Teema on suletud

Quo vadis, A-M foorum?

(28-01-2022, 15:26 PM)honkomees Kirjutas:  Mina näen foorumi mõtet just selles, et teised saaksid osa teema autori kogemustest, st autor vastab küsimustele, seletab lahti oma valikute põhimõtted, räägib mis läks nihu ja mis tuli ümber etc etc. Siis teab minusugune l.ll, millistest vigadest tuleb kohe hoiduda. Asja maksumuse või "kust said" küsimustele mittevastamine on tihti mõistetav. Aga lugeda (veel hullem vaadata videost) vaid tegemiste rida ei ole üldsegi haarav.

Nagu erinevad on lugejate eelistused, sedapalju erinevad on ka kirjutajate arusaamad ja eelistused. Küllap on ka erinevad põhjused, miks keegi üldse otsustab oma projektist teema teha. Arusaadavalt mõni teema on kellegi jaoks haaravam ja kellegi teise jaoks mitte nii väga. See on OK. Loeme ikka, huvitav on ka, aga viisakas inimene ei lähe ju autorile korduvalt ette heitma, et see, kuidas tema seda teemat on otsustanud kajastada on nõme ning tegelikult tuleks asju hoopis teisiti teha. Samuti ma olen täitsa veendunud, et siin foorumis pole olnud ühtegi teemat, kus autor teadlikult eiraks asjalikke ja konkreetse projekti kohta käivaid küsimusi.

Kunagi aegu tagasi olles ka juba rohkem kui dekaad siin lugeja, kuid samas mitte niiväga oma jope isiklikus plaanis( loe:ei tundnud kedagi siit päriselus) tegin projektiteema eesmärgiga saada infot, abi ja asjakohast tagasisidet ning natuke ka innustust kuna mujalt seda tookord võtta polnud...  ma pole teab mis ekstrovert  ja tähelepanu ei otsi, kuid sellegipoolest hüva nõu eest üritasin enda tegemisi kajastada võimalikult huvitavalt lugeja jaoks- nii hästi kui ma seda enda puuduliku fotograafia ja kompositsiooni tunnetuse juures oskasin.... lõppes see aga siis kui ma sain aru, et suur osa tagasiside postitustest oli kodanikelt kes pigem otsisid kohta kus enda "häält" imetleda ja tegelikult minu tegemised ei kottinud. Mina selles verbaalses onaneerimises ei viitsinud osaleda, tundus kuidagi mõttetu... Ilmselt võiks seda kirjeldada auditooriumi ees seismisega kus kõik kuulajad vatravad läbisegi üksteisest üle ja sa siis seal samal ajal üritad neile põnevat ettekannet teha. No ei kutsu väga. Ma seostan seda puuduliku lastetoaga ja elementaarse viisakusega. 
Aga sellegipoolest käin ma siin lugemas igapäevaselt teatud teemasi (ootan nagu uut seriaali nagu eespool mainiti) ja loodan, et ikka tegijatel jagub jõudu ja kirjameestel tinti, et see siia kirja saaks.

PS. Ma hindan väga head huumorit ja seda ei pane kunagi pahaks kui seda asjakohaselt tehakse olgu see siis paksude, peenikeste, karvaste, suleliste või Türi konsumi kesise õllevaliku teemal.

(28-01-2022, 17:00 PM)Peeter80 Kirjutas:  ...
suur osa tagasiside postitustest oli kodanikelt kes pigem otsisid kohta kus enda "häält" imetleda ja tegelikult minu tegemised ei kottinud. Mina selles verbaalses onaneerimises ei viitsinud osaleda, tundus kuidagi mõttetu...
...

Kas näidet saab, palun? Eriti sellest "vebaalsest onaneerimisest".

Kuna kõik siin arvamust avaldavad siis miks mitte: tehke projektide alajaotusse uus valik - projekt kuhu saab kirjutada ja postitada ainult autor. Paljud tahavadki ju ainult päevikut pidada(samas ka teistele näidata) ja ei soovi heietamisi.

(28-01-2022, 17:06 PM)v6sa Kirjutas:  
(28-01-2022, 17:00 PM)Peeter80 Kirjutas:  ...
suur osa tagasiside postitustest oli kodanikelt kes pigem otsisid kohta kus enda "häält" imetleda ja tegelikult minu tegemised ei kottinud. Mina selles verbaalses onaneerimises ei viitsinud osaleda, tundus kuidagi mõttetu...
...

Kas näidet saab, palun? Eriti sellest "vebaalsest onaneerimisest".

Näete, ei meeldi aga ikka loeme ja tsiteerime seda foorumit.
Miks? Aga siit saab tõestust sellele, et ega mina üksi, näed teised ka! Jah, siin enam mitte kirjutavate tehnikameeste tegemisi oli huvitav jälgida.
Mota, Donn, Impreza ja veel paljud teised, hea sulejooksu ja päriselt asjade tegijad. (Kass ka..) Aga elu tahab elamist ja foorum jätkuvalt lugemist! Päikest!

Manuaali ei loe

Kas lihtsaim lahendus ei oleks see, et projektide teemas saab teemaautor ise valida, kas vastab lugeja-kaaskirjutaja postitusele PS või laseb postituse avalikuks. Ehk siis iga teemaautor saaks oma postitust oma käe järgi modereerida (mida pärismoded siis jooksvalt kontrolliks nagu ikka).
Hoiaks ära sellised asjalike teemade solvumisse sumbumised, aga samas saaks kasvõi privaatselt nõu anda silmnähtavalt algajatele.

(28-01-2022, 15:26 PM)honkomees Kirjutas:  Aga lugeda (veel hullem vaadata videost) vaid tegemiste rida ei ole üldsegi haarav.
Just sellise suhtumise välja ütlemine hävitabki iga foorumi!
Kui ei huvita, ära vaata, aga ära kurat tule lihtsalt ajaviiteks motivatsiooni tapma!
Kõik fotod ja eriti videod, mis kajastavad selle postitaja enda tegemisi, on äärmiselt huvitavad, sõltumata sellest, kas keegi neid kommenteerib või mitte.
Ainuke tõeliselt ebahuvitav teema, mis meenub, on 35 lehekülge heietusi sellest, kuidas endisaegne inimene ei saa hakkama tänapäevase kastikaga.

Kas selline lahendus, et teema algataja saaks kasutaja kaupa piirata ligipääsu oma teemale, oleks tehniliselt teostatav?

Administraatoritele soovin kerget näppu banned nupu vajutamisel. 
Ilanäppudele, kes siin demagoogiliselt põevad, et ilma nendeta foorum hääbub, soovitan tööriista-teemast kettakujulise tööorganiga teritusvahendit seedekulgla viimasesse elementi.

Kõrvaltvaatajana julgen välja käija variandi, et kui sama suhtumine jätkub tegijate ja vähemtegijate vahel lõpetab foorum seal kus lõpetas autojuhtide foorum. Vist oli "Proffid".
Seal olid ka lihtliikmed,tegijad ja hüperpupper tegijad.
Viimased ei kannatanud peale enda tõe pooltki sõna vastulausena ja hakati vähemtegijaid blokkima kuniks jäigi järgi paarkümend supervarjunimega tegijat kes üksteist kiidavad.
On sellist pulli vaja?

Aquila captas non muscas.

(29-01-2022, 12:10 PM)karlarnold Kirjutas:  Just sellise suhtumise välja ütlemine hävitabki iga foorumi!
Kui ei huvita, ära vaata, aga ära kurat tule lihtsalt ajaviiteks motivatsiooni tapma!
...

Puhtast siirast huvist küsin, mis motivatsiooni kohendaks? Kuidas peaks üks viks ja häästekasvatatud kaasfoorumlane käituma, et mott kasvaks ja teemasid tuleks?

Ma ei nori, ma tahan tõesti kuulda.

(29-01-2022, 20:02 PM)v6sa Kirjutas:  
(29-01-2022, 12:10 PM)karlarnold Kirjutas:  Just sellise suhtumise välja ütlemine hävitabki iga foorumi!
Kui ei huvita, ära vaata, aga ära kurat tule lihtsalt ajaviiteks motivatsiooni tapma!
...

Puhtast siirast huvist küsin, mis motivatsiooni kohendaks? Kuidas peaks üks viks ja häästekasvatatud kaasfoorumlane käituma, et mott kasvaks ja teemasid tuleks?

Ma ei nori, ma tahan tõesti kuulda.

Ma pakuks, et alustuseks sellised postitused võiks lihtsalt olemata olla:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=65223&pid=525813#pid525813

See konkreetne siis ühe Donni video kohta.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

(29-01-2022, 20:11 PM)olli Kirjutas:  
(29-01-2022, 20:02 PM)v6sa Kirjutas:  Puhtast siirast huvist küsin, mis motivatsiooni kohendaks? Kuidas peaks üks viks ja häästekasvatatud kaasfoorumlane käituma, et mott kasvaks ja teemasid tuleks?

Ma ei nori, ma tahan tõesti kuulda.

Ma pakuks, et alustuseks sellised postitused võiks lihtsalt olemata olla:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=65223&pid=525813#pid525813

See konkreetne siis ühe Donni video kohta.
See on ebaõnnestunud näide momeelest. Selles postituses ei öelda midagi halba kod. Donni kätetöö, vaid selle esitusviisi kohta. Huvi pärast vaatasin isegi seda... tükati. Ning sain kinnitust oma veendumusele, et kui midagi tehnilist videolõiguga kirjeldatakse, siis parem jätan selle vaatamata. Tüüpiliselt pean kulutama 10 minutit kuni veerand tundi, et jälgida käes väriseva telefoniga tehtud liikuvaid pilte, milles suumitakse ja panoraamitakse nagu kuutõbine ning mida saadab mingi vaevalt arusaadav mõminaräpp. (Isegi hea, et seda kõnealuses videos polnud). Samas annaks kogu vajaliku informatsiooni 3-4 tuhandest tähemärgist (ca kaks A4-lehekülge) koosnev tekst koos paraja hulga piltidega. Või, noh, vajadusel võiks see olla kuitahes pikk.

Kuid tagasi põhiteemasse ehk teiste teemade solkimisse. Esiteks olen kindlalt veendunud, et igas elujõulises foorumis peab olema lubatud teatud (ja üsna suur) hulk valget müra. Seda nii asjasse mittepuutuvate teemade (näiteks saksa makifoorumis on kõige populaarsem teema "autod, mida iga päev ei näe") kui ka teemasse otseselt mittekuuluvate postituste kujul.  Ma arvan, et modede otsustada on, missugune see õige hulk on. Kui see kujuneb liiga väikeseks või liiga suureks, sureb foorum välja.

Ja kriitikast. Olen näinud siin seisukohta, et kui sul oma projekti ette näidata ei ole, ei tohi sa teiste omade kallal ka kobiseda. See on minu arvates üpris väär seisukoht. Jei-bogu, ma ei pea olema elu sees ühtki laari veini pruulinud (kuigi tegelikult olen seda teinud), et pakutava joogi kohta oma arvamust avaldada. Kui ma õigesti aru saan, siis siia kirjutataksegi tagasiside saamiseks. Ning tagasiside ainult stiilis "hosianna" on kaunis nullilähedase kasuteguriga.

Pikk jutt, **** jutt. Lõpetan selle siis presidendi uusaastakõne kokkuvõttega: "davaite žit družno". Ei ole selles foorumis midagi kapitaalselt valesti.

P.S. Eks mul ole selle blogiga isiklik suhe ka, kuid ei saa siiski jätta siin videote positiivse kontranäitena esitamast:

http://autoblogi.blogspot.com/2008/10/19...coupe.html

(29-01-2022, 22:48 PM)olevtoom Kirjutas:  See on ebaõnnestunud näide momeelest. Selles postituses ei öelda midagi halba kod. Donni kätetöö, vaid selle esitusviisi kohta. 

Praegusel juhul täpselt selles ju asi ongi. Nagu siin teemas juba korduvalt on öeldud, siis jumala eest, inimesi on erinevaid ja iga esitusviis ei pea kõigi jaoks ühtemoodi huvitav olema. Vaatavad need, kellele see sobib ja ülejäänud hoiavad moka maas. Või ütlevad siis kui midagi tegelt ka öelda on. See konkreetne postitus läheb mu meelest just sinna verbaalse onaneerimise valdkonda. Postitajal oli korraks hästi mõnus, et sai teisele sitasti öelda, aga kokkuvõttes kasu ei miskit, eriti mitte teema autorile. Ja see pole sugugi ainuke sedalaadi postitus kus pole mingit muud sisu peale selle et aint sappi pritsida. Puhkusele tuleks saata selliste sõnavõttude eest.

Allan Roosileht avaldas kunagi ammu loo "Turvamees" mille intros on selle foorumi ilu ja valu üsna hästi kokku võetud. 

https://www.youtube.com/watch?v=2oc2FnWjC-c

Teksti kohendab igaüks ise.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Ma ise rakendanud kunagi pole, aga peaks ju siin foorumis ka olema võimalus kasutajaid blokeerida. Ehk siis, kui kellegi elufilosoofia on ikka väga vastukarva, siis saab selle tegelase oma jaoks ignoreerida, ehk tema postitusi ei näe.
Ma küll kedagi kellegile liiga otseselt tegemas näinud ei ole. Kui tugevate metalliteadmistega kodanik juhib tähelepanu mingile tekkida võivale probleemile. Edasi on see ehitaja enda asi, kas reageerib sellele või ajab oma asja edasi. Väita, et see on jõuga selga ronimine, noh jah. Ega alati ei peagi olema ameerika lai naeratus ja kiitus. See ei vii tihti edasi.
Igasugu vahel tõesti teemaväliseks kippuvad meenutused, kogemused on hea lugemine. Ja nagu moderaator ütles, siis polevat ju probleemi need eraldi teemaks teha.
Seega, polegi nagu probleemi. Aga ikka aetakse teab mida taga.
Kes tahab ilma "lisanditeta" foorumit, siis:
http://foorum.vanatehnika.ee/
Ei töga seda lehekülge, väga vinged teemad seal. Ainult maru jama, kord kuus ehk tuleb miskit lugemist sinna juurde. Vot niimoodi sureb küll foorum välja. Pildis tuleb ikka olla, muidu unustame küll ära, et selline foorum olemas.

   

Mõtestage see pilt ise lahti, poisid! See ei ole mingi foorum kus kõike tsenseeritakse. Iga asi ei vaja reageerimist. Tehke oma asja ja tehke seda nii hästi kui oskate. Me olemegi kõik erinevad ja meil kõigil on midagi öelda - kellel rohkem, kellel vähem. Me kõik teeme asju erinevalt ja näeme Maailma erinevalt. See ongi meie kogukond ja see on meie rikkus. Kui te tahate, et teid austatkse, siis see austus tuleb välja teenida. Kast millesse teid pärast pannakse on kõigil sama suur.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!

Mul saab tänavu 20a siin foorumis töllerdamist täis ning võib vabalt öelda, et see tühja mula probleem pole midagi uut ega ennekuulmatut, pigem vastupidi.

- Alguses oli kasutajaid-teemasid vähe ning kõik enamvähem elasid üksteise projektidele kaasa - kes putitas viiest Opelist ühte ideaalset ehitada, kes tegi haljast torust Estfieldi valmis, kes hoidis oma Mosset või UAZ-i lihtsalt enam-vähem vee peal. Kõige rängem vanatehnika oli stiilis 70ndate keskpaiga Mercedes. Kellelgi mingeid erilisi võimalusi ei olnud, digikaamera oli juba suur asi, aga kuidagimoodi need projektid ikka valmisid ja sõitsid, vähemalt mõnda aega. Kõik "tõsised vanatehnikud" vaatasid seda jaskarit muigega pealt, umbes et ah, on jah mingid noored nagad seal, remondivad mõttetuid autosid.

- Siis mingi hetk tuli keegi mõttele, et foorumi suunitlus võiks ikka nagu rohkem vanatehnika taastamise poole olla, seega sai igast mädanevast Mossest järsku huippu haruldus ja tulevane musta numbri laureaat. Noorema generatsiooni jaoks muutus ülioluliseks postitada pilte igast viimasest kui aiamaa nurgas vedelevast rondist ning kõrvale vesistada, et vot kus alles taastaks ja teeks, annaks keegi ainult selle rondi (veel parem kui mitu), tööriistad, garaaži jne. Päris projektiteemad tiksusid vaikselt edasi, signaali ja müra suhe langes peamiselt viimase muutuja kasvamise teel.

- Järgmisena läks moodi kõikvõimalik ühistransport ja rasketehnika - iseenesest loogiline, sest kui sa niikuinii millegi ise ära tegemisest ainult unistad, siis tasub juba suuremalt ette võtta. Ma statistikat ei viitsinud teha, aga julgeks öelda, et üksvahe oli 80% päevastest postitustest sisuga "nägin bussi numbriga 836 Taksopargi peatuses", ma ei tee nalja. Ülejäänud 20% oli ka umbes sellise maitsega, et kui kirjutasin kuskil mingi võidusõiduauto jõuülekande mingist eripärast, siis järgi tuli kohe postitus, et "KrtteabmisAZ tehase 73nda aasta linnadevahelise liini bussil on tegelt sama lahendus kasutusel". Jube tüütu aeg oli. Projektiteemad hakkasid vaikselt hääbuma, aga pigem selle tõttu, et kõik kolisid oma margifoorumitesse laiali, sest seal oli mõttekaaslasi rohkem ja muidu mõnusam.

- Pärast seda, kui bussinumbritega koolinoored said suure surmaga oma foorumisse pekstud, olid foorumi avastanud sellised hilises keskeas "lihtsad maainimesed", kelle lemmikteemadeks olid Nõukogude Armee ja Nõukogude traktorid. Pmst saime me jälle aastaid lugeda sellest, kus persesuudme küla karjamaa nurgas mingi linttraktor oma oksüdeerimise protsesse läbi viib ning kuidas täpselt seitsmekümne kuuendal selle bulbulaatorit haamriga kalibreeriti, õnneks muidugi vanainimestel on selle piltide postitamise värgiga traditsiooniliselt vähe pahasti, niiet hiirenupu kulumine oli kontrolli all. Samas tekkisid esimesed tänases mõistes restaureerimise teemad, muidugi üsna visalt ja lakoonilised, aga siiski.

- Lõpuks väsisid ka traktoristid ära või siis kulutasid oma kompuutritel klaviatuurid katki ning tänapäeval on elu nagu lill - võtad kord nädalas foorumi lahti ja loed värskeid piltidega postitusi kolmest-neljast tipptasemel restaureerimisest, paar väiksemakaliibrilist projekti lisaks, roostes traktorid on põlluservadest kokkuostu veetud, aktiivsed bussinoored keeravad ise rooli (või mõnel juhul isegi... noh, ma ei teagi, misasi see on mida rongijuht keerab) ning maailma suurim probleem on mingi kommentaaridest solvunud maainimene ja tema kivipurustaja. Vaikselt hakkab nagu tunne tekkima, et heaoluühiskond on ka AMF-i jõudnud Big Grin

Isiklikult soovin kõigile vähem muretsemist ning rohkem võimalusi käeliste tegevuste arendamiseks - võib-olla suudan ise ka see aasta auto kallal midagi ette võtta, anoh karbipleki vormimiseks oleks vaja hüdropress korda teha ja selleks oleks vaja poest paar juppi tuua ja pood on 17ni avatud ja... noh, teate isegi, kuidas need asjad käivad Smile

Ei vaidle kohe üldse vastu- ma ei ole küll siin foorumis pikaaegne kasutaja, aga kui selle foorumi avastasin, tundus see olema selline tõsiste ja ägedate meeste koht olema, kus kõigil kasvavad käed õigest kohast välja ja pöidlad on õige koha peal.
Mehed treivad, keevitajad, ehitavad trakasid, teevad metsa ja veavad välja, mitte ei ürita probleeme lahendada äppide ja muu mudruga. Kogu maailm läheb nagunii roosastumise poole, aga mõni koht võiks jääda ikkagi tõsiste meeste kohaks. Ei ole vaja, et kui keegi räägib oma tähelepanekutest ja pikast elukogemustest, võtab teine pool seda solvanguna.
Aga võetakse! Nii pehme see tänapäev ongi või? Siis pole küsimustki, et Quo Vadis, AMW? Õkva põhja!

Mina siiski ei alahindaks traktorite/kombainide alateemat ka. Seal on ikka päris palju asjalikke tegemisi. On muidugi väga servast-serva juttu ka, aga seda on siin küll absoluutselt igal pool. Traktorite teemas nt ei saagi eeldada, et mingeid musta numbri pille järjest kokku pannakse.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 

Enamasti võib eelkõnelejate jutuga nõustuda, välja arvatud mõningate poolt teiste inimeste, eriti nende, keda sa isiklikult ei tunne, sildistamine. Muide see rongijuht teeb ja teab autodest päris palju, ikka tunduvalt rohkem kui keskmine foorumi kasutaja ja tal on siinse foorumi mõistes super projekt käsil. Miks ei kajasta siin,  raske arvata Cool. Muide ma olen ka maakas, see ei tähenda, et ma käin ringi õlise puhvaika ja kirsasaabastega, et ma peale kuvalda muid tööriistu ei kasuta ja et mul on ainult põhikooli haridus. Jah vanust on omajagu, digifotosid tegin juba siis, kui enamus käis seebikarpidega ringi. Võiks jätkata veel ja veel, aga milleks.
Muide üks tava veel, mis on omane normaalsele foorumi kasutajale: adminne ja modesid ei kritiseerita avalikult, veel vähem foorumi omanikku. Siis on omal ka probleeme vähem ja elu on lill Toungue

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!

Mitte et keegi oleks küsinud, aga siin minu arvamus:

Foorumis peab kindlasti diktatuur kehtima. Julgustan adminne oma tegusid mitte põhjendama. Separatistid ei maga.

Automoto foorum toimib. Midagi pole vaja muuta. On piisavalt kloune ja sisuloojaid.

Soovin kõigile head Tiigri aastat...

[Pilt: Bundesarchiv-Bild-101-I-299-1805-16-Nord...er-I-2.jpg]
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne