Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(15-04-2021, 20:21 PM)ounou Kirjutas:  muidu ma mõtleks nii, et kui juba vesi on, siis see seguneb etanooliga. etanool aga tõstab selle kütuse oktaanarvu ja seega langeb oktaanarv tunduvalt kui etanool välja settib, see võiks probleeme tekitada. kahjuks pole protsessi artiklis täpsustatud, et mis täpsemalt kolvi lainetama paneb Smile
Selge on see, et see solgitud kütus on üle riigi niipalju saage, muruniidukeid ja teisi mootoreid pekki keeranud. See kahju on selgelt suurem, kui muu kasu. Rohelisest jutust on asi kaugel. Siiani jebin solkkütuse poolt ära rikutud saekarburaatoritega. Nõiu kuidas tahad, kõigist enam asja ei saagi.
Vasta

Antud Dolmar reageerib väga hästi muffler modile ning timing advancile.

Huvitav kuidas sae mootor  vastu peab ja kuidas see täpsemalt käib. Mul ka vahelduva eduga jõlgub peas mõte 420 dolmarist rohkem pauku välja võluda. Kui ikka juba 2.5 ära tuleks siis oleks võrratu, sest mulle meeldib selle olematu vibratsioon ja mõnus kaal. 
Kas keegi siinsetest meestest võtaks sellise asja ette?
Vasta

Tuli meelde et paar nädalat tagasi sai ka ühte "ikaldust" katsetatud:

Nagu näha siis üheks plussiks on akukatel kasutamine nende jaoks kes bensiinisae käivitamisega hakkama ei saa. Saag on operaatori vanaema aiatöö jaoks aga saab vabalt hakkama peenema jätkamisega ka. Kahjuks saabus saag katsetustele selleks ajaks kui puud ära tükeldatud olid aga kindlasti proovime sellega peenemat võsa küttepuudeks ka ka järgata.
Vasta

Väga tubli - nii need tööharjumised tulevad.

Ootan huviga tähelepankuid tööelust.
Vasta

(15-04-2021, 21:24 PM)maisalup Kirjutas:  Antud Dolmar reageerib väga hästi muffler modile ning timing advancile.

Huvitav kuidas sae mootor  vastu peab ja kuidas see täpsemalt käib. Mul ka vahelduva eduga jõlgub peas mõte 420 dolmarist rohkem pauku välja võluda. Kui ikka juba 2.5 ära tuleks siis oleks võrratu, sest mulle meeldib selle olematu vibratsioon ja mõnus kaal. 
Kas keegi siinsetest meestest võtaks sellise asja ette?

Alusta muffler modist ja siis vaata edasi kas on vaja rohkem modida või mitte. Üldiselt muffler mod tähendab siis olemasoleva väljalaske (sumpsi) augu suurendamist ja sellega saab igaüks hakkama. Muffler mod kui selline annab rohkem pöördeid/jõudlust ning pikendab ka sae eluiga kuna saag suudab efektiivsemalt hingata ning kuumust väljutada.
Näiteks enamus Echo saage ei olegi võimalik korralikult kasutada kuna väljalase on nii piiratud ,et kogu see kuumus ei pääsegi välja ja masinad lihtsalt kuumenevad üle.

Peale muffler modi pead arvatavasti H kruvi natukene seadistama rikkamaks.  Hea oleks muidugi huvi pärast mõõta enne ja pärast modimist ka maksimaalseid pöörded.


Timing advance - põhimõtteliselt hooratta soone/kiilu lihvimine ,et saaks hooratast edasi keerata ja sellega muuta plahvatus hetke.
Räägime siin siis 1-2 kraadi, üpris keeruline.
Vasta

(16-04-2021, 09:38 AM)Xtreme Kirjutas:  
(15-04-2021, 21:24 PM)maisalup Kirjutas:  Antud Dolmar reageerib väga hästi muffler modile ning timing advancile.

Huvitav kuidas sae mootor  vastu peab ja kuidas see täpsemalt käib. Mul ka vahelduva eduga jõlgub peas mõte 420 dolmarist rohkem pauku välja võluda. Kui ikka juba 2.5 ära tuleks siis oleks võrratu, sest mulle meeldib selle olematu vibratsioon ja mõnus kaal. 
Kas keegi siinsetest meestest võtaks sellise asja ette?

Alusta muffler modist ja siis vaata edasi kas on vaja rohkem modida või mitte. Üldiselt muffler mod tähendab siis olemasoleva väljalaske (sumpsi) augu suurendamist ja sellega saab igaüks hakkama. Muffler mod kui selline annab rohkem pöördeid/jõudlust ning pikendab ka sae eluiga kuna saag suudab efektiivsemalt hingata ning kuumust väljutada.
Näiteks enamus Echo saage ei olegi võimalik korralikult kasutada kuna väljalase on nii piiratud ,et kogu see kuumus ei pääsegi välja ja masinad lihtsalt kuumenevad üle.

Peale muffler modi pead arvatavasti H kruvi natukene seadistama rikkamaks.  Hea oleks muidugi huvi pärast mõõta enne ja pärast modimist ka maksimaalseid pöörded.


Timing advance - põhimõtteliselt hooratta soone/kiilu lihvimine ,et saaks hooratast edasi keerata ja sellega muuta plahvatus hetke.
Räägime siin siis 1-2 kraadi, üpris keeruline.
ei suuda praegu leida seda, aga sinutorus on video kus võeti mootorsaag ja testiti usa kuulsamate sae modifitseerijate tehtud summuteid. peale summuti vahetust reguleeriti karburaator paika ja testil oli sael raskus küljes, mitte inimene, et test oleks võrdne. tulemuseks oli, et tehase summutiga oli kõige kiirem. testi tegijad ka imestasid, et kuidas nii. aga sellepärast, et otse toruga läheb segu paigast ära (vastusurve väiksem) ja sealt see suurem võimsus tuleb koos sae lühema elueaga. tegeliku võimsuse juurde saamine on palju keerulisem, vaja porte mudida ja laagreid vahetada (et laiali ei lendaks), jne.

Pähkliajude hirm
Vasta

(16-04-2021, 09:59 AM)ounou Kirjutas:  
(16-04-2021, 09:38 AM)Xtreme Kirjutas:  
(15-04-2021, 21:24 PM)maisalup Kirjutas:  Antud Dolmar reageerib väga hästi muffler modile ning timing advancile.

Huvitav kuidas sae mootor  vastu peab ja kuidas see täpsemalt käib. Mul ka vahelduva eduga jõlgub peas mõte 420 dolmarist rohkem pauku välja võluda. Kui ikka juba 2.5 ära tuleks siis oleks võrratu, sest mulle meeldib selle olematu vibratsioon ja mõnus kaal. 
Kas keegi siinsetest meestest võtaks sellise asja ette?

Alusta muffler modist ja siis vaata edasi kas on vaja rohkem modida või mitte. Üldiselt muffler mod tähendab siis olemasoleva väljalaske (sumpsi) augu suurendamist ja sellega saab igaüks hakkama. Muffler mod kui selline annab rohkem pöördeid/jõudlust ning pikendab ka sae eluiga kuna saag suudab efektiivsemalt hingata ning kuumust väljutada.
Näiteks enamus Echo saage ei olegi võimalik korralikult kasutada kuna väljalase on nii piiratud ,et kogu see kuumus ei pääsegi välja ja masinad lihtsalt kuumenevad üle.

Peale muffler modi pead arvatavasti H kruvi natukene seadistama rikkamaks.  Hea oleks muidugi huvi pärast mõõta enne ja pärast modimist ka maksimaalseid pöörded.


Timing advance - põhimõtteliselt hooratta soone/kiilu lihvimine ,et saaks hooratast edasi keerata ja sellega muuta plahvatus hetke.
Räägime siin siis 1-2 kraadi, üpris keeruline.
ei suuda praegu leida seda, aga sinutorus on video kus võeti mootorsaag ja testiti usa kuulsamate sae modifitseerijate tehtud summuteid. peale summuti vahetust reguleeriti karburaator paika ja testil oli sael raskus küljes, mitte inimene, et test oleks võrdne. tulemuseks oli, et tehase summutiga oli kõige kiirem. testi tegijad ka imestasid, et kuidas nii. aga sellepärast, et otse toruga läheb segu paigast ära (vastusurve väiksem) ja sealt see suurem võimsus tuleb koos sae lühema elueaga. tegeliku võimsuse juurde saamine on palju keerulisem, vaja porte mudida ja laagreid vahetada (et laiali ei lendaks), jne.
Muffler mod annab tuimalt 5-15% olenevalt saest lõikekiirusele juurde, selles ei ole tänapäeval enam küsimustki, see on lihtsalt miljon korda tõestatud.

Kui tuunitud summutiga isend oli aeglasem kui tehase oma siis on vastusurve väiksem kuna summutis olev väljund on liiga suur.
Summuti ava peab olema kindel % silindri väljalaske avast ( täpset % peast ei mäleta)
Hetkel me räägime tehase summuti ava vähesest suurendamisest ja sellega ei kaasne mingeid muutusi vastusurves.

Kui leiad selle video siis saada mullle, sest miskit selles loos ei klapi.
Vasta

(16-04-2021, 10:34 AM)Xtreme Kirjutas:  
(16-04-2021, 09:59 AM)ounou Kirjutas:  
(16-04-2021, 09:38 AM)Xtreme Kirjutas:  
(15-04-2021, 21:24 PM)maisalup Kirjutas:  Antud Dolmar reageerib väga hästi muffler modile ning timing advancile.

Huvitav kuidas sae mootor  vastu peab ja kuidas see täpsemalt käib. Mul ka vahelduva eduga jõlgub peas mõte 420 dolmarist rohkem pauku välja võluda. Kui ikka juba 2.5 ära tuleks siis oleks võrratu, sest mulle meeldib selle olematu vibratsioon ja mõnus kaal. 
Kas keegi siinsetest meestest võtaks sellise asja ette?

Alusta muffler modist ja siis vaata edasi kas on vaja rohkem modida või mitte. Üldiselt muffler mod tähendab siis olemasoleva väljalaske (sumpsi) augu suurendamist ja sellega saab igaüks hakkama. Muffler mod kui selline annab rohkem pöördeid/jõudlust ning pikendab ka sae eluiga kuna saag suudab efektiivsemalt hingata ning kuumust väljutada.
Näiteks enamus Echo saage ei olegi võimalik korralikult kasutada kuna väljalase on nii piiratud ,et kogu see kuumus ei pääsegi välja ja masinad lihtsalt kuumenevad üle.

Peale muffler modi pead arvatavasti H kruvi natukene seadistama rikkamaks.  Hea oleks muidugi huvi pärast mõõta enne ja pärast modimist ka maksimaalseid pöörded.


Timing advance - põhimõtteliselt hooratta soone/kiilu lihvimine ,et saaks hooratast edasi keerata ja sellega muuta plahvatus hetke.
Räägime siin siis 1-2 kraadi, üpris keeruline.
ei suuda praegu leida seda, aga sinutorus on video kus võeti mootorsaag ja testiti usa kuulsamate sae modifitseerijate tehtud summuteid. peale summuti vahetust reguleeriti karburaator paika ja testil oli sael raskus küljes, mitte inimene, et test oleks võrdne. tulemuseks oli, et tehase summutiga oli kõige kiirem. testi tegijad ka imestasid, et kuidas nii. aga sellepärast, et otse toruga läheb segu paigast ära (vastusurve väiksem) ja sealt see suurem võimsus tuleb koos sae lühema elueaga. tegeliku võimsuse juurde saamine on palju keerulisem, vaja porte mudida ja laagreid vahetada (et laiali ei lendaks), jne.
Muffler mod annab tuimalt 5-15% olenevalt saest lõikekiirusele juurde, selles ei ole tänapäeval enam küsimustki, see on lihtsalt miljon korda tõestatud.

Kui tuunitud summutiga isend oli aeglasem kui tehase oma siis on vastusurve väiksem kuna summutis olev väljund on liiga suur.
Summuti ava peab olema kindel % silindri väljalaske avast ( täpset % peast ei mäleta)
Hetkel me räägime tehase summuti ava vähesest suurendamisest ja sellega ei kaasne mingeid muutusi vastusurves.

Kui leiad selle video siis saada mullle, sest miskit selles loos ei klapi.
ma selles ei kahtlegi, et summuti modifitseerimine ilma saagi reguleerimata midagi juurde annab. küsimus oligi selles, et kui pärast karburaator ka paika keerata, siis tulemust pole. otsin õhtupoole veel, et kas leian selle video üles.

Pähkliajude hirm
Vasta

(16-04-2021, 10:49 AM)ounou Kirjutas:  
(16-04-2021, 10:34 AM)Xtreme Kirjutas:  
(16-04-2021, 09:59 AM)ounou Kirjutas:  
(16-04-2021, 09:38 AM)Xtreme Kirjutas:  
(15-04-2021, 21:24 PM)maisalup Kirjutas:  Antud Dolmar reageerib väga hästi muffler modile ning timing advancile.

Huvitav kuidas sae mootor  vastu peab ja kuidas see täpsemalt käib. Mul ka vahelduva eduga jõlgub peas mõte 420 dolmarist rohkem pauku välja võluda. Kui ikka juba 2.5 ära tuleks siis oleks võrratu, sest mulle meeldib selle olematu vibratsioon ja mõnus kaal. 
Kas keegi siinsetest meestest võtaks sellise asja ette?

Alusta muffler modist ja siis vaata edasi kas on vaja rohkem modida või mitte. Üldiselt muffler mod tähendab siis olemasoleva väljalaske (sumpsi) augu suurendamist ja sellega saab igaüks hakkama. Muffler mod kui selline annab rohkem pöördeid/jõudlust ning pikendab ka sae eluiga kuna saag suudab efektiivsemalt hingata ning kuumust väljutada.
Näiteks enamus Echo saage ei olegi võimalik korralikult kasutada kuna väljalase on nii piiratud ,et kogu see kuumus ei pääsegi välja ja masinad lihtsalt kuumenevad üle.

Peale muffler modi pead arvatavasti H kruvi natukene seadistama rikkamaks.  Hea oleks muidugi huvi pärast mõõta enne ja pärast modimist ka maksimaalseid pöörded.


Timing advance - põhimõtteliselt hooratta soone/kiilu lihvimine ,et saaks hooratast edasi keerata ja sellega muuta plahvatus hetke.
Räägime siin siis 1-2 kraadi, üpris keeruline.
ei suuda praegu leida seda, aga sinutorus on video kus võeti mootorsaag ja testiti usa kuulsamate sae modifitseerijate tehtud summuteid. peale summuti vahetust reguleeriti karburaator paika ja testil oli sael raskus küljes, mitte inimene, et test oleks võrdne. tulemuseks oli, et tehase summutiga oli kõige kiirem. testi tegijad ka imestasid, et kuidas nii. aga sellepärast, et otse toruga läheb segu paigast ära (vastusurve väiksem) ja sealt see suurem võimsus tuleb koos sae lühema elueaga. tegeliku võimsuse juurde saamine on palju keerulisem, vaja porte mudida ja laagreid vahetada (et laiali ei lendaks), jne.
Muffler mod annab tuimalt 5-15% olenevalt saest lõikekiirusele juurde, selles ei ole tänapäeval enam küsimustki, see on lihtsalt miljon korda tõestatud.

Kui tuunitud summutiga isend oli aeglasem kui tehase oma siis on vastusurve väiksem kuna summutis olev väljund on liiga suur.
Summuti ava peab olema kindel % silindri väljalaske avast ( täpset % peast ei mäleta)
Hetkel me räägime tehase summuti ava vähesest suurendamisest ja sellega ei kaasne mingeid muutusi vastusurves.

Kui leiad selle video siis saada mullle, sest miskit selles loos ei klapi.
ma selles ei kahtlegi, et summuti modifitseerimine ilma saagi reguleerimata midagi juurde annab. küsimus oligi selles, et kui pärast karburaator ka paika keerata, siis tulemust pole. otsin õhtupoole veel, et kas leian selle video üles.

No kõik testid on tehtud ikkagi reguleeritud karburaatoriga, sest peale modi tuleb peaaegu alati segu rikkamaks keerata.
Kui eelnevalt sai kasutada sael maksimaalselt nt 10k pöördeid ,et 4-ja takti sisse viskaks siis peale modi näiteks 10.5-11k olenevalt saest ja ilmselge kui pöördeid on rohkem siis on ka jõudlus suurem. Muidugi kui lisada saele raskused siis ei lõika mitte pöörded (profi saed) vaid vääne. Võib olla saame öelda ,et muffler mod väändele nii väga ei mõju kui pööretele ?

Muidugi on erand nende isenditega millel on limiteeritud süütepool, sellisel juhul pöörded ei saa tõusta aga paraneb hingamine ja sellega kaasnevalt ka kiirendamine/erksus ning üldine eluiga.
Vasta

Dolmari häda on katalüsaator, mida Aspeniga Poola vaja. USAs on sumpamodi tavaline aga ise oma peaga ei tahaks teha. Ideaalis tahaks pisut pööret juurde ja imväikest võimsuslisa, et kett joolkeks 20 m/s puus, rohkemat ei tahaks.
Aga siis uus latt ja kõvasulamkett. 6 paaki tehtud, mis on ajaliselt pea 2 tundi, ja ei pea veel ketti pingutama! See on nüüd üllatus. Ja TLC peab imehästi.
Vasta

kui pöörded kõrgemale keerata, kui tehas ette näeb, siis lendavad laagrid lõpuks laiali (rääkimata ohutusest saagimisel). nagu ma ütlesin, et see võimsuse juurde tulemine sumpsi avamisega on sae eluea arvelt. ega ma kedagi ei keela seda teha, eriti 100€ saega, lihtsalt sellega peab arvestama, et see sumpsi avamine mingi imerohi ei ole, kui oleks, siis oleks seda juba tootja teinud.

Pähkliajude hirm
Vasta

Fakt on see et summuti modifitseerimine annab enamus saagedele üsna palju võimu juurde,ise teinud nii vanakooli 254xp kui uuema aja autotune 560xp ja paljudele teistele,tulemused on täitsa olemas.Portimine ja süüteajastuse muutmine on juba teine maailm,tavakasutajal ei ole seal ilma eelteadmiste ja vastavate töövahenditeta eriti midagi teha pigem võib kogu asja hullemaks muuta.Kellel tõesti suur huvi oma saagi modida võib minuga ühendust võtta.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

(16-04-2021, 15:59 PM)ounou Kirjutas:  kui pöörded kõrgemale keerata, kui tehas ette näeb, siis lendavad laagrid lõpuks laiali (rääkimata ohutusest saagimisel). nagu ma ütlesin, et see võimsuse juurde tulemine sumpsi avamisega on sae eluea arvelt. ega ma kedagi ei keela seda teha, eriti 100€ saega, lihtsalt sellega peab arvestama, et see sumpsi avamine mingi imerohi ei ole, kui oleks, siis oleks seda juba tootja teinud.
Absoluutselt ei nõustu aga las igalühele jääb oma arvamus.

Tootjad peavad järgima EPA ja muid regulatsioone ja ,et neid järgida tulebki nii heitgaaside hulk kui ka lärm piirata sumpsiga jne.





(16-04-2021, 16:01 PM)peeter11 Kirjutas:  Fakt on see et summuti modifitseerimine annab enamus saagedele üsna palju võimu juurde,ise teinud nii vanakooli 254xp kui uuema aja autotune 560xp ja paljudele teistele,tulemused on täitsa olemas.Portimine ja süüteajastuse muutmine on juba teine maailm,tavakasutajal ei ole seal ilma eelteadmiste ja vastavate töövahenditeta eriti midagi teha pigem võib kogu asja hullemaks muuta.Kellel tõesti suur huvi oma saagi modida võib minuga ühendust võtta.

Kodukasjutal on vast mõistlik muffler mod ja base gasket delete. Üks annab pöördeid ja teine kompressiooni ning väänet.
Base gasket deleti jaoks on vaja kütusekindlat hermeetikut ( parem oleks sünteetiline kumm), natuke paksemat tina traati ning nihikut.
Ideaalis tuleb saada kolvi pealse ja silindri vahe  0.5mm peale surnud olekus.

Ühel husqvarna 350'l tegin mingi aeg ja päris jõhkralt tõstis kompressiooni ning üleüldse oli jõudu kõvasti rohkem.
Vasta

Selle tihendi eemaldamisel peab kindlasti meeles pidama,et osadel saagidel(254xp näiteks on ka nende seas)hakkab kolb vastu silindrit käima Big Grin st. see ülemine seis(squish) on juba tehasest ideaalne.Kui tähele mitte panna ning mitte mõõta,saab mootorist lihtsa vaevaga lahti.
Ja tõesti husqvarna 350 on selline saag,mille saab tunduvalt vingemaks,kui teatavaid asju teha Big Grin Mõni isegi ütleb et 346xp võrreldavaks.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

Päris äge, see teema hakkab juba ilmet võtma! Ma pole ausalt öeldes kunagi mõelnud, et saagi võiks tuunida. Mis näitab muidugi ainult minu piiratust. Eriti, kui mõelda Soomes nähtud perjantai-ilta kroomvelgedega traktorite peale, milledega, valge sokk jalas, naisi landiti.
Vasta

(16-04-2021, 23:10 PM)Jansa Kirjutas:  Päris äge, see teema hakkab juba ilmet võtma! Ma pole ausalt öeldes kunagi mõelnud, et saagi võiks tuunida. Mis näitab muidugi ainult minu piiratust. Eriti, kui mõelda Soomes nähtud perjantai-ilta kroomvelgedega traktorite peale, milledega, valge sokk jalas, naisi landiti.
Nuvot! Selle jauramise aegu olõss jo puud lõhutud ja riita ka laotud.. ;-)
.mul küll homne päe veel, siis ehk valmis..)

loll on loll olla.
Vasta

Oma pisikesel echol vahetasin katalüsaatoriga sumpsi ilma katalüsaatorita sumpsi vastu. Oli õnneks saadaval ilma katalüsaatorita sumps. Kui aus olla, siis ega väga ei tunneta, kas pauku juurde tuli või mitte. Hääl läks küll vähemalt mehisemaks. Üritasin ka kruve seadistada ja pöördeid timmida, kuid teoorias on asi lihtne, praktikas aga ei saa max pöördeid echol mõõta, kuna ilmselt piiraja pärast hakkab tahhomeeter segast peksma. Lõpuks siis timmisin lihtsalt lõiget tehes kuulamise järgi, et koormuse all 4 taktilise häält sisse ei viskaks. Muidu on see pisike saag hea riist, aga echo viga on see, et on pukside peal. Väristab korralikult. Vaatasin stokkeris, et suuremad saed on ka neil pukside peal. Dolly on ikka väga siidine võrreldes pukside peal echoga.
Vasta

Saab. Kui peaks sellistega rohkem tegelema siis mõistagi bens. Aga saab. Kiiremini kui 300m kauguselt bensukat tuues.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Kas 1 akukomplektiga jaksaks 1rm puid tükeldada?
Vasta

(17-04-2021, 12:54 PM)tõnn Kirjutas:  Kas 1 akukomplektiga jaksaks 1rm puid tükeldada?
Ma ei tea. Selle kase sain ühe 5Ah paariga pakkudeks, peenem kraam tuleb pikemate kaigastena õuele. Pigem pool ruumi teeb ära.
Aga ruum on nii ebamäärane ühik. Meetristeks juppideks lastes saaks ju ruumi tehtud, 30cm on kolm korda rohkem saagimist.
Samamoodi metsakuiva mändi sahistab palju lustlikumalt kui seda kevadiselt mahla täis kasejurakat.

Õue peal tükeldades on täiesti kama, kolm paari akusid tähendab nonstop tööd. Kuigi juhtmega saag oleks ka võtta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 36 külali(st)ne