Pobeda mootoriga Volga.
#61

Kolmas näide. Itaalias resideeruv orginaalina säilinud, 35000 km läbinud 1959.a. Volga M-21K. Siin ei ole luuk küll pildile terviklikult mahtunud, kuid pildi ülaserva detailid on mustad.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   
Vasta
#62

(17-12-2021, 17:01 PM)taruvaras Kirjutas:  Kolmas näide. Itaalias resideeruv orginaalina säilinud, 35000 km läbinud 1959.a. Volga M-21K. Siin ei ole luuk küll pildile terviklikult mahtunud, kuid pildi ülaserva detailid on mustad.
Seda Itaalia autot ma tean väga hästi. Itaallane ostis selle Ukrainast ja uuris Itaalias selle lahti tollimise võimalusi. Ühesõnaga saadeti ta seal pikalt. Keegi ei teinud talle Poola transiit deklaratsiooni. Siis pöördus abi saamiseks minu poole. Tegime Poola transiidi, sõitis Eestisse ja tegin tolli, võtsin Eestis arvele ja arvelt maha. Tegin müügi paberid itaallasele, kõik see võttis umbes 4 tundi. Saapamaa mees oli väga üllatunud. Saatis mulle tänutäheks kasti veinigi. Eesti passiga sai ta pärast 7 kuust kadalippu auto ka Itaalias arvele. Kuna Itaalias ühtegi GAZ 21 arvel ei olnud, siis tuli sinna veel mingeid dokumente saata selle auto kohta. Aga mees maksis kogu jama kinni ja auto käibemaks jäi ka Eestisse.
Vasta
#63

Kas paremas ringis paistab originaalvärv, mida suures osas katab mingi kate või petab mu silm? Kas pagasniku tihend käib luugi külge nagu vasakus ringis ja ka sealt paistab originaalvärvi?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#64

(17-12-2021, 22:43 PM)aavu Kirjutas:  Kas paremas ringis paistab originaalvärv, 

See on valguse/varju mäng. Väga hea näide, miks ühtegi autot ei tohiks pildistada õues ereda päikese käes.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#65

Neljas näide. See on nüüd mu orginaalsena säilunud 1959. a. M-21V (nii on andmesildil, levinult see "viisnurgaga" Volga mudelinimetus), kuid armatuurlaua ja väljanägemise poolest nagu uus mudel M-21I. Esimesel pildil  on küljes teine numbrimärk, mis väljastati sellele autole 1971. aastal. Numbri enda kolmest august kumab heleroheline kerevärv. Numbrisse on puuritud kaks lisauku vastavalt luugi sees olevatele numbri kinnituse kohtadele. Algselt kandis see auto kollasepõhjalist numbrit PX 17-90.
Kolmandale pildile püüdsin võtta luugi vasakpoolset külgmist serva. Seal on näha rohelise värvi pritsmeid uduna. See värviudu on musta värvi peal. Tihendi liimimisest jäänud rohekspruunid liimitriibud on siiski kõige selle peal.
Värvi nimetuse lipikut luugile veel ei ole kleebitud, see asub varases kohas kindalaeka kaane siseküljel. 1960. a. autodel juba luugile kleebitud.

Hetkel on nii, et kõik näited on heleda värviga autodelt. Ei tea, kuis tumeda värviga auto puhul käituti- kas värviti luuk seest kere värvi või ka eelnevalt mustati. Olen küll hoogu võtnud, kuid ikkagi pole mahti olnud minna Tartus müüdavat Maie-Valduri Volgat inspekteerima. See auto on algselt sinine olnud ja millalgi kasutuskäigus on pealt mustaks võõbatud. Kuid detailide komplektsuse ja erisuse poolest on ta väga hea, ka salong on algne. Täitsa huvitaks ennast ka, kui mõni tartlane leiaks mahti minna ja teha selle tagaluugi alusest mõne ülesvõtte. Kas on must või sinine?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   
Vasta
#66

Keegi müüb  tagaluuki, vist liiga uus: https://www.osta.ee/gaz-21-1959-62-varuo...32981.html

Video 1955.a. https://www.youtube.com/watch?v=SPHC31C5xV4

Mõned väidetavalt 1957 a fotod, põdraga ja põdrata:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c..._50727.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c...103678.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c..._19218.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c..._19216.jpg
Vasta
#67

Taruvarga vastus tōi mind kommenteerima. Ütlen kohe,  et olemevAnad tuttavad ja vahel vaidleme.
 Esiteks oli minu jaoks ûllatuseks, et tema veidi nooremal 59.a. Volgal on must pagasiluuk, kui minu omal on see autoga samas toonis ja veel number kahe kinnitusega. Kuigi minu autot on korra värvitud, siis on selgesti eristatav tehase värvitoon. Käisin garaažis vaatamas. Panen siia küsimärgi, sest ei kipu vaidlema?
Teine teemasse mitte puutuv, on seotud Vanade ja kobedate auto salongiga. Olen selle auto algseid omanikke tundnud ja saanud päranduseks ka selle auto algupärase sinise salongipeegli ja küllap midagi veel. Hoopis teisest kohast ja inimeselt sain aga algupärase salongi osa istmetest. Selle auto mûügikuulutuses on piltidelt näha, et esimene ja tagumine iste on erinevad. Minu laos on just vastupidised. No juhtub? Lihtsalt salong ei ole enam tervikuna originaalne
Laupäeva õhtuseks lugemiseks ja teema jätkamiseks.

Kolmandaks siis Formikale, et taastataval autol peaks/võiks olla all ZIM-i kitsamaks tehtud tagasild. Eelseeriale ei olnud olemas valmis tagasilda ja nii kasutati kitsamaks tehtud ZIM-i oma. Info pärimeb vene foorumitest.
Vasta
#68

Tagasilla asi on küll selline imelik. Hiljaaegu aitasin Ukrainast Eestisse veel ühe Pobi mootoriga GAZ 21G 1957 aastast. Kere numbriga 16xx ehk tiba vanema kui minu 22xx auto. Nii sellel, kui minu omal on all I ja II seeria 21 Volga sillad. Kui selline ZIM-i sildade ümbertegemine ka toimus, siis võibolla veel varasematel autodel. Oli ju selline ZIM sildade ümberehitus küllalt koormav tehasele. Ega see Zimmi toodang ka mingi mass ei olnud, umbes 250 autot aastas, ehk vähem kui 1 auto päevas. Muidugi ei saa välistada, et mõlemal autol tagasillad vahetatud, mis ka vähe tõenäoline, kuna mõlemal all kuni 1962 aastani kasutuses olnud õõts amortidega sillad. Peale 1962 aastat tulid kasutusele teleskoopamordid ja nende kinnitus sillal ka juba teistsugune.
Vasta
#69

[Pilt: index.php?act=Attach&type=post&id=76465]
[Pilt: index.php?act=Attach&type=post&id=76466]

Имелись и иные особенности, в частности задний мост с неразрезным цельнолитым картером, созданный на базе моста ЗИМ ГАЗ-М-12 путём укорачивания полуосей и их кожухов, и устанавливался на авто примерно до сентября 1957 года.
Vasta
#70

Number 34 on märgitud päris huvitava lokatsiooniga.
Vasta
#71

Võtsin ette Ivan Paderini raamatu "21" ja lugesin läbi Vikipeedija, venekeelse. Selle osa, kus kirjutatakse 1957 aasta tootmis raskustest kuni aug/sept kuuni. Tuleb välja, et esimesed, umbes 3500 autot kannatasid tõsiste tarne probleemide käes. Plaan oli püha ja autosid toota oli vaja. Kasutuses olid peale lühendatud ZIM tagasildade ka Pobeda tagasillad. Täpset suhet Volga, Zimmi ja Pobeda sildade paigaldusest ei tea keegi. Spekuleeritakse, et üle 300 ZIM-i silla ei paigaldatud, neid polnud lihtsalt rohkem kuskilt võtta. Muidugi oleks kena oma autole alla saada ümberehitatud ZIM-mi sild aga tõele tuleb näkku vaadata ja tunnistada, minu autol pole seda kunagi all olnud. Ka Pobeda oma mitte. Vana sild ootab õues meistrimeest, kes ta parketi kõlbuliseks teeks.
   
Vasta
#72

Täitsa huvitav teema. Kuna Formika autole on paigaldatud GAZ 21 mootor, siis originaali taastamiseks tulevad ka sillatalale mootoripatjade kinnitamiseks õiged kohad taastada. Vene foorumist leidsin joonise, kus õpetatakse just GAZ 20 mootoriga sillatalale Volga mootorikinnitusi tegema. Väidetavalt on sillatalad kõigil hoobamortidega Volgade esisildadel samad, kuid ainult mootoripatjade kinnitused ja bensiinipumba vedru kinnitus on mujal. 
Üks pilt näitab, et Pobi mootoripadjad kinnituvad sillatalast ette poole.
Minu IT oskused on roostes ja piltide lisamine ei õnnestunud PNG failidega, seega tuleb GAZ21.ru kodulehelt menüüst valida Forum ja sellest Ajalugu (Istorija). Teemasid lapates on leitav GAZ21 I seeria evolutsioon 1956 kuni 1958 a.
Vasta
#73

(21-12-2021, 14:51 PM)MTJ juhataja Kirjutas:  Üks pilt näitab, et Pobi mootoripadjad kinnituvad sillatalast ette poole.
Minu IT oskused on roostes ja piltide lisamine ei õnnestunud PNG failidega, seega tuleb GAZ21.ru kodulehelt menüüst valida Forum ja sellest Ajalugu (Istorija). Teemasid lapates on leitav GAZ21 I seeria evolutsioon 1956 kuni 1958 a.
Vist see teema http://gaz21.ru/forum/index.php?showtopic=39908&st=0
Vasta
#74

(18-12-2021, 19:54 PM)taruvaras Kirjutas:  Hetkel on nii, et kõik näited on heleda värviga autodelt. Ei tea, kuis tumeda värviga auto puhul käituti- kas värviti luuk seest kere värvi või ka eelnevalt mustati. Olen küll hoogu võtnud, kuid ikkagi pole mahti olnud minna Tartus müüdavat Maie-Valduri Volgat inspekteerima. See auto on algselt sinine olnud ja millalgi kasutuskäigus on pealt mustaks võõbatud. Kuid detailide komplektsuse ja erisuse poolest on ta väga hea, ka salong on algne. Täitsa huvitaks ennast ka, kui mõni tartlane leiaks mahti minna ja teha selle tagaluugi alusest mõne ülesvõtte. Kas on must või sinine?
 Käisin täna Tartus, ühtlasi vaatasin ka seda Maie-Valduri Volgat. Keegi lätlane ostis selle auto ära, kuid restaureeritakse Tartus. Auto on osadeks lahti võetud ja liivapritsist läbi käinud. Midagi ilusat sealt välja ei tulnud. Auto on mõlemasse esi nurka paugu saanud ja vasakusse eriti kõva. Isegi põhi juhi jalgade all on kortsus. Lapitud ja parandatud igalt poolt ja rohkem veel lappida tahab. Auto on originaalis olnud sinine ja ka pagassi luuk seestpoolt ja pagasnik ise on ka olnud sinised. 
Paistab, et see pagasniku seest mustaks värvimine polnud mingi reegel vaid tehti nii kuis sai. Luuki vahetatud ka pole, sest tagant auto lööki saanud ei ole ja sinine värv klapib muu kere värviga. Üle ka pole värvitud, sest sinise all on krunt värv ja musta ei ole kusagil. Aga nagu targad vanasti ütlesid, ERAND KINNITAB REEGLIT, isegi siis kui reeglit ei ole. No mina värvin selle pagasniku mustaks. Võibolla 1957 a olid ka nad mustad. Igatahes, nagu eelnevalt jutuks oli, minu 1958 a I seeria helesinine originaalvärviga autol oli ka pagasnik helesinine.
Vasta
#75

Vanaisal oli aastatel 1960 kuni 1980 1957. aasta Gaz-21, mootori (Volga) numbriga 9xx. Isa mäletamist mööda oli selle pagasiruum värvitud mustaks.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#76

Käib kroomdetailide sobitamine. Olemasolevad muidu OK aga kaitseraudade keskmised osad rikutud. Eks tuleb vaadata kas odavam uued osta või vanad taastada. Pärast seda lähevad detailid kroomimisse. Pärast Uut aastat algavad maalritööd.
   
   
   
Vasta
#77

Kuna Auto juures läheb järgmisel nädalal värvi ettevalmistus töödeks, tuleb välja valida värvigamma. Kui selline kulukas ettevõtmine on juba ette võetud, tuleb auto teha atraktiivne, so kahevärviline. Eeskujuks võtan mõned aastad tagasi välja lastud suure I seeria Volga mudeli.
     
Vasta
#78

Teed tohutult tööd et auto oleks viimse detailideni originaal, aga värvivalik suht vaba ?



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#79

(06-01-2022, 00:53 AM)magnusk750 Kirjutas:  Teed tohutult tööd et auto oleks viimse detailideni originaal, aga värvivalik suht vaba ?
Värvivalik pole vaba vaid selline, nagu oli valik tehases. I ja II seeria Volgasid sai tellija mõnisada rubla juurde makstes valida ka kahe värvilistena. Värvi valikud olid ette antud ja ka värvimise viis. Üks valik ongi kasutatud pildil oleval mudelil. 
 III seeria Volgadel seda võimalust enam polnud.
Vasta
#80

Kui kellelgi veel isu kahevärvilist Volgat teha, siis panen siia pildi tolleaegsest värvi valikust ja disainist.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne