Opel Manta A

Just nimelt Smile

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Eile tuli naine Mantaga töölt koju, tormas tuppa ja teatas, et hoovi sõites juhtus midagi ja kapoti alt tuleb suitsu. Õues selgus , et suitsu asemel tuleb kapoti alt siiski auru. Aga ega seegi hea uudis ei olnud. Selgus et radika alumine serv laseb nagu sõel läbi. Esialgu süüdistasin selles lihtsalt ajahammast, kui aga radika maha võtsin, oli sellel näha ventika jälge. Proovisin siis ventikat loksutada ja selgus et ongi veepump läbi. Õhtul tellisin uue pumba ära, see peaks reedeks käes olema. Täna selgus, et on võimalik ka uus radikas saada, see peaks kohale jõudma järgmise nädala lõpuks. Nii et selle ajani pean ilma Mantata hakkama saama. Rahaliselt on see aasta nende sõidetud 10 aasta seast kõige kulukam- suunatulelüliti 160€, veepump 40€, radikas 210€.
Vasta

(12-09-2018, 16:44 PM)Toffel Kirjutas:  Täna selgus, et on võimalik ka uus radikas saada

Kas radikas oli/on uuele mootorile vastav või algne?
Vasta

(12-09-2018, 22:23 PM)TeeTL Kirjutas:  
(12-09-2018, 16:44 PM)Toffel Kirjutas:  Täna selgus, et on võimalik ka uus radikas saada

Kas radikas oli/on uuele mootorile vastav või algne?

Tõsi see on, et kui mõni aasta tagasi sai Rekordi mootor peale pandud, siis radikas jäi vana, 1,6-se oma. Ka uus radikas tuleb sama. Kui ma selle mootori vahetuse tegin, siis ma ise seda tähele ei pannudki, aga hiljem Hundu ütles, et 2,0 mootor on nõksa pikem kui 1,6-ne. Sellega tuli siis ventikas radikali lähemale ja kui nüüd pump veidi laperdama hakkas, oligi ventikas radikas. Aga jahutuse kohapealt toimetas vana radikas probleemideta.
Vasta

Tänasega algas taas kevad. Kui Manta garaasist välja ajasin, märkasin korralikku bensu  rada, mis maha jäi. Selgus et talve jooksul olid tõenäoliselt päkapikud tagasivoolu voolikul klambri lõdvaks lasknud. Pingutasin selle üle ja oligi viga parandatud. Panen ka odoka näidu jälle kirja, et saaks jälgida et läbisõit käest ära ei läheks. 53006 Eelmisel hooajal sai läbitud mõned kilomeetrid alla 6000.
Vasta

