Veoautosport

(08-05-2021, 20:18 PM)Sidorov Kirjutas:  Eino mõtleb selle all vast uusi tehnilisi nõudeid.

Mul tuttav kes 53 kunagi rajale tõi räägib sama, et tahavad tehniliste nõuetega vabaklassi ära kägistada. Tahetakse teha rahameeste pärusmaaks nagu kunagi superkross ära kägistati.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Eks eelmine aasta ja ka tänavune tuleb karoona tähe all, selles osas pole Komiteel midagi teha sest käsud-keelud tulevad kõrgemalt ja kaugemalt. Aga küsimus jah rohkem teh.tingimustes ja klasside vähesuses. Inimesed võiks rohkem väljapool Eestit ka ringi vaadata nig luua võimalused uute võistlusklasside tekkeks, meite mehed ütlevad ainult et *tooge viis autot starti siis vaatame ja hakkame teh.tingimusi tegema* Leian et selline suhtumine ei vii asja edasi, keegi ei riski hakata ehitama autot enne kui pole ettekirjutusi mida võib ja mida ei tohi. Samuti teema nende tingimuste avalikustamine, kas on normaalne et 21 aprill pannakse uued teh.tingimused EALi lehele välja ja 1 mai on võistlused???? Nüüd tuli uus nõue *plommimis valmidus*, arutelu käigus jäi selgusetuks mis on asja mõte, kes,milla ja kuidas seda tehakse , kuidas vormistatakse seda plommimist, nõue pandi aga lahti ei viitsi keegi seletada. Jääb mulje et keegi sealt komiteest on näinud/kuulnud teatud agrekaatide plommimisest, see ju äge teeme ka.
Sellised probleemid ja midagi teha ka pole sest komitee on riik riigis liikmeks saab ainult teiste komitee liikmete soovitusel. Näoraamatu *Autokross* lehel on põhjalik tsensuur, komitee tegemisi kritiseerida ei tohi, need kas kustutatakse või siis kontrollitakse enne üleslaadimist.
Vasta

(09-05-2021, 07:31 AM)einota Kirjutas:  Eks eelmine aasta ja ka tänavune tuleb karoona tähe all, selles osas pole Komiteel midagi teha sest käsud-keelud tulevad kõrgemalt ja kaugemalt. Aga küsimus jah rohkem teh.tingimustes ja klasside vähesuses. Inimesed võiks rohkem väljapool Eestit ka ringi vaadata nig luua võimalused uute võistlusklasside tekkeks, meite mehed ütlevad ainult et *tooge viis autot starti siis vaatame ja hakkame teh.tingimusi tegema* Leian et selline suhtumine ei vii asja edasi, keegi ei riski hakata ehitama autot enne kui pole ettekirjutusi mida võib ja mida ei tohi. Samuti teema nende tingimuste avalikustamine, kas on normaalne et 21 aprill pannakse uued teh.tingimused EALi lehele välja ja 1 mai on võistlused???? Nüüd tuli uus nõue *plommimis valmidus*, arutelu käigus jäi selgusetuks mis on asja mõte, kes,milla ja kuidas seda tehakse , kuidas vormistatakse seda plommimist, nõue pandi aga lahti ei viitsi keegi seletada. Jääb mulje et keegi sealt komiteest on näinud/kuulnud teatud agrekaatide plommimisest, see ju äge teeme ka.
Sellised probleemid ja midagi teha ka pole sest komitee on riik riigis liikmeks saab ainult teiste komitee liikmete soovitusel. Näoraamatu *Autokross* lehel on põhjalik tsensuur, komitee tegemisi kritiseerida ei tohi, need kas kustutatakse või siis kontrollitakse enne üleslaadimist.


Praegu selles mõttes "töö käib" ja on kogunenud juba arvestatav kogus võistlejaid, et teha paralleelne vaba  võistlusklass kus ei pea olema ilmtingimata terasest kallilt müüdav ja kindla tootja poolt toodetud hooratas jne.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(09-05-2021, 07:31 AM)einota Kirjutas:  Eks eelmine aasta ja ka tänavune tuleb karoona tähe all, selles osas pole Komiteel midagi teha sest käsud-keelud tulevad kõrgemalt ja kaugemalt. Aga küsimus jah rohkem teh.tingimustes ja klasside vähesuses. Inimesed võiks rohkem väljapool Eestit ka ringi vaadata nig luua võimalused uute võistlusklasside tekkeks, meite mehed ütlevad ainult et *tooge viis autot starti siis vaatame ja hakkame teh.tingimusi tegema* Leian et selline suhtumine ei vii asja edasi, keegi ei riski hakata ehitama autot enne kui pole ettekirjutusi mida võib ja mida ei tohi. Samuti teema nende tingimuste avalikustamine, kas on normaalne et 21 aprill pannakse uued teh.tingimused EALi lehele välja ja 1 mai on võistlused???? Nüüd tuli uus nõue *plommimis valmidus*, arutelu käigus jäi selgusetuks mis on asja mõte, kes,milla ja kuidas seda tehakse , kuidas vormistatakse seda plommimist, nõue pandi aga lahti ei viitsi keegi seletada. Jääb mulje et keegi sealt komiteest on näinud/kuulnud teatud agrekaatide plommimisest, see ju äge teeme ka.
Sellised probleemid ja midagi teha ka pole sest komitee on riik riigis liikmeks saab ainult teiste komitee liikmete soovitusel. Näoraamatu *Autokross* lehel on põhjalik tsensuur, komitee tegemisi kritiseerida ei tohi, need kas kustutatakse või siis kontrollitakse enne üleslaadimist.
See EAL pole peessee keeranud mitte ainult teie spordi ja asjadega soperdamise vaid mulle jääb mulje,et sinna ette otsa on saanud inimesed kes kellele meeldib käsipall ja teevad mida iganes,et mootorisport Eestis ära hääbuks.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Paraku käib säärane areng igavaks põhjamaaks saamise juurde. Ohtlikke asju ei taheta enam lubada, kuivõrd rahvas tahab küll näha lendavat metalli, aga ei ole nõus selle metalli alla jäämisega kaasnevat taluma. Nii otseses kui ülekantud tähenduses. 

Samas ülalolev ei õigusta kuidagi saamatust ega tahtmatust asjaga tegelda.

Kui rahulolematuid on piisavalt, siis saate ju oma esindaja välja vahetada. Paraku kõigile sobivaid reegleid ei ole kunagi ja alati jääb mingi hulk asjaosalisi rahulolematuks.

Kas plommimisvalmidus tähenda puuritud avasid detailidel või ainult kinnitusdetailide plommimist?
Vasta

Nüüdseks on ju paljud elualad välja suretatud ja ära kotitud. See oleks nagu mingi rahvusspordi alaliik. Nimekiri täieneb ju pidevalt... Kui ise vastu ei hakka, siis keeratakse ümber sõrme, või lämmatatakse. Kasutage ometi pead ja jalgu. Edu selles!

T.
Vasta

(09-05-2021, 09:27 AM)v6sa Kirjutas:  Kas plommimisvalmidus tähenda puuritud avasid detailidel või ainult kinnitusdetailide plommimist?

Teatud tikkpoltidele/polltidele tuleb augud puurida et oleks v'imalus plommitraat läbiajada. Kõige ajuvabam on näiteks *Kroku*del kasti plommimine, valmidus plommimiseks kui täpne olla, nende masinatel on ainuke nõue et kasti korpus peab olema Gazi oma, sisu vaba. Kui sisu vaba siis miks seda plommida???
Vasta

Kas on mingi laialt kasutusel olev asendus, mis annaks võistlusel eelise?
Vasta

Ja miks tekkis selline Talveralli nagu ta on??? Sest ma lihtsalt ei viitsinud lollustega tegeleda ja rumalusega EALis võidelda. Olid siis seal suhtelisletmõtlemisvõimetud kalasilmad, o nsiiani nagu näha. Mannergud on ju selle sama asja ringrajaline väljendus. 

Mis puudutab veokat ja EAli ning alakomiteed:ma rääkisin 10 aastat tagasi Villakule merel vahis olles, et on aeg teha muuseumi kõrvale moodsate KASTIKATE klass ja tõmmata sporti sisse ka PÄRIS sponsorraha! Et aitab maameeste kuurinurgas nokitsemistest ebahuvitava muuseumraua kallal. Vaadaku ringi, MIS Maailmas päriselt toimub! Kastikas võib tähendada nii 4X4 pisemaid kui/või vähe suuremaid raamil madelautosid. Ja justnimelt turbodiisleid sest bensukaid meil ju enamusel markidel ei müüdud. Aga mitte päris siluett-autod nagu SuperTruck jm ringraja värk vaid ikkagi pärisautod omadel raamidel, plekk-kabiinidega jne. Et asi käest ei läheks, on turbol kõri ees ja kogu lihtne ooper! Ma arvan, et mina viitsiks tulla ja pileti osta siis, kui rajal on justnimelt kiired ~1,5 tonni kaaluvad 4X4 sportkastikad! Ja nendest ehitatud "alligaatorid" Wink 
Ja päriselt-päriselt on USA V8+automaat RWD siluettkeres kõige odavam KIIRE lahendus!!! Lipendav plastik on muidugi lollus ehk plekk-kere sees võiks olla 100% DIY toruraam koos lääbade ja kõige muuga, aga see peaks algusest lõpuni küljes püsima. Vaadates, kui palju on ajaloo jooksul täietsi mõttetuks muutunud off-roadi mutta kolle ehitatud, siis RAHA  eg oskuste taha asjad ei jääks! Ja väga paljud nendest tahaks sisimas ikkagi KIIRET sõitu, see katuseni mudas lollus on täna paratamatus. Saku Safari tankodroomi kiiruskatset koos mägedest hüppamisega pakkus jälle kes idee ja teostusena esimesena??? See katse oli 100% minu idee, mille me Unicuga ka ära tegime. ValmaTõnn käis järgmisel päeval uue Wrankuga eraldi hüppamas ja abikaasa mõõtis, sest hing ei andnud rahu Wink M olen 100% kindel, et sellist asja vajataks ka täna ning päris mitmed USA-raua fännipundid suudaks ja isegi äkki tahaks masina välja panna.
Vasta

See rahva eemale ajamine pole midagi uut selle mootorispordi liigi juures, kuid kas seda tehakse tahtlikult või tahtmatult vajab lähemat uurimist.
Eriti just reegleid kirjutavad inimesed ei oma pea mingeid teadmisi tehnilistest eripäradest ja see ajab asja kalliks ning keeruliseks.
Näiteid võiks tuua Gaz-51-53 krossiauto põhjal.
Punkt 3.2.1 ütleb: Sisselaskekollektorile on lubatud paigaldada omavalmistatud karburaatori kinnitus (vahetükk) Alates 01.01.2020 onkeelatud sisselaskekollektorite keevitamine ja kuju muutmine sisselaske avade ümbert.
Mida see siis nüüd keelama peaks?
Vahekaane plokikaanega liitumise piirkonna kohandamist, karburaatori kinnituse keevitamist?
Samas kui õnnestub ära tõestada, et keevitatud on enne 01.01.2020 on selle kasutamine muidugi lubatud.

3.2.3 Väljalaskekollektori tihend peab olema algne.

Kas neid on enam päris algseid kuskilt saada?
See punkt pandi sisse seepärast, et meil hakati kasutama alumiiniumist tihendeid mis paljudele ei meeldinud.

3.3.1Masinaklassis GAZ 51/52 on nukkvõll vaba. Masinaklassis  GAZ  53 on  lubatud  kasutada ainult ZMZ –mootorite nukkvõlle.Nukkvõlli töötlemine  on  lubatud.Tööjärjekorra muutmine on keelatud.

Kui töötlemine on lubatud ja ainult tööjärjekord on tähtis siis miks peab tegema asja keeruliseks ja kulukaks et Fordi nukkvõlli nukid seest välja treima ja ZMZ nukkvõllile paigaldama kui võiks Fordi omal kaelu maha treida ja mootorisse pista?

3.5.1Masinaklassis GAZ 51/52 on karburaator vaba. Masinaklassis GAZ 53 on lubatud kasutada karburaatoreid K-126, K-135, K-113, K-114, K-84 ja K-88.

Kui tahta kuhugi välja jõuda langevad kahe lõõriga karburaatorid valikust automaatselt ära ja jääb järgi  K-113 ja K-114 mida kumbagi pole võimalik enam poest osta ja kui keegi tahakski selle alaga alustada pole tal võimalik seda lihtsalt minna ja osta vaid seda peab kuskilt sebima hakkama ja see poleks ka uus.
Samuti nõuab ta üsna spetsiifilisi ümberehitusi et ringi põrkaval autol korrektselt töötada.
Silmaringi avardamiseks mainiks, et Summitist on võimalik tellida 2 karburaatorit selle raha eest millega Tšaika karburaatori osta saab ja miks mitte piirata ainult lõõride koguarvu 4 peale?

Miks ei võiks need teised karburaatorid olla lubatud paaris kasutada, mis teeks ala soodsalt kättesaadavaks paljudele?
Reeglitesse lihtsalt kirjutada, et kui kasutatakse loetletud karburaatoreid võib neid kasutada mitut korraga aga lõõride arv ei tohi ületada nelja?

3.8 GAZ-51/52 on mootori süütesüsteem vaba. -GAZ-53 mootori kasutamisel on kohustuslik kasutada GAZ(53/66) tüüpi jagaja korpust, süütejaoturit/rootorit ja jagajakaant . Süütekatkesti on vaba. Korpuse töötlemine on lubatud (va.materjali lisamine). Programmeeritav süütesüsteem keelatud. Kasutada võib ainult ühe süütepooliga süütesüsteemi.

Keegi on hakanud jagajaid ümber ehitama ja tahab oma teenust laialdasemalt müüa?
Samamoodi on võimalik osta sobiv V8 mootori jagaja ja see vahejupiga mootorile paigaldada ilma mingi ümberehituseta et mitte tegeleda sellise mõtetu tegevusega.
Seda programmeeritavust meil nagunii pole pädevust kontrollida ja asja mida ei suudeta kontrollida pole mõtet reeglitesse kirjutada.

3.12 Gaz 51/52 klassis on bensiinipump ja nende arv on vaba.Gaz 53 klassis lubatud kasutada ainult ühte bensiinipumpa, mis on GAZ tüüpi (GAZ 53/66). Lisak sellele võib kasutadaveel ühte elektrilist bensiinipumpa

Vot sellest punktist mina aru ei saa mida see reguleerima peab.
Võib kasutad ühte bensiinipumpa ja sellele lisaks veel ühte???

Plommimise asi on küll nii segane kui olla saab.
Milleks see valmidus ja mis sellega kaasneb ja milleks seda kasutatakse pole keegi vaevunud väljapoole oma pead teada andma.

Lõpetaks ikkagi mõttega, et reeglitesse pole mõtet kirja panna asju mida ei suudeta kontrollida ja käib pidevalt trall selle ümber kes ikka sellist ja sellist kolbi kasutab ja siis kisutakse mootor laiali töömahu tuvastamiseks???

Keegi inimene käis muide tehnilise kontrolli ajal mu tehtud indikaatorvahendit demonstreerimas enne suuremat lammutamist aga see ei huvitanud kedagi kuna polnud käepärast ühtegi inimest kes oleks kahest osast koosnenud eseme tööpõhimõttest aru saanud mis küünlaavast sisse käib ja näitab kas silindri läbimõõt ületab lubatu või ei.
Lõpuks mõõdeti silindri läbimõõt ikkagi hariliku nihikuga hülsi otsast kuhu võib töötlemisel jätta "kulumisrandi" ja kõik on korrektne!

Eriline nähtus on muidugi ka see, et reeglid mille järgi võisteldakse ja tehnikat ehitatakse tulevad mootorispordialal välja kuu aega enne võistlust.
See pole midagi eriskummalist meie riigis sest lisaks EAL-ile viljeleb seda taktikat ka EMF.
Samas suudab näiteks Eesti hobikrossiklubi(EHKK) järgmise aasta reeglid välja anda isegi enne aastavahetust ja kõik teavad pikalt ette mis on ees ootamas.
Samuti on osalemine võistlusel märksa soodsam sest pole vaja ülal pidada kontoritäit ametimehi kes kõik on enda vajalikkust tõestanud, kuid millegipärast toimib teine suurema osalejate arvuga sari ilma nendeta.

Niiet veoautospordi huvilised ja võistlejad võiks koonduda ja teha samuti oma sarja sobivate reeglitega, mis teeks ala huvitavamaks ja soodsamaks.
Vasta

Mis need uue vabaklassi reeglid endast kujutavad? Mootorivalik pidi vaba olema, saab tunduvalt soodsamaid Audi ja BMW V8 mootoreid kasutada? kas vedrustus peab ikka lehtedega jääma?
Vasta

Vähemalt veokakomitees on vabaklass mõttes tegudeni pole jõutud, vähemalt kuulda pole veel et asi edasi oleks arenenud. Aga pidavat plaan olema et mootor ja käigukast vaba, kõik ülejäänud nii nagu gaz 53 klassi tingimused. Ehk siis lehtvedru jääb.
Vasta

(10-05-2021, 05:25 AM)einota Kirjutas:  Vähemalt veokakomitees on vabaklass mõttes tegudeni pole jõutud, vähemalt kuulda pole veel et asi edasi oleks arenenud. Aga pidavat plaan olema et mootor ja käigukast vaba, kõik ülejäänud nii nagu gaz 53 klassi tingimused. Ehk siis lehtvedru jääb.

Mõttes on huvilistel. Igatahes enne lume tulekut oldi seal veel kümne küünega vastu vabaklassile. 
Seal tekitab millegipärast probleeme just see lause "mootor ja kast vaba."

Aquila captas non muscas.
Vasta

(10-05-2021, 06:43 AM)Daff Kirjutas:  
(10-05-2021, 05:25 AM)einota Kirjutas:  Vähemalt veokakomitees on vabaklass mõttes tegudeni pole jõutud, vähemalt kuulda pole veel et asi edasi oleks arenenud. Aga pidavat plaan olema et mootor ja käigukast vaba, kõik ülejäänud nii nagu gaz 53 klassi tingimused. Ehk siis lehtvedru jääb.

Mõttes on huvilistel. Igatahes enne lume tulekut oldi seal veel kümne küünega vastu vabaklassile. 
Seal tekitab millegipärast probleeme just see lause "mootor ja kast vaba."
Probleem tekib ilmselt sellest, et siis pole paljusid asjapulki enam vaja ja kui asi veel töötama peaks ja populaarseks muutub.
Muutuks ta nagunii sest kes tahaks otsida müstilist "algset"tihendit, K-14 karburaatorit ja töödelda jagaja korpust ilma metalli lisamata.
Mõne inimese sissetulek on ka ohus sest nõudlus spetsiifiliste osade järgi võib tublisti väheneda.
Oleks ju õudne, kui inimene ostab avariilise Bemari pealt mootori ja kasti 500 euroga, vahetab sel mootoril saaled ja kolvirõngad ning sõidab terve hooaja ilma mootorit puutumata, vahetades vaid enne võistlust õli.
Milline kaotus see majandusele oleks...
Sügisel vahetab jälle saaled ja sõidab veel ühe hooaja...
Vasta

Näoraamatus oli suurte tähtedega teade, muidugi stiil jatkuvalt sama ei mingeid selgitusi, põhjendusi miks ära jääb.

=AZXixOfLXmO8DXSVsONN3_bxd5aqrp3fOT0-k6jjMI-6Zeyuq1HPGk4laoejqhA8C23UGinIHo3OlX2WHCDIl1CVpsWtwKjAzkn6_bJbvW8YFh5ztSYbPLQNw8jytRwnVkCZNzhxIAsnUNZaVnvNT87d&__tn__=-UC%2CP-R][color=var(--primary-text)]Autokross[/color]
[color=var(--secondary-text)]tSp3on alshohreda  · [/color]

[color=var(--primary-text)]TEADANNE[Pilt: 203c.png][/color]
[color=var(--primary-text)]05.06 toimuma pidanud Eesti Meistrivõistluste etapp Hinsal JÄÄB ÄRA! Anname jooksvalt infot kuna võiks toimuda Meistrivõistluste esimene etapp![/color]
Vasta

Mehed,naised ja masinad mudas - ilm oli ka jube aga see ongi tõeline offroad  Wink
https://photos.app.goo.gl/jxKdFzsLtcpYgTNq6
Ja filmi ka:
Vasta

mulle meeldiks rohkem kiirus ja hüpped
Vasta

Ma ka ei mõista mis rahuldust pakub see lõputu vintsimine. Oleks läbitavam rada või siis võimekamad masinad oleks vast huvitavam.
Vasta

(28-05-2021, 21:28 PM)Jansa Kirjutas:  mulle meeldiks rohkem kiirus ja hüpped
YT-s on kõike saadaval.
https://youtu.be/LP07fkcGmOM
Vasta

(28-05-2021, 21:44 PM)vanapagan Kirjutas:  Ma ka ei mõista mis rahuldust pakub see lõputu vintsimine. Oleks läbitavam rada või siis võimekamad masinad oleks vast huvitavam.
Võimekamad masinad  Big Grin Vaata parem kardisporti (mitte et mul kardispordi vastu miskit oleks)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne