Uued Youngtimerid tulevad peale

Eks vist kõik oleneb vaate ja lähtekohast. 90-datel, kui meie pere istus lääne autosse, siis luksus oli juba see, kui korra nädalas ei pidanud auto või kabotiall näppe õliseks tegema. Nõukogude inimene vist isegi ei osanud unistada elektriaknast või konditsioneerist (isegi kui oskas, siis ratsionaalse mõtlejana ta seda oma autole siiski ei tahtnud, sest äkki läheb katki - ja tihti läks kah). Meie pere esimene lääne masin oli 84 aasta kiilukujuline Mitsu Galant. Baas GL mudel 1,6 mootoriga ja krt see oli luks masin. Kui ma load sain, sain selle endale. Vinge oli sellega kruiisida, kuni ühel hetkel komistasin romulas 2 liitrise otsa, krt sügelema hakkas. Läks aega ja jõudis see 2l mootoriruumi. Siis juhtus, et komistasin 2,4 liitrise otsa, millel oli elektriaknad ja abs. Sai ka need lisad masinale. Koos selle 2,4 liitrisega sattus näppu ka auto kasutusjuhend ja siis läks põrgu lahti, nimelt selgus, et olemas on kliimaseade (mitte ainult kont vaid ikka asi, mis hoiab valitud tempi suvel ja talvel), püsikiiruse hoidja, el katuseluuk, el peegel ja mida tahes veel. Aastate jooksul sai masinale külge poogitud kõik peale elektrivedrustuse ja turbomootori. Esimene eeldas liiga suuri ümberehitusi (ja oli kallis) ja teist lihtsalt ei olnud saada. Kui 2 aastat tagasi sattusin Soome saidil turbo müügikuulutuse peale, siis oli see vaid hetke küsimus kontakti võtta ja masin on nüüdseks hoovil. 1,6-se müügikuulutus sellist reaktsiooni vaevalt oleks tekitanud. Lõppkokkuvõttes ei ole see ju tegelikkuses kellegi asi, mida sa harrastad, peaasi, et endale meeldib. 90-datel polnud võimalust tippvarustuse osas ja kui oleks olnud, siis igaks juhuks poleks seda ostetud, kuna kaine mõistus mängis mõttega katkiminekust. Kui aga rääkida masinate väärtusest, siis tahes tahtmata käib sama seisukorra juures tippvarustusega masin plangust mitu sammu ees.
Vasta

Eks ta mingil määral ole igaühe enda peas kinni, et kas aastaarvu poolest nn. youngtimer auto on midagi väärt või mitte. Mina olen oma sõidukite valikul lähtunud sellest, et auto oleks praktiline, aga samas ka endale meelepärane, sest veedan ju seal istme ja rooli vahel märkimisväärse aja oma elust. Uuemad plastikukärakad ei paku minule mingisugust emotsiooni ja mõne vileuue nelja rõngaga margi toodang on nii praegu kui ka pikemas perspektiivis liiga ulme minu jaoks. 
Praegustest autodest võib minu käest lahkuda mõni ainult loodusjõudude (sh. rullnokad) tõttu ja seetõttu on mul turuhindadest ausalt öeldes täiesti suva. Ühe eelmise autoga kahjuks nii juba läks.

Audi S4 2.2 1993
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Volkswagen T3 Syncro Caravelle GL 1990
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986, Audi 100 2.2 R5 1986, Audi S8 4.2 1998
Vasta

(29-01-2016, 21:56 PM)Audi100C2 Kirjutas:  Eks ta mingil määral ole igaühe enda peas kinni, et kas aastaarvu poolest nn. youngtimer auto on midagi väärt või mitte. Mina olen oma sõidukite valikul lähtunud sellest, et auto oleks praktiline, aga samas ka endale meelepärane, sest veedan ju seal istme ja rooli vahel märkimisväärse aja oma elust. Uuemad plastikukärakad ei paku minule mingisugust emotsiooni ja mõne vileuue nelja rõngaga margi toodang on nii praegu kui ka pikemas perspektiivis liiga ulme minu jaoks. 
Praegustest autodest võib minu käest lahkuda mõni ainult loodusjõudude (sh. rullnokad) tõttu ja seetõttu on mul turuhindadest ausalt öeldes täiesti suva. Ühe eelmise autoga kahjuks nii juba läks.

Minu arvates ongi just liigne praktilisus see, miks Eestis korralikke youngtimereid pole. Jah, 90.-date alguses toodi igasugust ägedat kraami, aga see on valdavalt igavikku kadunud. Viimased 20 aastat on tassitud siia igasugu praktilist materjali, milles ei ole seda sädet... ja no kõige hullem on see viimaste aastate hall-metallik-diisel hullustus. Kui vaadata Eesti suurust ja keskmisi läbisõite, siis terve mõistusega ei ostaks siin keegi diiselautot... kui siis need kes maalt linna tööl käivad (või need kes rekka peal töötavad).

Ma vaikselt mõtlen, et peaks omale mingi viisakama auto ostma, sellise eelmise kümnendi oma. Aga no kurat, ei leia, kõik on diislid. Korralikku suurt bensiinimootoriga autot nagu poleksi olemas enam.

Ja no eks ma mäletan 90.-dates kuidas mu paps autot valis. Tollal polnud diisel veel popp, aga peaasi oli ikka, et sitaks praktiline oleks ja liiga palju elektrit ei oleks... Ise oli taksopargis vanemmeister, aga elektrit kartis nagu vanapagan välku.
Vasta

1980date või varase 90date stock diisel auto on päris huvitav vanatehnika tulevikus.  Kuid meie oludes üritatakse  MB W124d,Audid ja VW teha ringi diisliteks, tihti peale. Otseselt pole mul selle diisli vastu midagi aga sellise ümberehituste mõtekus jääb küsitavaks? Ehk umbes samasse auku nagu mehed,kes omal ajal GAZ 24 osta ei jaksanud. Siis hakkasid seda Pobedast ringi ehitama. Muidugi vahest on see ümber ehitus ka päris viisakalt tehtud (nt Golfi mehed VW klubist) aga on ka selliseid hapusid näideid. Kus on tehtud mingi käkk kokku,et saaks lihtsalt sõita. 
Stock diisleid toodi siia 90date alguses vähe,kuna inimestel olid need ,seletamatud foobiad nii diisli kui lääne auto vastu. Aga eks ajad muutuvad ja nüüd on vastupidi. Ka laibaks sõidetud diisel korjatakse üles aga bensiini autoga on juba raskusi,sellest vabanemisel.


Vasta

(30-01-2016, 00:58 AM)MAZ Kirjutas:  1980date või varase 90date stock diisel auto on päris huvitav vanatehnika tulevikus.  Kuid meie oludes üritatakse  MB W124d,Audid ja VW teha ringi diisliteks, tihti peale. Otseselt pole mul selle diisli vastu midagi aga sellise ümberehituste mõtekus jääb küsitavaks? Ehk umbes samasse auku nagu mehed,kes omal ajal GAZ 24 osta ei jaksanud. Siis hakkasid seda Pobedast ringi ehitama. Muidugi vahest on see ümber ehitus ka päris viisakalt tehtud (nt Golfi mehed VW klubist) aga on ka selliseid hapusid näideid. Kus on tehtud mingi käkk kokku,et saaks lihtsalt sõita. 
Stock diisleid toodi siia 90date alguses vähe,kuna inimestel olid need ,seletamatud foobiad nii diisli kui lääne auto vastu. Aga eks ajad muutuvad ja nüüd on vastupidi. Ka laibaks sõidetud diisel korjatakse üles aga bensiini autoga on juba raskusi,sellest vabanemisel.

Jah, taksojuhid unustasin, neil on ka diislit vaja (w124, w126).

Aga eriti arusaamatu on minu arvates just viimase aastakümne diislihullus. Esimene kasutaja sõidab 4-5 aastaga võibolla 10000 täis (kui sedagi), aga ikka on diislit vaja. Mis sest, et lühikeste otsadega on kõik filtrid umbe aetud, reaalset säästu pole (sest mootor ei lähe kunagi soojaks) jne.
Ja euroopast tassitake ka diisleid juurde. Näiteks BMW e60/61 on ju siin peaaegu kõik diislid.

Ja VAG grupi inimesed on omaette klass, isegi Golf 1-dele topitakse diisleid vahele, mis kuradi hälve see on? Ma saan aru, et VW 40kW diisel on praeguseni ökonoomsuse etalon, aga hobiauto võiks ikka inimlike sõiduomadustega olla. Ja siis mõned panevad veel vanadele masinatele 90.-date lõpu diisleid vahele...
Vasta

(30-01-2016, 01:52 AM)zazik Kirjutas:  Jah, taksojuhid unustasin, neil on ka diislit vaja (w124, w126).

Aga eriti arusaamatu on minu arvates just viimase aastakümne diislihullus. Esimene kasutaja sõidab 4-5 aastaga võibolla 10000 täis (kui sedagi), aga ikka on diislit vaja. Mis sest, et lühikeste otsadega on kõik filtrid umbe aetud, reaalset säästu pole (sest mootor ei lähe kunagi soojaks) jne.
Ja euroopast tassitake ka diisleid juurde. Näiteks BMW e60/61 on ju siin peaaegu kõik diislid.

Ja VAG grupi inimesed on omaette klass, isegi Golf 1-dele topitakse diisleid vahele, mis kuradi hälve see on? Ma saan aru, et VW 40kW diisel on praeguseni ökonoomsuse etalon, aga hobiauto võiks ikka inimlike sõiduomadustega olla. Ja siis mõned panevad veel vanadele masinatele 90.-date lõpu diisleid vahele...
  Kakstuhat km aastas sõites võib tänapäevase elektroonilise lipulaevaga ka kurat teab mida seistes juhtuda. Kusjuures Soomest toodud diislid soojenevad täitsa normaalselt. 
 Golf1 diseliseerimisest saan ka aru, kiviaegsed kulunud karburaatorid või veel parem/halvem pritsungid ilusti tööle saada igast asendist, pole ka lihtne pehmelt öeldes. Samas, too 40 kW diisel, pump korras, pihustiotsad uued, kompressioon olemas-peab töötama. + saab riistapuuga ringi pläristada niiet küll ja veel. Ja ega need bensukad mingid R6 käiguühtlusega imeasjad pole. GTi'si vaevalt diisleiks tehakse aga mingeid stock 1,3 või 1,6si taga nutta, mõttetu.
  

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Ma unustasin MB omanikud sootuks ära, loodan,et nad pikka viha ei pea. 

Mis puudutab Golfi ja teisi VAG gruppi autosid,millel "kiviaegsed karburaatorid" siis probleem on selles,et paljudelele markidele topiti ka mingi aeg Keihini karburaatoreid,millele ei ole mitte mingeid osasid saada,meie tingimustes. Samas neid juppe ja isegi uusi karburaatoreid on liikumas Ebays. Kuid nende hinnad algavad 300-500EUR tükk(NOS osal). Ning ega isegi Sakslased ja jõukamad Lääne-Eurooplased neid ostma ei kiirusta selle raha eest. 
Pigem ongi arvestatud,et sa ei tarvita neid 30.a vanasid igapäeva liikluses nagu meil kipub tihti minema. Kõik sõidetakse labiaks ära.

Diisel on alternatiivne lahendus aga minu meelest see viimase aja diisli hullus on natuke liiast küll. 


Vasta

(30-01-2016, 01:52 AM)zazik Kirjutas:  
(30-01-2016, 00:58 AM)MAZ Kirjutas:  1980date või varase 90date stock diisel auto on päris huvitav vanatehnika tulevikus.  Kuid meie oludes üritatakse  MB W124d,Audid ja VW teha ringi diisliteks, tihti peale. Otseselt pole mul selle diisli vastu midagi aga sellise ümberehituste mõtekus jääb küsitavaks? Ehk umbes samasse auku nagu mehed,kes omal ajal GAZ 24 osta ei jaksanud. Siis hakkasid seda Pobedast ringi ehitama. Muidugi vahest on see ümber ehitus ka päris viisakalt tehtud (nt Golfi mehed VW klubist) aga on ka selliseid hapusid näideid. Kus on tehtud mingi käkk kokku,et saaks lihtsalt sõita. 
Stock diisleid toodi siia 90date alguses vähe,kuna inimestel olid need ,seletamatud foobiad nii diisli kui lääne auto vastu. Aga eks ajad muutuvad ja nüüd on vastupidi. Ka laibaks sõidetud diisel korjatakse üles aga bensiini autoga on juba raskusi,sellest vabanemisel.

Jah, taksojuhid unustasin, neil on ka diislit vaja (w124, w126).

Aga eriti arusaamatu on minu arvates just viimase aastakümne diislihullus. Esimene kasutaja sõidab 4-5 aastaga võibolla 10000 täis (kui sedagi), aga ikka on diislit vaja. Mis sest, et lühikeste otsadega on kõik filtrid umbe aetud, reaalset säästu pole (sest mootor ei lähe kunagi soojaks) jne.
Ja euroopast tassitake ka diisleid juurde. Näiteks BMW e60/61 on ju siin peaaegu kõik diislid.

Ja VAG grupi inimesed on omaette klass, isegi Golf 1-dele topitakse diisleid vahele, mis kuradi hälve see on? Ma saan aru, et VW 40kW diisel on praeguseni ökonoomsuse etalon, aga hobiauto võiks ikka inimlike sõiduomadustega olla. Ja siis mõned panevad veel vanadele masinatele 90.-date lõpu diisleid vahele...

Zazik, kas sa uuemat autot, kui W124 ostnud oled? Kuskuhas sul turul need 10000 sõitnud 4-5 aastat vanad diislid on? Ma otsisin endale autot, mitte vanemat kui 3 aastat, läbisõiduga alla 100 000, eeldusel et on kontrollitava ajalooga ja vähegi normaalse varustusega masin. Selliseid autosid praktiliselt ei ole saada. Pika otsimise peale sain endale 60 000 sõitnud masina. Tüüpiline 3 aastat vana diisli läbisõit on 100 000+. 

35 000 aastas sõitva inimesena ma tõesti ei taha mitte midagi kuulda suure töömahuga bensukatest, sest ma maksaks puhtalt kütte pealt 1000 eur aastas rohkem. See on keskmist palka saavale eestlasele kuupalk. Teisisõnu ühe kuu aastas käiks keskmine eestlane tööl vaid sellepärast, et tal turbodiisli asemel kapoti all R6 oleks. Arva ise, miks R6 popp pole.
Vasta

Söandaks küll väita, et tüüpiline diiselsõiduauto läbisõit 30-35 tuhat on natuke üle võlli. See juba pigem selline väikse asjapulga läbisõit, kes päevad läbi ringi kaarutab. Diisleid ostetakse pereautoks päris palju ja ma ei kujuta ette, et iga päev, puhkepäevad ja riiklikud pühad kaasa arvatud, sõidetakse igas peres sada kilti maha.
 20 tuhat pakuks pigem keskmiselt...
Vasta

Mina paarutan oma gholf 4-jaga aastas ca 40-45tuhhi maha ka masuudipress,naine oma 1,9tdi a6-ga 20 tuhhi,manta sõidab suve jooksul 3-6000 km.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

30-35 tuhat aastas ei ole ülevõlli. Käin 50 km kaugusel tööl. Päevas 120 km aastas kusagil 250 päeva see on juba 30 tuhat mõnel puhkepäeval on ka ekstrasõidud 250+. Siis ei ole ju palju 30-35 tuhat aastas.
Vasta

(30-01-2016, 19:21 PM)hundu615 Kirjutas:  Mina paarutan oma gholf 4-jaga aastas ca 40-45tuhhi maha ka masuudipress,naine oma 1,9tdi a6-ga 20 tuhhi,manta sõidab suve jooksul 3-6000 km.

No on näha jah,muudkui kaarutad linnavahel.. Wink
Vasta

(30-01-2016, 18:21 PM)vant Kirjutas:  Söandaks küll väita, et tüüpiline diiselsõiduauto läbisõit 30-35 tuhat on natuke üle võlli. See juba pigem selline väikse asjapulga läbisõit, kes päevad läbi ringi kaarutab. Diisleid ostetakse pereautoks päris palju ja ma ei kujuta ette, et iga päev, puhkepäevad ja riiklikud pühad kaasa arvatud, sõidetakse igas peres sada kilti maha.
 20 tuhat pakuks pigem keskmiselt...

Mina käin 50 km kaugusel tööl, üks hea sõbratar elab 100km eemal...nii need kilomeetrid koguvad. Sõbratar sõidab oma autoga teist samapalju (aga tal 1.2TSI bensiinikas). Kui rohkem toimetamist, siis nädalavahetusega tekib ka päris hulga kilomeetreid juurde. Võrdluseks võib öelda, et 1.2 TSI ja 1.5dCI on küttekulu mõttes üsna ühte auku, kuid diisel käib paremini edasi, mis on minu jaoks päris oluline. Käigukastid on ka võrreldavad - DSG (7) ja EDC(6) vastavalt. Sõidumugavuselt on DSG parem, vastupidavuselt ühte auku - kummagagi muresid pole olnud.

Samas kui auto müüki läheb on läbisõit ilmselt suur, aga seisukord omasuguste hulgas hea, sest maanteesõit säästab autot võrreldes linnasõiduga päris palju.
Vasta

30-35 ja üle võlli, autot ostes ei usuks eales alla 40tkm aastaläbisõitu. Ise käin tööle 55-65 km (sõltuvalt tee valikust) kaugusele, mõned poesõidud, arstile tartusse ja hobisõidud juurde ja ongi aastas 40-45 tkm käes, naine-lapsed sõidavad pere teise autoga ca 15 ooo km, kui se kõik kuidagi ühe kaela uhada, siis ...
Oluline on Kütusekulu elik diesel ja töökindlus, lisad jm elitaarsus on saatanast.
Vasta

läheb natuke kaugele joungtimerite teemast
kütusekulu kohta on olemas vaidlemisele mitte kuuluv tsitaat Robocop I-st : "hea auto on suur ja võtab palju bensiini"
Vasta

Tegemist on labase mölateemaga, Priit öelgu mida tahes, ma olen selleks juba ette valmistunud, nagu ksf MAZ ennist  Rolleyes
Vasta

(30-01-2016, 21:48 PM)supp Kirjutas:  läheb natuke kaugele joungtimerite teemast
Jumala õige. Moderaatoritel palun see diislijama omaette teemaks lõigata. Youngtimer-ite teemas on labane kütusekulu üle arutleda. Ja, noh, ega Golf I/II mootoriruumi diisli panek tema jungtaimeri-kõlblikkust kah kuidagi ei tõsta.
Vasta

Tere,

Eelmisel laupäeval Laitses teist korda toimunud uskumatutes mõõtmetes youngtimerite kokkutulek on meeldiv näide sellest, kuidas vahepeal on märkamatult mõni aasta mööda läinud ja Eesti ühiskond tasapisi jälle küpsemaks muutunud. Nooraegsete autode liikumine on vaid selle paari aasta jooksul Eestis juba palju mõnusamalt käima läinud ja inimesed teadvustavad pisut paremini vahet räämas igapäevasõiduki ja hästihoolitsetud hobitehnika vahel. Juba leidub suve jooksul mitmeid üritusi, millel ka 1996 aastal valminud auto täieõiguslikult vanatehnikana osaleda tohib ning väga sageli ei vaadata W124 kerega Mercedest tänavalgi kui suvalist taksot ning teadjam pilk oskab isegi korralikku W210 kerega E-klassi märgata. Ja olen selle paari aasta jooksul oma kõrvaga kuulnud, kuidas inimesed ei põlga armsaks ja säilitamist vajavaks vanaks autoks nimetada ka esimese põlvkonna A-klassi Mercedest ega VW Passat B5 mudelit, sest nii nagu paljusid paneb heldima Nokia 5110 telefon või muu sama ajastu vidin, on needki autod võimelised täna juba tugevat nostalgiat tekitama.
[Pilt: 180803_Youngtimer_1.jpg] [Pilt: 180803_Youngtimer_3.jpg]

Loodan siiralt, et noorema vanatehnika kvaliteet ajas seega üha paraneb ning sportrooli ja madaldusvedrudega narritud tippmudelite kõrval saavad senisest suuremal määral kokkutulekutel ajastule omast tooni andma ka lihtsamad, kuid väga heas originaalkorras autod. Ja tööpõld on siin tõeliselt lai. Näiteks ei hakanud eelmisel laupäeval Laitses silma ühtki korralikku Ford Scorpiot, uuema põlvkonna Sierrat, siinkirjutajat varemgi heldima pannud ümara kehaga Mazda 626-t ega isegi ilusat Saabi, kuigi vähemalt viimasel margil neist peaks olema päris arvestatav austajaskond. Mõnes mõttes on ju loogiline, et vanatehnikat soetama asudes ei pruugi enamik meist esimese valikuna Fordi eelistada, kuid usun, et küll keegi varem või hiljem ka sinnamaale jõuab, et mäletab, kuidas 1995 aasta Motorexil esimest korda uut Scorpiot nägi ning seda nüüd endale vabalt lubada saab ja soovib. Sarnaseid isiklikke ja ettearvamatuid seoseid loob igaüks oma meeltes lõputult ning kui elu edeneb, leidub kindlasti ka võimalusi oma uitmõtete teostamiseks ja sellega automaatselt vanatehnikamaastiku mitmekülgsemaks muutmiseks.
[Pilt: 180803_Youngtimer_2.jpg]

Kuid unelmatest tagasi maa peale tulles, saab olla tänulik, et tugev algus on selle mõne aastaga Eesti youngtimeriliikumise käivitamiseks tehtud, selle üle on teemaalgatajal siiralt hea meel ja kes teab, võibolla jõuame soodsate arengute jätkudes juba mõne aasta pärast tõepoolest ka Eestis olukorda, kus nooraegse auto vanusepiiri võib kenasti 20 aasta peale nihutada, nii nagu see arenenud ühiskondades kombeks on.

Tänan kõiki, kes sellele oma vanatehnikahuvi või isegi lihtsalt austusega kaasa aitavad ja kindlasti kohtume üritustel ka tulevikus, kui keegi neid korraldada jaksab. Smile

Aitäh!

Parimate soovidega,
Tauno
Vasta

Aastad on möödunud, aga W210-st, A-klassist ega ka B5 Passatist niipea youngtimerit ei saa. Selleks läheb vaja rohkemat, kui maagilise 25+ aasta täitumist.
Vasta

(13-06-2022, 21:44 PM)Chevy Kirjutas:  Aastad on möödunud, aga W210-st, A-klassist ega ka B5 Passatist niipea youngtimerit ei saa. Selleks läheb vaja rohkemat, kui maagilise 25+ aasta täitumist.
No siin foorumis on ju rubriigis "Klassikalise auto ekspluateerimine" pikk jutt 97. aasta Audi A6 tagapidurite remondist...  Ma oma 91. aasta Cherokee muredega olen siiani mujale pöördunud... igapäevaauto ju..

Samas lootust on. GT86/BRZ on juba kümneaastane, näituseks. Ja viimane Saab paar aastat vanemgi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne