Postitused: 212
Teemad: 8
Liitus: May 2009
Maine:
1
Mul haagis uuena ostetud aastal 2006. Ei ole ma seda paneeli puru saanud ja tulededki originaalid. Ja kasutust (üldjuhul mõistlikku) saab piisavalt. Aga see Tähetorni haagis ongi pisut tummisem kui muud.
Postitused: 3,666
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
(14-01-2022, 14:13 PM)v6sa Kirjutas: Põhjavineeri vahetuse tülikaim osa on saada kinnitusaugud täpselt kohakuti. Kuidas 13piisab selle probleemi lahendas?
lihtne ja ülal mu esimese "saepuru vineeril"-pildi latt+vineerijääk annavad vihje. Augud on pikisuunas ühel sirgel - enne uue vineeri paikapanekut tasapindade märgid portedele + ette-taha ja saab kohad kiirelt-kergelt-täpselt kätte. Portehinged vajasid mõõduliniti; mõned neist mahtus alt üles puurima.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 10,816
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
135
09-02-2022, 13:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-02-2022, 13:48 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Siia sobib vast paremini.
Kuidas näeb avarii välja mitte nii kerge haagisega:
Postitused: 1,845
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
Kirjeldaks probleemi. Nimelt istub kerghaagis Tiki auto taga liiga viltu e. tagumine ots on liiga madalal. Koormaga asi veel hullem. Kuidas haagist trimmida? Esimene idee oleks vahetada välja veopea käru tiisli küljes. Kas kellelgi on silma jäänud nn. jõnksuga veopea (või selle pikendus) mis tiisli auto veokonksu suhtes allapoole laseks ning sellega käru tagaotsa ülespoole tõstaks? Omavalmistatud sellised asjad ilmselt TÜV meestele ei meeldi, seega eelistaks tööstuslikult valmistatud lahendust. Käru vedrude kallale esialgu minna ei tahaks.
Veel ideid?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 3,271
Teemad: 19
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
Kas auto veokonksu allapoole ei saa lasta? Mul küll mõlemal autol on 2 poldiaugud konksu kinnitamiseks selle plaadi või mis ta ongi küljes.
Postitused: 800
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
Suuremad rattad kärule alla
Postitused: 10,816
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
135
18-02-2022, 14:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-07-2022, 15:30 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Auto poolt konksu ei kannata langetada?
Rattamõõduga saab natuke mängida. 155R13 on üsna pisike.
Veopead tõstavad hõlpsalt paar nelikanttoru üksteise peale ja pikad poldid kõigest läbi, kui koormad lubatud piires püsivad.
Postitused: 1,845
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
Käru rattamõõt vist passis kirjas? Igasuguste homemade lahendustega (vahetükk vahele) on TÜV probleemne kuna haakeseade/tiisel peab olema tehasetoode (kuidas need nõuded olid)? Konksu langetamise võimalusi uurin - tänud!
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 2,990
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
teed tiisli ja veopea vahele vahetüki ja kogu muusika tüv ei kobise poole sõnaga
vahetad rattad suurema vastu ja seni kuni koormus kiirus indeksid sobivad ja koopasse ära mahuvad siis tüv ei kobise
hirmul on suured silmad aga tegelikult on palju rohkem lubatud asja teha kui arvatakse ja linnalegendides räägitakse
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Sain oma veteran Respole uue põhja. 15mm paks niiskus-veekindel? vineer. Nüüd tekkis paar küsimust.
Esimene. Tehasest oli pandud põhi kinni kunagi kumerate peadega poltidega. Need turritasid natuke kõrgemale kui põranda tasapind oli. Muidugi lai pea hoidis kenasti kinni kogu konstruktsiooni.
Nüüd on plaanis panna koonuspea poltidega. Kukalt võttis aga kratsima pilt mis avanes. Osa raami on keevitatud aga vahetalad ja porte alumised servad on poltkinnitusega ja põhjavineer annab lõpliku jäikuse ja seob selle sümbioosi ühtseks tervikuks.
Kas koonuspea polt suudab jääda selles olukorras sama tugevaks kui originaalid.
Ja teine küsimus. Mõtlesin nurkadesse teha kinnitusaasad mis on uputatud põhja sisse. Nurkadesse oleks puurinud toosipuuriga umbas 60-70 mm avad ja alla samast vineerist neljakandiline plaat mille küljes on kinnitusaas. Nüüd jääks põrand siledaks. Midagi välja ei turrita.
Kuidas see vineer seal käituda võib. Puuritud ava siseservad pole kaitstud vaiguga ning kuidas sellele kohale mõjub niiskus või lausa vesi?
Või saab koduste vahenitega seda vineeri muuta sama veekindlaks kui ta tehase vaiguga on tehtud?
Aquila captas non muscas.
Postitused: 2,293
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
Ma muidugi ei tea, mida nende koorma kinnitamise aasadega peale hakatakse ehk siis kui suurt tõmmet nad on sinna mõeldud taluma, aga koormaauto juhina peaks Daff ise ka teadma, millised jõud seal töötavad ja mõjuvad.
Tõstetöödel olen arvestanud alati ja igas asendis ankru, ankurdamise punkti, troppide ja tali vastupidavuseks tonnaaži, mis võrdub vähemalt kahekordse tõstetava eseme massiga.
Postitused: 3,666
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
02-04-2022, 10:19 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-04-2022, 10:27 AM ja muutjaks oli
13piisab.)
(02-04-2022, 08:57 AM)vant Kirjutas: Mina oleks natuke toekama vineeri ka pannud
Toekama, kui 15mm? Kas ksf vant on haagisel vineeri vahetanud? Mis paksust kasutas, kas ja kuidas luugihingi kõrgemale tõi ning kuidas luukide kõrgused lõpuks küljeportede suhtes jäid?
Mida täpselt tuuning andis ning kas oli ka vaeva väärt?
Tikil on nt vineerid 9mm ja 12mm. Ma jätsin nt 12->15mm upgrade tegemata, kuna see ähvardas vineerivahetuse muuta juba "käru tuunimiseks". Mida nt ma ei vajanud - vaja oli lihtsalt käru korda teha.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"