Postitused: 37
Teemad: 6
Liitus: May 2013
Maine:
0
Tere
T-16M mootorist hakkas kostuma pärast kõrgsurvepumbale õli lisamist justkui õhu pumpamise hääl, selline mootori pöörlemisega samas taktis käiv susin. Seal pumba juures on nii tuuline, et ei saa täpselt aru ka kas tuleb pumbast see või mitte. Keegi oskab pakkuda milles asi võiks olla? Kas asi võib olla selles, et õli sai liiga palju ja nüüd lõhkus miskit ära? Mis asi veel võib sellist häält põhjustada?
See ei pruugi üldse pumbaga ju seotud olla. Eelmine aasta sai traktorile pandud uus kolvigrupp koos silindritega, ega klappide reguleeringu paigast minek ei või seda põhjustada?
Postitused: 1,230
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Susistab ehk kollektoris? St klapp/klapid lasevad läbi.
Postitused: 37
Teemad: 6
Liitus: May 2013
Maine:
0
Kui klapp laseb läbi siis peaks ju mootor ka teisiti käituma? Mootor käib täiesti korrektselt, käivitub hästi jne. Veidikene suitsu aga tuleb tõesti (aga ei midagi pöörast), enne aga käis soojalt täiesti suitsuvabalt (pole masinat normaalselt soojaks ajanud pärast probleemi ilmnemist).
Postitused: 10,738
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Deko õlakud hoova küljes kinni? Hoob lõpuni taga?
Postitused: 867
Teemad: 55
Liitus: Sep 2008
Maine:
32
Pihustiseib võib ka lekkida.
Postitused: 81
Teemad: 4
Liitus: Jul 2014
Maine:
1
Kui mootorit on remonditud siis tavalselt tulevad sellised sümptomid tõesti lekkivast pihusti alusest seibist või kaane ja hülsi vahelt, eriti kui sinna on paigaldatud poes pakutav vasktihend. Tavaliselt ei ole seal mingit plöga näha.
Postitused: 10,738
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Mis sellest susinast on saanud?
Postitused: 37
Teemad: 6
Liitus: May 2013
Maine:
0
12-06-2021, 19:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-06-2021, 19:15 PM ja muutjaks oli
tartumees.)
Sai siis plokikaane poldid ära pingutatud, üks silinder vajas päris korralikku pingutamist. Ühe silindri sisselaske klapi vahe oli liiga väike. Mõlemad kõrvalekalded said likvideeritud. Üle sai vaadatud ka dekompressiooni kangi asend ja vedru tugevus - viga ei tuvastanud. Pihustid sai ka üle pingutatud.
Probleem ära ei kadunud. Korduvate käivituste käigus sai selgeks, et viga on vist ikka pihusti otsa seibid. Sinna sai pandud mingid suvalised paksud seibid, mis PM kaubamajast said tellitud, kuna originaalmõõdus seibe pole lihtsalt poest saada. Õnneks mul on õiges mõõdus seibid olemas ja kui aega saab siis paneb need originaalmõõdus seibid. Eks paistab mis siis saab.
Postitused: 10,738
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Ei silindripea (sel on ühte silindrit katvad silindripead, mitte mitut kattev plokikaas) ega pihustiseib hakka äkki susistama, vaid see halveneb vähehaaval. NIng mõlemad võiks anda ka lekkimise märki väljapoole. Aga kui pingtamise ja seibivahetusega korda sai, siis on hästi.
Äkki algab susistamine läbi värskelt tekkinud mõra...
Postitused: 37
Teemad: 6
Liitus: May 2013
Maine:
0
Kõik võib olla, aga siis ka ju peaks pasandeeria peatselt algama, kui on mõra, nagu ka pihusti otsaseibiga. Mootor just palju töötunde aastas ei saa ja viga ka suht värsek, vb tund aega on heal juhul selle susinaga käinud.
Arvan, et pihusti otsaseib kuna ühe silindri plokikaane jahutus avast tuli käivitades suitsu. Ei ole kuulnud d-21 mootorite puhul mõranevatest plokikaantest. Aga vanad on nad kahtlemata.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Tuli suitsu jahutusavast.
Kas käivitamisel ühte teravat plaksu ei käi?
Tavaliselt sellise suitsupahvaka tekitab ebatihe hülsi ja kaane koost.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
14-06-2021, 23:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-06-2021, 23:56 PM ja muutjaks oli
I.A.)
Sul ju probleemi asukoht teada..pihusti ümber ongi jahutuskanal.
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
(18-06-2021, 20:32 PM)tartumees Kirjutas: Hülsi ja kaane vahelt küll mingit suitsu ei tule.
Võta korraks tuulutuskoja plekk eest ära ja lase mootor käima. Kui vähe rohkem lammutada tahad lase ventilaatori, gene rihm lahti. Siis mootor käima. Ca minuti aja jooksul peaks näha olema kust august valet suitsu tuleb.
Niisama seda ennustada on raske. Kuid üks on sul ju kindel. Probleemne koht on plokikaan
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 37
Teemad: 6
Liitus: May 2013
Maine:
0
No ma võtsingi ventika kaane maha ja uurisin, töötava mootoriga ei tule mingit suitsu ainult käivituse hetkel on näha. Pole olnud aega rohkem uurida.
Postitused: 37
Teemad: 6
Liitus: May 2013
Maine:
0
27-06-2021, 17:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2021, 17:17 PM ja muutjaks oli
tartumees.)
Sai nüüd pihustiotsaseibid vahetatud varuosa kataloogile vastavate mõõtudega. Asi ei paranenud, tundub nagu tuleks see susin ikka ühe plokikaane ja silindri vahelt. Ei hakanud veel lahti võtma. Ilmselt lihtsalt ei istu kokku, vana kaas kõver või miski mõra vms. Sirgeks saab kaane kontaktpinda ilmselt ainult treimisega? Mõistlik ilmselt uued plokikaaned osta.
Millised poes pakutavatest kõige paremad on? Ärge hakake neid lihtsalt maha tegema, rääkigu see kes on ostnud ja neid kasutanud. Mida plokikaane ostmisel üldse vaadata?
Neid on eelsüüteküünlaga ja ilma. Mul kolvis küünlakohta pole nii, et lähevad nn vanatüübi plokid. Mingite pimetadega pole ju mõtet jamama hakata seal.