Mida arvata mopeedautodest.- kas keelustada.

(10-01-2022, 00:30 AM)jurka Kirjutas:  Jah tegu on sama asjaga. Eks neis artikliteski kirjas ,et  rohud ja kärakas ,riid peres ja ennegi sellised enesetapumõtted peas. Õnnetus kohal suhtles mersujuhiga enne politseid üks kohalik kes ta bravuuritsemist kuulas.Ta sealkandis ennegi mehestanud. Minule sellest kurvast sündmusest iga tahes piisas ,et saada aru selle riistapuu ohtlikusest.
Kas tagajärg oleks olnud teistsugune, kuid mopeed auto asemel oleks olnud jalgrattur, jalakäija või näiteks Opel Corda või Toyota Yaris? Või 25 aastat vana Mercedes-Benz? Ostame kõigile tankid ning kanname kogu aeg kiivrit, kui koduväravast välja sõidame? Selliseid piirkondi on maailmas, hukkunuid ei ole vähem.
Vasta

Ma vist juba kordan ennast aga ikkagi ma ei saa aru ja tahaks veelkord küsida, et kuidas mujal riikides suudavad nii autod kui mopeedautod koos eksisteerida?
Pigem on viga milleski muus kui selles mopeedautos. Pigem liikluskultuuris, liikluskasvatuses jne.

Ja see kui mingi mersumehest enesetapja otsustas endalt elu võtta siis siin poleks päästnud ka päris auto. Nii-et selle näite mopeedautode vastases võitluses võib lugeda ebaõnnestunuks.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Probleem pole niivõrd mopeed autodes vaid nende juhtides. Mopeed autod on tegelikult väga kallid. Kümme aastat vanana maksavad korras isendid +4K Seega probleem ei ole mitte selles, et inimene ei jõua tavaautot osta vaid milleski muus. Peamine põhjus, et ei suudeta olla piisavalt "adekvaatne" või lihtsalt ollakse nii loll, et ei saada teooria eksamist läbi. Meenub üks selline mopeedauto kandidaat, kes sõitis vähe suurema hõbedase nelikveolisega  Smile

https://www.delfi.ee/artikkel/78127178/d...normaalsed
Vasta

On mopeedauto nõrguke nagu ta on, aga ikkagi kast ümber ja 4 ratast all. Samas mõni on nii julge, et lubab oma lapsel või ka iseendal sõita mootorrattaga, mis veel palju-palju ohtlikum kui mopeedauto. Seega kui ohutusest rääkida, siis tuleks ennekõike kaherattalised ära keelata. Seejärel vaatab mopeedautode ohutuse tõttu keelamist edasi.
Vasta

(10-01-2022, 10:57 AM)mossepower Kirjutas:  On mopeedauto nõrguke nagu ta on, aga ikkagi kast ümber ja 4 ratast all. Samas mõni on nii julge, et lubab oma lapsel või ka iseendal sõita mootorrattaga, mis veel palju-palju ohtlikum kui mopeedauto. Seega kui ohutusest rääkida, siis tuleks ennekõike kaherattalised ära keelata. Seejärel vaatab mopeedautode ohutuse tõttu keelamist edasi.
Tegelikult on kõige ohtlikum voodist tõusmine. Kohe kui silmad lahti teed, hakkavad asjad juhtuma. Big Grin

T.
Vasta

(10-01-2022, 09:24 AM)indreksirk Kirjutas:  
(10-01-2022, 00:30 AM)jurka Kirjutas:  Jah tegu on sama asjaga. Eks neis artikliteski kirjas ,et  rohud ja kärakas ,riid peres ja ennegi sellised enesetapumõtted peas. Õnnetus kohal suhtles mersujuhiga enne politseid üks kohalik kes ta bravuuritsemist kuulas.Ta sealkandis ennegi mehestanud. Minule sellest kurvast sündmusest iga tahes piisas ,et saada aru selle riistapuu ohtlikusest.
Kas tagajärg oleks olnud teistsugune, kuid mopeed auto asemel oleks olnud jalgrattur, jalakäija või näiteks Opel Corda või Toyota Yaris? Või 25 aastat vana Mercedes-Benz? Ostame kõigile tankid ning kanname kogu aeg kiivrit, kui koduväravast välja sõidame? Selliseid piirkondi on maailmas, hukkunuid ei ole vähem.
 Kunagi lubati Rootsis ehitada autost liikur mis liikus piiratud kiirusega. Noored  ehitasid oma kätega midagi mis oli turvalisem liikluses. See konkreetne õnnetus andis endast märku juba mitu kuud! Aga ega iga joodiku kõrvale saa politseiniku panna . Eks sealgi oli targutajaid ,et miks vanemad ostsid sellise liikuri. Pole mopeedautode vastane,liikluskultuur on lihtsalt nadi.(aga see on teine teema)

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Probleem on selles, et valdav osa nende apastraatidega liikujatest pole LS -ga kursis. Mingil tasemel eksamid tuleks siiski ka neile korraldada. Tulevad teadmised, tuleb ka liikluskultuur.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

  • Ja veel talvel need kastid veel aeglasemadlume tõttu ja ronivad veel rohkem keset teed. Pluss olematud tagatuled. Talvel sellised vägagi ohtlikud. 
Vasta

(10-01-2022, 12:32 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tegelikult on kõige ohtlikum voodist tõusmine. Kohe kui silmad lahti teed, hakkavad asjad juhtuma. Big Grin

T.

Oled sa kindel? Statistiliselt pidi kõige rohkem inimesi surema voodis.
Vasta

(10-01-2022, 14:11 PM)Walter Kirjutas:  Probleem on selles, et valdav osa nende apastraatidega liikujatest pole LS -ga kursis. Mingil tasemel eksamid tuleks siiski ka neile korraldada. Tulevad teadmised, tuleb ka liikluskultuur.
Just+ meie olematu liikluskultuur.Kuna tegu on siiski mootorsõidukiga siis kindkasti mingi eksam+ terviisekontroll,et kui ikka päris kurt ja pime siis pole rooli asja.Lisaks tuleks ka liikluseeskirjadesse taas sisse panna,et 90km/h alas 50lm/h tudides ei ole sõiduki asukoht telgjoonel liiklust pidurdamas vaid teeservas.Küll selliseid anddekaid näinud ja paremalt teepeenralt saad edukalt mööduda...
Vasta

(10-01-2022, 15:56 PM)muska71 Kirjutas:  
(10-01-2022, 14:11 PM)Walter Kirjutas:  Probleem on selles, et valdav osa nende apastraatidega liikujatest pole LS -ga kursis. Mingil tasemel eksamid tuleks siiski ka neile korraldada. Tulevad teadmised, tuleb ka liikluskultuur.
Just+ meie olematu liikluskultuur.Kuna tegu on siiski mootorsõidukiga siis kindkasti mingi eksam+ terviisekontroll,et kui ikka päris kurt ja pime siis pole rooli asja.Lisaks tuleks ka liikluseeskirjadesse taas sisse panna,et 90km/h alas 50lm/h tudides ei ole sõiduki asukoht telgjoonel liiklust pidurdamas vaid teeservas.Küll selliseid anddekaid näinud ja paremalt teepeenralt saad edukalt mööduda...
1. Kõigil alates 01.01.1993 sündinud mopeedi juhtidel on kohustuslik omada vähemalt mopeedi juhtimise õigust (tänase seisuga siis kõigil, kes ei ole veel saanud 29-aastaseks) - liiklusseaduse § 94 lg 2.
2. Mootorsõiduki juhtimisõigust saab taotleda ja selle säilitamiseks on vajalik kehtiv tervisetõend - liiklusseaduse § 101 lg 1 ja lg 8. 
3. Asulavälisel teel on kõigil liiklejatel kohustus liikuda selle parema ääre lähedal - liiklusseaduse § 45 lg 7. 
4. Kui sõidutee laius, kulg või seisund koos tiheda vastassuunaliiklusega ei võimalda aegasemast sõidukist ohutult mööda sõita, tuleb selle juhil vähendada ja kiirust vajadusel esimesel võimalusel hoida võimalikult tee äärde, et võimaldada taha kogunenud sõidukitel ohutult mööda pääseda - liiklusseaduse § 53 lg 4. 

Üldiselt on soovitud seadused juba olemas. 2023. aasta lõpuks peavad mopeedautod läbima tehnoseisundi kontrolli ning tõsiselt kaalumisel on ka enne 01.01.1993 sündinud inimestele mingis vormis teadmiste kontroll. Seega soovitud seadusemuudatused on juba tehtud. Riik ei olegi nii loll olnud. 

Mopeedautosid Eestis ei toodeta, need tuuakse mujalt sisse. Tavaliselt kasutatuna. Eesti jaoks ei tooda keegi mopeedautosid. Juhtimisõiguse nõuded on üle Euroopa samasugused, mõnes riigis leebemad (nagu meilgi kuni 2011 - alates 16 eluaastast ei üldse mingit juhiluba olema). Tehnoülevaatuse nõue on enamikus riikides samamoodi nagu Eestis (ehk ei ole kohustust TÜV teha), kuid mõnes riigis (nt Soomes) on see ka kohustuslik. Seega tuleb analüüsida, kas mujal ei olegi neid probleeme või mis on teisiti tehtud. On küll probleemid ja eriti "kutseliste" juhtide foorumites. 

Liiklusseaduses on kirjas palju nõudeid ning enamus nende nõuete rikkujaid on kehtiva tervisetõendi ning kehtiva juhiloaga inimesed. Ma julgeks ka arvata, et ka siin sõna võtnud inimesed on eksinud liiklusnõuete vastu. Mina küll olen. 

Igas riigis ja iga rahva hulgas arutletakse selliste teemade üle. Tark inimene saab aga aru sellest, et jalgratas, mopeed, maastur või BMW iseenesest ei riku liiklusnõudeid ega põhjusta liiklusõnnetusi. Seda teevad ikkagi inimesed nende juhtimisseadmete taga. Seejuures ei ole sugugi kõige arvukamad liiklusõnnetuste põhjustajad ei mopeedijuhid, algajad juhid ega ka vanurid, vaid täies elujõus nooremas keskeas mehed. Eks nad sõidavad ka kõige rohkem, aga kujundavad sellega ka kõige rohkem meie liikluspilti. 

Huvitav, kas mopeedautode keelajad arvavad, et kassas sularahaga maksmine tuleks keelata, kuna kaardiga makstes saab kiiremini. Või keelata lastel või eakatel poodi minna, sest nemad kohmitsevad kauem ees ja hoiavad järjekorda kinni.    

Üldiselt on nii, et kui Sa ikka nii kõva mees ei ole, et Sul on autojuht ja vilkuriga saateauto, siis austa kõiki elamise viise ning ära tatista iga teel oleva Sind aeglustava kaasmaalase pärast esiklaasi täis. Ja mõtle ka järele, kas ikka on nii, et mingi sõiduk või teatud tunnuse järgi liigitatav inimeste grupp (naised, noored, neegrid, homod) on kohe automaatselt saatanast ja tuleb kohe kõrvaldada. Võib juhtuda, et Sa ise vastad mõnele tunnusele, mis kellelegi ei meeldi ja pead ise ühiskondlikust elust kõrvale hoidma. 

Ребята, давайте жить дружно!

https://www.youtube.com/watch?v=aO5I6yTamsE
Vasta

(10-01-2022, 15:54 PM)sugraM Kirjutas:  
(10-01-2022, 12:32 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tegelikult on kõige ohtlikum voodist tõusmine. Kohe kui silmad lahti teed, hakkavad asjad juhtuma. Big Grin

T.

Oled sa kindel? Statistiliselt pidi kõige rohkem inimesi surema voodis.
Jah, seda küll, aga voodist tõustes hakkavad jamad pihta kiiresti.
Vasta

(09-01-2022, 23:43 PM)Külahull Kirjutas:  
(09-01-2022, 22:21 PM)jurka Kirjutas:  Soomes tegi laksu all Mersu kaubiku juht enesetappu, sõitis kokku "rekkaga". Peale pauku ronis mersust välja ja lõugas :kuhu see kusipea kadus! Tegelikult oli rekka asemel mopeedauto kus oli 2 noort. See mis oli jäänud järgi mopoautost oleks mahtund sõiduautohaagise põhjale. Politsei korjas kilekotikestega  noorte jäänuseid, linnud  olid mitu päeva teel..... Kel võimalus käige Pirkkalas Autovahinkokeskuses  ja siis mõelge kas tahate oma lastele või vanematele sellist...
Kui pead silmas seda 12 teel, Nokia/Vammala piiril juhtunud avariid, siis päris nii see just ei olnud. Pole kuulda olnud, et muud analoogi oleks olnud ja 2 surnuks. Pisibussi juhti huvitas jubedalt, et mis juhtub, kui mopoautoga laubakas teha. Noh, muud ei juhtunudki kui, et poiss ja tüdruk said surma. Väike naps oli ilmselt ka osaline, et nii head ja toredad mõtted pähe tulid. Vähemalt nii see tegelane kohtus väitis, et kohe väga huvitas lõpptulemus. Muul ajal enne seda oli vedanud minu meelest lapsi kooli ja koju. Asi ise vist 5a tagasi ja linde ei mäleta küll, kuigi sõitsin sellest kohast tihti mööda. Küünlaid oli küll meeletult. 
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005234401.html

Selliseid retarde tuleb karta. Kahjuks ühiskonna õigussüsteem on liiga sinisilmne ja ei pane neid jäädavalt kinni juba esimeste märkide ilmnemisel. Kui sihukesel mingi soov saab kinnisideeks, siis pole vahet, kes ette jääb. Ohver võib olla mopeedauto seltskond, jalakäija, rattur - kui primaat otsustab, et "nüüd on aeg", siis ta läheb lõpuni. Seega on elamine tervenisti ohtlik, alati on mingi pisike oht, et jäädakse mõne primaadi teele. Aga ega seetõttu elu elamata jää. Leiname kaotatuid ja proovime ise kauem aastaid välja venitada.
Vasta

Ma ei ole nende moboautode vastu. Küll aga ei tohiks kedagi nutma panna tehniline kontroll,ehk ülevaatus. Samuti võiks ju olla ka neile,kes hetkel saavad ilma lubadeta liigelda,mingi sugunegi koolitus vajalik.
Värske vaimustus tänasest päevast. Kesklinna poolt liigeldes Palace hotelli ees ristmikul sattus mu ette üks moboauto koos tema tumedat verd sohvriga. Tiksus kenasti kino Kosmoseni.
Esiattad olid sellise mõnusa nurga alla lääpa vajunud. Noh nagu "driftikatel" Isegi ülekäigu raja ette seisma pidurdades ei põlenud taga ükski pidurdusest märku andev latern.
Siis jõudsime Liivalaia ja Pärnu mnt ristmikule,mina paremas reas ja hr. tume teises,vasakpoolses reas. Mõlemad need read siis lähevad otse mööda Pärnu mnt. Kaks järgmist vasakut rida keeravad siis seal Liivalaiasse. Fooris süttis roheline nool,mis lubas keerata Liivalaia peale kahel real. Hr.tumedam keeras uljalt selle tule süttides kenasti otse minevast reast Liivalaiasse. Seal reas tulnud LC juht oli mingi üliinimene,kes suutis mingi ime nipiga vältida selle tumelase moboauto lömastamist ja ka teiste kõrval liikunud liiklejate mõlkimist. Kuna oli suht hommikune aeg,siis ei olnud ka erilist järjekord seal. Ehk LC tuli suht tavakiirusel sinna ristmiku peale.
Ehk mingi kontroll ikka peaks olema.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Ma loen siit välja suurt sümpaatiat poldivolditeadlaste ja tudengite vastu Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(16-01-2022, 19:45 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Ma loen siit välja suurt sümpaatiat poldivolditeadlaste ja tudengite vastu Smile
Kas see paneb Sind imestama? Enamus meist suhtub neisse vajaliku sümpaatiaga, mis ajas ainult kasvada saab.

Kuid teemasse ka: ülevaatus: jah, juhtimiskoolitus: ei. Maal saavad nad ilmagi sõidetud, ja linnas sõitjad on niikuinii Darwini auhindu jahtimas.
Vasta

(16-01-2022, 20:35 PM)olevtoom Kirjutas:  Kuid teemasse ka: ülevaatus: jah, juhtimiskoolitus: ei. Maal saavad nad ilmagi sõidetud, ja linnas sõitjad on niikuinii Darwini auhindu jahtimas.
 See oleks nüüd küll jah suur õnnetus, kui mõni moboato juht õppima läheb ja seetõttu Darwini auhind väljaandmata jääb
Vasta

(16-01-2022, 20:47 PM)Raudpats Kirjutas:  See oleks nüüd küll jah suur õnnetus, kui mõni moboato juht õppima läheb ja seetõttu Darwini auhind väljaandmata jääb
Ega neil praegugi õppimine keelatud pole. Ma ei leia vaid, et selle peaks kohustuslikuks tegema. Pealegi, see mure langeb varsti niikuinii iseenesest ära -- noorematele inimestele juba ongi kohustuslik.
Vasta

Tegelikult sai see sünniaasta erand sisse tehtud seadusandjal ju selleks, et eluaeg võrriga poes käinud külamehed ei peaks eluõhtul jalameheks hakkama või võimeid ületavat liikluseksamit tegema. Kõik need külamehed sõitsid eranditult kaherattalistega. Neljarattalistele oleks võinud see erand üldse mitte kehtida - aga õigel hetkel ei mõelnud sellele keegi ja tagantjärgi pastat tuubi tagasi ajada pole kah ilmselt soovi.

Iseenesest ei lange siin veel aastakümneid midagi ära.
Vasta

Ah ärge ulguge nii palju.
Nigut eided juba.  Big Grin
https://fb.watch/aAmkk2qgvV/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne