Opel Vectra B Caravan taastamine
#41

Tere

Sügisel sai natukene paigaldamiseks ette valmistatud ka sinise Vectra pealt tulnud kere väljalõiget. See osa tahab küll päris palju tööd (ennekõike keevitust) enne, kui on valmis paigaldamiseks, aga seal on vähemalt midagi alles, mille külge keevitada. Praegu aga paistab Vectra küljes olev tungi koht ja õõtsa kinnitus koht läbi, nii et taga nurgas tuleb väga suur tükk (enamvähem nii suur kui sinine tükk praegu on) lihtsalt välja vahetada. Praegu aga on kõik head nõuanded väga teretulnud!


Manustatud failid Pilt (pildid)
                   
Vasta
#42

Kuidas plaanisid kere toestada?

Igal juhul müts maha ettevõtmise ees.
Vasta
#43

ega muud kui et "üheksa korda mõõda, üks kord lõika". Ehk siis otsi lõikamiseks orientiirid, millega puusse panna ei saa.
Kui ühes tükis miskipärast vahetada ei õnnestu, tuleb lihtsalt väiksemateks lõigata. Samas tehasetükid - loomu poolest need ju klapivad, kui ikka üheksa korda mõõtmisest piisab Wink

illustreerin mõningaid vaateid oma projektide illustreerivate piltidega. Ei plaani Su teemat kaaperdada Smile

tükitamised on nt ise plekki väänates kindlasti vajalikud - mu vectraA poolraamid koosnesid lõpuks 3..4 tükist, tehtud sai 2mm külmvaltsplekist ja juba see seadis omad piirangud; ka õhemaga oleks mitu tükki teinud:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/pohi/DSC_0975.jpg.html
siin enamus tükke näha: http://teet.luarvik.org/v/vectra/pohi/DSC_0895.jpg.html

3d tükkide asendamine: enne lõplikku kinnikeevitamist tuleb teha vahekokkupanekuid. Sul tagasild, tagastange?
Siin lössi sõidetud tagapaneeli asendus - tagastange ja -tuled käisid vähemalt 2 korda sobivuse proovimiseks küljes:
https://foorum.saabiklubi.ee/viewtopic.p...96#p255896

toestamised: kui ära lõikamistega vähegi mõistlikult lähened (üks pool korraga; tiivakaart ja poolraami korraga ei vaheta), pole Sul eraldi toestamiseks küll mingit tarvidust. Sa oled vist juba ka taguotsa mitmest punktist kandma pannud - see on mõistlik "täiendav toestus".
nt selle masina keevitasin ilma lisatugedeta - kerel on kõik uus kuni kõrguseni karp+10cm: http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keretood/
(selle eraldasin põjast pärast karpide keevitust, et oleks pidepunktid)

Jõudu! Sul niipea küll igav ei hakka Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#44

Viimases kahes postis põrkuvad kaks erinevat vaadet, toestada või mitte toestada, selles on küsimus. Praktika annab vastuseks, et rohkem ajutisi toikaid väljalõigatava osa ümbruses annab alati parema lõpptulemuse. Proovikoostamised erinevates etappides on väga asjalik soovitus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#45

Koostamise ajaks peaks uksed küljes olema ning kinni.
Muidu hiljem võivad uksed raskelt sulguda.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#46

(04-02-2022, 03:34 AM)Marko Kirjutas:  Viimases kahes postis põrkuvad kaks erinevat vaadet, toestada või mitte toestada, selles on küsimus. Praktika annab vastuseks, et rohkem ajutisi toikaid väljalõigatava osa ümbruses annab alati parema lõpptulemuse.
Pardon, Marko, aga te v6saga ei ole ju vist taolistes keretöödes praktikud?

toestamisteema puhul oli mu point viisakalt ridade vahel v6sa kui teoreetiku tõstatatud ja antud juhul elukauge probleem laualt võtta. Pole mõtet lahendada probleeme, mida ei ole.
Sa togid aga sama teemat päevakorda tagasi. Miks täpselt / milles seisneb probleem ja vajadus teha siin toestamisega (tarbetut) lisatööd?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#47

Poolraami vahetuse korral mina soovitaks ikka kasutada toestuse abimaterjali. Orientiiriks kasvõi teatud punktidele. Endal lihtsam uut detaili paika sobitada.

Natuke teemavälist juttu kaa. Olen lõpetamas üht volvot. Klient soovis küljekarbi vahetust. Tollele oli vaja lausa puur sisse teha, et uksed lahti saada. Sisuliselt uste alumistest hingedest alla poole, kõik põhi tuli välja vahetada...
Vasta
#48

(04-02-2022, 09:30 AM)13piisab Kirjutas:  Pardon, ..., aga te v6saga ei ole ju vist taolistes keretöödes praktikud?
... Miks täpselt / milles seisneb probleem ja vajadus teha siin toestamisega (tarbetut) lisatööd?

Jah, leiba ma pole selle tööga teeninud. Ühe Fiesta taganurga keerasin perse liigse enesekindlusega ammuuuuu. Sai "uus nurk" 5+ mm liiga sisse, sest eksisin mõõtmistega, kuna auto kere seisis puupakkudel ja sisemist raami ei olnud. Ju nihkus midagi sedapalju, et märgid klappisid, aga luuk pärast auku enam mahtuda ei tahtnud.

Loodetavasti on teemaalgata oma toimetamistes täpsem ja ettenägelikum, kui mina toona. Sellest ka küsimus. Millele võib täiesti elegantselt vastata, et täpse mõõtmise ja kindla toestusega pole mingit sisetoestust vaja. Ja see ongi OK, kui olla kogu aeg hoolikas ja täpne. Cool

Ei ole vaja selle pärast leili minna! Sad
Vasta
#49

seda enam on Võsa märkused õiged, et seda tööd tehakse hetkel pildi järgi õues kivide ja pakkude peal
mitte stabiilsel põrandal pukkide või raami peal. mitte et see poleks teostatav aga ...
lihtne on seal eksida.

mõned ajutised vardad/torud strateegilistesse kohtadesse on omal kuivem tunne kuigi ka siis saab eksida
olen seda ise kogenud ja kunagi tuleb vigadeparandus ette võtta.
Vasta
#50

(04-02-2022, 09:30 AM)13piisab Kirjutas:  Pardon, Marko, aga te v6saga ei ole ju vist taolistes keretöödes praktikud?

Olen uueks ehitanud u 50 keret, seega julgen siutsuda küll.
Rohkem toikaid on mõned kaotatud minutid, hilisema sättimise osas võidetud tundidega teenib kuhjaga tasa.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#51

Ma sekundeeriks ka toigastele. Küsiks siis niipidi,et miks oma elu keerulisemaks teha kui mõnede õigesse kohta keevitatud nelikantorude tulemusel see olla võiks. Mõõta tuleb ikka ja alati. Samuti asju ette sobitada.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#52

Tere!
Meeldiv on lugeda ,et siin on arutelu tekkinud ajutiste kaigaste autosse sisse keevitamisest. Kui arvuti ligi sattun lisan mõned pildid ja seletan täpsemal millised plaanid on aga praegu tundub et ilmselt keevitan mõned toetavad kaikad ikka sisse.
Vasta
#53

Tere

Lisan siia pildi ,kus on näha, mis osa läheb väljavahetamisele (märgitud joonisel punasega) ja kus hakkavad olema ajutised kaikad (märgitud joonisele sinisega). Selleks, et joonisest oleks natukene rohkem aru saada, lisan mõned pildid ka. Lisaks läheb vahetusse ka varuratta koobas (mis piltidel näeb kuidagi kahtlaselt hea välja). Lisaks ütlen ära, et kindlasti tuleb väga palju proovipaigaldusi teha, et kontrollida, kas kõik sobib ilusti oma kohale. Kõik head nõuanded on ikka veel väga teretulnud (ikkagi esimene kord sellise asjaga tegeleda).


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
       
Vasta
#54

Loll küsimus keretööde spetsialistidele: kas ühe suure kolaka väljalõikamise ja keevitamise asemel ei oleks mõtet see doonorjupp puurida punktkeevitustest lahti ning hakata tagasi keevitama plekk haaval? Nii saaks asendada ainult läbiroostetanud kohad ning lihtsam tagasi keevitades ka igale poole ligi saada? Jupikaupa välja lõigates ja uut tagasi keevitades saaks kergemini kontrollida ka asjade õiget asukohta?
Vasta
#55

Tere

Vastuseks küsimusele, teen nii kuna ma pean tehase punktkeevitusi paremaks kui enda keevitusi ja lisaks tundub mulle selle koha peal selle lahtipuurimine ja uuesti keevitamine mõttetu tegevusena, sest kõik need asjad, mis seal suure tüki küljes on, tuleks ikkagi välja vahetada ja enda keevitused hakkavad ka kiiremini roostetama. Lisaks sellele saan ma punktkeevitusi piisavalt puurida ka ilma seda laiali lammutamata.
Vasta
#56

Ma ei olegi keretööde spetsialist ja seetõttu ära lase minu küsimusest end häirida. Mulle endale lihtsalt tundub selle suure tüki täpselt väljalõikamine ja paika sobitamine oluliselt suurema ja hirmutavama ettevõtmisena, kui oleks seda puurimine ja pärast ühe pleki haaval paika sättimine.
Vasta
#57

No on võimalik mitu detaili korraga paigaldada ka ilma lahti puurimata. Seda eeldusel, et detaili keevise osad pole kattuvad. Samuti võib ka detail haaval taastada ja keevitada. Kuidas kellegile sobib. Minu volvo projekt on selline detail haaval tegemine. Pole lihtsalt kuskilt võtta kasutuskõlbulikku varu detaili.
Vasta
#58

No ma teen seda tööd leiva singialla saamiseks, ja üldiselt keevita paar pulka köikides suundades. Löika algul veidike väiksem tükk välja kui uus on, ja siis vaikselt sobita kuni passib, sealjuures vöid vähendada mölemaid tükke (keret vöi uut juppi)
Hea oleks vähemalt üks roigas ka ülalt alla sättida et körgus klapiks.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#59

Tere

Lisaks eelnevalt mainitud juhipoolse tagumise osaga seotud probleemidele tuleb veel välja mõelda ka lahendus, kuidas hakkavad karbikatte plastikud kinnituma (originaal plastikklambrite saadavusega on juba praegu kehvasti) ja lisaks tuleks uue karbi külge väga palju uusi kinnituskõrvasid tekitada (pildilt on äkki paremini aru saada, mida ma mõtlen).


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#60

https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/jm...uickpuller

Sellise seadme lisavarustuses on otsik, millega on võimalik sinu pildil olevaid detaile paigaldada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne