Postitused: 1,295
Teemad: 1
Liitus: Oct 2019
Maine:
24
Paraku on ikka rohkem seda suhtumist nagu MeelisV kirjutas, et see, kellest teine mööda tahab minna, laseb ees kalanäoga edasi, hea, kui peeglissegi vaatab. Ja miskipärast on sellised just need "karvajalad", kes PL jms numbritega autodega sõidavad.
Postitused: 1,295
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
17
Kas keegi seletaks mulle ühe asja lahti?
Eessõitva lõuna poolt pärit(näit LT või PL) raskeveoki juht annab mõne korra parema suuna vilgutamisega märguande.
Ise nagu loeks välja märguande, et ees on tee vaba, saad möödasõidule minna ja eessõitja arvestab sinuga.
Aga täna oli jälle juhus kus LT andis märguande ja piiluma minnes oli selge et tühjast teest asi kaugel ja möödasõit ilmselge liiklusohtliku olukorra tekitamine...
Olen enne ka sellist stiili kohanud. Tõsi, aasta või paar vist mitte...
Kas neil on seal mingi teine "koodeks" või tegemist tahtliku sigatsemisega?
Postitused: 3,503
Teemad: 25
Liitus: Dec 2002
Maine:
38
Olen ka ise täiesti Eestimaist ja ka üsna kogenud (küll amatööritasemel) autojuhti kohanud, kes tõsimeeli arvas, et niimoodi käibki möödasõiduks märgu andmine. Et vasakuga "vaba", paremaga "kinni". Õnneks suutsin talle toona asja ära selgitada ja ta võttis täitsa kuulda, kuigi olin temast 30 aastat noorem ja üldjoontes oli ta "tean kõike" tüüpi persoon.
Soomes näiteks on ka asjadest mingi teistmoodi arusaam, mäletan et kui esimest suve suurega Soomes sõitsin, siis üritasin ikka väikestele möödasõiduks märku anda. Kui ma aga täheldasin, et parema suuna vilgutamise peale möödasõidule ei mindud ja vahel isegi katkestati juba alustatud möödasõit, siis loobusin.
Postitused: 1,430
Teemad: 215
Liitus: Jun 2004
Maine:
102
Liikluskeel on täiesti eraldiseisev lingvistiline nähtus. Kuigi me sooviksime, et ta oleks universaalne ja igal pool samamoodi mõistetav, siis paraku ta seda ei ole. Naerame sarnaste sõnade erinevate tähenduste üle erinevates keeltes (öelge Bulgaarias ei ning ärge imestage, miks seda ei mõisteta) ning sama on ka liikluskeelega. Eriti keeruliseks teeb keele släng ja vaimukused, mis jäävad teistele sageli arusaamatuks. Teine tõsine probleem on oma keele välja mõtlemine.
Suunatule näitamisel on ka õiguslik mõõde. Nimelt on Eesti liiklusseaduses (§ 51 lg 3 p 2 koos § 52 lg 1 p 1) sätestatud, et möödasõit on keelatud, kui samal rajal eessõitev juht on andnud märku vasakpöördeks. See on samamoodi ka paljude muude riikide seaduses. Kes vähegi saab aru liiklusnõuete süsteemist, mõistab seda, et vasaku suunamärguandega kellegi möödasõidule meelitamine või lubamine tähendab samaaegselt ka teise juhi poolt seaduserikkumist.
Targa inimese tunnuseks on, et kui ta midagi ei tea, siis ta ise välja ei mõtle. Soov aidata võib olla üllas, kuid selle ohtlikusest on vene kirjanik Ivan Krõlov kirjutanud ka valmi karuteenest.
Meie enda armsas foorumis on tõsimeeli arutletud selle üle, millist suunatuld näidata ringliiklusega ristmikul ning arvamused olid diametraalselt erinevad. Oli ka seisukoht, et kui ma ringile lähenedes kavatsen väljuda suunas, mis jääb minu ringile sõitmise suunast vasakule poole, siis on mõistlik näidata vasakut suunatuld ning nö otse ringliiklusega ristmikku ületades ei ole üldse vaja suunatuld näidata. Kuidas peaks aga sellisel juhul saama teised juhid aru, kui nad ei tea, millisest suunast Sa ristmikule sõitsid? Ja kuidas anda märguanne kui ringristmikul on hoopis viis või isegi rohkem väljasõitu? Või kui on plaan teha nö tagasipööre? Ja miks peaks üldse enne ringristmikule sõitmist andma suunamärguannet? Kellele, mis eesmärgil? Mis saab reavahetusmanöövri märguandest, kui juba ringile sõites on uhkelt vasak suunatuli sees? Ringliiklusega ristmikul on mööda ringi sõitmine otseliikumine, sõiduraja vahetus on manööver, millest antakse märku vastava suuantulega ning ringilt väljasõit on alati parempööre sõltumata sellest, kuidas auto liikumine oli ringile sõites.
Igatahes arutelud arvuti taga on toredad ja arendavad, kuid liikluses tasub pigem vähem oma peaga mõelda. Me kõik teame, kui läbus ja ärritav on Uunikute Talveralli ristsõnas ülesanne "mõelge nagu meie".
Eelnev ei pretendeeri loomulikult absoluutsele tõele ning oleme ikka sõbrad edasi. Lihtsalt üks arvamus.
Postitused: 759
Teemad: 63
Liitus: Nov 2015
Maine:
24
Tegelikult vastab vist tõele see NSR (naised saunas rääksid) jutt et alates 1 juunist kuni 1 septembrini suunatuld kasutama ei pea. Vähemalt täna Rakvere kandis kulgedes olid pea kõik kaasliiklejad vägagi seaduskuulelikud, mõni üksik tsivilisatsioonikauge tohman siin-seal vilgutas mingit oranzi tuld.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(17-06-2022, 23:25 PM)honkomees Kirjutas: (17-06-2022, 23:09 PM)indreksirk Kirjutas: ...
Meie enda armsas foorumis on tõsimeeli arutletud selle üle, millist suunatuld näidata ringliiklusega ristmikul ning arvamused olid diametraalselt erinevad. ... Ja miks peaks üldse enne ringristmikule sõitmist andma suunamärguannet? Kellele, mis eesmärgil? ... ringilt väljasõit on alati parempööre sõltumata sellest, kuidas auto liikumine oli ringile sõites. ...
Aruteluks, ma sõidan igapäevaselt ringile andes parema suunaga ringile lähenedes märku, et keeran kohe ringilt ära järgmisele teele, seega saavad samalt teelt ringile pääsu ootajad kohe startida (nad ju näevad minu suunatuld), ootamata mis ma ringil teen ja millal suunda hakkan näitama või ei hakka. See minu käitumine tõstab ju ringi läbilaskevõimet ja liikluse sujuvust või kuidas? Või on see tegevus illegaalne?
Honkomehele sellise sõidustiili eest kohe laik. See tõesti aitab kaasa sujuvusele ja läbilaskevõimele kui ka teine osapool on sama arusaaja.
Tavaliselt aga juhtub teise või kolmanda pealesõidu peale juht kes ootab kannatlikult ära kuni ring on tühi ja ka ringi ümbrus, et "ohutult" ring läbida.
Kusjuures selle mõtte käis kunagi välja üks ksf siin foorumis väites sellise sõidustiili olevat ainuõige.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 4,441
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
Tsitaat: juht kes ootab kannatlikult ära kuni ring on tühi ja ka ringi ümbrus, et "ohutult" ring läbida.
Raske on isegi suure bussi roolis läbida Saue poolt tulles Keila esimest ringi. Selle metsa tagant, mis ringil kasvab, pole miskit näha. Aeglaselt startiva bussi juht saab tihti signaali, et koperdab kiirsõidukeil jalus. Kas on mingi eeskiri-standard ringil nähtavuse tagamisest või on nagu - silmad kinni ja mine, ehk veab.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 1,788
Teemad: 124
Liitus: May 2007
Maine:
16
Mingi uus trend on tekkinud foorialt liikumise alustamisega. Tundub, et kütusehind on inimesi pannud säästliku sõidu võtteid kasutama.
Postitused: 2,697
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
18-06-2022, 14:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-06-2022, 14:29 PM ja muutjaks oli
tõnn.)
Kunagi vist oli juhus kus Tartus, Sõpruse silla juures tiirutas üks vanamutt sisemisel ringil ja ei saanud välja enne kui politsei pani liikluse kinni.
See siis enne ringi renoveerimist.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 341
Teemad: 1
Liitus: Jan 2006
Maine:
16
Proovisin rehkendada, kui suur ajaline traagika see munemine on.
90 km/h Tallinnast Pärnusse sõitmiseks kulub 120 km / 90 km/h = 1,333 h.
87 km/h Tallinnast Pärnusse sõitmiseks kulub 120/87=1,379 h ehk 0,046 h rohkem.
Kogu tee pole munemist, on kaherealist, on aeglasemat piirangut, on möödasõiduvõimalusi. Hindaks munemise mõjualaks pessimistlikult ca 2/3 trassist ehk 0,03 h = 1,8 min hiljem jõuab kohale.
Kui õigesti rehkendasin, on see tõesti valus löök...