Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Ma ka ei usu, et infrastruktuuri taha see rösterite soetamine seisma jääb. Eesti olukorda hetkel ei oska eriti kommenteerida aga näiteks holland, saksa ja belgia on selle laadimistaristuga väga hästi edasi läinud.
Igas bentsukas on 4-5 laadimispesa ning samuti on igas vähegi soliidsemas firmas mitu laadimispesa kus oma elektrikat laadida seni kuni tööl oled.
Samuti eramaja õuedes õhtuti näha Teslasid ja muud staffi mis posti külge "ketti" pandud. Samuti liikumas ning parkimas näeb neid nii täis kui pool elektrilisi autosid ikka väga suurtes kogustes. Aga seda põhiliselt linnas. Maapiirkondades neid nii massiliselt silma ei torka.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 3,247
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
27-06-2022, 11:45 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2022, 11:54 AM ja muutjaks oli
honkomees.)
Olen vastupidi üsna veendunud, et hajaasustusega Eestis ei ole laadimistaristu rajamine majanduslikult mõttekas, nö vaadake vaid kasvõi kiire interneti maale toomise projektide järjest rappa jooksmist (kõigile avaldustele vaatamata istun ikka aeglase ja ülikalli mobiilse neti otsas), elektrimajandust ei ole maapiirkondadesse 30 aastaga tänaseid väikseid vajadusi rahuldavasse seisu suudetud arendada, nõukaaegsetes korterelamutes (mis moodustavad absoluutse enamuse elamufondist) on ikka 40-60 aastat vanad kahesoonelised elektrijuhtmed betooni sisse peidetud vaatamata fassaadide renoveerimisele etc etc. Kasvava koormuse juures tuleb välja vahetada KOGU traadimajandus, nii asulate vahel, asulates kui hoonetes ... kulud tulevad kosmilised. Trafomajandusest elik alajaamadest jms ei hakka rääkimagi.
Teine punkt on see elektri perspektiivne hind, mis võib osutuda juba lähiajal kallimaks fossiili omast.
Kolmas küsimus on tankimiskiirus, kui ma pean ikka üle 10 minuti kulutama, siis on see äärmiselt ebamõistlik ja nn tanklates peab olema sadu otsi, kuhu imema minna, kuna tankimiskiirus on aeglane.
Ja lõpuks on akupaki kaal suurim piirav tegur, see võtab ära põhiosa kandevõimest ning aku on üliohtlik reostaja juba praegu.
P.S. Arendada tuleks hoopis tehnoloogiat, et inimesel oleks alati valikuvõimalus kas sõita mugavalt bensiiniga või kasutada autonoomse kütte allikat nt puugaasigeneraatorit, st iga üks kes viitsib saab omale ise kütte toota, võsa meil kasvab mühinal.
Postitused: 1,584
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
27-06-2022, 12:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2022, 12:50 PM ja muutjaks oli
metsakohin.)
Mõned vastuväited skeptikutele:
Ka praegu ei ole igas külas 24/7 töötavat tanklat, kui üldse on midagi. Miks siis peaks igas külas olema kiirlaadimisjaam?
Kas kortermaja elanik on jälle nii palju vaesem, et ei suuda elektrijuhtmestiku välja vahetamist üle elada. Usu, kulud ei tule kosmilised! Mingil ajal moositi, et vahetaksin peakaitsme väiksema vastu (on 3x40A), praegu enam ei moosita, maksan lihtsalt ampritasu. Võin rahulikult kolm autot tavalaadija taha ühendada ja jääb ka majapidamise jaoks midagi üle. Elektrijuhtmestik on ka väljavahetatud,maja soojustatud ja maaküte paigaldatud. Ei ole ettevõtja, pankur, ega muud sellist, ikka palgatöötaja. Lihtalt tuleb tegutseda ja vahelka otsustada, mitte alati kiunuda ja põhjuseid mittetegemiseks otsida.
Asulate vaheline ühendus vajab paljudes kohtades nii ehk naa vahetamist, sest on veel säilinud 60+ aastat liine. Isegi ilma elektriauto laadimiseta on nende liinide läbilaskevõime ammendunud.
Kümme minutit elektri tankimiseks on natuke vähe, aga 15 annab juba peaaegu täispaagi. Pealegi vaadake palju on tanklates rahvast ja autosid, kes niisama aega veedavad, käivad asjal, kohvitavad, burksitavad jne. Mõni üksik tormab minema alla 15 minuti piiri.
Kiirlaadijad Eestis
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 1,584
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Olen kahel korteril vahetanud elektrijuhtmestiku, üks suurtest tuhaplokkidest ja teine kahekordne silikaat tellis. Kuludeks läks üks rull kaablit (midagi jäi isegi üle), 20+ pistikupesa, kuus lülitit ja kuus kaitselülitit. Külmkapid, elektripliidid ja muu selline oli juba omaniku mure. Isegi vannitoa põrandaküte ei löö hinda ulmeliseks. Seega vähem kaastunnet magala inimeste suhtes, kes ikka veel arvavad, et eramajas on elu tasuta, vesi on muidu, puud on muidu jne. Korralik vannitoa uuendamine on kallim igasugusest korteri elektrisüsteemist. On ka võimalus, et ei pea freesima, kõik on mõtlemises kinni.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(27-06-2022, 14:50 PM)metsakohin Kirjutas: Olen kahel korteril vahetanud elektrijuhtmestiku, üks suurtest tuhaplokkidest ja teine kahekordne silikaat tellis. Kuludeks läks üks rull kaablit (midagi jäi isegi üle), 20+ pistikupesa, kuus lülitit ja kuus kaitselülitit. Külmkapid, elektripliidid ja muu selline oli juba omaniku mure. Isegi vannitoa põrandaküte ei löö hinda ulmeliseks. Seega vähem kaastunnet magala inimeste suhtes, kes ikka veel arvavad, et eramajas on elu tasuta, vesi on muidu, puud on muidu jne. Korralik vannitoa uuendamine on kallim igasugusest korteri elektrisüsteemist. On ka võimalus, et ei pea freesima, kõik on mõtlemises kinni.
Kortermaja elektri puhul on konks mitte korterijuhtmetes vaid kui maja ehitati ei eeldatud et kogu maja kasutab elektripliite 24/7 (või lihtsalt üheaaegseltki). Seega on probleem mitte korteri juhtmestikus vaid maja peakaitsmes ning tõenäoliselt ka alajaama trafo võimsuses. Et selles probleem on näitab ära see et "moositakse" inimesi peakaitsme suurust vähendama.
Rääkimata sellest kas maja ees igaühele parkimiskohti on ning kui nood laadimispostid ehitadagi siis kuhu "tavalised" autod pargivad.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 632
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
17
Meil siin lõunas elades on ja oli 3x40 selline ulmenumber, et see peab küll mingi tööstushoone juba olema, mil selline jõud sisse tuleb. Kui siin vanemate maja 3x16 suuremaks tahaks saada, siis peab alustama alajaama väljavahetusest, lõpetades maakaabli välja vahetusega, maja on 1,5 kiltsa alajaamast umbes. Naabermajas on 1x16 kahe elamise peale, 100m meist.
3x40A hoonestikku osta on tõesti odavam, kui lasta uus ehitada aga need hinnad on liiga volatiilsed, jääks ikkagi ehituskulude juurde, mida saab üks ühele kommenteerida. Palju maksab tänapäeval 3x20 või 3x40A ehitamine majja? Palju maksab 1x16? Palju läheb plekkima 3,20A, kui sul on alajaamast 1,5 kiltsa kaugusel maja?
1x16 toidab ilusti ära kogu elamise tegelikult, kiirkeetja, tolmuimeja ja pesumasina kütmise hetkele sattudes saab korke lülitada küll aga tegelikult igapäeva see ei sega.
Siit tuleb ka vahe sisse, et korrutatakse pidevalt "seisab jõude see auto" jne jne.
Auto on selleks, et seda KOHE kasutada! Täpselt nagu oleks 3x20A selleks, et KOHE seda kasutada, mitte oodata õhtuni, et äkki siis saab. Seesama 3x20A seisab ka jõude sul 99% ajast aga elekter võib seista jõude, auto ei tohi?
Üldiselt savi, igal ühel siin maamunal tundub kõvem vool olemas olevat kodus, kui mul vanemate majas või korteris on, elan vist valesti enda elu. Linnas kulgemiseks on elektrikas ideaalne, kui on, kus teda laadida. Kipsielamute põlluväljadelt, kus ukseni lahti aetakse lumest ja kus elektrikatkestusi on korra aastas parimal juhul tunniks ajaks, on ka kõik hea. Siin muud lahendust polegi tegelt, et kui kõik maalt linna kolima, kuulutama välja linnriigi staatuse, ülejäänud maadest Lätile ja Venemaale ära andma, sest meil linnas on kõik Vinks-Vonks.
Postitused: 310
Teemad: 5
Liitus: May 2006
Maine:
15
27-06-2022, 18:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2022, 18:52 PM ja muutjaks oli
karlarnold.)
Enne kui hakkate paneelmaja korteris juhtmestikku uuendama soovitaksin kaaluda ka auto õues laadimise varianti.