Kollane tsinkimine
#81

Ega Lõuna-Eesti pool kuskil kuumtsinkimist ei tehta? Ainult Paldiski ja siis kuskil Kuusalu kandis ka?
Vasta
#82

Kus Respo oma kärud tsingib?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#83

(02-04-2021, 13:05 PM)Laurts Kirjutas:  Kus Respo oma kärud tsingib?
Galv-Est´is
Vasta
#84

Võru teemal.

Helistasin, küsisin, kas mootorratta jagu detaile teevad. Öeldi, et ikka teevad kui traadi otsa on aetud. Eile enne lõunat viisin ja täna kell 9 helistati, et valmis. Midagi puudu ega juures ei ole, kvaliteediga rahul. Eks viimane oleneb rohkem detailide ettevalmistusest ja pinnasiledusest. Mõni kenam asi, nt suundade varred, on justkui vene kroom. Veidi alla viiekümne kehtiva.

[Pilt: tsink.jpg]
Vasta
#85

(17-11-2020, 22:09 PM)Nongrata Kirjutas:  Võrut ei tea, aga Voltas on mõned poldid- mutrid hakanud korrodeeruma osaliselt. Ma ei teagi kas on minu kehv eeltöö või on Voltas üle käe lastud. Hind on hea ja 100 aasta vanust Rolls Royce ei taasta.


Eks see sinusuguste suhtumine ja kodus tehtav töökvaliteet ongi üheks põhjuseks, miks Volta enam ei viitsi neid algajate "motikapolte" teha. 

Sa lihtsalt ei oska teha eeltööd ja pärast vingud liiga palju.
Ja ära nüüd mind sõimama hakka, pööra oma kahurid ikka Volta poole. Ja nemad tõesti ei viitsi selle paari € eest kuulata mingit lõppematut hala. 

Galvaanika tehakse nagu ta alati tehakse. Neil on hiigelpikk kogemus nende kemikaalide ja vannidega mässamisel ja nii on.  Kui sinu sitane, õline ja roostes mingi torujupike hakkas pärast roostetama, siis on ikka sinu enda süü. 
Sa ju ei esitanud neile täiesti puhast ja roostevaba torujupikest?

Sest sa lihtsalt ei viitsinud kõiki asju ükshaaval ja kasvõi käsitsi traatharjaga üle lasta. (on ka teisi meetodeid nagu klaaskuulikamber, aga neist me praegu ei räägi)
Sa olid laisk ja omastarust ostsid "teenust".
Mille tagajärjel sa arvasid, et sul on tekkinud "õigused" ja sa ootasid et sinu roostes torujupikesega toimub seal mingi ime. 

Ei tekkinud imet.
Ja ka  õiguseid sul ei ole, sa oled sama rumal nagu suvaline tädi, kes tellib täna kuskilt netipoest neli kleiti ja saadab kaks neist tagasi, sest "nagunii ei sobi ja saadan tagasi".
Samuti sinu roostes torujupikesega mingit imet seal happe- jne vannis ei toimunud. 
Ikka oma kehv eeltöö oli. 


/mingi paarsada kuni pool tonni rauda kindlasti sealt Voltast/Võrust 20a jooksul ja erinevate autode/jalgarataste jne  tarvis läbi lastud. Nii kollaseks, valgeks kui ka viimasel ajal mustaks.
Alul läksid ka mõned asjad pekki.
Samuti on ka mõned viimased ja juba suure kogemusega tehtud asjad pekki läinud.
Ikka oma süü. 
Aga Voltaga on head suhted ja ise uuesti ette valmistades ja nemad galvaanika uuesti teinud, on ka asi lõpuks ikkagi hästi õnnestunud.
Vasta
#86

Lisaksin eelnevale. Neile, kes on minusugused, ning samuti esimest korda midagi tsinki viivad. Eeltöö on väga oluline. Mina kulutasin õhtuid. Kõigepealt korralik pesu, siis keetsin sidrunhappes vana tsingi maha, loputasin soodavees. Seejärel iga detail mehaaniliselt traatharja, karukeele vms meetodil üle. Kas just nii põhjalikult vaja aga lihtsalt õli maha pesemine on selgelt vähe kui kvaliteeti vaja. Minu detailid said ilusad.
Vasta
#87

Paraku tunnistavad need toredad daamid Voltas ka ise, et pooleks aastaks ilusat galvaanilist tsinki ainult ongi. Ja torud ei kattu seestpoolt tsingiga, olgu nii haljas kui tahes. 
Muuseas, ka mina saan nende naistega hästi läbi.....
Vasta
#88

ehh, galvaaniline tsink ei kestagi ju välistingimusi. Kui õues roostekindlust vaja, siis ikka kuumtsink...
Vasta
#89

(16-07-2021, 13:41 PM)Peeter2 Kirjutas:  ehh, galvaaniline tsink ei kestagi ju välistingimusi. Kui õues roostekindlust vaja, siis ikka kuumtsink...


See päris nii ühene pole, et ei kesta. 

Minu nii varasemad kui ka täitsa viimased loomkatsed näitavad, et Volta tsink isegi kestab täitsa hästi. Sain sellest siis aru, kui ühele autole olin kõrvuti kruvinud külge Volta tädide käest läbikäinud plekikruvid ning poest (ei mäletagi, kas Würth v. BB vms) ostetud uued plekikruvid.
Poekruvid läksid tõesti ca kahe aastaga pruunikaks ja tuli välja vahetada, aga Voltas tehtud on tänapäevani samasugused. 
Ja ok, kui oligi galvaaniline korrosioon (teras + alu), siis see ei lugenud, sest kõik said seda ühtemoodi. 

Auto küll suurt s..ttagi sõitnud ei ole, aga 24/7 õues ja kõik neli aastaega on ta vedelenud küll.
(see on see aumiiniumkerega LR)
Vasta
#90

Ma mõned aastad tagasi lasin Voltas umbes ühe BMW jagu vanu polte kollase tsingiga "uueks" teha ja kuna pooliku ämbriga tundus mõttetu jahmerdada, siis valasin sinna veel hunniku "poldipoe" kraami lisaks, et pärast silmale ilusam vaadata, kui kõik on ühte värvi. Nüüd olen seda varu jõudumööda tarbinud ning üldiselt poldipoe omad kipuvadki kiiremini roostetama, ju siis on nende peenematega tehases veel midagi teisiti tehtud peale katmise.

Ma muidugi tavaliselt midagi puhastada vms ei viitsi, kui just tükk päris tavotist ei nõreta, see tsinkimine ongi hea kvaliteedikontroll - kui juba tsink peale ei hakka, on paras aeg vastav nublakas vanarauaämbrisse lennutada, et mitte hiljem tegeleda mingite mõõduerinevustest tekkivate kummitusprobleemidega.
Vasta
#91

Kasutan teemat ära ja küsin järgnevat, mis on see imeline aine, millesse tsingitud detail kastetakse passiveerimise eesmärgil, et saavutada nö kollast tooni. Leidsin, et on olemas selline vahend https://www.tifoo.de/en-uk/yellow-chroma...V-MORS3gTk# , kuid kuidas selle asja maakeelne nimetus on. Lisaks ei olnud näiteks 30 aastat tagasi amazoni internetikaubamaja, mis nime järgi seda kraami siis otsiti. Selle video lõpus asetab ka peategelane äsja tsingitud detaili miskisse ainesse, mis see aine siis on, ja kust seda saab?

Ford Granada
Vasta
#92

(20-09-2022, 18:17 PM)marz Kirjutas:  Kasutan teemat ära ja küsin järgnevat, mis on see imeline aine, millesse tsingitud detail kastetakse passiveerimise eesmärgil, et saavutada nö kollast tooni. Leidsin, et on olemas selline vahend https://www.tifoo.de/en-uk/yellow-chroma...V-MORS3gTk# , kuid kuidas selle asja maakeelne nimetus on. Lisaks ei olnud näiteks 30 aastat tagasi amazoni internetikaubamaja, mis nime järgi seda kraami siis otsiti. Selle video lõpus asetab ka peategelane äsja tsingitud detaili miskisse ainesse, mis see aine siis on, ja kust seda saab?
https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_chromate

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#93

Siit eestpoolt jäi üks mõte kummitama...

(11-10-2020, 13:21 PM)aavu Kirjutas:  Mu proua kasutab pesumasinas mingit võrgust kotti mõnikord. Ja mingi värvipüüdmise lapp ka. Pole süvenenud tema tegemistesse.

Kui seibid - poldid - mutrid võrku pakkida ja ära kaaluda, saab mitmeid võrgutäisi korraga tsingivannis loputada. Pärast üle kaalu ja iga mees saab omad võrgud kätte.

Kas keegi on "võrgutamist" praktikas ka proovinud?

Teoreetiliselt ideel ju jumet on, hea on see järgmistel juhtudel:

* Nagu ka mainiti, saab igaüks oma pudinad ilma kadude ja lisanditeta kätte.

* Kui on tegemist peenikeste asjadega, näiteks M3 mõõdus poldid-seibid-mutrid.

* Ka jämedamad poldid ja kübarmutrid (millest ei saa traati läbi toppida).

Võrus õpetati, et poldid peaks kinnitama niiviisi

Sellel meetodil on siiski puudusi: mingi koht jääb poldil tsinkimata ja kui polt nii kindlalt plekitüki augus istub, et ta ära ei kao, siis võib poldi välja keeramisel tsink keerme pealt maha kooruda Sad  Omaette teema on "peata ratsanikud" ehk tikkpoldid.

On kellelgi võrgukogemusi või häid soovitusi poltide kohta?
Vasta
#94

Ise küsin, ise vastan.



Jah, teoreetikud oleme kõvad Big Grin  Pisike kõne Võrru tõi teadmise, et "võrgutamine" ei lähe kohe mitte Sad  Asjad peavad olema üksteisest eraldatud ja samas omama kindlat elektrilist kontakti. Loogiline... Samas natuke paha seda kuulda, eks siis tuleb hakata M3 polte kuidagiviisi "pooma".



Siin eespool oli üks ilus tsinkimisvideo. Ju siis on Võrus teistsugune tehnoloogia, sest vaevalt, et kuskil polditehases keegi tuhandeid polte ükshaaval traadi otsa ajab.



Teemast välja, aga siiski tsinkimist puudutav küsimus. Selline klamber:

   

Pingutuskruvi oli kollase tsingiga, mille sidrunhape ilusti maha võttis. Alguses tahtsin kruvikest eraldi kätte saada, aga nagu pildiltki näha, on see klambrit lõhkumata/kasutuskõlbmatuks muutmata võimatu. Ülejäänud osa klambrist nägi välja nii, nagu oleks kuumtsingitud. Samas ei teinud sidrunhape talle mitte midagi. Pöörleva terasharjaga nühkides paljastus kohati haljas ferrum, aga jääb mulje, et mingi metallikiht on harjaga lihtsalt kõrvale hõõrutud.

   



Mis pinnakattega on tegemist? Kas sellest kuidagi lahti ka saab? Või kui ei saa, kas on lootust asja tsinkida?
Vasta
#95

Viimane kord Võru tsingist saime kraami tagasi olid poldid traadi küljes nagu oli pandud aga mutrid olid lahtiselt, mitte otsa keeratult nagu meie panime. Miks nii tehti ei taibanud küsida. 
+ oli kogu keerme tsinkimine aga - osade mutrite puuduolek, ju kukkusid kusagilt vanni restidest läbi.
Vasta
#96

Teema pealkirjast absoluutselt mööda, aga siiski...

Kes ja kus "värvib" ferrumpudinaid mustaks?

Kuigi Võru kodulehel must oksüdeerimine ilusti kirjas, siis vähemalt telefonijutust selgus, et enam nad seda teenust ei paku.

Galvaanika.ee teatas lahkesti, et ikka on nõus aitama, ainult et miinimumkogus on 20kg=76€ ja et mõne poldi mustaks "värvimine" nende juures ei ole majanduslikult otstarbekas. Aga kui himu ikka suur, siis palun! Samas anti teada, et tehnoloogia seisneb traadi otsa riputamises, mistõttu poldil jäävad mõned keermeniidid töötlemata.

Kes teeks väikese koguse mõistliku hinnaga?
Vasta
#97

(10-06-2023, 09:36 AM)oltsberg Kirjutas:  Teema pealkirjast absoluutselt mööda, aga siiski...

Kes ja kus "värvib" ferrumpudinaid mustaks?

Kuigi Võru kodulehel must oksüdeerimine ilusti kirjas, siis vähemalt telefonijutust selgus, et enam nad seda teenust ei paku.

Galvaanika.ee teatas lahkesti, et ikka on nõus aitama, ainult et miinimumkogus on 20kg=76€ ja et mõne poldi mustaks "värvimine" nende juures ei ole majanduslikult otstarbekas. Aga kui himu ikka suur, siis palun! Samas anti teada, et tehnoloogia seisneb traadi otsa riputamises, mistõttu poldil jäävad mõned keermeniidid töötlemata.

Kes teeks väikese koguse mõistliku hinnaga?
Avex, ehk Volta on siiamaani teinud asju ilma nurisemata nii valgeks, kollaseks (pigem kuldseks) ja mustaks. Hind naeruväärne ja kui eeltöö korralik, siis pole kvaliteedile midagi ette heita.
Vasta
#98

Avex (Volta) pole kodulehe kontaktvormi kaudu tehtud päringule eraisiku pisikese mustamistellimuse osas vastanud. Täpselt sama lugu Vemoga. Kas kellelgi siinsetest (lõunapoolsetest) on tolle äriga mingeid kogemusi?

Foorumit lugedes on jäänud mulje, et nii mõnedki räägivad hellitavalt "galvaanikatüdrukutest" ja käivad vaat et igapäevaselt oma kolme poldiga nende juures. Siit küsimus: kas keegi selliste tüüpide hulka kuuluv põhjapoolne on nõus lõunapoolset kaasfoorumlast selles osas aitama? Et saadan talle paki ja saan valmistoodangu tagasi ja võlgu loomulikult ei jää. Kogu pull vaid sellistes tikkpoltides:
   

Mõne päeva pärast loodan siin värskeid Võru muljeid edastada.
Vasta
#99

OT küsimus - mis mõõdus need tikkpoldid on? Kas neid uuest peast ei leia? Mul midagi analoogset murdus lehepuhuril ja sain uued varulast, ühte otsa pidin lühendama. Hiljem jõudis ka tšehhimaalt pakk originaalmõõdus poltidega kohale.
Vasta

(14-06-2023, 15:45 PM)honkomees Kirjutas:  OT küsimus - mis mõõdus need tikkpoldid on? Kas neid uuest peast ei leia? ...

Jah, olen sellele mõelnud. Loomulikult on igatpidi mõistlikum võimaluse korral võtta kasutusele uus asi, kui vanaga jamada. "Aktiivne" pikkus on 8x43, kokku 8x60, keere mõlemas otsas 17mm. Häda selles, et tänapäeva tikkpoldid on pooletoobised: ühes otsas on keere liiga pikk ja teises jälle liiga lühike. Pealegi on keermed veidi erinevad, detaili sisse minev on mutripoolsest "tihedam". (Kumb on kumb ots, ei ole ma viitsinud endale selgeks teha.)

Enam-vähem sarnane on DIN 835 aga mitte päris. Kuna keskelt jämedam, siis peab enne keermestamist peenemaks treima.
Baltic Bolti laoseis 8x40 koha pealt null (keermed on 16 ja 22mm pikkusega), pealegi ei selgu midagi pinnakatte või selle puudumise kohta. Würth pakub ainult pinnakatteta DIN 939 (välja näeb must). Kui nüüd ühte otsa lühemaks lõigata ja teise keeret juurde väänata, paljastub haljas roostealdis ferrum, ja olemegi ringiga alguses tagasi (mõistlikum on olemasolevad poldid mustaks lasta, sest kohandatud uutega tuleb nagunii sama teha).

Päris õigeid saab Itaaliast tellida (hind 1.10€), aga see nõuab itaalia keele õpetaja moosimist ja meeletut aja ning närvikulu Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne