Kas ostaksid endale elektriauto?

(02-05-2021, 20:55 PM)Vetu Kirjutas:  Viimasel ajal päris palju mõelnud uue auto ostmisele ja minu puhul langeb siis valik küll juba patareidega masina peale suure tõenäosusega. Elan nimelt Norras ja siin on elektriautode hinnavahe vastava mudeli diisel/bens versiooniga olematu. Lisaks elektriautode jooksev pidamine teemaksude näol on juba tuntav võit. Laadijad leidub kõikjal ja kohati on isegi magalarajoonides tee ääres osad parkimiskohad laadijatega juba.
 Aga ma arvan, et ma veel ei osta seda sest puudub vajadus lihtsalt uue auto järele. Pigem ostan mingi vanema V8 diisel Chevy pooleldi hobiautoks kuni seda veel teha saab  Smile
Elektriauto Norras on igati mõistuspärane valik aga kiusliku inimloomana tahtsin küsida, et mis võlu peitub vända/plokipoolitajaga Chevrolet pidamises hobiautona või isegi ravitud lastehaigustega Duramax-iga erimi pidamisel hobiautona?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(03-05-2021, 17:52 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(02-05-2021, 20:55 PM)Vetu Kirjutas:  Viimasel ajal päris palju mõelnud uue auto ostmisele ja minu puhul langeb siis valik küll juba patareidega masina peale suure tõenäosusega. Elan nimelt Norras ja siin on elektriautode hinnavahe vastava mudeli diisel/bens versiooniga olematu. Lisaks elektriautode jooksev pidamine teemaksude näol on juba tuntav võit. Laadijad leidub kõikjal ja kohati on isegi magalarajoonides tee ääres osad parkimiskohad laadijatega juba.
 Aga ma arvan, et ma veel ei osta seda sest puudub vajadus lihtsalt uue auto järele. Pigem ostan mingi vanema V8 diisel Chevy pooleldi hobiautoks kuni seda veel teha saab  Smile
Elektriauto Norras on igati mõistuspärane valik aga kiusliku inimloomana tahtsin küsida, et mis võlu peitub vända/plokipoolitajaga Chevrolet pidamises hobiautona või isegi ravitud lastehaigustega Duramax-iga erimi pidamisel hobiautona?
Võlu peitub selles, et minu käes pole veel ükski US ja A auto peal olnud mootor remonti vajanud. Kõikvõimalikud Euroopa preeeeemium autod aga küll. Ma muidugi ei pea ka ühtegi isendit üle aasta. Välja arvatud pühaduseteotus Chevy TS 3.4 mootoriga mis vajas 4a jooksul vaid uut radikat(lisaks hooldus muidugi) ja selle vahetus käib sirge seljaga kapoti alt mitte ei pea enne tagavararatast, kindalaeka luuki ja vasakut tagumist piduriklotsi eemaldama auto küljest.
Vasta

(03-05-2021, 18:51 PM)Vetu Kirjutas:  
(03-05-2021, 17:52 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(02-05-2021, 20:55 PM)Vetu Kirjutas:  Viimasel ajal päris palju mõelnud uue auto ostmisele ja minu puhul langeb siis valik küll juba patareidega masina peale suure tõenäosusega. Elan nimelt Norras ja siin on elektriautode hinnavahe vastava mudeli diisel/bens versiooniga olematu. Lisaks elektriautode jooksev pidamine teemaksude näol on juba tuntav võit. Laadijad leidub kõikjal ja kohati on isegi magalarajoonides tee ääres osad parkimiskohad laadijatega juba.
 Aga ma arvan, et ma veel ei osta seda sest puudub vajadus lihtsalt uue auto järele. Pigem ostan mingi vanema V8 diisel Chevy pooleldi hobiautoks kuni seda veel teha saab  Smile
Elektriauto Norras on igati mõistuspärane valik aga kiusliku inimloomana tahtsin küsida, et mis võlu peitub vända/plokipoolitajaga Chevrolet pidamises hobiautona või isegi ravitud lastehaigustega Duramax-iga erimi pidamisel hobiautona?
Võlu peitub selles, et minu käes pole veel ükski US ja A auto peal olnud mootor remonti vajanud. Kõikvõimalikud Euroopa preeeeemium autod aga küll. Ma muidugi ei pea ka ühtegi isendit üle aasta. Välja arvatud pühaduseteotus Chevy TS 3.4 mootoriga mis vajas 4a jooksul vaid uut radikat(lisaks hooldus muidugi) ja selle vahetus käib sirge seljaga kapoti alt mitte ei pea enne tagavararatast, kindalaeka luuki ja vasakut tagumist piduriklotsi eemaldama auto küljest.
Ma ikkagi ei saanud aru, mispidi seondub masuudipress hobiautondusega. Tavaline pisiplokk või suurplokk või LSx on igati loogilised aga ilma jõu, ökonoomsuse ja kestvuseta alternatiivsest sünnituskanalist pärinev masuudipress?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(03-05-2021, 21:13 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(03-05-2021, 18:51 PM)Vetu Kirjutas:  
(03-05-2021, 17:52 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(02-05-2021, 20:55 PM)Vetu Kirjutas:  Viimasel ajal päris palju mõelnud uue auto ostmisele ja minu puhul langeb siis valik küll juba patareidega masina peale suure tõenäosusega. Elan nimelt Norras ja siin on elektriautode hinnavahe vastava mudeli diisel/bens versiooniga olematu. Lisaks elektriautode jooksev pidamine teemaksude näol on juba tuntav võit. Laadijad leidub kõikjal ja kohati on isegi magalarajoonides tee ääres osad parkimiskohad laadijatega juba.
 Aga ma arvan, et ma veel ei osta seda sest puudub vajadus lihtsalt uue auto järele. Pigem ostan mingi vanema V8 diisel Chevy pooleldi hobiautoks kuni seda veel teha saab  Smile
Elektriauto Norras on igati mõistuspärane valik aga kiusliku inimloomana tahtsin küsida, et mis võlu peitub vända/plokipoolitajaga Chevrolet pidamises hobiautona või isegi ravitud lastehaigustega Duramax-iga erimi pidamisel hobiautona?
Võlu peitub selles, et minu käes pole veel ükski US ja A auto peal olnud mootor remonti vajanud. Kõikvõimalikud Euroopa preeeeemium autod aga küll. Ma muidugi ei pea ka ühtegi isendit üle aasta. Välja arvatud pühaduseteotus Chevy TS 3.4 mootoriga mis vajas 4a jooksul vaid uut radikat(lisaks hooldus muidugi) ja selle vahetus käib sirge seljaga kapoti alt mitte ei pea enne tagavararatast, kindalaeka luuki ja vasakut tagumist piduriklotsi eemaldama auto küljest.
Ma ikkagi ei saanud aru, mispidi seondub masuudipress hobiautondusega. Tavaline pisiplokk või suurplokk või LSx on igati loogilised aga ilma jõu, ökonoomsuse ja kestvuseta alternatiivsest sünnituskanalist pärinev masuudipress?
oleneb hobidest  Smile viimati oli mul 6.2 G30 pika kerega, madal, akendega masin. Kogu küla kuulis kui sellega sõitsin 3km eemalt ja kuna hobi korras ehitan ja remondin enda ja teiste elamisi siis maruhea oli ehituspoes valimatult kraami autosse muudkui loopida. Käivitus iga ilmaga ja peale ka pikka seismist ideaalselt, sellise tangi kütusekulu oli mul täispaagimeetodil 13. Ja siin ei ole mingi lame maa. Müüsin maha kuna oli palju häirivaid pisivigu elektri osakonnas. Järgmisena plaanin 6.5td eeslinlast või selle litsilõksu versiooni.  Lihtsalt meeldivad selle ajastu kolakad ja neid on siin ikka väga palju ja kõik sõidavad rõõmsalt ringi kolmapäeviti vähemalt. Ja arvestades et mu igapaeva auto on 2a vana 530 Actros siis sellest sitem ei saa ükski auto enam olla. Nüüd olen küll patareidega autodest päris kaugele jõudnud selle jutuga ja et päris mööda jutt ei oleks siis nägin AAA vms patareidega töötavat tsiklit täna. Ei saanud aru mis mudel oli aga linnarattaks tundus igati nobe ka mõnus olevat.
Vasta