Kui viimane postitus algas sõnadega, et tänasega algas kevad, siis nüüd võin öelda, et tänasega algas sügis. Tegin veel kerge loputuse ja siis ajasin Manta garaaži kevadet ootama. Odoka näit oli 57983, nii et selle hooaja läbisõit jäi tiba alla 5000km. Päris nii igav see suvi ka ei olnud, et kevadel auto garaažist välja ja sügisel sisse tagasi ja vahepeal ainult kalla ja talla. Tegemisi ikka jagus. Esimese asjana sai tegeletud diffriga sest lisaks tavapärasele vaiksele undamisele oli mingi uus kahtlane heli juurde tekkinud. Jällegi oli Hundu see kes hädast välja aitas ja ühe vana silla mulle andis, mille sisu ma siis osaliselt ümber lappasin. Sellise tegemise peale tegi aga sild sellist koledat häält, et jube kuulatagi. Läksin siis kõrvad lontis uuesti Hundu juurde ja tegime siis nii nagu kohe oleks pidanud tegema. Sai parem küll kui enne remonti. Järgmine suurem ettevõtmine oli käigukasti vahetamine kuna sõidu ajal kostis pidev kerge vile sealt suunast. Ise kahtlustasin selles käigukasti ja ka Hundu kinnitas seda. Põrutasin siis ühel heal päeval Hundu töökotta. Ise olin muidugi härga täis, et mis see siis ära ei ole - üks kast alt ära, teine asemele ja tunni pärast koju. No ega ikka ei läinud küll nii. Esiteks on need sidurikoja poldid nii vastu tulemüüri kinni, et paras nikerdamine on nende keeramine.Kui poldid lahti, selgus et kastil pole ruumi otsast tulekuks. Esimene optimistlik arvamus oli, et ehk piisab stabikavarda lahti laskmisest. ei piisanud. Järgmisena said mootoripadjad lahti lastud ja mootorit veidi ettepoole nihutatud. Ikka ei aidanud. Lõpuks ei jäänud muud üle kui kruvisin kasti uuesti mootori külge tagasi ja tõstsime mootori koos kastiga välja. Nii et esialgsest kiirest vahetusest kujunes lõpuks kaks päeva kirumist ja vandumist ja jebimist. Ja mis kõige vahvam- vile on ikka alles.
Niipaljukest siis selle hooaja tegemistest. Järgmine aasta on Manta A jaoks juubeliaasta, nii et peaks siis kuidagi lugupidavamalt oma vanakesse suhtuma. Ehk lasen veljed üle värvida.
Vasta

Siuke huvitav vidin pakkuda, peaks ka mantale sobima, Viiratsi.
       

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta

Ja ongi uus hooaeg alanud. Kuid sugugi mitte nii ladusalt kui oleks tahtnud. Eelmise nädala alguses ajasin Manta talvekorterist välja värske õhu kätte. Hoovi peal vaatasin siis pärast mõningast mootori töötamist õlivarrast, ja see oli kõike muud kui ilus. Varras nägi välja nagu oleks vahule löödud koorega kohvi sisse kastetud. Jõudsin järeldusele, et ju on plokikaane tihend otsad andnud. Mis siis ikka, mootor pooleks ja saatsin ülemise poole Hundu juurde klappide üle vaatamiseks ja tegemiseks. Kui mootor oli laiali, siis leidsin ka selle müütilise märgi, mille järgi nukaratas paika tuleb panna. No kurat, see mees, kes selle märgi sellisesse kohta pani, pidi küll varem günekoloogina töötama. No annab ikka selle peale tulla, et see märk sellisesse kohta panna. Kui hakkasin mootorit kokku panema, siis selgus,et olingi eelnevad aastad niimoodi rõõmsalt ringi vuranud, et kett oli hamba võrra valesti peal. Nüüd aga peaks kõik hästi olema, nii et hooaeg võib alata.
Vasta

Kuna hooaeg on kulgenud ladusalt, pole ka midagi märkimisväärset kirjutada olnud. Kuni praeguseni. Mõni päev tagasi otsustas radika ventikas lagunema hatata ja üks laba pani teadmata suunas ajama. Õnneks rohkem kahjustusi see endaga kaasa ei toonud. Nüüd aga vajan heade inimeste abi, kellel on sellist tiivikut pakkuda. Tiivik kinnitub nelja poldiga otse veepumba külge, aukude vahe on 4cm. Pilti praegu ei saa.
Vasta

Ventikaga on juba mõnda aega suur kiire möödas. Leidsin ühest Võru lammutusest ühe sellise, mis väikse nokitsemisega sobis külge. Nüüd on kõva pool aastat aega, et midagi paremat leida. Praegune on mingi vana Mersu oma, 4 labaga ja labasi tuli veidi lühemaks teha. hetkel on nii, et kui pöörded lähevad 4000 kanti, on kerget ventika vuhinat kuulda. Teine teema, millega olen põgusalt tegelenud, on mingi vanemat sorti kassettika leidmine. Siiani oli kasutusel mingi CD-mängija, mis sobis sellisesse autosse nagu sadul sea selga. Õnneks andis see otsad. Leidsin lähimast lammutusest täpselt sobiliku välimusega kassettika (maksis 20€), aga kodus selgus, et raadio töötas, aga makk mitte. Viisin siis tagasi ja pakkusin, et viieka eest võin selle võtta lihtsalt augu täiteks, aga nende pakkumine oli 10€. Jäi see äri pooleli. Aga hiljemalt kevadeks plaanin ikka kindlasti midagi sobilikku leida.
Kui ma enda Manta suurt juubelit saan talvel pidada (esmane registreerimine 19.01.71), siis Manta kui mudeli juubelit peaksin praegu tähistama. Minu teada hakati neid tootma 1970. septembris, täpsemat kuupäeva mina ei tea. Nii et suhtun oma vanakesse juba palju lugupidavamalt ja päris iga päev sõitma ei sunni.
Vasta

Sobiva autostereo valik ja leidmine võib paras pähkel olla. Või noh, keerulist pole midagi, kui seda keeruliseks mitte mõelda Smile

1970ndal aastal oli (auto) kassettraadio mõiste umbes aasta vana, st esimesed sellised mängijad ilmusid välja alles 1969. Enne seda olid makid ja raadiod eraldi. See kehtib siis Philipsi poolt 1962 väljatöötatud compact cassette kohta. 8track kassettraadioid tehti USAs 1964 alates.

Mõned Philipsi ja Beckeri esimesed kassettraadiote mudelid ehk sobiksid 1970a autosse täielikult algupärastena. Kuid kindlasti ei ole need odavad nad ja pole väga saada ka Smile Samuti oli FM sageduste ulatus sellal Euroopas ainult kuni 104Mz tänase 108 asemel.

Seega jäävad valikusse hilisemad makkraadiod. Paraku ongi enamikule enne-1980 aasta makkidele iseloomulik, et makiosa pole enam just väga koostööaldis. Mehhaanika on kas liiga keeruline (reversiga makkidel), et seda kerge vaevaga turgutada, või liiga lihtsakoeline, et sellest nüüd 40 aastat hiljem kasutuskõlblikku asja oleks. 
Sama käib ka 90nendate aastateni toodetud odavate vuhvlite kohta, mis üritasid välja näha nagu klassikalised kahe suure nupuga 70nendate autoraadiod, aga tegelikult ei olnud makiosa töökõlblik juba uuena poes.
Näiteks midagi sellist (see näib veel suht viisakas)
https://www.osta.ee/retro-ferrari-sound-...20206.html

Aga küll see õige, sobiv ja töötav makk ka tulebSmile
Vasta

Ega ma ei pidanudki silmas, et see raadio peab olema just 70-nendate algusest. Sobib väga hästi ka uuem. Peaasi, et oleks sellise mõnusa vanakooli välimusega. Arvan et kui asi tõsisemalt ette võtta, siis leiab ikka selliseid ja täitsa mõistliku hinnaga.
Vasta

Mikistanis on vähemalt kaks vendorit, kes pakuvad laias kujustusevalikus hea heliga kaasaegseid kaadervärke.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Minu pärast võib nüüd lumi maha tulla. Pesin täna Manta puhtaks ja läks garaaži kevadet ootama. Odoka näit oli 62523, nii et kiire peastarvutamine näitab, et sel aastal sai läbitud veidi üle 4,5 tuhande kildi. Viimase aja tegemistest nii palju, et kui olin selle ventika külge pannud, siis leidsin kohaliku poe riiulilt Mosse tiiviku, millel on vaja poldi augud tiba jämedamaks puurida ja siis istub täpselt külge. Maksis teine küll mõni sent alla 2€, aga võtsin ikka ära. Külge pole küll veel pannud, sest selleks tuleb radikas eest võtta ja lihtsalt ei ole viitsinud seda veel teha. Teine teema millega sai veidi tegeletud, oli sobiliku kassetika leidmine. Ei jäänud muud üle kui võtsin lammutusest ikka selle Pioneer kassetika, mille ma esmalt ära põlgasin kuna kassett ei töötanud. Lasin selle ära parandada ja nüüd on mul enam-vähem täpselt selline raadio nagu tahtsin.
Vasta

Sa uhasid ikka palju see aasta Big Grin mul tuli 1590km.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Täna on siis see päev kui täpselt 50 aastat tagasi ostis üks õnnelik sakslane endale uue auto, milleks oli Opeli üsna värske mudel, nimega Manta. Tont seda teab kui mitme sakslase käest see enne minuni jõudmist läbi käis, aga viimased 14 aastat on see minu käes olnud. Päev on nii kiirelt läinud, et pole jõudnud juubilari vaatamagi minna, aga peab vist ikka korra nina garaazi ukse vahelt sisse pistma ja talle paar ilusat sõna ütlema. Või vähemalt peaks mõne ilusa lubaduse andma, et lasen kevadel veljed ilusti ära värvida, või et otsin ikka korralikud tagasilla kummipuksid, või midagi muud sellist.
Vasta

Ära anna talle lubadusi mida teostada ei suuda,äkki ei tee enam kevadel törtsugi Big Grin

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Eks ma siis pean talle seletama, et miks ta neid uhkeid uusi sillapukse ei saanud.
Vasta

Selgitaks veidi seda puksi juttu. Kevadel kui viimati ülevaatusel käisin, märgiti, et üks diagonaalvarda puks näeb veidi väsinud välja ja eks ta nägi jah. Sügisel kui Manta läks talvekorterisse kevadet ootama otsustasin selle puksi teemaga tegeleda. Kohalikest e-poodidest ei suutnud ma ühtegi Manta üksikut puksi ega komplekti leida. Vaatasin siis ebay-st. Väikse tuhlamise järel leidsin tagasilla pukside komplekti igati mõistliku hinnaga, 36€. Mingi aja pärast andsin sellest leiust teada oma "varustajale", tema ka veel natuke mökutas ja ühesõnaga kui tellimiseks läks, siis selle hinnaga komplekte enam ei olnud. Järgmine komplekt (välimuselt täpselt samasugune) maksis juba 120€ + saatmine. Ja vot seda hinda ei tõusnud küll enam käsi maksma mingite lihtsate kummijublakate eest. Võtsin siis ladu-24 lahti ja hakkasin suvaliste markide pukse vaatama. Lõpuks leidsin BMW puksid, sisemist raudpuksi pidin paar milli lühemaks lõikama ja esialgse 10mm poldi asemel läheb 12mm polt. Kaks puksi maksid koos saatmisega 7€. Hädavajalik puks on nüüd asendatud, aga mõtlesin, et peaks varda teise otsa oma ka ära vahetama. Juba lihtsalt sellepärast, et saaks panna kõik 12mm poldid. Aga varda teises otsas on jämedam puks ja seda ei ole ma veel leidnud. Aga kevadeni on veel piisavalt aega, nii et küll ma leian.
Vasta

Sel aastal algas kevad tunduvalt hiljem kui eelmistel aastatel. Kui ma muidu olen ikka Manta kuskil aprilli esimeses pooles välja ajanud, siis sel aastal juhtus see alles täna. Ajasin välja, pesin puhtaks, näppisin numbritulesid, käisin ülevaatusel ja tegin ühe väikese sõidu kah. See on siis päeva lühikokkuvõte. Juba mitu aastat olen plaani pidanud, et peaks laskma veljed korralikult üle värvida. Täna käisin Viiratsis Ral-Est`is ja näitasin veljed ette ja rääkisin, mida ma tahan saada. Hinnaks pakuti 220€. Hetkel pole mul halli aimugi, et kas see on hea, norm või kirves hind. Peaks mõnest kohast veel uurima, mis pakkumisi tehakse. Tegemiseks sobib ka Tartu kant.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne