12-09-2021, 14:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-09-2021, 15:07 PM ja muutjaks oli TeeTL.)
Eks nende liistude ja legendidega võis juhtuda kõike.
Selsamal ajal üheksakümnendatel, kui veel olin sinisilmne ja ei osanud tõena võtta väiteid ja legende, et kasutatud varuosad ongi enamasti varastatud, siis ühe korra sain tõestuse kätte. Onu autolt varastati garaažist auto küljest esituled ja ta palus mul aidata auto jälle korda teha. Kuna uued varuosad olid sellal ebameeldivalt kallid, siis käisingi otsimas kasutatud asju. Ka kadaka turul. Mitu kuud hiljem leidsingi sobivad Opeli tuled. Kui neid paigaldama läksin, klappisid tulepistikute küljes olevad juhtmed ja nende lõikekohad täpselt onu auto küljes olevate juhtmejäänukitega.
Aga katalüsaatorite varastamise jutust võtaks kinni sedapidi, et ka Crowni bensiinimootoriga eksemplar vajab millalgi katalüsaatorit.
Kasvõi eksperimendiks, et mil määral katalüsaatori lisamine muudab heitgaaside olukorda, mis on mitte just väga palju üle normi.
Lõpuks olen leidnud ka pildi, milline see algne katalüsaator välja nägi. Juhe ja sond seal küljes on ülekuumenemise temperatuuriandur, sellest on siin teemas eespool juttu olnud.
Sisevaade ka. mis on iseenesest huvitav, sest klassikalist kärge pole näha...:
Kui kellelgi juhtub mingi sarnase väliskujuga kasutatud originaalkatalüsaator ülelliigseks jääma, võib mulle pakkuda. Kinnituskõrvade-flantside osa pole oluline. Kuju poolest peaks olema lapik, mitte ümar ja kasuks tuleks vast see, kui pärineb mõne võimalikult vana Jaapani auto alt .
Pikkus ca 30 cm, toru 45mm.
Päris originaali siitmailt leida ei looda ja Jaapanist 300€ eest ka tellida ei raatsi. Pealegi on ohtlikke jäätmeid sisaldavate esemete saatmine postiga üsna kahtlane Jaapani puhul.
Kuigi ma ei tea, mis hinda kokkuostjad siin katalüsaatorite eest pakuvad, siis ikkagi arvan, et sama hinda suudaksin ka ise maksta . Uute universaalkatalüsaatorite tõhususse väga ei usu, aga kasutatute puhul ei tahaks sattuda varastatud kraami otsa ega kuidagi sellele "bisnesile" kaasa aidata. Seepärast pole ka aktiivselt otsinud.
Selsamal ajal üheksakümnendatel, kui veel olin sinisilmne ja ei osanud tõena võtta väiteid ja legende, et kasutatud varuosad ongi enamasti varastatud, siis ühe korra sain tõestuse kätte. Onu autolt varastati garaažist auto küljest esituled ja ta palus mul aidata auto jälle korda teha. Kuna uued varuosad olid sellal ebameeldivalt kallid, siis käisingi otsimas kasutatud asju. Ka kadaka turul. Mitu kuud hiljem leidsingi sobivad Opeli tuled. Kui neid paigaldama läksin, klappisid tulepistikute küljes olevad juhtmed ja nende lõikekohad täpselt onu auto küljes olevate juhtmejäänukitega.
Aga katalüsaatorite varastamise jutust võtaks kinni sedapidi, et ka Crowni bensiinimootoriga eksemplar vajab millalgi katalüsaatorit.
Kasvõi eksperimendiks, et mil määral katalüsaatori lisamine muudab heitgaaside olukorda, mis on mitte just väga palju üle normi.
Lõpuks olen leidnud ka pildi, milline see algne katalüsaator välja nägi. Juhe ja sond seal küljes on ülekuumenemise temperatuuriandur, sellest on siin teemas eespool juttu olnud.
Sisevaade ka. mis on iseenesest huvitav, sest klassikalist kärge pole näha...:
Kui kellelgi juhtub mingi sarnase väliskujuga kasutatud originaalkatalüsaator ülelliigseks jääma, võib mulle pakkuda. Kinnituskõrvade-flantside osa pole oluline. Kuju poolest peaks olema lapik, mitte ümar ja kasuks tuleks vast see, kui pärineb mõne võimalikult vana Jaapani auto alt .
Pikkus ca 30 cm, toru 45mm.
Päris originaali siitmailt leida ei looda ja Jaapanist 300€ eest ka tellida ei raatsi. Pealegi on ohtlikke jäätmeid sisaldavate esemete saatmine postiga üsna kahtlane Jaapani puhul.
Kuigi ma ei tea, mis hinda kokkuostjad siin katalüsaatorite eest pakuvad, siis ikkagi arvan, et sama hinda suudaksin ka ise maksta . Uute universaalkatalüsaatorite tõhususse väga ei usu, aga kasutatute puhul ei tahaks sattuda varastatud kraami otsa ega kuidagi sellele "bisnesile" kaasa aidata. Seepärast pole ka aktiivselt otsinud.