04-06-2022, 12:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-06-2022, 13:39 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(30-05-2022, 20:39 PM)Aare R. Kirjutas: Suvi tulemas ja küllap hakkab ka siia teemasse liiklusest rohkem materjali tekkima. Küll aga on mul küsimus, kas teistes linnades on samamoodi nagu Pärnus, kus ei möödu enam ühtki päeva, kui keegi rohelise tule süttides foori all munema jääb. Ja küsimus ei ole selles, et ei stardita nagu veerandmiilil, kus iga sekundi murdosa loeb, vaid ei stardita üldse. Parim näide oli mõne päeva tagant, kui tulin koormaga ja eesolevas fooris põles punane tuli. Ma üritan võimalikult palju vältida seismajäämist ning võtsin ka seekord hoo juba eemalt maha, et foorini jõudes roheline tuli oleks. Vaatan sajakonna meetri kauguselt, ise juba mingi 30ga veeredes, et ohh, lähebki roheliseks. Gaasi ma veel ei andnud, sest üks sõiduauto oli foori taga ja veel ei liikunud. Üks sekund, kaks, kolm- ikka ei liigu. Jõudsin talle juba konkreetselt sappa ja olin sunnitud ikkagi põhimõtteliselt seisma jääma, sest isegi signaali peale ei hakatud kohe liikuma. 52 tonni ja hakka ikka otsast pihta..See on tõesti selline iga-aastane teemapüstitus. Eelmine kord pakkusin siin samas teemas välja, et need ristimiku all munejad on kadedad ning nende eneseuhkus ei luba olukorda, kus tema pidi seisma jääma, aga tagant tulija saab lendstardi. Selle peale kohe parandas üks ksf. mind, et ristimiku all munejad on hoopis "ajudega autojuhid", kelle jaoks roheline tuli ei ole kiirendusvõistluse start ning nemad vaatavad ette, et kas järgmine v. ülejärgmine foor on alles punane ning sellel juhul mõistlik ja ettemõtlev inimene hakkab väga aeglaselt kohalt võtma ja sõitma, et vaikselt ja säästlikult veeredes rohelise peale sattuda selle asemel, et pidurite kriuksudes punase all seisma jääda.
Täna aga sõitsin oma sõiduautoga ringi ja ühe päeva jooksul kogesin kolme (!) samasugust olukorda, kuigi sõitsin ringi kokku vaid umbes 15 minutit, samas ei möödu siin enam vist ühtki päeva, kui vähemalt üks auto kuskil munema ei jää...
Ja täna just avastasingi miks ka mulle just Pärnus see mõistliku sõitmise ja munemise dilemma on eriti eredalt silma jäänud. Kui keerata Pärnu-Ravkere-Sõmeru maanteelt via baltikale suunaga Uue silla peale 70 km/h alasse, siis pärast silda Pärnu linna sisse Papiniidu tn. keerajad peavad kenasti 70 km/h välja võtma, et rohelisega ära pöörata jõuaks. Samas need, kes jäävad otse via baltikale sõitma, nendel on aega maa ja ilm kuna pärast silda fooris punane ning pigem 40-50 km/h samal teel kulgemine viib rohelisega foori alla. Analoogne olukord on ka teistpidi linna poolt Papiniidu tänava pealt foori alt via baltikale keerates. Satutakse 70 km/h alasse, kus pärast silda otse sõitjad satuvad 40-50 km/h vaikselt kulgedes ehk järgmise rohelise alla. Samas kui pärast silda Pärnu-Rakvere-Sõmeru peale keerajad peavad 70 km/h kohe kenasti sisse kiirendama, et vasakule ära pöörata rohelisega. Otseloomulikult on neil 70 km/h kohe välja võtjatel ka ristimiku alt minemasaamisega kiire, aga teisse suunda minevatel järgmist punast foorituld märkajatel aega ristimiku alt kohaltvõtuga maa ja ilm kuna punane ju teadaolevalt ees.
Probleem tekib aga selles, et ristimikute all via baltikale pöörates on mõlemate vajadustega juhid, uimerdajad ja kiirendajad, segamini kahes reas rivis. Ning nüüd hakkabki teinekord suur ja närviline möödasõitmine ja nõelumine, et 40-50 km/h kulgejate vahelt jõuaks ära pöörajad piisavalt kiiresti oma foori alla, et veel rohelisega ära pöörata.
Tõenäoliselt on kindlasti ka mujal linnades selliseid liiklussõlmi, kus ühel aega maa ja ilm ning teisel väga kiire. Kokkuvõttes uimerdajad kiruvad närveldajaid ja vastupidi närveldajad kiruvad uimerdajaid. Oma vaatevinklist on otseloomulikult mõlemal õigus ka veel