(03-05-2021, 21:28 PM)Vetu Kirjutas:  Nüüd olen küll patareidega autodest päris kaugele jõudnud selle jutuga ja et päris mööda jutt ei oleks siis nägin AAA vms patareidega töötavat tsiklit täna. Ei saanud aru mis mudel oli aga linnarattaks tundus igati nobe ka mõnus olevat.

Midagi sellist nägin just ükspäe Kilulinnas Nõmme teel seismas. Sõitmas pole näinud, aga eks ta liigub nagu vaim, ei pruugi märgata.

Aga muidu hakkab juba vaikselt looma ja kaugel see  2027 siis ka enam on.
Vasta

(17-07-2021, 12:06 PM)E303 Kirjutas:  Euroliit tahab aastast 2035 sisepõlemismootrid autodel ära keelata .Minu arust see rohepööre on võtmas aina absurdsemaid mõõtmeid .Eesti riik on vaene riik ma ei kujuta ette kuidas suudetaks 14 aaasta jooksul välja vahetada kogu autopark elektriautode vastu .   Ainuke riik kes suudaks autopargi välja vahetada elektiautode vastu  nõutud ajaks on Norra või olla ka  Rootsi , Taani , Holland ja Belgia. Suured riigid ei suuda nii kiiresti autoparki välja vahetada sest tehased ei suuda neid valmis nii palju ehitada kui vaja  ja enamusel riikidel pole ka nii palju  raha et elektriautode ostu  riiklikult toetada .  Mida aeg edasi seda enam kisub see rohepööre absurdiks ära olukorras kus enamus riike kes pole euroliidus ei kavatse mingit rohepööret läbi viia .
enne, kui hakkad valeinfot levitamina, võiks asjasse süveneda. valeinfo levitamine on äärmiselt häbiväärne tegevus. mitte midagi sellist, nagu siin postituses kirjas on, ei ole juhtumas. arutlusel on, kas keelata UUED fossiilkütusel sõidukid alates 2035.

Pähkliajude hirm
Vasta

Ostsin endale elektriauto (Nissan Leaf) aastal 2012, kohe, kui hakati neid subsideerima. Võtsin seal ka mõned lisad, üks neist oli päikese patarei katusel ja vist oli midagi veel. Auto maksis 38 000.- €, millest 18 000.- kompenseeriti. Jaanipäeval sai siis 9 aastat sellega sõidetud. Kasutan seda linna sõitudeks ja momendil läbisõit 110 000 kusagil. Üheksa aasta jooksul pole auto nõudnud ühtegi senti, ei õli ei filtrite vahetusi, mitte midagi. Tookord paigaldati koos autoga koju ka selline pool kiirlaadija, mis laadib auto enam vähem 4 tunniga täis. Laadimiseks kasutan öiseid kõige odavamaid tunde. Keskelt läbi minu päevase läbisõidu peale (40km) kulub 1 euro. Paistab, et lõbu hakkab otsa saama ja üle aasta see patarei vist enam vastu ei pea. Momendil on läbisõidu ulatus langenud algselt 150 km-lt 100 km-le. Lühisõitudeks ideaalne auto. Muidugi peame peres kahte autot pidama aga seda on nii kui nii vahetevahel vaja.
Vasta

(17-07-2021, 13:50 PM)Formika Kirjutas:  Üheksa aasta jooksul pole auto nõudnud ühtegi senti, ei õli ei filtrite vahetusi, mitte midagi...

Loed ja imestad, isegi rehvid ei kulu. Kojamehe kummidest, lambipirnidest, ketastest-klotsidest, salongifiltrist, pidurivedelikust, jahutusvedelikust ja reduktori õlist olen isegi kuulnud, et mingi aja tagant vahetatakse, vähemalt soovitatakse. Mida siis, kui läbi läheb, mida korra aastas, mis kahe tagant või hoopis kilometraaži järgi. Kindlasti ei ole ükski neist välpadest mõeldud 100000 kilomeetrile. See, et erakorralist sekkumist pole nõudnud tagumised pidurid, klaasitõstukid või 12v aku, rääkimata puldi patareist, läheb juba väikese imena kirja. Samuti see, et mitteainumas puks või amort meie aastaläbi kuiva kliimaga keskkonnas ja peegelsiledatel ainult allamäe kulgevatel asfaltteedel kolisema pole hakanud. Ju siis sai sedavõrd hea auto : )
Hetkese elektrihinnaga ei oska ka arvutada, kuidas saab 100 kilti 1 rahaga läbida?
Isegi öösel on särts tihtipeale 0,10+maksud=0,15 kWh (homme kella kahest-kuueni saab odavamalt, kui on tunde arvestav pakett. Paljudel veel pole, siis arvesta päeva keskmist hinda). Leaf võtab kondiga 15+kWh kindlasti, talvel pigem 20, kui päris ära külmuda ei soovi. Lühikeste linnaotstega rohkem. Seega ei julge kuidagi uskuda, et elu sedavõrd ilus on, nagu hea ksf! kirjutas. Nimelt,
meil on ka üks poolelektriline liikur peres ja see on aidanud nendel vähestelgi unistustel puruneda, mis enne ostmist olid. Näiteks et tootja poolt lubatud kilometraaz vastab tõele, või et saab jube odavalt sõidud sõidetud, kui olen hoolas ja laadin maximaalselt pistikust. Või et äkki mitu aastat vana auto aku ei olegi veel prses. Tegelikult on nii, et hooldust vajab iga auto, sõltumata sellest, kas omanik seda teab või mitte.
Vasta

Eks elektrikas vajab kordades vähem hoolduses käimist kui põlemismootoriga masin. Peab ehk 2 aasta hoolduses käima. Garantii on umbes 100 000 või 5 aastat. Selle aja jooksul jõuab nõrgad detailid välja vahetada. Rahuliku sõiduga kestavad pidurid ca 80 000 eeldusel, et vahepeal neid puhastatakse, olen vahetanud 96 000 peal . Aku garantii on ka ca 7 aastat. Eks ta ole piiripealne teema kumb soodsam pidada. Mina ostaksin oma perele teiseks autoks kindlasti elektrika kui rahaline jõud peale hakkaks.
Vasta

(17-07-2021, 19:16 PM)moscito Kirjutas:  Eks elektrikas vajab kordades vähem hoolduses käimist kui põlemismootoriga masin. Peab ehk 2 aasta hoolduses käima. Garantii on umbes 100 000 või 5 aastat. Selle aja jooksul jõuab nõrgad detailid välja vahetada. Rahuliku sõiduga kestavad pidurid ca 80 000 eeldusel, et vahepeal neid puhastatakse, olen vahetanud 96 000 peal . Aku garantii on ka ca 7 aastat. Eks ta ole piiripealne teema kumb soodsam pidada. Mina ostaksin oma perele teiseks autoks kindlasti elektrika kui rahaline jõud peale hakkaks.

Kordades vähem hooldust pole ju ometi "mitte €sentigi". Järgmine omanik sellise hooldusviziooni tõttu sedavõrd rahulolev ei pruugi olla. Natuke oleneb lugu ka sest, kas auto seisab õues või garaazis, kui tihti pestakse, mis ka teadupärast midagi ei maksa jne. Seega jään enda juurde - sellist autot pole olemas, mida ei pea hooldama, või mille hooldus midagi ei maksa. Isegi kui garantii on viis aastat, siis usun, et Fakto sul klaasipesupaaki mahuga 2,5 liitrit, oma raha eest näiteks 3 liitri lõhnava vedelikuga(liitrihinnaga u.6.50€) ei täida, see jääb ikka kunde maksta. Ja kui sa ei ole korra aastas hoolduses käinud, võid oma 5 aastase garantiipaberiga ilmselt tagumikku nühkida. Midagi nad sul seal ikka tahavad vahetada ka peale garantiiliste juppide? Kasvõi salongifilter, piduriklotsid või veermikujublakad, neid ju ikka. Ja garantiilisi juppe ei vahetata nii hea meelega, kui sa eeldaks. On loomulik kulumine ja tehaseviga, küll ekspertiis selgitab.
Rehve sööb see Leaf muideks mõnuga. Vaata kuskil poe parklas nende esimesi rehve ja tagumisi pidureid. Ühed on viledad, teised roostetavad. Olen ka selle autoga kunagi natuke sõitnud ja siis uurisin asja, et kohe päriseks osta. Ütleme nii, ta oli küll üks vähestest elektrilistest, mida saaks endale lubada, aga seal on ka mitmeid asju, mis ei meeldi. Jäi ära.
Nüüd viskab juutuub mulle pidevalt elektrikate remondivideoid, vahest vaatan, saan targemaks.

Endal see haigus, et nähtavus, pidurid, veermik, rehvid ja roolivärk peab olema korras. Seega, kui ostan auto, millega sõita kavatsen, teen need asjad kohe korda ja siis ülejäänu tuleb iseenesest. Mõnikord ei julge poe arveid tagantjärgi isegi vaadata. Töö teen ise, mis oskan, mida ei, see tuleb tellida. Seega on olemas päris hea ettekujutus, mida saab mitte ühegi sendi eest.
Ja veel, elektrika soodsa pidamise näilisus kaob kohe, kui riik sul sellest poolt kinni ei maksa või pead hakkama oma raha eest kallemaid komponente vahetama.
Aga hea, et siin teemas ka mingi elu on tekkinud. Inimesed kirjutavad oma kogemustest, teised loevad, õige suund. Elekter on lähitulevik, midagi teha ei ole.
Vasta

(17-07-2021, 17:44 PM)alfredo Kirjutas:  
(17-07-2021, 13:50 PM)Formika Kirjutas:  Üheksa aasta jooksul pole auto nõudnud ühtegi senti, ei õli ei filtrite vahetusi, mitte midagi...

Loed ja imestad, isegi rehvid ei kulu. Kojamehe kummidest, lambipirnidest, ketastest-klotsidest, salongifiltrist, pidurivedelikust, jahutusvedelikust ja reduktori õlist olen isegi kuulnud, et mingi aja tagant vahetatakse, vähemalt soovitatakse. Mida siis, kui läbi läheb, mida korra aastas, mis kahe tagant või hoopis kilometraaži järgi. Kindlasti ei ole ükski neist välpadest mõeldud 100000 kilomeetrile. See, et erakorralist sekkumist pole nõudnud tagumised pidurid, klaasitõstukid või 12v aku, rääkimata puldi patareist, läheb juba väikese imena kirja. Samuti see, et mitteainumas puks või amort meie aastaläbi kuiva kliimaga keskkonnas ja peegelsiledatel ainult allamäe kulgevatel asfaltteedel kolisema pole hakanud. Ju siis sai sedavõrd hea auto : )
Hetkese elektrihinnaga ei oska ka arvutada, kuidas saab 100 kilti 1 rahaga läbida?
Isegi öösel on särts tihtipeale 0,10+maksud=0,15 kWh (homme kella kahest-kuueni saab odavamalt, kui on tunde arvestav pakett. Paljudel veel pole, siis arvesta päeva keskmist hinda). Leaf võtab kondiga 15+kWh kindlasti, talvel pigem 20, kui päris ära külmuda ei soovi. Lühikeste linnaotstega rohkem. Seega ei julge kuidagi uskuda, et elu sedavõrd ilus on, nagu hea ksf! kirjutas. Nimelt,
meil on ka üks poolelektriline liikur peres ja see on aidanud nendel vähestelgi unistustel puruneda, mis enne ostmist olid. Näiteks et tootja poolt lubatud kilometraaz vastab tõele, või et saab jube odavalt sõidud sõidetud, kui olen hoolas ja laadin maximaalselt pistikust. Või et äkki mitu aastat vana auto aku ei olegi veel prses. Tegelikult on nii, et hooldust vajab iga auto, sõltumata sellest, kas omanik seda teab või mitte.
 Noh nii väga punktuaalselt ei maksa ka võtta. Mõtlesin seda 0.-€ hoolduse ja tagavara juppide peale. 12V aku ka siiani vahetamata. Juurde olen ostnud jooksu suve ja jooksu talvekumme. Mõlemal võtmel on ka üks kord patarei vahetatud. Kojamehi ka. Pirne ei mäleta et oleks. Ei kirjutanud ju, et ühe €-ga 100 km saab läbida. Kirjutasin, et päevas sõidan c 40 km ja selleks kulub 1.-€. Kuna Võru on väike linn ja sõidan tavaliselt iga päev Rõugest Võrru, siis pidureid pole vaja tihti sõtkuda. Kui gaas maha lasta pidurdab ka ise ja laadib seda pidurdusjõudu tagasi patareisse. Kui kodunt sõitma hakkan, siis näitab läbisõiduks ütleme 50 km, Võrru jõudes näitab juba 60 km. On ju sõit valdavalt alla mäge ja näiteks Rõuge teelt alla sõites ja jõudes Võru Valga ristile pidurdada pole tarvis. Kui valid ECO reziimi, siis auto ise pidurdab ja samas ka laadib patareid. Võrust koju sõites vastu mäge läheb neid kilomeetreid jälle topelt maha.
Vasta

Tänu lahtiseletuse eest, Formika.
Ja mina lähen ostan omale prillid, elektrikulu osa nägin kuidagi väga valesti.
Proovin postituste kvaliteeti lähemas tulevikus parandada.
Vasta

Elektriauto peaks saama TASUTA, siis on asjal mõtet. OK, sdee kunagine peaaegu 50% abiraha kõlaks ka mõistlikult ehk normaalse samasuguse autoga samas hinans. Muidu mitte. Mina olen TASUTA ühe auto ju saanud, selle valge Saxo, ja nii "tasus" punni pidamine 14 aasta ja 250+tuhande km läbisõidu juures ennast ära. Täna näeb minu silmale sobivaim Pug 208, mis on sigaäge! Aga samaväärse pärisauto ja elektika hinnavahe on 12800 eurot ja rohkemgi. See siis 96kW GT Pack vs elektriga sama varustus. 38K€ elektripunni eest on ikka täiesti mõistusevastane summa... mitte et 25 bensupunni eest mõistlik oleks Wink 

"Poekotil" on kodukal kenasti ka indikatiivse kuumakse võimalus ja selle vahe oleks 122€. Selle raha peaks siis odava elaktriga kuidagi iga kuu kokku hoidma? Täisesi ilmvõimatu!!! Juba fakt, et see kangeim bensukas tohib konksu võtta suisa 615 kg piduriteta ja elektrikal on see NULL, teeb elektriauto omamise mõttetuks. Sest igal juhul peaks ju mingi teine auto ka olema... Tänase linnaelu võimaluste juures ei ole niiväga kahte autot peres isegi vaja. Bolte-sitibiisid vedeleb igal pool kuid kaubikuga nädalavahetuseks maale minna on ikkagi kallis. Aga maal käimise ja mingis mahus kauba vedamise võimekuse vajadus jääb. Ja seda ei täida mitte kuidagi mitte üks arusaadavas hinnas elektriauto. 

Mis lisaks: seesinane kuumakse kisub neil pigem sinna 500 euro kanti kuus ja kahe kuu raha eest saab aastaks ülevaatusega PÄRISauto osta. Heal juhul mitmeks aastaks ja hea auto! Sellise, millega tahad ka sõita.  Ehk midagi pole viimaste aastatega muutunud - elektriauto on lollidelt aga edevatelt raha ära võtmise vahend! Käib ka Teslade ja Porschede kohta... Model X käruveo võime ei muuda seda kuidagi näiteks RAMist paremaks Wink
Vasta

Turundus, tavaline ja lihtne turundus:
Rikkad ostavad uipo hinna eest tsähkokone(pigem saavad tasuta, et reklaamida), vaesed vaadatavad suud ammuli ja siis jooksevad järelmaksu nuiama. Rikastel on, mul PEAB ka olema.
Vasta

Ma ei propageeri elektri autot, vaid kirjutan oma 9+ aastasest kogemusest temaga. Muidugi on tal ka omad hädad (väike läbisõit, pikk laadimine, käru vedamise puudus, talvine pakase periood -20 ja rohkem). Aga pere teise autona, kui seda on väga vaja, sobib ta ideaalselt. Me võime siin arutada, kritiseerida, sõimata aga isakesed ja emakesed Brüsselis otsustavad nii kui nii, et hakkame sõitma elektri autodega. Võid kui tahes kõva mees olla aga su elu tehakse muu auto omamisel nii kalliks, et lihtsalt käidki rohkem pappi välja, kas siis ostad elektri auto või siis auto maksuna või kütuse aktsiisina. Odavam variant on kondiauruga (jala või rattaga) liiklemine. Kujutage endale ette, kui teedel on juba pooled elektri autod, siis tanklate käive kukub juba drastiliselt, püsikulude katteks tuleb ka hinda tõsta.
Vasta

(20-07-2021, 08:25 AM)Formika Kirjutas:  Kujutage endale ette, kui teedel on juba pooled elektri autod, siis tanklate käive kukub juba drastiliselt, püsikulude katteks tuleb ka hinda tõsta.

See on ka põhjus, miks räägitakse autode maksustamisest, rahavoog peab ju säilima Big Grin
Vasta

(20-07-2021, 08:25 AM)Formika Kirjutas:  Ma ei propageeri elektri autot, vaid kirjutan oma 9+ aastasest kogemusest temaga. Muidugi on tal ka omad hädad (väike läbisõit, pikk laadimine, käru vedamise puudus, talvine pakase periood -20 ja rohkem). Aga pere teise autona, kui seda on väga vaja, sobib ta ideaalselt. 
Puhas elekter kindlasti, see on linnaauto. Täna on suurim häda selle hind. Maksaks seeesama Pug208e kundele 20K€, siis oleks need kogu aeg laost otsas Wink 
Kui jääb alles hübriid, millega ka päriselt sõita saab ja midagi vedada ka kaubikutena, pole asi hull. Siis tehnoloogia odavneb ja hübriidid on suhthinnas samad mis täna tavaautod. Täna on nad veel ju tavamudelitest kallimad. Ehk elekter ise on väga Tegija, täna just kuulasin BMW i8 möödasõitu väiksel-vaiksel tänaval - vaikne, sest ka see bensukas on väga summutatud, mitte nagu muud superautod "lärmavad" tänavatel! Koos tsikltega jube tüütud ja mürareostuse kadumine poleks ju üldse paha? OK, V8 möire on ju äge küll aga...vanaks olen vist jäänud Wink Müra- ja saastevabaduse võimekus hübriidil madalatel kiirustel ongi äge. Samas suudab sisepõletaja suurematel kiirustel autot lisaliigutada ja akusid laadida. Ainult elektriautode puhul ei ela mitte ühe riigi elektrivõrk seda üle. Lisaks see vase hulk, mis siis tuleb LISAKS kaablitesse panna.... Mitte keegi ju ei arvesta seda.
Vasta

Ma tahaks näha, mismoodi see kõigi (enamuse) autode elektriautodeks väljavahetamiseks vajalik laadijate võrk välja ehitatakse näiteks Lasnamäele... millega ilmselt kaasneb ka kogu elektrivõrgu korralik "jämedamaks" ehitamine. Ja kes selle kinni maksab.
Vasta

(20-07-2021, 16:32 PM)Peeter2 Kirjutas:  Ma tahaks näha, mismoodi see kõigi (enamuse) autode elektriautodeks väljavahetamiseks vajalik laadijate võrk välja ehitatakse näiteks Lasnamäele... millega ilmselt kaasneb ka kogu elektrivõrgu korralik "jämedamaks" ehitamine. Ja kes selle kinni maksab.

Sellel teemal on auto24-s jahutud üle 10 aasta vist. Resümeerin lühidalt: normaalse koduse öise laadimise ja loogilises suurusjärgus autode arvu kasvu puhul pole mingit muret. Autode vägisi kiirlaadijatesse suunamine ja vägisi autode arvu kasvatamine tekitab loomulikult probleeme.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(20-07-2021, 16:54 PM)Marko Kirjutas:  Sellel teemal on auto24-s jahutud üle 10 aasta vist. Resümeerin lühidalt: normaalse koduse öise laadimise ja loogilises suurusjärgus autode arvu kasvu puhul pole mingit muret. Autode vägisi kiirlaadijatesse suunamine ja vägisi autode arvu kasvatamine tekitab loomulikult probleeme.
kas selle taga on ka mõni jaotus- või põhivõrguinsener? Mis üheaegsusteguril see "pole mingit muret" järeldus põhineb?
Ei saa aru loogikast, et kiirlaadija puhul on probleem: nende puhul dimensioneeritakse madalpingevõrk hoopis teistel alustel ja ilmselt laadijate üheaegsusteguriga 1,0.
Mu jaoks arusaamatu või pigem vildakas järeldus.

Aga teemasse: mu valik oleneb naftahinnast. Suurim naftatootja on USA, kes on 10a jooksul toodangu kahekordistanud. Tema on samas ka importija: tema huvi on hinda mitte kosmosesse lasta. AGA varusid jätkub tal max 15 aastaks. Kuna teised suuremad tootjad on eksportijad, siis nende huvi on loogiliselt kõrgem hind. Istuvad siis nt opec-i (muide ka Venezuela&co on opec) ja Venemaa+satelliitide härrased korraks ühe laua taha ja lepivad asju kokku - võimalik, et tulemus on "huvitav". See on puhtalt isiklik teooria - võib-olla ei näe ma mingeid asju, mis nähtavad riskid hajutaks. Võimalik aga, et EU elektriautopoliitika taga on just selliste riskide hajutamised.

Muidugi kui elektrika lahenduseks jääb liitiumaku, siis ka selle toormega läheb mahtude suurenemisel huvitavaks. Liitiumi taaskasutustsükkel on akudena pikk ja taaskasutusringi toormeallikaks vist pidada ei saa - nõudlusgraafik läheb ilmselt eksponendiks...Keegi peab ikka Boliivia riigi-taolisest ettevõtmisest päris-riigi tegema ja tootmised püsti panema...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: znif9, 2 külali(st)ne