(17-07-2021, 19:16 PM)moscito Kirjutas: Eks elektrikas vajab kordades vähem hoolduses käimist kui põlemismootoriga masin. Peab ehk 2 aasta hoolduses käima. Garantii on umbes 100 000 või 5 aastat. Selle aja jooksul jõuab nõrgad detailid välja vahetada. Rahuliku sõiduga kestavad pidurid ca 80 000 eeldusel, et vahepeal neid puhastatakse, olen vahetanud 96 000 peal . Aku garantii on ka ca 7 aastat. Eks ta ole piiripealne teema kumb soodsam pidada. Mina ostaksin oma perele teiseks autoks kindlasti elektrika kui rahaline jõud peale hakkaks.
Kordades vähem hooldust pole ju ometi "mitte €sentigi". Järgmine omanik sellise hooldusviziooni tõttu sedavõrd rahulolev ei pruugi olla. Natuke oleneb lugu ka sest, kas auto seisab õues või garaazis, kui tihti pestakse, mis ka teadupärast midagi ei maksa jne. Seega jään enda juurde - sellist autot pole olemas, mida ei pea hooldama, või mille hooldus midagi ei maksa. Isegi kui garantii on viis aastat, siis usun, et Fakto sul klaasipesupaaki mahuga 2,5 liitrit, oma raha eest näiteks 3 liitri lõhnava vedelikuga(liitrihinnaga u.6.50€) ei täida, see jääb ikka kunde maksta. Ja kui sa ei ole korra aastas hoolduses käinud, võid oma 5 aastase garantiipaberiga ilmselt tagumikku nühkida. Midagi nad sul seal ikka tahavad vahetada ka peale garantiiliste juppide? Kasvõi salongifilter, piduriklotsid või veermikujublakad, neid ju ikka. Ja garantiilisi juppe ei vahetata nii hea meelega, kui sa eeldaks. On loomulik kulumine ja tehaseviga, küll ekspertiis selgitab.
Rehve sööb see Leaf muideks mõnuga. Vaata kuskil poe parklas nende esimesi rehve ja tagumisi pidureid. Ühed on viledad, teised roostetavad. Olen ka selle autoga kunagi natuke sõitnud ja siis uurisin asja, et kohe päriseks osta. Ütleme nii, ta oli küll üks vähestest elektrilistest, mida saaks endale lubada, aga seal on ka mitmeid asju, mis ei meeldi. Jäi ära.
Nüüd viskab juutuub mulle pidevalt elektrikate remondivideoid, vahest vaatan, saan targemaks.
Endal see haigus, et nähtavus, pidurid, veermik, rehvid ja roolivärk peab olema korras. Seega, kui ostan auto, millega sõita kavatsen, teen need asjad kohe korda ja siis ülejäänu tuleb iseenesest. Mõnikord ei julge poe arveid tagantjärgi isegi vaadata. Töö teen ise, mis oskan, mida ei, see tuleb tellida. Seega on olemas päris hea ettekujutus, mida saab mitte ühegi sendi eest.
Ja veel, elektrika soodsa pidamise näilisus kaob kohe, kui riik sul sellest poolt kinni ei maksa või pead hakkama oma raha eest kallemaid komponente vahetama.
Aga hea, et siin teemas ka mingi elu on tekkinud. Inimesed kirjutavad oma kogemustest, teised loevad, õige suund. Elekter on lähitulevik, midagi teha ei ole.