Must number

Seda viimast 2108 kuulutust vaadates tuleb tõdeda, et mõnda autot ei muuda ihaldusväärsemaks isegi must number. See muidugi minu subjektiivne arvamus.
Vasta

(10-06-2021, 20:53 PM)Chevy Kirjutas:  Seda viimast 2108 kuulutust vaadates tuleb tõdeda, et mõnda autot ei muuda ihaldusväärsemaks isegi must number. See muidugi minu subjektiivne arvamus.


Noh, eks ta ole. 15000€ selle eest vast keegi ikka ei anna küll.  Oleks vähemalt mingi muu värv ja must sisugi. (metallikut neil vist polnudki?)
Aga unistamine pole ju keelatud.  Cool
Vasta

(11-06-2021, 10:23 AM)stihl Kirjutas:    metallikut neil vist polnudki?

Selle mudeli kõige tähtsam värv oli tumehall metallik. Koos pikemate esitiibadega muutis auto kultusesemeks peaaegu.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(11-06-2021, 10:56 AM)Marko Kirjutas:  
(11-06-2021, 10:23 AM)stihl Kirjutas:    metallikut neil vist polnudki?

Selle mudeli kõige tähtsam värv oli tumehall metallik. Koos pikemate esitiibadega muutis auto kultusesemeks peaaegu.
 Nüüd ei mäletata enam isegi мокрый асфальт-i, vaat kuhu oleme jõudnud! Vähemalt Marko siiski mäletab!  Cool
Vasta

(11-06-2021, 11:04 AM)kass Kirjutas:  
(11-06-2021, 10:56 AM)Marko Kirjutas:  
(11-06-2021, 10:23 AM)stihl Kirjutas:    metallikut neil vist polnudki?

Selle mudeli kõige tähtsam värv oli tumehall metallik. Koos pikemate esitiibadega muutis auto kultusesemeks peaaegu.
 Nüüd ei mäletata enam isegi мокрый асфальт-i, vaat kuhu oleme jõudnud! Vähemalt Marko siiski mäletab!  Cool
no kuidas ei mäleta, see unistuste värv, mul oli гнилая вишня, ka väga kena toon, soome värv.
Vasta

(11-06-2021, 11:04 AM)kass Kirjutas:  
(11-06-2021, 10:56 AM)Marko Kirjutas:  
(11-06-2021, 10:23 AM)stihl Kirjutas:    metallikut neil vist polnudki?

Selle mudeli kõige tähtsam värv oli tumehall metallik. Koos pikemate esitiibadega muutis auto kultusesemeks peaaegu.
 Nüüd ei mäletata enam isegi мокрый асфальт-i, vaat kuhu oleme jõudnud! Vähemalt Marko siiski mäletab!  Cool

Ja sinna juurde pidi olema veel 1500cm3 ja 5-käiku. Ehk Poltaraška. Peegelklaas. Zajebiis mašina. See pikk tiib mulle ei sümpatiseerinud üldse, eriti pervo oli see 09 peal, rahvale meeldis hullult, arusaamatu miks. Need 08-d ja 09-d tassiti siit kõik piiterisse ära, mäletamist mööda olid hinnad, dollar=kuubik, ehk siis 1,3-se eest sai 1300 taala ja 1,5 eest sai 1500. Siis tõsteti venes tollimaksu ja eks tänu sellele veel mõned siia maha jäid.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Tsitaat:Need 08-d ja 09-d tassiti siit kõik piiterisse ära, mäletamist mööda olid hinnad, dollar=kuubik, ehk siis 1,3-se eest sai 1300 taala ja 1,5 eest sai 1500. .
Mu oma vahetus lahkuva vene lennuväelase korteriga ja läks Tartus Raadil lennukisse ...
Vasta

(11-06-2021, 11:04 AM)kass Kirjutas:   Nüüd ei mäletata enam isegi мокрый асфальт-i, vaat kuhu oleme jõudnud! Vähemalt Marko siiski mäletab!  Cool


