Postitused: 1,431
Teemad: 215
Liitus: Jun 2004
Maine:
102
Vanasõidukite Suursõit 2021 registreerimine on lõppenud ning kõik nimekirjad lukus.
Registreerus ühtekokku 218 sõidukit (neist 74 musta numbriga), millega teeb Eestimaale tiiru peale 403 täiskasvanut, 48 koolilast ja 23 lasteaiaealist last. Osa registreerunuid kahtlemata kogu ringi kaasa ei sõida, kuid alati on ka teel lisanudunud huvitavat tehnikat.
Sõidukeid on mitmelt mandrilt ja riigist - NSVL (90), Saksamaa (50), USA (32), Tšehhoslovakkia (12), Suurbritannia (9), Rootsi (8), Prantsusmaa (5), Ungari (4), Eesti (3), Jaapan (2) ning ühe sõidukiga Itaalia, Hispaania ja Läti autotehased.
Vanuseliselt jaotusid sõidukid järgmiselt:
30-ndad - 21
40-ndad - 12
50-ndad - 35
60-ndad - 62
70-ndad - 57
80-ndad - 31
Meie vanatehnikakultuur on rõõmustavalt heal tasemel. Üldiselt on osavõtjad mõistnud, et eesmärgiks ei ole mitte lihtsalt vana auto või mootorrattaga ringi sõitmine, vaid me pakume oma kaasmaalastele liikuvat vanatehnika näitust. Vaid üksikud registreerunud said eitava vastuse. Kui mõni sõiduk tundub siiski üldisest tasemest erinev, siis need on reegleid kinnitavad erandid - tegemist on meie vanatehnikaliikumise märgiliste sõidukite või märgiliste isikutega, kellele paraku kehtivad veidi teistsugused standardid kui uutele liitujatele. Andestage korraldajatele see nostalgiline nõrkus. Selles hobis tuleb väärtustada olnut, kuna just seal on meie juured.
Korraldustoimkond on tõsimeeli arutanud, et 2025 aasta suursõidule võiksid pääseda ainult musta numbriga sõidukid. Teades, et ühtekokku on vanasõidukiks tunnustatud 31.05.2021 seisuga 750 erinevat sõidukit ning neist 715-l on ka musta numbri akt kehtiv, siis võiks valikut ju olla. Eriti arvestades seda, et igal aastal saab ligi 100 sõidukit vanasõidukina tunnustuse. Neli aastat on aega ettevalmistusi teha.
Kes soovib veel aidata kaasa teeäärsete inimeste teavitamisel, siis küsige julgelt plakateid, mida saab kleepida postidele või jagada veebis. Näitustel on kindlasti rahvast, aga tee ääres lehvitavad inimesed on ise õnnelikud, et nende koduväravasse selline näitus sõitis ning südame teeb soojaks ka osavõtjatel.
Korraldustoimkond koosneb mitmekümnest inimesest, kes kõik on poolteist aastat pingutanud. Neid ei jõua üles lugeda ega ära tänada. Korraldustoimkonna juhtgrupp koosneb neljast inimesest - Tõnu Piibur, Tiit Talts, Veiko Praks ja Indrek Sirk.
Kohtumiseni 19.06.2021 Paides.
Postitused: 1,229
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Käisin täna Toilas ja sõitsin Voka poole välja. Oli meeleolukas, põhja kraapiv, fooridega suletud ning rohkelt pigine elamus. Kuna mälu järgi ei suuda Toila tänavaid nii hästi meenutada siis kas keegi orgkomiteest saaks tarktee-st järgi vaadata, et kas suursõidu trass pääseb sellest Kolgata teest, mida täna seal läbisin. Või tehakse seal töödes selleks puhuks mingi teine korraldus?
Postitused: 1,431
Teemad: 215
Liitus: Jun 2004
Maine:
102
Meie kliimas on paratamatu, et teetöid tehakse just suvisel ajal.
Toila objektijuht andis teada, et ksf! gruppeni kirjeldatud olukord oli ajutine ning juba reede õhtuks on seal olukord normaalne ehk on mõnekümne meetri pikkune lõik freesitud asfaltiga.
Kindlasti tuleb arvestada sellega, et meie teel on mitmeid kohti, kus on pindamistööd ning ka selliseid teetöid, kus liiklust reguleerib valgusfoor või reguleerija. Siinkohal ei ole mõtet kõiki kohti üles lugeda, kuid erinevate teetöödega seotud objekte jääb meie teele mitukümmend. Enamust ei pane tähelegi, kuid mõnes kohas tuleb sõita ka värskelt pinnatud teel ning mõnes kohas on reguleerijad ja kohalikud ümbersõidud. Meil ei ole võimalik teha trassi vastavalt teetöödele ning teetöid meie pärast ära ei jäeta.
Suursõit on puhkusesõit, mistõttu püüame säilitada rahu. Jõuame siis, kui jõuame. Takistame võimalikult vähe teisi liiklejaid, kellel on tähtsad asjad ajada. See tähendab, et ka kolonnis sõites jälgime peeglitest, kas tavaliiklejad on meie taga. Kui keegi tahab möödasõitu teha, siis hoiame võimalikult tee äärde ja anname võimaluse reastuda kolonni vahele. Meile on see lõbusõit, teistele aga on oluline jõuda konkreetseks ajaks kokkulepitud kohta. Mida mõistlikumad ja arvestavamad (kasutaksin isegi sõna allaheitlikumad) oleme teiste liiklejate suhtes, seda positiivsem on suhtumine meisse ja parem tuju kõigil.
Pean osavõtjatele ja AMF arvamusliidritele avaldama saladuse - seda kolonni enam mahamärgitud teest kõrvale suunata ei ole võimalik. Isegi kaardi järgi sõites on eksimisi ja arusaamatusi. Kahesajale ekipaazile ei ole võimalik käemärkidega selgeks teha uut trassi ning telefoni, facebooki või foorumi kaudu tehtud postitus jõuab vaid väikese osani. Ümbersõidu tee valitakse vaid siis, kui kohapeal on selge, et tee on täielikult kinni. Igasugune avalik arutelu selle kohta, et tee on kusagil kinni või halvasti läbitav tekitab negatiivset emotsiooni, kuid olukorda ei lahenda. Kindlasti mitte läbi foorumi. Hetkeseisuga on foorumis postitus, mis jääb igavesti meenutama seda, et suursõitu sõidetakse läbi teede, kus põhi kraabib vastu maad, pigi lendab üle pea ja on üldse ebameeldiv kogemus. Viidatud kohas oleme aga alles kolm päeva pärast seda kogemust, kui olukord on muutunud.
Küll aga on tervitatavad otsesõnumid korraldustoimkonna juhtgrupile, et teaksime otsida lahendusi sellisel viisil, et see osavõtjate emotsiooni ei rikuks. Juhtgrupi neli liiget peavad iga päev kõnesid ja läbirääkimisi kas isiklikult või läbi kohaliku aktiivsete abiliste kümnetes kohtades, sh ka teetööde objektijuhtidega, et informeerida meist ja leida lahendusi, kuidas oleks kõige mugavam sõita.
Omalt poolt annan teada, et meil on imeilusad väikesed käänulised teed Rakverest Kiviõlini ning Saka ja Toila vahel põhjarannikul, maaliline läbisõit Iisakust, kitsad külatänavad Peipsi Sibulateel pärast Mustveed ning Kolkja ja Varnja vahel. Rääkimata Otepää ümbruse ning Võrumaa kuppelmaastikest ja käänulistest teedest. Valgamaal Lüllemäe ümbruses on värskelt mustkatte saanud käänuline metsatee, Kärstna ja Tuhalaane kandis ilusad mägised teed. Rääkimata Karksi-Nuia maalilisest tõusust. Möödume kümnetest maakirikutest ja kultuurimälestistest, teele jääb kilomeetrite viisi vanu mõisa-alleesid. Eestimaa on imeilus ning meie teekond valitud võimalikult eemal põhimaanteedest. Mett on palju-palju rohkem, kui tõrvatilgakesi. Ja need tõrvatilgad on ka vajalikud, et me ei peaks sõitma auklikel ja tolmustel teedel.
Positiivset meelt ja kohtumiseni suursõidul
Postitused: 18
Teemad: 2
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
vaatamata suhteliselt ekstreemsetele oludele vanasõidukite jaoks on siiani rivis päris suur hulk Paides alustanutest. Jõudu ja jaksu teile! Järgmisel sõidul osalen ka kindlasti. Seekord ei saanud masinat valmis.
Postitused: 8
Teemad: 1
Liitus: May 2016
Maine:
0
Suur kiitus ja tänu korraldajatele! Väga hästi organiseeritud.
Postitused: 761
Teemad: 42
Liitus: Jun 2005
Maine:
8
Tänaksin pillimehi, kes terve sõidu kaasa sõitsid ja igast peatusest peo tegid. Aitäh!
Postitused: 73
Teemad: 13
Liitus: Sep 2004
Maine:
0
JAN
Suzuki GV & VW Caravelle