Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

(10-01-2022, 11:45 AM)v6sa Kirjutas:  Sõidu ajal kõikumine on väike mure, aga ka tõstmisel hakkab iga kord küünitamisel märatsema. Ja lõpuks murrab püsttõmmitsad ära, kui piloot märatsemisega ära harjub.

Heiti, kas ämmavihtleja pöörde jaoks on ujuvasendiga jaoturisektsioon? Või keerad tuimalt üle pöörde aeglustus/möödavooluklapi, kui tõstukiga ülipikka palki kärusse vajutad sõidu ajal?

Krdi kõwa kärumees peab olema, et säärase raske rooli ja lahja piduriga asjaga palke noppimas käia Cool Tagurpidikäiku kah ainult üks ja seegi totaka kiirusega: aeglaseks manööverdamiseks kiire, pika maa tagurdamiseks aeglane.

v6sa@sai.värskelt.piki.näppa.saskalt.ee
Kas teil on just miski eriline vajadus seda mehaanilise rooliga pruukida?
Rooli dosaatori saab alla 100 euro... Pole küll kvaliteettoode, kuid rooli liikumise muundab rataste liikumiseks.
https://www.periko.ee/et/a/dosaatorpump-d160-mandz
Silinder ka 55 raha.
https://www.periko.ee/et/a/hudrosilinder...-t-16-rool
Pumbaks võiks võtta kasvõi sõiduauto roolivõimendi pumba ja jääb leiutada roolisammas ning torustik.
Kui kinnitused ise teha ja mitte rahaga priisata siis 250 rahaga tuleb see üritus õnnestuma.
Pärast on aga hea ühe näpuga rooli keerata ja mõelda, et kus pidi ikka isu olema varem vägistada.
Vasta

Ega kellelgi mingit hüdraulilist haaratsit vedelema pole jäänud? Ideaalis ehk mitte väga suur. Kui korraga üks ~50cm palk lõugade vahele mahub, siis on hea küll. Rotaatorit ei ole tarvis.
Vasta

(10-01-2022, 11:45 AM)v6sa Kirjutas:  Sõidu ajal kõikumine on väike mure, aga ka tõstmisel hakkab iga kord küünitamisel märatsema. Ja lõpuks murrab püsttõmmitsad ära, kui piloot märatsemisega ära harjub.

Heiti, kas ämmavihtleja pöörde jaoks on ujuvasendiga jaoturisektsioon? Või keerad tuimalt üle pöörde aeglustus/möödavooluklapi, kui tõstukiga ülipikka palki kärusse vajutad sõidu ajal?

Krdi kõwa kärumees peab olema, et säärase raske rooli ja lahja piduriga asjaga palke noppimas käia Cool Tagurpidikäiku kah ainult üks ja seegi totaka kiirusega: aeglaseks manööverdamiseks kiire, pika maa tagurdamiseks aeglane.

v6sa@sai.värskelt.piki.näppa.saskalt.ee
Tervitusi!
Tegelikult on asi vähe teistmoodi kui piltidelt paistab. Sõidan nagu 1 pildil, käpad üles ja sedasi tulin tagurpidi oma metsatee peale. Ja sealt tulen edaspidi olenevalt koormatest kas 1 või 2 käiguga. Kiiret pole- õue paistab. Tühjalt tuiskan kolmandaga edaspidi. Tavaliselt ma tean kumbapidi metsa sisse sõidan, et mugavamalt välja saaks. Viimase pildi peal tulin ka edaspidi õue sisse, aga haaratsi panin lihtsalt toetuseks peale, et koormarihm tiisli küljest lahti teha. Ah see piduriga polegi midagi väga teha, kui lihtsalt paika sättimisel stopperdada. Jätsin eelmises kirjatükis mainimata (ei pidanud oluliseks, aga tundub , et asjad teistmoodi), et sõida nagu hüdrorooliga. Kaalub niipalju esirattad kergeks ja ka lühemate juppidega kui ettepoole lükata. Tühjalt on raskem kuna haarats toetub ninale. 
See haarats sai ka kaalupeale minemisest päästetud tänu kolleegidele. Tummine värk!
Hüdroroolist veel, et mõtteid on olnud- pakuti mõned aastad tagasi pealepanemisega 700 euri, aga pole ju vabaraha kohe võttagi ja pidasin kalliks ka. Eks ta tuleb ikka kallim kuna siis vaja uusi kronsusid ette sillale ja veel midagi. Aga jah selle roolimasti kinnitust ei oma ettekujutust kuidas teha, sest ta peaks siis jääma praeguse roolikarbist ettepoole, viltu asendisse ja ülevalt armatuuri külge?
Vasta

Ah -jaa! Lisaks mainiks, et see käru sai villise kärust tegema hakatud, aga lõpuks jäi alles rattad, tala ja vedrud. Raam sai vägev- kummipuksid vahele ja tiisliks ma ei teagi mis loom oli
Vasta

(10-01-2022, 19:53 PM)heiti Kirjutas:  Hüdroroolist veel, et mõtteid on olnud- pakuti mõned aastad tagasi pealepanemisega 700 euri, aga pole ju vabaraha kohe võttagi ja pidasin kalliks ka. Eks ta tuleb ikka kallim kuna siis vaja uusi kronsusid ette sillale ja veel midagi. Aga jah selle roolimasti kinnitust ei oma ettekujutust kuidas teha, sest ta peaks siis jääma praeguse roolikarbist ettepoole, viltu asendisse ja ülevalt armatuuri külge?
https://flexib.ee/toode/roolisammas-zetor-7245/
Sellise asja ikka kuhugi kinnitab...
Kasvõi vana roolisamba külge juhi poole kaldu rohkem või läbi kabiini nelikanttoru armatuuri alla kuhu siis kõrvad...
Seal on veel variante.
https://flexib.ee/tootekategooria/hudrau...-tarvikud/
Vabandan teemavälise kirjutise eest ja luban, et enam ei tee.
Vasta

(10-01-2022, 20:19 PM)2715 Kirjutas:  
(10-01-2022, 19:53 PM)heiti Kirjutas:  Hüdroroolist veel, et mõtteid on olnud- pakuti mõned aastad tagasi pealepanemisega 700 euri, aga pole ju vabaraha kohe võttagi ja pidasin kalliks ka. Eks ta tuleb ikka kallim kuna siis vaja uusi kronsusid ette sillale ja veel midagi. Aga jah selle roolimasti kinnitust ei oma ettekujutust kuidas teha, sest ta peaks siis jääma praeguse roolikarbist ettepoole, viltu asendisse ja ülevalt armatuuri külge?
https://flexib.ee/toode/roolisammas-zetor-7245/
Sellise asja ikka kuhugi kinnitab...
Kasvõi vana roolisamba külge juhi poole kaldu rohkem või läbi kabiini nelikanttoru kuhu armatuuri alla kuhu siis kõrvad...
Seal on veel variante.
https://flexib.ee/tootekategooria/hudrau...-tarvikud/
Vabandan teemavälise kirjutise eest ja luban, et enam ei tee.
Sobib teemasse küll, pole viga miskit. Kui veel puid ahju pista peab asja vist menetlema hakkama  Smile
Vasta

Tabiveres lisaks remondile mehed paigaldavad ka T-25-le hüdrosilindriga roole. Lahendus imelihtne. Pumbast orbitroli ja selle tagasivoolust edasi hüdrojagajasse. Ehk siis ühe pumba pealt kõik toimib ja mootori juurde ette ei ole vaja miskit teist pumba moodustist aretada. 
Jah, ripukat tõstes ja samal ajal rooli äkilisemalt keerates jäi nagu rool aeglaseks. Aga siiski täitsa kasutatav on.
Kui nüüd T-16 on vaja roolida ja samal ajal ka tõstukiga tööd teha, läheb kahtlaseks. Samas proovida tasub ilma lisa pumbata. Selle saab ju hiljem ka lisada.
Ühe pumba pealt ilmselt ohutuse kohalt õigeim lahendus pole. Et kui kõige nobedama käiguga mööda teed tuisata, tee kurv ja hüdrojagajaga miskit toimetada, võib rool mitte alluda.
Vasta

Meil on T-16-l pikk n-ö topeltpump peal ja E roolidosaator, klapp ja silinder. Silindrikronstein on vanast T-40 rooliõlast. Dosaator on roolisamba küljes nii, et kui tahta saab vana karbi külge ka rooli ühendada. Seda aga ei juhtu ilmselt enam kunagi.
Vasta

(11-01-2022, 00:28 AM)meli666 Kirjutas:  Tabiveres lisaks remondile mehed paigaldavad ka T-25-le hüdrosilindriga roole. Lahendus imelihtne. Pumbast orbitroli ja selle tagasivoolust edasi hüdrojagajasse. Ehk siis ühe pumba pealt kõik toimib ja mootori juurde ette ei ole vaja miskit teist pumba moodustist aretada. 
Jah, ripukat tõstes ja samal ajal rooli äkilisemalt keerates jäi nagu rool aeglaseks. Aga siiski täitsa kasutatav on.
Kui nüüd T-16 on vaja roolida ja samal ajal ka tõstukiga tööd teha, läheb kahtlaseks. Samas proovida tasub ilma lisa pumbata. Selle saab ju hiljem ka lisada.
Ühe pumba pealt ilmselt ohutuse kohalt õigeim lahendus pole. Et kui kõige nobedama käiguga mööda teed tuisata, tee kurv ja hüdrojagajaga miskit toimetada, võib rool mitte alluda.
Venes ka poisid reklaamivad kõvastim ühe pumba versiooni https://www.rasketehnika.ee/used/3472657 .Tegin enda põksile ka hüdrorooli.
Vasta

Nii ilus vidik sellest, kuis oskaja rahulikult tööd teeb.

https://fb.watch/atFSNF_DfW/
Vasta

Kuna lumi metsas on üle põlve ning tallamata koha peal kõik alt pehme, siis uuriks palgivintsi võimalusi MTZ 82 taha. Kiirel googeldamisel jäi silma, et Hevo tehnika palgivints on üsna hea hinnaga. On siit keegi Hevo vintsi metsas ka reaalselt kasutanud? Kas 4000kg tõmbejõudu on piisav? Kindlasti võib ka mõnda muud varianti soovitada, hinnaklassis kuni 1500 eurot. Link vintsile: https://hevo.ee/metsatehnika/palgivints-pv-2
Vasta

4000kg on täpselt nii palju, et kehvema pidamise korral tõmbab su bella ära paigalt
Vasta

Metsas palki tirides ei ole mi nu arvates suuri jõudsi taga,jõudd läheb suureks kui palk jääb kuhugi kännu taha.Nii 6m pikka palki suudab isegi käsitsi jukerada.4 tonni jõuga kui vaja tõmbad traktori enda maapeale tagasi...
Vasta

See on hea vints. Vintsi tõmbejõud muidugi omab ka tähtsust kuid selle konkreetse isendi eelis on see, et blokiratas on kõrgel. Tänu sellele tuleb palk paremini järgi ja ei karda kännutaha jäämist. Hüpab kas üle või põika kõrvale.
Mida madalam blokiratas seda rohkem oled takistustega hädas.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Jäi silma selline roomik väiketraktor, mis võiks ka metsas väiksemate töömahtudega kenasti asja ära ajada:
https://www.auto24.ee/soidukid/3327177

5000 eur eest on siin veidi funktsionaalsust küll. Kaal eeldatavasti ATV-ga sama või veidi raskem ja PTO ning rippsüsteem annab lisavõimalusi. Samas tundub kuidagi kipakas ATVga võrdluses.
On kellelgi sääraste isenditega kogemusi?

Pilt ka:
   
Vasta

Pehme maa ja lähivedu, siis on Tegija! Puhas riisipõldude masin. Mulle sobiks - roostike niitmine oleks lisaboonus, need nagu riisipõllud. Ja distantsid kuni kilomeeter. Kõvale maale ikka ratas. Roomik on väga spetsiifiline. RaudHobu on aga teine teema.
Vasta

Huvitav, et samad roomikut teise masina all sobivad kõigeks, aga traktori all, mis päriselt töötegemiseks mõeldud teps mitte. Kusjuures paneb imestama, et seda väidetakse, nagu oleks ise seda riisikasvatajate põkat lahingus testinud.  


Omalt poolt võin lisada et taolise veoskeemiga traktorite häda on, et koormaga, mis rippu toetab kipub nina taeva poole, seega vajab kindlasti ette lisaraskust. Kaalujaotus on neil väga oluline, vahest jääb tirimisel kaalu pigem väheseks, et maapinnast korralikult kinni võtta, arvestades kandepinna ja massi suhet, sellega ei saa kiirust ja momenti kasutada nagu atvga näiteks künkast üles minekul. Samuti on ta hea ainult sirgelt tirimisel, kuna kurvides lahutatakse üks või teine pool roomik jõuülekandest.  

Mis konkreetne aparaat täpsemalt endast kujutab, ei oska vast proovimata keegi öelda.
Vasta

(26-01-2022, 22:09 PM)huvi5 Kirjutas:  Mis konkreetne aparaat täpsemalt endast kujutab, ei oska vast proovimata keegi öelda.
Sinutoru on selle masina videosid täis. Väga Tegija lühikesel distantsil. Roomik on Tegija aga seda spetsiifilises vahemikus. Pannes kaardile mururehv vs roomik kamara lõhkumisest jne, on asi selge. Veelkord- RaudHobu on oma omadusilt täiesti teine maailma aga seda ka hinnalt! See Iseki roomik on ülispetsiifiline. Pehme maa ja lühike distants. Ja järske pöördeid teha ei tohi...
Vasta

Kas just metsateoks sobilikud, aga võibolla kohandatavad, facebookis müügil. Kubota mootorid ja hüdrovedu. Suuremad 3.5k ja väike 1.5k
[Pilt: 272669690_5202786199752397_2866596094567...e=61F8147D]
[Pilt: 272805011_5202835893080761_2556537206783...e=61F75B83]
[Pilt: 272490281_5202808033083547_6908284516528...e=61F6F988]
Vasta

Vähemalt ühel neist oli üle 15 k töötunni ees. Nii et tuleb ettevaatlik olla, hüdrosüsteemis kindlasti suht spetsiifilised osad kasutuses. Ja selle ajaga väsivad isegi suurtel masinatel juba pumbad, mootorid jne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 60 külali(st)ne