Hallooo!
Sadulast - arvan, et ei Jumal ega Juula ei oska hetkel kindlalt öelda, milline sadul 1939 aasta K21-l tehasest peale pandi. Svalmistajaid oli ju palju, lisaks sanderi poolt mainitutele ei maksa unustada ka Wittkopp sadulat, mille tootja asus samuti Bielefeldi linnas nagu ka Meistri tehas. Oletatava 1937 aasta reklaamis on kirjas "..Elastic-Sattel" ja joonistatud ilupildil on selgelt näha, et masinal on viltaluse ja tundmatulooma (kassi?)nahast pealsega sadul, mitte kummist tagumikualune. Minu teada kummisadulate kohta seda "elastic..ja superelastic jn" juttu ei kasutatud, vb eksin ka. Esweco reklaamis on selgelt mainitud kummisadula olemasolu. Samas võis 1939 olla seis juba teine.
Paagilogost...Pikk Toomas juhtis mu tähelepanu, et Sanderi pandud hispaania? keelsel saidil rohelisel väidetavalt 1949 aasta võrril on selline kõver vesipilt nagu Sander kasutas. Kui need väited internetis 1940 ja 1949 aasta Meistrite kohta on tõesed, siis minu versioon on, et selline vesipildi variant tuli kasutusele 1940 ja sel aastal ka võrride tootmine Meistri tehases lõpetati ja peale sõda alustati 1949 mudelitega k47 ja K48, kasutades seda 1940-nda vesipildi tüüpi, aga peagi tuli uus variant, vb siis see 8,2 x 10 cm mida ka pakutakse. Kõverst logo kasutati lühikest aega ja seepaärast pole reklaamidel näha ja ka taastamata võrre on säilinud vähe ja pilte eriti internetis pole.
Motocicleta
Sildist... Tänan Steni siltide postitamise eest, Papperitzil täpselt sellist silti justkui polegi, aga 2 varianti on peaaegu seda nägu ja sildi kinnitusavade kaugus sobib kenasti. Loodan, et peagi saame ka Pika Toomase K21 kohta infot ja vb võime varsti väita, et kõik teised Meistrid on valede siltidega ja vb pole üldse Meistrid.
Siinkohal võiks konstanteerida, et ühiste jõududega ja infot jagades on võimalik "asjadesse" mõningat selgust tuua. Lootsin, et ka sakslastest keegi liitub Meistri teema aruteluga, aga siiani pole keegi mingit huvi ilmutanud. Aga on võimalus sakslastega "isiklikuks minna" ja otseselt teatud meeste poole pöörduda.