Nüüd tuleb meelde küll.  Cool

Seda vist nimetatakse ajude pehmenemiseks.  Muidugi, ma pole eluski vene autodega tegelenud ka. V.a. üks 06, millega sai nooruses vahepeal kärutatud. Ja mis tundus siis päris hea auto.
Kui mitte pisiasju arvestada. (et näiteks loksuva sharniiriga üle trammitee logistades võisidki sinna trammile ette jääda, üks alumine õõts vastu maad.
Vasta

Vaatasin siin VAZ/LADA VANASÕIDUKIKS TUNNUSTAMISE AKTE ja kohe jäi silma "kõrgepinge juhtmetel" küll valed plastklambrid ja samas teises VANASÕIDUKIKS TUNNUSTAMISE AKTIS ei ole piiksugi Sad
Näiteks:
https://arhiiv.evkl.ee/aktid/aktid_2017/...201977.pdf
https://arhiiv.evkl.ee/aktid/aktid_2016/...201977.pdf

https://arhiiv.evkl.ee/aktid/aktid_2017/...201977.pdf
Vasta

(13-06-2021, 03:16 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Vaatasin siin VAZ/LADA VANASÕIDUKIKS TUNNUSTAMISE AKTE ja kohe jäi silma "kõrgepinge juhtmetel" küll valed plastklambrid ja samas teises VANASÕIDUKIKS TUNNUSTAMISE AKTIS ei ole piiksugi Sad


Hullematki kägu selle komisjoni suust kuulnud, kui mingid plastklambrid. 

Samas, ega ise parem ei oleks. 
Vaid ajaks samamoodi sooja suitsu suust välja: sest lihtsalt POLE VÕIMALIK kõikide maailma vanaautode kõiki osi peast teada.
Eriti mingi vene tehnika puhul, mis pandi kokku nendest osadest, mis parasjagu kätte juhtusid.
Ja ega näiteks Land Rover`gi palju parem olnud.

Ja Jaguar kasutas täiesti süüdimatult polte, mis olid 15mm vajalikust pikemad, sest lühikesed olid hetkel Coventry`s lihtsalt otsa saanud ....  Big Grin
Täna muidugi vaatad, et pisut imelik võinii.
Jne.
Vasta

Keegi seda musta numbriga kaunitari osta tahab, siis tahetakse kõigest sümboolsed 10 000 eurikut.

https://www.auto24.ee/used/3536392
Vasta

(14-06-2021, 21:39 PM)Chevy Kirjutas:  Keegi seda musta numbriga kaunitari osta tahab, siis tahetakse kõigest sümboolsed 10 000 eurikut.
https://www.auto24.ee/used/3536392


No näedsa! Kui ma 11. juunil sedasama kuulutust vaatasin, siis oli hind veel 15000€.  Toungue

Ehk siis hind kukub 1250€ / päevas....
Pole paha.
Vasta

(15-06-2021, 08:41 AM)stihl Kirjutas:  
(14-06-2021, 21:39 PM)Chevy Kirjutas:  Keegi seda musta numbriga kaunitari osta tahab, siis tahetakse kõigest sümboolsed 10 000 eurikut.
https://www.auto24.ee/used/3536392


No näedsa! Kui ma 11. juunil sedasama kuulutust vaatasin, siis oli hind veel 15000€.  Toungue

Ehk siis hind kukub 1250€ / päevas....
Pole paha.
Kukkumisruumi veel ka on kuna nt. venest saab analoogse sputniku osta 4000-5000 euriga, transa ja mustanumbri komisjon hinda vast päris kahekordseks ei vääna.

2108 maksmas 345 000 rubla
2108 maksmas 375 000 rubla
2108 maksmas 450 000 rubla

Juhin tähelepanu kuulutustes 2108 keretüübile: "Хэтчбек".
Vasta

(15-06-2021, 09:37 AM)mossepower Kirjutas:  
(15-06-2021, 08:41 AM)stihl Kirjutas:  
(14-06-2021, 21:39 PM)Chevy Kirjutas:  Keegi seda musta numbriga kaunitari osta tahab, siis tahetakse kõigest sümboolsed 10 000 eurikut.
https://www.auto24.ee/used/3536392


No näedsa! Kui ma 11. juunil sedasama kuulutust vaatasin, siis oli hind veel 15000€.  Toungue

Ehk siis hind kukub 1250€ / päevas....
Pole paha.
Kukkumisruumi veel ka on kuna nt. venest saab analoogse sputniku osta 4000-5000 euriga, transa ja mustanumbri komisjon hinda vast päris kahekordseks ei vääna.

2108 maksmas 345 000 rubla
2108 maksmas 375 000 rubla
2108 maksmas 450 000 rubla
Sai siin kunagi pajatatud Venest ostetud 07 Lada okkalisest teest musta numbrini. Auto läbisõit oli ainult 29 000 km. Tehase värv. Tagavara ratas polnud kunagi kasutuses olnud. Aga aeg teeb oma töö. Igasugu pisiasju, mis 36 aasta jooksul kogunenud, värvi parandused jne. Peale selle toomise kulud, tollid, komisjon, arvele võtmine ja lõpptulemus, hind kolmekordne võrreldes ostuhinnaga. Kõigi nende hädade ja probleemidega saab tutvuda minu 07 projekti päevikus.
Vasta

Riivab silma.
A367
2101-1309040 puudu 2 tükki.
Vasta

(24-06-2021, 11:25 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Riivab silma.
A367
2101-1309040 puudu 2 tükki.

Varsti enam ei riiva, sest lubatakse leevendada nõudeid vanasõidukitele. Ehk siis edaspidi saab sõiduk musta numbri sõiduki vanuse järgi.
Seega võib oletada, et tuleb Soomega sarnane olukord.
Vasta

Kas keegi musta numbri komisjonist võiks veidi seda uudist lahti seletada. Mul just Lada2107 birkal 1986, passis 13.01.1987 esmareg ja enne komisjoni vajaks värviparandusi. Kas nüüd on nii, et ära pigem paranda, vaid säilita?
Vasta

(30-06-2021, 11:17 AM)robi Kirjutas:  Kas keegi musta numbri komisjonist võiks veidi seda uudist lahti seletada. Mul just Lada2107 birkal 1986, passis 13.01.1987 esmareg ja enne komisjoni vajaks värviparandusi. Kas nüüd on nii, et ära pigem paranda, vaid säilita?

Taavi Aas ise ju selgitas seda nii: 

Kuna originaalosade kättesaadavus väheneb ning vanasõidukitele pole ajahammas leebe, kaasajastatakse ka vanasõidukitele kehtivaid originaalsusnõudeid. Edaspidi on need sõltuvuses sõiduki vanusest, mitte konkreetsest valmimisaastast.

Ma mõistan seda nii, et ka 2000a (rääkimata 1987 jne) sõidukid on VANAD sõidukid. Mis sellest, et nad ei ole vanad sõidukid. 
Ja 1987 on ju nagunii juba väga vana. 
Kõik väga loogiline ja selge. 

Big Grin

Eks nende komisjoni tarkade jutt tuleb sama selge.
Vasta

Vanasõidukite regulatsioonis toimunud muudatused on tehtud Eesti vanatehnikaklubide ühisel soovil Eesti Vanatehnika Klubide Liidu kaudu. See tähendab, et vastavaid muudatusi on soovinud kõik klubid, kes esindavad organiseerunud vanatehnikahuvilisi. Paljud huvilised ei ole klubides ning seetõttu nende hääl kahjuks alati kohale ei jõua, kuid demokraatia ongi enamuse võim läbi vastavate esindusorganisatsioonide. EVKL koosolekud, õppepäevad ja ümarlauad on siiski olnud avatud ka mitteorganiseerunud huvilistele, kes saavad samuti avaldada oma arvamust, kuid paraku mitte hääletada.  

Varasem vanasõidukeid puudutav regulatsioon kehtestati 2006. aastal samasuguse esindusdemokraatia kaudu ehk klubidesse kuuluvate huviliste ühiste ettepanekute alusel. Riiki väga ei huvita meie harrastus ning selle reguleerimine, kuid õnneks on Eesti Vabariik ja tema ametnikkond siiski vastutulelik. Mõistlikud ja vajalikud ettepanekud on saanud ka riigi toetuse. 

15 aastat tagasi oli klubide sooviks kehtestada vanasõidukitele sellised nõuded, mis eeldasid tõesti eeskujulikku ning nö tehase väravast väljasõitmise tehnilist ning visuaalset seisukorda. Pinnakattekahjustusi, korrosiooni ja kahjustusi interjööris ei lubatud ning see eeldas üldjuhul sõiduki restaureerimist. Originaalsena säilinud sõidukitel oli samuti võimalik saada must number, kui nad olid nende eelnimetatud kriteeriumide järgi säilinud. Originaalsusprotsent võimaldas lubada ka väiksemaid kahjustusi. 

Eesti vanatehnikaharrastus ning kogu maailma arusaam vanatehnika harrastamisest ja säilitamisest on vahepealse ajaga oluliselt edasi arenenud. Üha enam väärtustatakse tehases viimistluskvaliteedi säilitamist ka olukorras, kus see on aastakümnetega saanud kahjustusi. EVKL koosolekutel ning vanasõiduki asjatundjate õppepäevadel on viimastel aastatel korduvalt arutatud ja vaieldud selle üle, millised nõuded võiksid olla säilinud sõidukitel. Nende arutelude tulemusel on tehtud ettepanekud riigile ning 29.05.2021 kehtestas EVKL üldkoosolek ka säilinud sõidukite hindamise põhimõtted (nendega saab tutvuda register.evkl.ee - alajaotis tunnustamise protseduur). Meie erinevus näiteks Soome süsteemist seisneb selles, et Eestis aktsepteeritakse ka sõiduki osalist säilitamist originaalina (näiteks auto on üle värvitud, kuid interjöör on originaalne või mootorratta mootor on taastatud, kuid värvkate on kahjustustega originaal). Paljudes riikides on nõue, et säilinud sõidukil ei tohi ühtegi detaili vahetada ega taastada. See ei tähenda, et need põhimõtted ei võiks olla kasutusel ka Eestis - lihtsalt musta numbri saamiseks me nii karmid ei ole. 

Kahtlemata muutub tulevikus musta numbri saamine lihtsamaks ning Eesti vanasõidukite visuaalne pilt kirjumaks. Loodetavasti on 15 aastat senist praktikat ning üle 750 tunnustaud vanasõiduki piisav vundament, et suudame ka edaspidi hoida kvaliteedi lippu kõrgel, kuid laiendada samal ajal sõidukite ringi, kes saavad musta numbri. Must number ei restaureerimiskonkursi esikoht, vaid lävend. On iga sõidukiomaniku enda otsustada, kas ta soovib vaid läbida kvalifikatsiooni ning pääseda lõppvõistlusele või püüdleb ta veelgi suurema täiuslikkuse poole. 

Vanasõidukina tunnustamise nõuded leevenevad ka läbi originaalsusnõuete muutumise. Kui varem oli kõigil alates 1971. aastast valmistatud sõidukitel nõutav originaalsus 95%, siis nüüd on kriteeriumiks sõiduki reaalne vanus. 35-39 aastat vanadel sõidukitel on endiselt originaalsusnõue 95% (tänase seisuga siis valmistamisaasta 1982 või uuem), kuid edasi kukub iga kümnendiga nõutav originaalsus 5% võrra. Mõne sõiduki puhul, mis täna originaalsusnõuetele ei vasta, võib mõni aasta ootamist siiski ukse avada. 

Ees on uued väljakutsed ning lai tööpõld nii ekspertidele kui harrastajatele. Vanasõiduki vanusepiir on endiselt 35 aastat.
Vasta

Tänan.

Selge vastuse andmine on tänapäeval nii haruldaseks saanud. 
Nagu magus maasikas.

Soovin veel täpsustada. Minu Lada 2107 tehase etiketil on kirjas valmistamise aasta "birka" 1986
Registreerimistunnistusel on esmaregistreerimine 13.01.1987
Kumba aastaarvu musta numbri komisjon arvesse võtab sõiduki reaalset vanust arvestades. Ehk kas võin oma Lada hindamiseks esitada aastal 2021 või alles järgmisel aastal?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne