VW Iltis vol 2

Sõjas tanki ei pesta ja iludusauhindu ei jagata...  Rolleyes Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(08-05-2021, 20:10 PM)jrgen20 Kirjutas:  Ühte asja pean siiski kommenteerima. Nimelt EKV-s ja muudes struktuurides leviv po...ism tehnika suhtes. Värvimisel pole õldse viitsitud tulesid/klaase jne kinni katta, värvivalik on......nojah. Lömmi sõidetud detailid, käest lastud tendid jne jne jne. Nii palju kui kuulnud olen, on see siiani kahjuks teemas. Aga see selleks, päästame vähmalt ühe.
Ühiskondlik auto on nagu küla lits, kõik panevad aga keegi ei hooli. Mul töökohas on 4 sellist autot - sõidan nendega suht harva aga tihti on esimene sõit bensukasse, et rehvid täis lasta, kuna ma harjunud enne sõitu tegema autole tiiru peale. Enamik (naisi) ainult sõidavad ja hea, kui märgatakse paak täis lasta, kui tuluke juba põleb. Sama sõjaväes - vaadatakse, et asi liiguks ja ülevaatuse läbiks, kõik muu on savi. Ma omal ajal teenistuses värvisin oma Iltise üle pintsliga, maalri teipi küsides vaadati kui pidalitõbist - hea, et pintselgi anti.
Vasta

(09-05-2021, 09:50 AM)sugraM Kirjutas:  ...
Ühiskondlik auto on nagu küla lits, kõik panevad aga keegi ei hooli. Mul töökohas on 4 sellist autot - sõidan nendega suht harva aga tihti on esimene sõit bensukasse, et rehvid täis lasta, kuna ma harjunud enne sõitu tegema autole tiiru peale. Enamik (naisi) ainult sõidavad ja hea, kui märgatakse paak täis lasta, kui tuluke juba põleb. ...
Sama siin, korra sain naiste käest tööauto ja kui tagurpidikäigu sisse panin ja madalate pööretega tagurdama hakkasin lõi õlitule põlema, õlivarras tolmas ja 5l kanku õli läks sisse enne kui vardal ülemise kriipsuni jõudis. Lisaks tuli välja et eelmisest õlivahetusest/hooldusest oli möödunud 40 kkm 15 asemel ... aga Avensis pani kõigele edukalt vastu, sõitis pärast pikemat aega veel meie naiste käes.
Vasta

(09-05-2021, 09:14 AM)mlsluik Kirjutas:  Sõjas tanki ei pesta ja iludusauhindu ei jagata...  Rolleyes Big Grin
Pestakse. Ja kuidas veel pestakse.
EKVäes on lihtsalt "oma tase", mille teema autor ka ära mainis
Vasta

Kahjuks see tehnika tõepoolest kannatab meie jõustruktuuride käes aga mis teha, maksumaksja raha, kõigil savi. 
Kuna pidin ka ise oma panuse riigikaitsesse andma, siis suurt ettevõtmist see nädalavahetus ei olnud, kui see, mis hommikuse kohvi kõrval jõudsin. Pidurid endiselt üle käimata (no närvi ajab juba). See-eest on pudinaid, mis vajavad hinnet ja harja. 
Kogu pirnipark, mis 3 auto ja sõbralike toetajatega kogunenud:
 
[Pilt: IMAG1023.jpg]

Kusjuures, see on peale prakeerimist, ära viskasin vist ainult 3 tk. Esitule H pirnid on vol 2 pealt, doonorilt polnud midagi.

Numbritulede klaasid/plastikud. Roosteplekke maha ei saanud, peaks millegi karmimaga kallale minema aga ei julgenud. Klaasid istuvad muide mõlema tüübi numbritule katetega, mis eelmises pildipostituses näha.

[Pilt: IMAG1024.jpg]

Taaskord hästi näha seda "värvikvaliteeti".

Üldises võtmes algab homme kaherattalise hooaeg (vähemalt ilma poolest ja minu jaoks) ning see tähendab ainult ühte: nii kui raam saab valmis, läheb ta garaazi ja jääb sinna seni, kuni vähemalt rattad all. Seni tegeleme endiselt pisi/spets detailide puhastamisega - mõned hoiukarbid tühjenevad, teised täituvad.
Vasta

Need klaasid saab puhtaks ultrahelipesuga, see võtab just maha sellise kõva mustuse, millele bensiin ja pintsel peale ei hakka. Ja ka vastupidi - ultrahelipesur jääb hätta pehme lögaga, mille jaoks bensiin ja pintsel on ideaalne.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Need nr.tulede klaasid on küll vägagi sarnased Golf3 omadega.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(10-05-2021, 09:54 AM)Walter Kirjutas:  Need nr.tulede klaasid on küll vägagi sarnased Golf3 omadega.
Võib olla. Kahjuks pole kõikide detailide koodid igasugustesse andmebaasidesse kamtud.
Vasta

Ma omalt poolt pakuks hoopis Polo Typ 86C, Golfi (2, 3) numbritulede klaasidel on kruviaugud "telgjoonest" veidi kõrval.
Peale käiv must plastik on Polol erinev (ja lambipesa näikse ka erinevalt Iltisest komplekti kuuluvat), sellest ka erinev varuosakood (Iltis: 861 943 119; Polo: 867 943 021).
Polo numbrituld (Hella, JP Group) saab veel kohalikust kaubandusvõrgust kätte, Iltise omaga aitab VW Classic Parts.
Vasta

https://volkswagen.steingruppe.de/classi...61-943-119

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

5 päeva viimasest postitusest... laisaks läinud kurinahk. Aga ausalt, laisaks kindlasti mitte. Selle nädala sees on saanud papljud pisidetailid uue elu ning samuti mõned suuremad (väiksed hakkavad lihtsalt otsa saama). Kahjuks iga detailihunniku puhastamise ja korrastamisega suureneb ka ostetavate detailide nimekiri. No mis teha, loomulik värk ja õnneks enamus asju kohalikul turul saadaval. 
Järgmisel pildil hea kokkuhoiu ja oma närvikava säästev detail. Tegemist on tagatule juhtmete läbiviigu kinnitusmutriga (sai vist piisavalt keerukalt). Algselt pidasin seda mingiks tsingis...s aga etskae üllatust, puhta kollane:

[Pilt: IMAG1025.jpg]

Saagem tuttavavaks: doonor! Suhteliselt paljas isend, vähemalt nüüdseks. Oli mõeldud Vol 1 jaoks aga sain ainult piskutäie vajalikku, sest Vol 1 oli väga heas komplektsuses. Mõned asjad kasti õlle eest mahagi äritud aga paljut vajalikku veel küljes. Nimelt on vajalikud piduritrumlid, liigendid, differ, käigukast ja muu pudipadi. 

[Pilt: IMAG1027.jpg]

Alustatud sai ka kaabelduse ülevaatamisega. Enamus juhtmetest on murenenud, kiud mustaks läinud ja kontaktid oksüdeerunud. Siinsel pildil suunatule kaabel. Ka need valged kaabliotsad/pistikud on oma aja ära elanud. Nt. spidoka omadest pooled pudenesid lihtsalt näppude vahelt. 

[Pilt: IMAG1028.jpg]

Äi tavatseb mul öelda, et kui töötab, ära puutu või ära remondi. Peaaegu ei olekski lahti võtnud aga sisendi poldi avamisl pudenes korralik hunniks kuivanud roostet. Tegemist siis bensupumbaga, mis oma asukoha tõttu saab korralikku vatti. Lahtivõtmine õigustas ennast: sisemine filter korralikult jama täis, roostepuru lausa voolas ning metaaliosakeste magnet selline vanem siil.

[Pilt: IMAG1029.jpg]

Kuna enamus pisidtaile korrastan väljaspool kodu, siis kodugaraazis sai tegeletud tagatulede sisuga. ca 35% neist mis mul on, on juhtmekinnituskruvid kas kinni roostetanud või juba murdunud. Igatahes pilt on selleks, et teaks, kuhu mis läheb.

[Pilt: IMAG1030.jpg]

Nädala jooksul olen ka peris palju detaile puhastanud/värvinud/värskendanud aga pildid neist hiljem, kui olen vajaka jäävad jupid kokku löönud.

Üldises toonis olen vist natuke liigsügavalt asja sukeldunud (kerge ksf Formika tase, no offense) aga mis teha kui raami ootad Big Grin . Samuti sai tehtud esmane ostunimekiri, mis natuke hirmu tekitas aga pole ullu, küll tehtud saab.
Vasta

Lubatud pildid. Esmalt kardaanivõll. Sai korraliku lihvi, nuudid väga OK, stopperi soon korras nii et läheb riiulisse. Teibi all on stopperrõngad:

[Pilt: IMAG1034.jpg]

Nagu eelnevates postituste öeldud, sai see nädal igasugu pisidetailidega tegeletud. Siin on esindatud ühe suunatule komplekt, tulede lüliti, mis sai parandatud, numbritulede valik, nö multifunktsionaalse spidoka pirnipesad, kütusepumba juhe, õhuvõtu kummipõlv, tagatule messingist kaablite läbiviigumutter, roolivarda rist ning radika kattevõre kumm koos plastist kinnitusega Big Grin . 

[Pilt: IMAG1036.jpg]

Paraku pean ühe suunaka siiski ostma kuna doonoril neid küljes polnud ja vol 2 osandamisel lagunes üks täiesti ära. Loomulik kadu, mis ikka. 

Järgmisena suurem assortii detaile. Katsetasin erinevaid plastiku taastamise meetodeid. Föön kahjuks ei mõjunud ühelgi detailil seega ostsin Motip Bumper Shine'i. Kuna jubinad jäävad pikemaks ajas riiulile on see suurepäane võimalus näha, kas mõjub või mitte. Mõnda asja on pildil ka rohkem või vähem. See tähendab seda, et kas pole jõudnud doonorilt maha võtta või on liiga palju vaba aega Big Grin

[Pilt: IMAG1035.jpg]

Erinevad plastikdetailid, mille peal sai seda Motip kraami proovitud. Viskasin ka mõned jubinad õue ilmastikuolude kätte, puhtalt uudishimust, kui kaua see keemia vastu peab. Olud on järgmised: Piisavalt päikest, õhtul varju, avatud sademetele ja tuulele. Eks näeb, sest muud varianti peale uute detailide muretsemise, pole leidnud. 

[Pilt: IMAG1037.jpg]
Vasta

Pisidetailid hakkavad originaalilt otsa saama ning doonori kallale pole ilmade tõttu saanud. Mis ikka, ette sai võetud juba väheke autot defineerivad detailid. Antud hetkel roolihoovastik. Midagi keerulist pole, 2 kangi, süütelukk ja vsjo. Asjad said puhastuse, kontaktid üle käidud, raskelt käinud kaugtulede lülitus vabama liikumise jne jne:

[Pilt: IMAG1038.jpg]

[Pilt: IMAG1039.jpg]

Ilusad VW-Audi märgid tulevad taas nähtavale...

Lähipäevil peaks rohkem pilte tulema juba suts spetsiifilisematest detailidest ehk asjad, mida leiab ainult antud margilt, vähemalt mina pole leidnud, et neid mujal oleks kasutatud. 
Muus osas lubas Kairo Kiitsak, et s....i sa see suvi õues midagi teha saad - istu garaažis. Samas garaaži kõik asjad ju ei mahu ja tolmutada ka ei taha Big Grin . Olgu, tegeleme pisemate asjadega edasi nii palju, kui neid doonorilt maha on võimalik võtta.
Vasta

Hea, et veel mootori ja sillahoovastiku kallale ei läinud, sest see asi vajab veel süvenemist. Nimelt katkusin täna lahti sillalülitiskangid ja avastus on siin:

[Pilt: IMAG1040.jpg]

Huvitavalt on katki läinud - spiraalselt aga endiselt ühes tükis. Ehk siis nelikvedu sisse saab panna aga välja mitte. Läbiv varras ilmselt ei liikunudki ülejäänud hoovastikuni. Nüüd loodan, et doonoril ikka terved.
Vasta

Aeg on liikunud nii kaugele, et väiksemad detailid on hakanud otsa saama (ostunimekiri on suursti täienenud) ning tuleb võtta ette suuremad asjad. Kooastatud/puhastatud asjadest pole jõudnud pilte teha kroonilise ruumipuuduse tõttu aga vaatasin täna mootorit vähe kriitilisema pilguga. Esimesel pildil genekas. Kas must laik geneka all peaks mind muretsema panema?

[Pilt: IMAG1041.jpg]

Järgmisena hakkasid silma küünlad. 3 tk on ühesugused ja originaalid, viimane aga mingisugune aretus? Õnneks sain doonorilt 3 korralikku küünalt ning eelnevalt on säilinud erinevad kinnitused.

[Pilt: IMAG1042.jpg]

Tänase päeva viimane on salongisoojendusradikas. Korpus, ventikas ja mootor said juba uue väljanägemise kuid see on veel korrastamata (loodan homsega ühele poole saada). Kusjuures ventika mootor on Made In France seega head usku ei olnud AGA.... see on üks väheseid elektrilisi asju mis kõigil on töötanud Big Grin . 

[Pilt: IMAG1043.jpg]
Vasta

Musta laigu küsimusele vastamiseks oleks rohkem infot vaja. Õli, tahm või harjapuru? Siin pole palju 24V volkari spetse. Pildid on ka sellised liiga detailsed ilma üldvaateta ja laekuvad väga aeglaselt miskipärast. Rohkema infoga saaks vähemalt oletada midagi.

EDIT: krt unustasin projekti kiita
Selliste toreduste elustamine väärib kummardust.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(25-05-2021, 22:09 PM)Marko Kirjutas:  Musta laigu küsimusele vastamiseks oleks rohkem infot vaja. Õli, tahm või harjapuru? Siin pole palju 24V volkari spetse. Pildid on ka sellised liiga detailsed ilma üldvaateta ja laekuvad väga aeglaselt miskipärast. Rohkema infoga saaks vähemalt oletada midagi.

EDIT: krt unustasin projekti kiita
Selliste toreduste elustamine väärib kummardust.
+1

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Õli too pole, pigem selline tahma mooodi ollus. Soetades ei olnud laadimist kuid kodus uuesti käivitades kadus tuli ära. Õnneks pole keeruline asi välja vahetada. 
Piltide koha pealt ütlen niipalju, et pole lihtsalt jõudnud teha. Ilusate ilmadega on garaazis oleku aeg piiratud ehk kähku mõned asjad lahti kruttida, paaril asjal kiire eeltöö värvimiseks, kui orikal vajalik asi puudu siis kiire pilk doonorile jne jne jne.
Vasta

See must laik on h.rihma kaane juures - võib olla õli näit. nuka zimmerist vms. Rihma vahetus enivei ju plaanis?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Kui sarnast musta ollust rihma katet all ei ole, siis on see siiski harjapuru genekast. Hingab see ju eest välja.

Tasub genekas korraks avada ja veenduda töövõimes. Ega seda pärast mootori paigaldamist lihtsam teha poleWink

Teema ja ettevõtmine on viispluss, palun jätakata. Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne