Kas ostaksid endale elektriauto?

(03-01-2022, 21:33 PM)Mahno Kirjutas:  ... uus asi tekitab ikka rumalaid mõtteid ja küsimusi.
99,99% uusi asju seda on,  aga uute asjade väljamõtlejad ei viitsi vanainimistele seletavaid  juhendeid kirjutada ...
Vasta

VOK eesti toode. ABS ja Veojõukotroll saab hakkama nii vihma kui lumega.
Vasta

See vokk võib olla tõesti on eesti toode. Too minu viidatu pole.
Vasta

10 aastat olen sõitnud Nissan Leaf-ga. Olen temaga ära harjunud ja nüüd tuli hüvastijätu tund. Vahetasin uue Leaf-i vastu.
Selleks pidin auto Tartu viima. Läinud reedel oli päikseline ilm, teed head aga auto Tartu Võrust enam ei jõudnud. Tuli Kambja mäe otsas täiendavalt laadida. Sain vastu uue Leafi, muidugi soliidse juurdemaksu eest. 10 aasta areng on elektriautodel ikka meeletu olnud. Kui 10 aastat tagasi sai suvel maksimaalselt sõita 130-140 km siis nüüd 350-360 km-t. Tartust Rõugesse 80 km, kulutas ära 100, sest küte oli kogu aeg sees. Ennem oli küte puhtalt elektriline aga nüüd on soojuspump, mis kasutab ka välist soojust. Nagu tänapäeval paljudes majapidamistes. Lisaseadmete nimekiri ka tohutu. Teatavale reziimile pannes pole piduripedaali vajagi. Hoiab oma sõidurida, hoiab distantsi, vahetab kaug ja lähitulesid. Kõiki võimalusi pole selgeks veel saanud.
Mobiiliga ka ohtralt võimalusi, mida pole ka veel välja uurida jõudnud. Jube vinge Bose stereo süsteem ka peal. Lihtsalt tuli see ost ära teha, sest seoses kõigi materjalide kallinemisega prognoositakse autode hinna tõusu sel aastal kuskil 15%.
Vasta

Kui saladus ei ole , mis oli esinduse tagastusehind? 18keur- eest oleks omal ajal  Felicia/ Octavia manuaali saanud lubada. Täna nende 10-12 aastaste hind 3-4 keuri . Leaf-id 10 aastased  alates 6 keur, auto24-st vaadates.
Vasta

(23-01-2022, 16:08 PM)Kallistja Kirjutas:  Kui saladus ei ole , mis oli esinduse tagastusehind? 18keur- eest oleks omal ajal  Felicia/ Octavia manuaali saanud lubada. Täna nende 10-12 aastaste hind 3-4 keuri . Leaf-id 10 aastased  alates 6 keur, auto24-st vaadates.
 5K €
Vasta

Ma vana Petrolhead kus mul Mazda RX8 suvel keskeltläbi kulutas 98bensiini 25L/100km kohta, siis Sügisel Oktoobris ostsin Naisele Volvo V60 pistikhübriidi. kuu aega hiljem viidi minu õuelt ära Maastur mis kulutas 13L diislit saja kohta, oli tõstetud ja chipitud võimsamaks. Mõtlesin tükk aega mis endale asemele osta ja ostsin veel teise V60-ne pistiku. Kuna tööl saan tasuta laadida siis mu tööle ja koju sõidud on põhimõtteliselt tasuta kui peadaali põhja ei talla. ja kiirendab see 2Tonnine Volvo (158+50KW vs 170KW) ka kiiremini kui RX8 (kurat küll)
Endale loomulikult valisin täispaketi kõikide lisadega Smile , järgi käisin Leedus otse treilalt tuli maha Hollandist koos värske ülevaatusega. Ja ma olen ülimalt rahul ostuga. vaikne, odav sõita, nelikvedu, vajadusel kiire.
   

