Mulle maakodu õue meeldib puhastada traktoriga soojas kabiinis 2.5M sahaga. Töö ruttu tehtud. Aga teema puhuritest.
Kasutanud Stiga pisemat puhurit kümmekond aastat. Mootor on 7Hp ja laius kuskil 600mm kandis.
Selle aja jooksul vist enamus talvi ei ole väljagi kuuri alt võtnud. Pole lund olnud ja eks see puhurdamine on ka mõningate agadega.
Minule näiteks ei istu, et just külma kerge lumega kaugemale lasta tahtes tuulega kandub osa puhutavast tagasi ja ise oled lumi krae vahel kahe silmavalge välkumisega lumememm. Jah, londi otsa saab maha ka keerata, aga siis ei lase lund jälle kaugele. Oleneb muidugi tuule- ja puhumissuundade asukohast. Lihtsalt mul kipub õuel nii olema, et suurem osa kordi vaja võidelda vastutuulega.
Sulalumega seda probleemi pole muidugi. Aga suuremat platsi ajades juba puhurist läbikäinud ja uuesti mahalangenud lund on jällegi läbi lasta paras vaev. Lihtsalt nii tihe mass.
Sel Stigal londi keeramine vändada ja noka seadmine liblikmutritega. Eks trossimänguga joystick või suisa elektriline oleks mugavam küll. Aga vanadusest pidavad trossid vett täis minema ja siis on kõik üks mittereguleeritav monoliit. Eks muidugi sügisene hooldus ja määrimine need vead ka välistaks.
Kui on vajadus kitsas ja pikk riba, siis selleks on need taga kõnnitavad puhurid ok.
Stigal on olnud ka mõned hädad. Friktsioonkummi rõngast on vahetatud. Siis mingi hetk tekkis selline kogu aeg must suits väljas mootori käimine. Veaks osutus miskine purutükk, mis ujukinõela lahti suutis jätta. Natuke vilets lahendus tehasest, bensiinipaagist otse voolik karburaatorisse, filtrit vahel ei ole.
Mis karburaatorit puhastades silma jäi, õhufiltrit sel masinal pole mingisugust, otse toru karburaatorisse. No, annab andeks. Talvel vist tõesti liivatolmu ei ole.
Siduritrosse ja rihmasid on ka mõned läinud.
Reduktor sai ka nipliga määritavaks tehtud. Muidu oli miskine padrunvõtmega keeratav kork lihtsalt ees.
Varuosadega pole probleeme olnud. Kõik olen saanud mõne päevaga.
Miskised jutud käivad, et ehituspoodide puhurite varuosadega olevat viletsad lood, ei tea samas kinnitada.
Ja eks nimega asjad ole vast gramm paremad ka. Näiteks Torol pidi olema see kolme suunda võllidega reduktor juba vedela õliga. Minu Stigal ja ka muul enamusel tavotiga. Siis miskised kallimad nimega asjad on juba hüdrostaat ülekandega, mitte friktsioon kummirõngaga.
Muideks eespool Ksf Muska71 mainis, et esimene käik pole soovitatav. Kui süveneda selle kummirõnga töösse, siis saab ka sellest soovitusest aru ja pole vaja mõelda, et miskit nahkas on. Ei oska täpselt väljendada, aga esimese käiguga jookseb kummirõngas sisuliselt teda vedava metallketta tsentris. Seega ongi selliselt kummirõnga kulumine kõige kiirem, kuna nagu oleks peaaegu esi ja tagurpidi korraga käigus. Raske seletada, aga nii on. Seega paljud müüjad juba soovitavad, et lase teise käiguga ja las rattad kaabivad all, ise võib ka vedu takistada veits.
Selline Stiga siis minul, kunagi suvel tehtud pildid, kui veits hooldatud sai.