KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(09-09-2021, 13:37 PM)Walter Kirjutas:  Odavama otsa keevitusmask (selline: https://www.xn--triistamarket-imba.ee/et...1#tab1-tab), pole sellel suvel kasutanud. Eile panin ette, klaas oli ilusti läbipaistev, kaarleegi tekkides tõmbus tumedaks nagu peab aga tumedaks ta ka jäi ja enam tööd teha ei saa. 
Kuna tal päikesepatareid sees, siis kas oleks pidanud enne mingi aeg valguse käes hoidma enne kasutamist?

Tumedaks jäigi? Patarei välja võtad siis ka tume? Tavaliselt on nad kõik heledad kuni kaarleek vedelkristalldisplei/klaasi tumedaks lööb
Ma ostsin 12x14cm klaasiga maski alist, päris mugav ja kerge kuigi klaas on hiiglaslik. Aga tumedaks pole mitte ükski jäänud, pigem niiskus tapab ära.
Vasta

See on päikesepatareidega mask ja siiani tume neh...

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Tahaks pisikese 380v mootori tööle panna 220v pealt,selleks vaja kondekat,aga kui suurt?Mootor pisike venelane ja võimsust kirjas pole ca 1A on kirjas voolutugevuseks vist.
Vasta

(15-09-2021, 07:43 AM)muska71 Kirjutas:  Tahaks pisikese 380v mootori tööle panna 220v pealt,selleks vaja kondekat,aga kui suurt?Mootor pisike venelane ja võimsust kirjas pole ca 1A on kirjas voolutugevuseks vist.

Tere!
Kui pisike venelane ja võimsust kirjas pole, siis pane ca 3 x 5 x 6 cm suurusega pruun kondekas.
Voolutugevus ca 1 A vist millise pinge juures, kas 220 või 380 V ? Näiteks 0,37 kW mootoril on voolutugevused ca 1,9/1.1 A vastavalt pingele 230/400 V. Vajaliku kondeka suuruse saab leida arvutades valemi järgi, kasutadesfikseeritud infot  x mikroF / y kW (W) kohta (see on vist siit foorumist läbi käinud, vb ka ksf! Muska71-ga seoses? ja see on toodud ära näiteks raamatus "Amatöörelektrik" või "Noor elektrik") või katse-eksituse meetodil, proovides erinevaid kondensaatoreid ja mõõtes voolu. 
Kui on anomüümne "tavaline" seeriamootor, siis saab teatud gabariitmõõtude järgi (alates võlli kõrgus "Maast" ja võlli läbimõõt...) määrata mootori nimivõimsuse, teades pöörlemiskiirust...

Raamat pakub 0,4 kW mootorile 28 mikrofaradit, mingi sellise magtuvusega kondega võiks proovida, mähised kolmnurka ühendada, peamine, et jaksaks käima minna ja liiga soojaks ei läheks töötamise käigus
Vasta

(15-09-2021, 09:09 AM)kass Kirjutas:  
(15-09-2021, 07:43 AM)muska71 Kirjutas:  Tahaks pisikese 380v mootori tööle panna 220v pealt,selleks vaja kondekat,aga kui suurt?Mootor pisike venelane ja võimsust kirjas pole ca 1A on kirjas voolutugevuseks vist.

Tere!
Kui pisike venelane ja võimsust kirjas pole, siis pane ca 3 x 5 x 6 cm suurusega pruun kondekas.
Voolutugevus ca 1 A vist millise pinge juures, kas 220 või 380 V ? Näiteks 0,37 kW mootoril on voolutugevused ca 1,9/1.1 A vastavalt pingele 230/400 V. Vajaliku kondeka suuruse saab leida arvutades valemi järgi, kasutadesfikseeritud infot  x mikroF / y kW (W) kohta (see on vist siit foorumist läbi käinud, vb ka ksf! Muska71-ga seoses? ja see on toodud ära näiteks raamatus "Amatöörelektrik" või "Noor elektrik") või katse-eksituse meetodil, proovides erinevaid kondensaatoreid ja mõõtes voolu. 
Kui on anomüümne "tavaline" seeriamootor, siis saab teatud gabariitmõõtude järgi (alates võlli kõrgus "Maast" ja võlli läbimõõt...) määrata mootori nimivõimsuse, teades pöörlemiskiirust...

Raamat pakub 0,4 kW mootorile 28 mikrofaradit, mingi sellise magtuvusega kondega võiks proovida, mähised kolmnurka ühendada, peamine, et jaksaks käima minna ja liiga soojaks ei läheks töötamise käigus
Vene mootor jah,võll 10-12mm(peast ei mäleta)mootor ise vast suurusjärk 10 cm jäme ja birkal jah 1A ja 380v voolu juures.Pöörded mootoril ca 1400.
Paaritasin selle mootori mingi lääne piimajahutaja segaja mootori reduktoriga ja reduktor paaritatud vesikäiaga ja peab seda vahel ringi ajama ja ideaal 220v pealt.Kadunud vanamees kunagi ehitas vesikäia vene ajal ja kuna pole kes ringi ajab siis mootor pääle.Lisaks 2 suuremat vesikäia vändaga on vabad ja vallalised kui keegi soovib.
Vasta

Ei oska muus teemas abi otsida , seega kasutan seda teemat , asi selline , mu naaber on otsustanud ilma minuga rääkimata oma aeda mingitest kuusetaolistest puudest heki rajada , kogu häda on selles et kõik nii ta maja , kuur ja nüüd rajatav hekk jäävad lõuna kaarde ja varjavad päikese .
 Üritasin rääkida et normaalne oleks enne selliseid mind kui naabrit puudutavad asjad läbi rääkida , no ei pea mees seda vajalikuks .
Seadus vist mingeid piiranguid heki rajamisel ette ei näe , aga kuidas saaks neid kuuski mõjutada ?
Vasta

Saega, happega, alusega, koort maha toksides, juurtel trampides, peale kustes...

Aga kui oksad ei ulatu Sinu krundile, siis oled sissetungija...

Varjutamine on ... tunde küsimus  Big Grin ja nende pealt teenib hästi õigussektor.

Aga tõsiselt - peate kokkuleppele jõudma. Naabri kahjustamine on harva tasuta.

Samas on teil tiheasustusala ja neis kohtades on KOV tihti üsna karmid ja üksikasjalikud reeglid kehtestanud. Tasub need mõttega läbi lugeda.
Vasta

(15-09-2021, 21:05 PM)edvard Kirjutas:   aga kuidas saaks neid kuuski mõjutada ?

Kas on kuusk või mingi "kuusetaoline"?
Harilik kuusk kardab rasket tolmu. Näiteks kivisöe suits mõjub harilikule kuusele laastavalt. Mätsib okastel õhulõved kinni ja kuivatab puu ära.

Niiet, ehita kivisöe katlamaja teisele poole aeda.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Edvard tänab !

 Jätkuvalt soovitused oodatud .
Idee iseenesest on naabrieide oma , naabrimees endisest  abikaasast lahutades on ainult üle pea võlgades olev harude vahelist harimist võimaldava rippriistaga kojamees .
Vasta

Keegi oskab pakkuda, mis junniga tegu? Subaru Foresteril esistange taga. Kas mingi tulede automaatlülitus? Juhtmed jms väga kahtlased sealjuures. Kindlasti ei ole tehase paigaldus. Hästi ei taha uskuda ka esinduse paigaldust. Samas 2013a masin, sellel võiks juba tehasest tulede automaatlülitus ju olemas olla? Samas AUTO asendis tuled põlema ei lähe.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(17-09-2021, 11:53 AM)olli Kirjutas:  Keegi oskab pakkuda, mis junniga tegu? Subaru Foresteril esistange taga. Kas mingi tulede automaatlülitus? Juhtmed jms väga kahtlased sealjuures. Kindlasti ei ole tehase paigaldus. Hästi ei taha uskuda ka esinduse paigaldust. Samas 2013a masin, sellel võiks juba tehasest tulede automaatlülitus ju olemas olla? Samas AUTO asendis tuled põlema ei lähe.
Mida triipkood ütles?
Vasta

(17-09-2021, 12:53 PM)olevtoom Kirjutas:  
(17-09-2021, 11:53 AM)olli Kirjutas:  Keegi oskab pakkuda, mis junniga tegu? Subaru Foresteril esistange taga. Kas mingi tulede automaatlülitus? Juhtmed jms väga kahtlased sealjuures. Kindlasti ei ole tehase paigaldus. Hästi ei taha uskuda ka esinduse paigaldust. Samas 2013a masin, sellel võiks juba tehasest tulede automaatlülitus ju olemas olla? Samas AUTO asendis tuled põlema ei lähe.
Mida triipkood ütles?
12zhong Code 128
Vasta

https://www.aliexpress.com/item/32887793980.html

Tundub siis, et jubin mis paaritab autole mingid ledid, et too nutma ei hakaks.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Muide, telefoni fotoaparaat ja google translaator teevad hieroglüüfid täiesti loetavaks. Vähemalt Iseki peal olnud jaapani keel tõlgiti kenasti ära. Usun, et hiinaga saadakse ka hakkama.
Vasta

Tänud! Asi klaar. Tundub et mingid led junnid küljes olnud kunagi ja seepärast siis ka tehase tuled lüliti AUTO asendis ei funka.
Vasta

Kui palju selline haagise haakeseade nagu see keskel ja all on, vertikaalset koormust kannatab? Tundub selline õbluke. Kas 6 tonnist üheteljelist haagist sinna sobib ühendada? Või peaks kolmepunkti haakeseadme tegema. Traktoriks Case 95.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Kirjade järgi vist ei või, aga tegelikult midagi ei juhtu. Kuidagi peaks käima see latt välja (tavaliselt tõstad haakesüsteemi maksimaalselt üles, ja siis tõmbad kabiinis trossi ning lased haakesüsteemi alla) ja saab asendada haakekonksuga, mis kannatab rohkem raskust. Kui käru sappa paned siis pulgale ära splinti ette pane, see tuleb läbi heina sõites ära. Keera sinna polt koos mutriga ette.
Vasta

(18-09-2021, 09:37 AM)olli Kirjutas:  Kui palju selline haagise haakeseade nagu see keskel ja all on, vertikaalset koormust kannatab? Tundub selline õbluke. Kas 6 tonnist üheteljelist haagist sinna sobib ühendada? Või peaks kolmepunkti haakeseadme tegema. Traktoriks Case 95.

Mõned tonnid. Kuuetonnise kesktelikhaagise kannab ilmselt ära. Sõltub konksukoormusest ja juhi mõtlemisvõime olemasolust koormaga sõitmisel. Aga...

Palun ärge toppige haakekahvlisse kärusid või raskeid masinaid! See pole mõeldud suureks koormuseks. Mingi 2-PTS 4 võib seal ju laamendada, aga üldiselt võiks seal käia kultivaatorid, pressid ja muu säärane kraam, mis eriti püstkoormust ei anna ja järgi tuleb mõistliku jõu peale. Haakesilmad saavad seal liiga palju lõtkuda. Iga kord käib kaks lööki...

Eestis on neid kahvlitest minema jalutanud asju ikka liiga palju.
Kui haagite sinna miskit, siis kindlasti splintige alt ja kontrollige aeg-ajalt (nii iga paarikümne tunni järel), ega kahvli polditud lõua liide pole lõtkuma hakanud.

Tummised asjad ikka veokonksu või veel parem K80 veokuuli:
Vasta

Tänud arvamuste eest. Hetkel sai mingi kolmepunkti rippsüsteemi kinnitusega juraka abil kiired tööd tehtud. Aga seejuures jäi haakepunkt traktori suhtes ebameeldivalt kaugele taha, nii et eks tuleb edasi mõelda. Samas see on muidugi mugav, et haakepunkti üles-alla saab liigutada. K80 minu kasutuse jaoks ikka väga ebameeldivalt soolase hinnaga. Seda enam et haagistel kõigil silmused otsas juba.

Tekkis kohe ka uus küsimus. (Varsti juba vääriks eraldi teemat vist küll  Big Grin  ). Sai esimese hooga vähe suurem koorem haagise tagaotsa peale ning tõstis hopsti rippsüsteemi täiesti üles. Üritasin mis ma üritasin, aga alla tagasi suruda ei õnnestunudki. Tal positsiooniregulaatoriga see rippsüsteem. Kaks kangi. Aga tundus et alla laskmine ainult oma raskuse all käibki? Kas see nii käibki moodsatel traktoritel? Või peaks kusagilt otsima võimalust ikka "jõuga" rippsüsteem alla suruda ka?
Vasta

Jah, "normaalsel traktoril" on rippsüsteem ühetoimelineWink Kangist määrad kõrguse (või veojõu), millel traktor veolatte hoidma jääb. Üles tõusmist piirab vaid hoobade käik. Sel põhjusel EI TOHI haakida ühetelgseid haagiseid ja muid haakepead tõstvaid asju lihtsalt veolattidesse. Kui on hädavajadus, siis tuleb piirata  veolattide liikumist üles mehaaniliselt. Milleks on hea kasutada 3.punktilisele rippsüsteemile tehtud haakepead. Siis paned lihtsalt ketid alt diagonaalis ülemise tõmmitsa poldile ja kettide pikkusega piirad haakepunkti kontrollimatut tõusu.

Võib teha ka säärase veolati, nagu allpool toodud pildil, aga need vardad töötavad siis tõukele ja traktorit tõstva jõu korral ilmselt painduvad läbi:
[Pilt: Three-point_linkage_and_tow_hitch_implem...avenny.jpg]


Haagised pannakse ikka veokonksu:


Veokonks võib leiduda ka haakekahvli teisest otsast, 90kraadise nurga alla keeratunaWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne