (subaru, mitsubishi) ja sidurite kulumine/purunemine (ford, volvo- oli vist mps6 ehk 6dct450 kast
 Ei tea küll peast, aga kiire otsing viitab et see on tavaline aautomaat (ei cvt ega dsg) ja tootjaks vast jatco või aisin warner? Teemaks oleva kastiga pole kokku puutunud, aga arvan, et kui heaperemehelikult ümber käia siis on hea kast. Heaperemehelik: õlivahetused ja mitte lolli mängimine.
 Seega õlivahetus ja sõida rõõmsalt edasi.
Vasta
#14

(14-04-2021, 21:07 PM)Dexter Kirjutas:  Nagu aavu mainis, siis see edasi-tagasi sopa sees püherdamine ükskõik mis automaadile head ei tee. Samuti ka raske haagise vedamine.
...

Sõltub kastist. Big Grin

Mersu vanemad kastid (õlivardatoruga) on piisiavalt tugevad ja hästi jahutatud, et haagise vedamisega neid ära tappa ei anna. Vahetad aga 60 kkm järel õli ja filtrit ja annad minna.

Poris vms. nõksutamine ei tee seni midagi, kuni käiku edasi-tagasi ei rammita pööretega. Automaadiga käib nõksutamine läbi piduri: tõukad ühele poole, piduri peale, suunavahetus, ootad hetke, pidur lahti ja veidi gaasi. Kui stoppab, pidur peale, suunavahetus ja jälle tundega edasi. Toimib küll, väikese harjutamise järel on tunduvalt lihtsam veojõudu doseerida, kui tavalise siduriga.

Iseenesest on märkus erinevate automaatset käiguvahetust võimaldavate tehniliste lahenduste kohta küll õige, aga teemaalgatuses on kirjas just hüdromehhaanilise kastiga auto.
Vasta
#15

Väga  lihtne on öelda, et vaheta õli regulaarselt ja nii 60+ või mis iganes tuhhi tagant, või kui ostsid teise vana siis kindlasti vaheta jne. Kõik õige. Kindlasti teeb see ainult hääd, ei vaidle.
Asja teine pool on, mis see pull maksab. Eks autod on erinevad aga minule tuli "Silverarrow"st  hinnapakkumine mis oli aut. kasti dün. õlivahetus about 4 sotti euri. Romulast saab täna selle kasti sott kuni kaks. No hetkel olen "ei vaheta aut. kastis õli" koolkonna esindaja. Puht rehnuti põhiselt. 
Kui see auto sai 8 aastat tagasi ostetud, siis pandi õli nuusutades esinduses diagnoos, et kohese õli vahetusega ehk päästab selle kasti veel ära. Hinne oli ka tol korral selline, et pekki, elus peab õnne ka olema ja no ei vahetanud. Toimetab siiani, ptüi, ptüi, ptüi..

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#16

pole mingit mõtet dünaamilisel õlivahetusel! mootoriõli vahetades jääb mootorisse samamoodi vana õli sisse, mis kõik välja ei jookse.kui mootoriõli on pikkade välpadega vahetatud on peale õlivahetust õli koheselt jällegi must.60 tuhande välbaga kastiõli vahetades on vana õli absoluutselt puhas.dünaamilise vahetusega aetakse hinnad kunstlikult üles ja inimesed loobuvad vahetusest,kuna läheb mõttetult kalliks
Vasta
#17

Vana tüüpi kastil saab dünaamilist ise väga eduliselt teha.Jahutuse ots eest radika küljest lahti ja kankusse,sealt lased välja ja ülevalt kallad aga uut peale.Nii kaua kui puhas õli tulema hakkab.Kohe imet ei juhtu aga natukese aja möödudes küll hakkab asi paremini tööle.
Vasta
#18

(15-04-2021, 08:21 AM)sturmbannführer Kirjutas:  pole mingit mõtet dünaamilisel õlivahetusel! mootoriõli vahetades jääb mootorisse samamoodi vana õli sisse, 
...

Ära võrdle näppu m*nniga!

Keskmises automootoris ei ole pidurite töösilindreid, hüdrotrafot ja jahutusradiaatorit. Automootoris ei vahetata õli mitte 60 kkm järel, vaid tihemini. Ning vähe on neid, kes vahetavad uuel automaatkastiga autol automaatkastiõli iga 60 kkm järel. Sest seda hooldusjuhend ette ei näe kohustuslikuna.

Dünaamilise õlivahetuse korral uhutakse süsteemis lahti ka mingi kogus seal juba olevat settinud sodi. Mida vanem ja hooldamatum on kast, seda hullem on esimese vahetuse tulem. Meil oli üks punnsilm, mis sai meie käes ilmselt esimese õlivahetuse 304 kkm pealt nädal peale ostmist. Kui tavaliselt kulub dünaamilisel 10+ l õli, siis minu nõudmisel tegime kaks loputust. Sest esimesel korral peale täitmist ja teeproovi varrast välja tõmmates oli vardal õli täiesti must. Kordasime protseduuri ja esimese hooga tuli ikka paras tökat. Ja seda vaid mõnekilomeetrise maanteelõigu järel.

Maailmamajandusele oleks väga vajalik, et õlivahetusi käigukastis ei tehtaks ja autod peale garantiiaja lõppu utiliseeritaks nõuetekohaselt, mitte ei kasutataks vastutustundetult kodus remontides ebamõistlikult kaua. Hetkel on teisel punnsilmal ees 390 kkm ja kaks dünaamilist tehtud (300 kkm peal oli tavaline tökat, kuigi müüja väitel 50 kkm tagasi vahetatud, 370 peal oli juba heledam leem sees. Hetkel on õli vardal puhas ja kast töötab hästi). 200 kkm sõitnud ja hooldusraamatu järgi 80 kkm peal 6 l (sic!, süsteemi maht on 8,4 l) uut õli saanud GLK 200 kkm peal Silberi väitel õlivahetust ei vajanud. Kadrinas tõstuki peal voolas välja tökat.... 

Paluks mitte valesti aru saada - meil on vaba maa ja igaüks võib oma vara pruukida nii, nagu ise soovib. Aga tasuta lõunaid ei ole: hoiad kokku hoolduselt, vahetad kiiremini tehnikatSmile Majandus kasvab.
Vasta
#19

Checkisin kastiõli, oli suht kena punane. Level oli enam-vähem alumise märgi peal, seega lisan juurde.
Honda kastidel käib tavaline ATF või mingi spets ollus?
Vasta
#20

(15-04-2021, 09:33 AM)vootele Kirjutas:  Checkisin kastiõli, oli suht kena punane. Level oli enam-vähem alumise märgi peal, seega lisan juurde.
Honda kastidel käib tavaline ATF või mingi spets ollus?

Mõõtsid sooja või külma kasti? Alumine märk on külmale, ülemine soojale õlile.

Mootor töötas, kast P või N peal?

Kõrbelõhna ei olnud?

Honda leentest oskab keegi teine öelda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne