Mõistusevastased manöövrid liikluses

(30-05-2022, 20:39 PM)Aare R. Kirjutas:  Suvi tulemas ja küllap hakkab ka siia teemasse liiklusest rohkem materjali tekkima. Küll aga on mul küsimus, kas teistes linnades on samamoodi nagu Pärnus, kus ei möödu enam ühtki päeva, kui keegi rohelise tule süttides foori all munema jääb. Ja küsimus ei ole selles, et ei stardita nagu veerandmiilil, kus iga sekundi murdosa loeb, vaid ei stardita üldse. Parim näide oli mõne päeva tagant, kui tulin koormaga ja eesolevas fooris põles punane tuli. Ma üritan võimalikult palju vältida seismajäämist ning võtsin ka seekord hoo juba eemalt maha, et foorini jõudes roheline tuli oleks. Vaatan sajakonna meetri kauguselt, ise juba mingi 30ga veeredes, et ohh, lähebki roheliseks. Gaasi ma veel ei andnud, sest üks sõiduauto oli foori taga ja veel ei liikunud. Üks sekund, kaks, kolm- ikka ei liigu. Jõudsin talle juba konkreetselt sappa ja olin sunnitud ikkagi põhimõtteliselt seisma jääma, sest isegi signaali peale ei hakatud kohe liikuma. 52 tonni ja hakka ikka otsast pihta..
Täna aga sõitsin oma sõiduautoga ringi ja ühe päeva jooksul kogesin kolme (!) samasugust olukorda, kuigi sõitsin ringi kokku vaid umbes 15 minutit, samas ei möödu siin enam vist ühtki päeva, kui vähemalt üks auto kuskil munema ei jää...
See on tõesti selline iga-aastane teemapüstitus. Eelmine kord pakkusin siin samas teemas välja, et need ristimiku all munejad on kadedad ning nende eneseuhkus ei luba olukorda, kus tema pidi seisma jääma, aga tagant tulija saab lendstardi. Selle peale kohe parandas üks ksf. mind, et ristimiku all munejad on hoopis "ajudega autojuhid", kelle jaoks roheline tuli ei ole kiirendusvõistluse start ning nemad vaatavad ette, et kas järgmine v. ülejärgmine foor on alles punane ning sellel juhul mõistlik ja ettemõtlev inimene hakkab väga aeglaselt kohalt võtma ja sõitma, et vaikselt ja säästlikult veeredes rohelise peale sattuda selle asemel, et pidurite kriuksudes punase all seisma jääda.

Ja täna just avastasingi miks ka mulle just Pärnus see mõistliku sõitmise ja munemise dilemma on eriti eredalt silma jäänud. Kui keerata Pärnu-Ravkere-Sõmeru maanteelt via baltikale suunaga Uue silla peale 70 km/h alasse, siis pärast silda Pärnu linna sisse Papiniidu tn. keerajad peavad kenasti 70 km/h välja võtma, et rohelisega ära pöörata jõuaks. Samas need, kes jäävad otse via baltikale sõitma, nendel on aega maa ja ilm kuna pärast silda fooris punane ning pigem 40-50 km/h samal teel kulgemine viib rohelisega foori alla. Analoogne olukord on ka teistpidi linna poolt Papiniidu tänava pealt foori alt via baltikale keerates. Satutakse 70 km/h alasse, kus pärast silda otse sõitjad satuvad 40-50 km/h vaikselt kulgedes ehk järgmise rohelise alla. Samas kui pärast silda Pärnu-Rakvere-Sõmeru peale keerajad peavad 70 km/h kohe kenasti sisse kiirendama, et vasakule ära pöörata rohelisega. Otseloomulikult on neil 70 km/h kohe välja võtjatel ka ristimiku alt minemasaamisega kiire, aga teisse suunda minevatel järgmist punast foorituld märkajatel aega ristimiku alt kohaltvõtuga maa ja ilm kuna punane ju teadaolevalt ees.

Probleem tekib aga selles, et ristimikute all via baltikale pöörates on mõlemate vajadustega juhid, uimerdajad ja kiirendajad, segamini kahes reas rivis. Ning nüüd hakkabki teinekord suur ja närviline möödasõitmine ja nõelumine, et 40-50 km/h kulgejate vahelt jõuaks ära pöörajad piisavalt kiiresti oma foori alla, et veel rohelisega ära pöörata.

Tõenäoliselt on kindlasti ka mujal linnades selliseid liiklussõlmi, kus ühel aega maa ja ilm ning teisel väga kiire. Kokkuvõttes uimerdajad kiruvad närveldajaid ja vastupidi närveldajad kiruvad uimerdajaid. Oma vaatevinklist on otseloomulikult mõlemal õigus ka veel Big Grin
Vasta

A'  mis katastroof juhtub, kui selle rohelisega üle ristmiku ei jõua?
Vasta

(04-06-2022, 16:08 PM)olevtoom Kirjutas:  A'  mis katastroof juhtub, kui selle rohelisega üle ristmiku ei jõua?
Vot see oleks väga hea näide uimerdajate eneseõigustusest, et kui minul on terve maa ja ilm aega, siis on ka teistel terve maa ja ilm aega ning sõidamegi kõik rahulikult ja ökonoomitades 70 km/h alas 40-50 km/h või siis maanteel 70-80 km/h. Samas kujutan ette, et nt. inimesed kellel on vaja aja peale kuhugi jõuda või hoopistükis igapäevaselt autosõiduga läbitud vahemaa järgi leiba teenivad, siis nende vaatevinklist võiks ikka lubatud sõidukiirus kogu aeg sees olla, et maksimaalselt kilomeetreid jõuaks päeva jooksul katta. Kokkuvõttest tulemus on muidugi sama, uimerdajatest loodusnautijad ei mõista närvilisi kutselisi juhte ja vastupidi. Omamoodi õigus on jällegi mõlemal kuna liiklust ei tohi tahtlikult takistada, aga samas võib iga juht jällegi valida oma võimetele ja teeoludele vastava kiiruse Big Grin
Vasta

(04-06-2022, 20:04 PM)mossepower Kirjutas:  
(04-06-2022, 16:08 PM)olevtoom Kirjutas:  A'  mis katastroof juhtub, kui selle rohelisega üle ristmiku ei jõua?
Vot see oleks väga hea näide uimerdajate eneseõigustusest, et kui minul on terve maa ja ilm aega, siis on ka teistel terve maa ja ilm aega ning sõidamegi kõik rahulikult ja ökonoomitades 70 km/h alas 40-50 km/h või siis maanteel 70-80 km/h. Samas kujutan ette, et nt. inimesed kellel on vaja aja peale kuhugi jõuda või hoopistükis igapäevaselt autosõiduga läbitud vahemaa järgi leiba teenivad, siis nende vaatevinklist võiks ikka lubatud sõidukiirus kogu aeg sees olla, et maksimaalselt kilomeetreid jõuaks päeva jooksul katta. Kokkuvõttest tulemus on muidugi sama, uimerdajatest loodusnautijad ei mõista närvilisi kutselisi juhte ja vastupidi. Omamoodi õigus on jällegi mõlemal kuna liiklust ei tohi tahtlikult takistada, aga samas võib iga juht jällegi valida oma võimetele ja teeoludele vastava kiiruse Big Grin


Kui nüüd otse võtta, siis katastroofi ei olegi ju. Lõpuks jõuab iga juht sinna kuhu tal vaja(kui nüüd crashid välja arvata). Tegelikult on asi selles et uimerdajad ei ole linnast pärit. Nemad tulevad kusagilt maapiirkonnast ja varuvad aega linnas sõitmiseks. 

Ise elan lähimast fooridega päälinnast ligi 100km kaugusel, aga käin ülepäeva sealsamas linnas tööl. Tööautoks küll tilluke - 6500kg täismassiga auto. Aga arvestad ikka suurematega. Sõidukajuhtidega arvestad ka aga nemad on üldjuhul alla igasugust arvestust, kuna seal arvestad seda mida mõni ettekeerav till(juurikas) teha võib. Suurem ei tähenda nende mõistes ei pikemat pidurdusteekonda või pikemat kiirendusmaad. Tänasel päeval enam ei viitsi tuutugi lasta selliste peale, rääkimata vihastamisest. 

Koolis räägiti kutsetunnistuse saamisel et on 4 tüüpi juhte kui mingid probleemid tekivad - mingid sangviinikud, koleerikud jne......  mina võtan need kõik kokku ühe sõnaga debiilikud ja üritan lasta ennast mitte häirida...

Mingil hetkel sõitsin viljaveol poolhaakega, millel R500(V8) Scania ees(16 tonni pluss 48 tonni koormat taga. Ei hakka siin legaalsusest rääkima(ksf. v6sale teadmiseks, et lubatud autorongi mass oli passis 96 tonni, seega pidurdusjõudu oli piisavalt). Kaasa istus kõrval ja ei saanud aru miks ma nii aeglaselt sõidan. Ristmikult keerasime välja ja hulk maad sõidetud juba aga hoogu ei ole ega tule. 

Peale seletamist et tegelikult on gaas praktiliselt põhjas ja lasin tal endal arvestada kui palju on kulunud aega pöördekohast siiani ja siis arvestada edasi, et surun praegu gaasi täiesti põhja ja siis kui 90 käes räägime edasi. 

Võin edasi julgelt öelda, et ringteele või ka eesõigusega ristmikule lähenedes arvestab ta juba eemalt tuleva veokiga ja kas aeglustab ja laseb eest ära minna või kiirendab et mitte jalgu jääda...

Ise samamoodi - Mina tean et tema teeb tööd ja las ta siis minna. Mulle ka ei meeldi kui minu tööd segatakse. Kas siis sõidan "suurega" või olen objektil. Aga arvestan veel suurematega ja igal juhul annan neile eesõiguse. Kui ka keerab ette, siis no mida ma tõesti kaotan. Minu kaarti ei kontrollita(ettevõtte auto ja ettevõtte kaup) ja minu aeg ei ole nii oluline kui on päris rekkamehel. See minut-kaks ei määra mulle midagi

Nende aeg on minu jaoks tähtsam kui minu oma...

Tegelikult oleks väga suur vajadus selle järgi, et kõik esmaõppes sõiduautojuhid sõidaksid kasvõi nädalakese kaasa kutselise rekkajuhiga. Oma kalli kaasa kogemusest saaksin öelda, et kõik ei ole nii teravad pliiatsid et ühe päevaga aru saada, aga suur kasu tõuseks sellest ikka kui algaja 1500kg auto juht saaks aimu kuidas 65000kg veok käitub...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Vaata kulla Nustu, ei käi see elu mööda maanteid niimoodi, et kõik suured teevad tööd ja kõik väikesed teevad lõbusõitu ja kõik, kes teevad tööd, omavad mingeid eriõigusi ja privileege. Kiirusepiirangud kehtivad kõigile.

Kui betoonimees tiksub mul 90 alas ees 70-ga ja peale möödasõitu tahab asulas üle sõita, siis see on ju ka vabandatav, ta ju tööl! Tra ma ütlen. Töömehed my ass!
Ja tehke see  foorum ükskord korda.
Ubuntu 18LTS 64 bit ja FF93.
Sisestatud tekst kaob reavahetusel ja ka suvahetkel.
Endiselt!
Vasta

Vot see 90 alas 80-ga ja 70 alas 90-ga on Pärnus igapäevane nähtus- Ehitajate teel on jube naljakas vaadata neid PL, LT ja muid loomi, seal on ikka sellised rallimehed et siga ka ei söö. Maanteel on aga pidevalt jalus. Eesti hakkevedajad on ka suurelt jaolt 80ga sõitjad, seda tööandjate käsul, aga enamus on mõistlikud ja lasevad enamjaolt mööda. Tublid!
Vasta

Mossepoweri tekstist :
Omamoodi õigus on jällegi mõlemal kuna liiklust ei tohi tahtlikult takistada, aga samas võib iga juht jällegi valida oma võimetele ja teeoludele vastava kiiruse [Pilt: biggrin.gif]

 Sellise või sellesarnase "avaldusega" esinesin mina kunagi , siis sain teada et võin sõita vaid kõrvalteedel .
 "Välismaise" ajakirjanduse teadete kohaselt võib euroopat tabada mootorikütuste nappus ja juba on säästuabinõuna kaalumisel maksimaalse lubatud sõidukiiruse alandamine 80 km/h ni , kohalik meedia teatab et kohe jääb meil puudu 2000 veokijuhti ning ühel päeval küsis teed usbekistanist pärit veokajuht , seega suured muutused on tulemas .
Vasta

Täna. Pealinna kõrval satelliit aleviku teel. 
Ringtee ja sellel proua vanema berlingoga. 
Tema ringil minust vasakul mina ringile lähenemas ehk temal peatee ja minul teeandmise kohustus
ja proua jääb keset ringi seisma viipab mulle käega et mine mine.
Olen neist kuulnud aga esimest korda nägin ise seda imelooma. Hea, et tema taga auto pidama sai.
Vasta

(04-06-2022, 23:27 PM)MeelisV Kirjutas:  Täna. Pealinna kõrval satelliit aleviku teel. 
Ringtee ja sellel proua vanema berlingoga. 
Tema ringil minust vasakul mina ringile lähenemas ehk temal peatee ja minul teeandmise kohustus
ja proua jääb keset ringi seisma viipab mulle käega et mine mine.
Olen neist kuulnud aga esimest korda nägin ise seda imelooma. Hea, et tema taga auto pidama sai.

Kas on selliseid võitluspaare(proua+vanem berlingo) rohkem või liigub sama auto Pärnu kandis. Kaks korda sama stsenaariumi viimasel ajal Pärnus kohanud... Mingi hall või hõbedane Berlingo.
Vasta

(04-06-2022, 21:22 PM)tcumen Kirjutas:  Vaata kulla Nustu, ei käi see elu mööda maanteid niimoodi, et kõik suured teevad tööd ja kõik väikesed teevad lõbusõitu ja kõik, kes teevad tööd, omavad mingeid eriõigusi ja privileege. Kiirusepiirangud kehtivad kõigile.

Kui betoonimees tiksub mul 90 alas ees 70-ga ja peale möödasõitu tahab asulas üle sõita, siis see on ju ka vabandatav, ta ju tööl! Tra ma ütlen. Töömehed my ass!
Ja tehke see  foorum ükskord korda.
Ubuntu 18LTS 64 bit ja FF93.
Sisestatud tekst kaob reavahetusel ja ka suvahetkel.
Endiselt!
 Ükspuha mispidi võtta aga kui 90 alas 70ga tiksuv veok peale möödasõitu ikka järgi jõuab siis oli möödasõit täiesti kasutu.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(04-06-2022, 21:22 PM)tcumen Kirjutas:  Kui betoonimees tiksub mul 90 alas ees 70-ga ja peale möödasõitu tahab asulas üle sõita, siis see on ju ka vabandatav, ta ju tööl! Tra ma ütlen. Töömehed my ass!

See on klassikaline olukord. Mitte ainult eestis vaid ka mujal riikides. Siin ma ei pea silmas ksf.tcumenit. Tema postitus lihtsalt äratas üles teema mis on vaikselt hõõgumas tuha all.

Suurel pole alati võimalik 90 kihutada. Vahel oled sunnitud sõitma 70. Sellest väike aru ei saa. Sõidetakse mööda enne asulat. Peale 50 märki aga tiksutakse  40 kuigi saaks sõita 50. 
My ass, sõidukamehed! Teeme endale selgeks kui palju kellelgi spidokas valetab ja hakkama liikuma vastavalt sellele ja uskuge suur ei taha enam sulle tagaaknast sisse sõita.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(05-06-2022, 12:27 PM)Daff Kirjutas:  
(04-06-2022, 21:22 PM)tcumen Kirjutas:  Kui betoonimees tiksub mul 90 alas ees 70-ga ja peale möödasõitu tahab asulas üle sõita, siis see on ju ka vabandatav, ta ju tööl! Tra ma ütlen. Töömehed my ass!

 Teeme endale selgeks kui palju kellelgi spidokas valetab ja hakkama liikuma vastavalt sellele ja uskuge suur ei taha enam sulle tagaaknast sisse sõita.
PL ja LT tahab ikka. Saab kaameralt 70 alas punase sähvatuse ja siis hakkab mõtlema ja venib edasi kuni riigipiirini 70 km/h, pole enam kiiret Cool

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(05-06-2022, 10:02 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(04-06-2022, 23:27 PM)MeelisV Kirjutas:  Täna. Pealinna kõrval satelliit aleviku teel. 
Ringtee ja sellel proua vanema berlingoga. 
Tema ringil minust vasakul mina ringile lähenemas ehk temal peatee ja minul teeandmise kohustus
ja proua jääb keset ringi seisma viipab mulle käega et mine mine.
Olen neist kuulnud aga esimest korda nägin ise seda imelooma. Hea, et tema taga auto pidama sai.

Kas on selliseid võitluspaare(proua+vanem berlingo) rohkem või liigub sama auto Pärnu kandis. Kaks korda sama stsenaariumi viimasel ajal Pärnus kohanud... Mingi hall või hõbedane Berlingo.

Minu juhtumis oli punane ja akendega nagu naksitrall. Oli ta nüüd berlingo või partner ei pannud tähelegi.
Vasta

Sihuke juhtum jälle.
Mul nii pole olnud aga natuke leebemalt saab via baltica peal neid kogemusi küll ja veel. 

https://elu24.postimees.ee/7545307/kohe-...elt-minema
Vasta

(16-06-2022, 08:54 AM)MeelisV Kirjutas:  ...Mul nii pole olnud aga natuke leebemalt saab via baltica peal neid kogemusi küll ja veel.
Sõites Via Balticat mööda korrake endamisi pidevalt: "ei ole siia neljarajalist teed vaja, ei ole siia neljarajalist teed vaja..."
Vasta

(05-06-2022, 12:27 PM)Daff Kirjutas:  
(04-06-2022, 21:22 PM)tcumen Kirjutas:  Kui betoonimees tiksub mul 90 alas ees 70-ga ja peale möödasõitu tahab asulas üle sõita, siis see on ju ka vabandatav, ta ju tööl! Tra ma ütlen. Töömehed my ass!

See on klassikaline olukord. Mitte ainult eestis vaid ka mujal riikides. Siin ma ei pea silmas ksf.tcumenit. Tema postitus lihtsalt äratas üles teema mis on vaikselt hõõgumas tuha all.

Suurel pole alati võimalik 90 kihutada. Vahel oled sunnitud sõitma 70. Sellest väike aru ei saa. Sõidetakse mööda enne asulat. Peale 50 märki aga tiksutakse  40 kuigi saaks sõita 50. 
My ass, sõidukamehed! Teeme endale selgeks kui palju kellelgi spidokas valetab ja hakkama liikuma vastavalt sellele ja uskuge suur ei taha enam sulle tagaaknast sisse sõita.

Mis "my ass sõidukamehed"? Vaata seda videot, mis siia just postitati.
Lisaks see on küll korduv nähtus, et veoauto muneb 87km/h maanteel ja siis tuleb 70 ala ja ikka on vaja sama kiirusega edasi lasta.
Või laseb maanteel 90ga ja siis 50 alas 70ga. Tundub loogiline?
Inimene, kes teeb maanteel tööd, võiks ikka teistele eeskujuks olla, mitte nuhtluseks.
Vasta

(16-06-2022, 08:54 AM)MeelisV Kirjutas:  Sihuke juhtum jälle.
Mul nii pole olnud aga natuke leebemalt saab via baltica peal neid kogemusi küll ja veel. 

https://elu24.postimees.ee/7545307/kohe-...elt-minema
Mul just üleeile käis üks auto eespool täielik tsirkus. Kernus kolmerealise lõpus jõudsin kahele rekkale järgi, siis seal juba tõmblemine käis poollollaka poolt. Kunagi lõpuks mööda sõitis, siis ka laubakast teise rekkaga palju ei puudunud. 
Aga kolonnid jms jama tekibki tavaliselt sellest, et mõni veokas tiksub 85-87. See veokas mis saab 90ga sõidetud, see sellest mööda ei saa, aga pikivahet ka ei hoita ja nii nad sinna kogunevad
Vasta

(16-06-2022, 09:58 AM)ivo86 Kirjutas:  
(05-06-2022, 12:27 PM)Daff Kirjutas:  
(04-06-2022, 21:22 PM)tcumen Kirjutas:  Kui betoonimees tiksub mul 90 alas ees 70-ga ja peale möödasõitu tahab asulas üle sõita, siis see on ju ka vabandatav, ta ju tööl! Tra ma ütlen. Töömehed my ass!

See on klassikaline olukord. Mitte ainult eestis vaid ka mujal riikides. Siin ma ei pea silmas ksf.tcumenit. Tema postitus lihtsalt äratas üles teema mis on vaikselt hõõgumas tuha all.

Suurel pole alati võimalik 90 kihutada. Vahel oled sunnitud sõitma 70. Sellest väike aru ei saa. Sõidetakse mööda enne asulat. Peale 50 märki aga tiksutakse  40 kuigi saaks sõita 50. 
My ass, sõidukamehed! Teeme endale selgeks kui palju kellelgi spidokas valetab ja hakkama liikuma vastavalt sellele ja uskuge suur ei taha enam sulle tagaaknast sisse sõita.

Mis "my ass sõidukamehed"? Vaata seda videot, mis siia just postitati.
Lisaks see on küll korduv nähtus, et veoauto muneb 87km/h maanteel ja siis tuleb 70 ala ja ikka on vaja sama kiirusega edasi lasta.
Või laseb maanteel 90ga ja siis 50 alas 70ga. Tundub loogiline?
Inimene, kes teeb maanteel tööd, võiks ikka teistele eeskujuks olla, mitte nuhtluseks.
Mis munemine veoautol see 87km/h on? Mida see  veoka juht siis teha saab kui piiraja rohkem ei lase? Tundub loogiline? Mu enda krusal praegu vist kuskil 88km/h ligi. Mis ma nüüd siis tegema pean? Kas öösiti sõitma kui härr ivo86 kodus põõnab.
Vasta

Asi polegi sõitmises 85 või 87 või....
Sõidukas saab mööda. 
Asi on selles et kui üks suur hakkab teisest mööda minema ja üks teab, et saab teine teab, et läheb aga ...
Kui on tihedam liiklus ja autod vastu tulevad siis saavad kokku kaks jurakat.
Üks paneb julma aga teine on ei teagi kohe kes aga paras juhm sest ei lase millimeetrit kah tagasi,  et teine saaks kiiremini mööda s.t. ohtlikust olukorrast välja.
Mul on siis  kunagi tehtud ka postitus ühele yt videole kus see kellest mööda hakati sõitma lisas gaasi.
Vasta

(16-06-2022, 18:44 PM)MeelisV Kirjutas:  Asi polegi sõitmises 85 või 87 või....
Sõidukas saab mööda. 
Asi on selles et kui üks suur hakkab teisest mööda minema ja üks teab, et saab teine teab, et läheb aga ...
Kui on tihedam liiklus ja autod vastu tulevad siis saavad kokku kaks jurakat.
Üks paneb julma aga teine on ei teagi kohe kes aga paras juhm sest ei lase millimeetrit kah tagasi,  et teine saaks kiiremini mööda s.t. ohtlikust olukorrast välja.
Mul on siis  kunagi tehtud ka postitus ühele yt videole kus see kellest mööda hakati sõitma lisas gaasi.

No mul ei ole ikka seda "ma teen tööd ja mul on eriõigused" rekkamehe soolikat antud. Käpikuga küll teinekord tiksun ja sellel ka hoiab piiraja tagasi, aga no see ei hakka ei rahakoti ega ka mitte ketta pihta see kui ma veidi teepeenra poole tõmban ja korraks püsika välja võtan, et taganttulija mööda lasta...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Marko, 7 külali(st)ne