Ma ostaks täiega uue täiselektrika aga rahakott ei kannata seda välja lihtsalt
Vasta

(26-01-2022, 12:39 PM)nymmik Kirjutas:  ... Kuna tööl saan tasuta laadida siis mu tööle ja koju sõidud on põhimõtteliselt tasuta ...
Nii see elektriauto pidamine odavaks muutubki.
Mõnel juhul.
Vasta

Tegelikult ei saa tööl tasuta laadida. Lihtsalt arve maksab keegi teine.
Vasta

See tasuta laadimine kõlab umbes samamoodi kui bussijuhtidel või kallurimeestel "tasuta" küttega sõitmine.
Vasta

Kui tööandja lubab tööjuures autot laadida siis see ON autoomanikule tasuta laadimine. Jutud a'la teised ja ise kaudselt maksad selle kinni on demagoogia. 
Täna juba päris paljud tööandjad kasutavad autolaadimise võimalust lisahüvena töötajale, sarnaselt spordiklubile jne.
Vasta

(26-01-2022, 20:22 PM)vant Kirjutas:  See tasuta laadimine kõlab umbes samamoodi kui bussijuhtidel või kallurimeestel "tasuta" küttega sõitmine.
Päris nii ei ole, tööandjana on ju mugav lisada töötaja kompensatsioonipaketti võimalus oma autot laadida. Mõniaeg tagasi, enne automaksu (momendi erisoodustusmaks on siiski tehniliselt automaks ettevõtte sõidukitele) oli täiesti normaalne, et töövestlusel pakuti motiveerimiseks erinevaid sõidukitega seotud hüvesid. Noh kui töötajal on elektriauto ja ta on nõus seda tööjuures laadima siis on see tööandjale soodsam variant kui kütuse jagu rohkem palka maksta. Loomilikult on see täielikult illegaalne ja ainult teoreetiline konstruktsioon.
Vasta

Nii palju kui mina tean, siis pakutaksegi laadimist enamasti tasuta. Samamoodi kütusepõletajatele plokisoojenduse jaoks tasuta elektrit .
Võimsus on ainult piiratud 10 või 16 ampriga. Tasu eest elekter (sisseostuhinnaga) pole ka paha variant, soodsam kui avalikus laadijas.
Vasta

Tiba ohvtopik, a üks Eesti Energia nõukogu figurant näiteks ei lubanud oma firma töötajatel isegi isiklikke telefone laadida. Ja seda ammu enne "energiakriisi".

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(29-10-2012, 17:25 PM)E303 Kirjutas:  Eestis on praegu võimalik osta 3 tootja Nissan, Mitsubishi ja Peugeot elektriautot.
See on kirjutatud oktoobris 2012 ehk 10.aasta käib. Ja olgem ausad - sellest ajast on ikka kolepalju muutunud! See siin kõikse ägedam thread üldse, puhas ajalugu oma kastmes. 

Kus me oleme täna? Kui i-MiEV oli 35kW€@16kWh aku ja maksis 2012 29500 eurot mis oli röögatu raha, siis praegune soodsaim on uus Dacia Spring, mis 33kW@27kWh akuga võimusega maksab 20 000 eurot. Sõitis Mitsu suure surmaga120-130 km, Spring saab hakkama juba 200-230 kildiga. Kui kunagi said 50% soodustust, siis maksid Mitsu "imeva" eest 15tuhat eurot, kui selle aja odavama otsa uued väikeautod maksid alla 10tuhande. 2013 tuli uuem ja ilusam Logan ja selle hind algas 7590€ juurest, 8K€ eest sai juba sõitva auto. Vana Logan oli tuhande jagu veel odavam! Aasta 2012 keskmine palk Statistikaameti järgi oli 887€. Aastal 2022 maksab jälle kord uus Logan alates 12290€ ja keskmine palk oli 2021 aastal 1500+ €, täpseid andmeid veel ei olnud. Kohe oleks saada 20510€ + regamiskulud Spring

Ja nüüd küsime uuesti: KAS ostaksid elektriauto??? JAH, täna juba ostaks selle Springi küll, sest see rahuldab juba täiesti linnaautona ka külmas sõites vajadused! Palju teste veel ei ole aga šveitslane on midagi teinud. Müra - oli oodata. Aga kõik muu on ju hästi.
Elektrika liising täna oleks enam-vähem tingimustel u.250€/kuu. Hetkel VEEL on siiski uuemapoolne SoodaFoobia oma 3-pütase bensukaga kokku soodsam sõita AGA kui peaks päris uut valima, siis oleks täna juba elektriauto täiesti optsioon! Springiga on ka see, et see jõuab suvekodusse sõita ja sellise Päikese laadimisjaam ei maksaks ka enam palju. Ahjah, ma avastasin et Spring on Saxoga TÄPSELT samades mõõtudes v.a. kõrgus, mis on hea! 3,7 meetrit rahuldas meid 14 aastat ja seda 30'tes eluaastates! 50'tes seda enam... 

Areng on olnud tegelikult meeletu! Entry-level elektriauto hind oma võimekuse ja meie sissetulekuga võrreldes on ikka väga heaks juba muutunud vs samalaadne tavamootoriga isend.
Vasta

Peresse teise auto soetamine peamiselt linnasõitudeks täitsa aktuaalne ja uurisin seda Spring'i sest minu ego mahuks Dacia nime kandvasse liikurisse ära küll. Üht-teist kannatab andeks anda, aga näiteks püsikiirushoidja täielik puudumine ja NCAPi skoor 1 tärn on midagi, mille koha pealt ikka silma kinni ei pigista.
Vasta

(19-02-2022, 20:27 PM)Etsike Kirjutas:  .... minu ego mahuks Dacia nime kandvasse liikurisse ära küll. ...
minu ego mahub ka igale poole aga füüsiline kere enamikku väikesõiduautodesse mitte väga, st mahub aga valulikult, avastasin et mida vanemaks jään, seda laiemat istet vajan, samuti muutub madalatesse ja kitsastesse autodesse sisse-välja käimine kõigile liigestele äärmiselt valulikuks, ehkki austet ksf ply arvan teisiti
Tsitaat:avastasin et Spring on Saxoga TÄPSELT samades mõõtudes v.a. kõrgus, mis on hea! 3,7 meetrit rahuldas meid 14 aastat ja seda 30'tes eluaastates! 50'tes seda enam... 
Vasta

Tere, särtsuautorahvas!
Jah, mina ostaksin endale küll elektriauto, aga raha ei ole!  Sad Raha oli, aga sai seoses Konsumis käimistega otsa enne, kui elektriauto valmis sai! Edasi saaks ehk uue teema üllitada või tegelikult on midagi kusagil foorumiajaloos vast ka juba olemas... Aga kui ise teha? Ja parem ning odavam, kui mingisuguste tehaste oma?!
Mul tüdruksõbral on enamvähem tutikas hall universaalkerega mittemetallik Tajoota Afensis, mingi paarsadatuhhi ainult sõitnud ja tagumised piduritaldred vms värskelt vahetatud ning piloodi klaasimees ka uus... tööjuures on konserveeritud üks 220 V DC mootor, vist ca 4 kW võimsusega, mis seoses rubla kadumise ja krooni tulekuga sai privatiseeritud. Ning tegelikult seda kallist ja rasket mõttetut akupakki poleks mul isegi üldse vaja, nii kodust, kui tööjuurest Näljaküla Konsumisse on piisavalt normaalne vahemaa, et ma saaks vabalt ka pikendusjuhtme, elik kaabli (nagu õpetet mehed kõnõlevad) abil vajalikud otsad tehtud!  Cool
Lisaks ei ole üldse välistet, et kõigest sellest rähklemisest oleks võimalik isegi mingi "projektika" teema üllitada ja kassidabb saaks autumaatselt Tegijaks?  Rolleyes No väikeste mööndustega ... siia veidi "valget vahhhtu", sest kuiv akadeemiline teemapõhine tõde vajab sutsu elavdamist lihtinimeste eluseikade näol... oli aasta 1986, ei olnud halb aasta, veinide kohalt ei mäleta, kõik, mis kätte saime, ära jõime ja puudugi tuli. Oli mul vaja diplomiprojekti teema tekitada ja kuna olin eelnevalt suunatud (ise valisin, lollakas  Sad ) Paide EPT-sse, siis ronisin diselelektropoezdi, sõitsin Türile, väljusin rongijaamas ja tähtede järgi orienteerudes hakkasin Näljaküla poole jalutama... siin jätan hulga juttu ja seiklusi vahele ning jätkan sealt, kui seisin silmitsi ühe vuntsidega noorsandiga, kes uhke kirjutuslaua taga lebotas (sama laua kõrval tuli mul hiljem valves seisangus tööpäevi veeta nii mõnegi  kuu möödudes). Noormees tuli kuidagi tuttav TPI II ühiselamu maeimäletamiskomisjoni 3-liikmelise tegelaskonna hulgast, kes mind ja mu sõpru ning toakaslasi tahtis ühiselamust väikeste vallatuste eest välja heita. Aga see selleks, mina jäin, sest ühiselamu juhataja teadis, kes ja mis on Kasikovid ja jäid ka teised, sest tekkis küsimus, et kui me need üleõppurid ellimineerime, kes siis üldse siia jääb ja kes sitamaja hakkab koristama?!
Aga uba, ehk ameerika keeles point, on selles, et sain mina vuntsidega noormehe käest poolvägisi ühe projektiteema, läksin mina sellega kateedrisse (see ei ole mingi meditsiiniline termin, vaid administratiivne) ja sealt kosteti, et see ei lähe mitte, see on üldse üks väga võõras projektinimi ja poolsesti hoopis perenimi (millest mul ka oleks palllllju huvitavat kirjutada, kui negatiivseks  peaks muutuma)   -   JA EI LÄHE MITTE! Aga ärge erutuge, mulle anti hoopis teine teema, lausa ПРОЕКТ või ms pehme märgiga lõpus, mis tuli teha vene keeles ja mille ma ka ära tegin, aru saamata, mida ma tegin!
Moraal - ma võin veel teha, eriti küll ei fiitsi nagu tavaliselt, aga tegelt Tegeija tahaks küll oll-lallaaa!

tervitades, tehnikamagister Kass - i - tapp, (mitte segi ajada anaal tapiga!)
Ja lihtsalt väike subjektiivne arvamus - hea postitus, on näidatud, milliseid vigu autor tegi, mingit väriseva käega filmitud materjali ei ole, nii et palun, kellele meeldis (ja ka kellele ka ei meeldinud) - paletz verh ja tellige minu kanal!
Vasta

(19-02-2022, 20:37 PM)honkomees Kirjutas:  
(19-02-2022, 20:27 PM)Etsike Kirjutas:  .... minu ego mahuks Dacia nime kandvasse liikurisse ära küll. ...
minu ego mahub ka igale poole aga füüsiline kere enamikku väikesõiduautodesse mitte väga, st mahub aga valulikult, avastasin et mida vanemaks jään, seda laiemat istet vajan, samuti muutub madalatesse ja kitsastesse autodesse sisse-välja käimine kõigile liigestele äärmiselt valulikuks, ehkki austet ksf ply arvan teisiti
Tsitaat:avastasin et Spring on Saxoga TÄPSELT samades mõõtudes v.a. kõrgus, mis on hea! 3,7 meetrit rahuldas meid 14 aastat ja seda 30'tes eluaastates! 50'tes seda enam... 

Tere, Rain!

No mida, Sa, vehkled, pole poisike enam! Otsusta ära, kas tahad sees olla, või välja tulla! (Mul oma kirjust praktikast hetkel ei meenu sobivat näidet, aga mul tüdruksõber (no see, kellel on hallmittemetallik universaalkerega Tajootaavensis) teeb igasugust iinameditsiini, kupudnõeladmassasa, võib ka tervendavat reikienergiat Lõuna - Eestisse pumbata, nema problema! Oleme siin ennegi peasthaigeid jahimehi arstinud edukalt (midagi hullemaks pole läinud!  ) Mul endal on brobleem, et enamb ei mahu kuhugi ja on ühed hallid kalasabatriipu kalifeepüksid (Väätsa prügilast saadud) , mis enam jalga ei mahu, ma ei tea, kas on pükste viga, aga teised püksid ka enam ei mahu, peale strehtš teksade, mis annavad venitada
Vasta

No jaa ma sain 86 aastal alles ema seest välja, aga mul saab elektrika roolis kohe kuu täis ja emotsioonid on seni igati positiivsed. Hetkel lubab täis "paagiga" maanteel 380-400 kilu ja meetrit ilma ökotamata ja ikka sooja toaga t-särgi väel, mis on reaalsus, mitte number müügimehelt. Oleks puhtalt linn, siis rohkemgi.
Mis mind väga üllatas on auto vääne. Passis on kw number nõks alla 30-ne aga väänet paar pulka alla 400 nm ja hobuse jõudusid paarsada grammidega. Seega kindlustuse/kasko hinnad teevad küll meele rõõmsaks. Kuna "kütuse" eest tasub tööandja, siis praeguseid tankla dabloosid uurides tundub ainuõige valik juhtme kaudu vahemaad autosse pressida. 
Mis meeldib veel on see kuidas salong soojaks läheb. Reaalselt 30 sekundit ja tuleb torust täiesti sooja õhku ja tuba mõne minutiga nauditav ka -10-se välisõhu juures. Lisaks lugematu hulk kõiksugu lisasid ja sõiduabisid, mis näiteks ummikus istumise täiesti muretuks teevad. 
Hetkel on küll selline tunne, et igapäeva autoks tagasi fossiili peale minna on taandareng. See on puhtalt minu arvamus, mis kindlasti ei ole siin kõigi jaoks kuld. Eks tulistage nüüd.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne