11-10-2021, 13:23 PM
Leidsin täna aega, et alustada uue ja ammu lubatud postitusega Pobeda mootoriga Volgadest. Ivan Paderini raamatu 21 andmetel toodeti neid c 2500 eksemplari. Viimane sellise mootoriga auto kandis kerenumbrit +- 3500 ja veeres maha konveierilt kuskil Juuni keskpaiku 1957 aastal. Selline olukord tekkis, kuna tehas polnud võimeline korraga tootma suuremas koguses GAZ 21 mootoreid. Me olema harjunud Volgasid jagama 3 seeriasse, tegelikult see Pobi mootoriga isend vääriks täielikult eraldi seeria numbrit, sest erinevusi on võrreldes 1 seeriaga tunduvalt rohkem, kui 1 ja 2 seeria vahel. Võtan endale julguse nimetada see auto 0 seeria Volgaks. Nende erinevuste juurde tuleme hiljem tagasi ja neid tuleb töö käigus aina juurde. Selles suhtes tegemist raskesti taastatava autoga, sest saada pole jälle praktiliselt midagi. 2500-st tehtud autost olid 2000 umbes taksod ja neist pole tänapäevaks midagi säilinud. Umbes 500 müüdi erakätesse või asutustele ja suur enamus neist on oma eksistentsi lõpetanud. Need 500 autot kandsid 21(G)vene mudeli numeratsiooni. Taksodel oli see täht teine, õhtul vaatan järgi ja panen siia kirja. Oma auto leidsin Valgevenest hulga aastaid tagasi, kerenumbriga 2246.
Autole oli paigaldatud juba uue Volga mootor aga vana forseeritud Pobi mootor anti ka kaasa ja see oligi põhjus, miks ma ta üldse ostsin. Aeg tutvustada siis loo peakangelast. Kunagi oli ta roheline aga peale seda Jumal teab mitu korda üle värvitud. Pildid on tehtud Valgevenes enne arvelt maha võtmist ja Eestimaa poole teele asumist.
Autole oli paigaldatud juba uue Volga mootor aga vana forseeritud Pobi mootor anti ka kaasa ja see oligi põhjus, miks ma ta üldse ostsin. Aeg tutvustada siis loo peakangelast. Kunagi oli ta roheline aga peale seda Jumal teab mitu korda üle värvitud. Pildid on tehtud Valgevenes enne arvelt maha võtmist ja Eestimaa poole teele asumist.