Kas ostaksid endale elektriauto?

1,5k kilo ja meetrit läbitud. Asukohaks Tatrad. Ei kujutaks küll ette, kui puhkusereisil ühe päevaga peaks 1,5k läbima, ei jõuaks ju ringigi vaadata. Hetkel laadimispeatused säitud kokku söögi, poe ja ööbimis pausidega. "Tühja passimist", loe laadimist, kus tegevust ei olnud on olnud kokku ehk tunnike. Rahaline kulu elektrile 60-70€.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Reisumehele nael kummi : )

Aga teistele isu tekitamiseks.
Sono Sion Saksamaalt, hind tänast arvestades isegi odav, valgemal ajal laeb enast vähesel määral ise, lubatakse kolmsada kilti akutäiega-tundub realistlik 54kWh aku juures ja mis kõige tähtsam, lõpuks üks mahtuniversaali moodi uudistoode, rõhuga praktilisusel. Välimus on maitseasi, aga pole hullu, sommid saavad jälle tööd.
Vasta

Ja pandagu tähele, seal Sionil on haakekonks, mida üheltki teiselt soodsa otsa elektrikalt ei leia.
Vasta

Päris õudne näeb välja, vähemalt reklaampildid oleks võinud olla paremad, kui selline kivikaitse üle kogu kere Smile

Funktsionaalsuse-hinna suhe tundub olema üks parimaid saadaolevaid.
Vasta

Kataloogi-tooteid on palju. Mõistlik on uskuda ja võrrelda neid, mis on reaalselt tootmises. Kas, millal ning millisena 5a tagasi loodud ettevõtte (Sono motors) roadmapi-masin seeriatootmiseni jõuab ja kas see nende tegelik eesmärk on - seda me tegelikult ju ei tea. Startupindus on nii (tegelike) eesmärkide kui nende saavutamise osas selline, nagu on Wink

http://wikipedia.org/wiki/Sono_Motors

Teemakohane on aga Sono-viide küll. Erinevalt üleeilsetest taaskordsetest "oma usu kuulutajate" postitustest, mis prügikasti siirdusid. Kui kellegi vajadused ja võimalused on erinevad, saab ta ühe postitusega öeldud, et temal peab üks auto kõigeks sobima ja elektrikas selleks ei sobi. Ei pea hakkama nt ksf rockerile kui praktikule "tõestama", et tema ladusalt ja väga kuluefektiivselt toimuv kulgemine ei ole ikka päris õige, kuna elektrikaga ei saa ju 1500km järjest sõita, eriti veel haagist sikutades.
Paralleeli tõmmates oleks sama "asjalik" rääkida haamriga naelu puusse löövale mehele, et kirves on parem: sellega saab ka puitu tahuda. Ning et kõige õigem oleks ehk hoopis kasutada lõhkumiskirvest - see on ju veel laiemate kasutusvõimalustega.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Käisin aastat 14 tagasi Saksas "esimesel maailmaturneel" universaal w124ga. 20 tundi sõitu otse. Viimased 4 tundi sõitis kaasa sest lõpuks hakkas uni piinama. Eesmärk siis oli sõita ruttu kohale ja siis kohapeal veeta niikaua aega kui võimalik. Jõudsime kohale laupäeva varahommikul. Magasime lõunani, välja minnes selgus et pühapäeval enamus asju suletud ja nii vedelesime süües/jalutades/pikutades veel päeva. Ja siis "turism". Kui ööbimist kohapealt ei leidnud siis magasime autos. Mugavamaid istmeid pikaks reisiks pole veel kohanud. 

Mõned aastad jäid vahele kuna.... isakohustused võtavad oma. Sel aastal sai põnn 4, päev enne tema sünnipäeva sai soetatud vana Suburban K2500 kus saab rahulikult kolmekesi magada


Tänasel päeval plaanime ikka samamoodi - paneme sihtkoha paika ja siis täie tambiga sinna, päev/öö välja magamist ja siis puhkus/turism.... tagasiteel vaatame mis ja kas ja kui huvitavat ette jääb kui aega on...   Sel aastal küll vist jääme Eestisse väikekülade/väikesaarte tuurile...

Katsu seda täna elektriga teha....


Aga tegelikult ajendas postitama küsimus milleski muus ja jutt läks kuidagi lappama - aastaks 2050 co neutraalseks sõidukite suhtes. Ma ei ole veel siiani näinud põldu harimas ühtegi elektritraktorit/kombaini/virtsapritsi vms.. Ehk et kas siis sealtmaalt laseme arvelt maas traktoritega edasi - nii nagu UK-s. Kui ei ole arvel(tüv teatud aja jooksul läbimata), siis sõidukit ei eksisteeri ja eramaalt seda kätte ei saa keegi. Seega ta ka ei saasta????? Ongi CO neutraalsus???


Elektriautol kui niisugusel järelturgu ju pole sest akud on tavaliselt otsas juba ja rahaliselt on antud auto utiil...



Mul head sugulased pensionärid elasid Põlvamaal karutagumiku külas. Polt/Volt ja takso ei käi, sotsiaalametnik kord kuus oma Elmuga. Mees(84) poolpime. Käisid kord nädalas poes/kirikus. Sõitis mitte rohkem kui 40kmh. Aastane kilometraaz tuli max 800km. Autoks vana Mitsubishi Lancer. Kahte paagitäit igaljuhul aastas läbi ei sõitnud

Täna taat sõidab juba taevastel radadel - kuidas aga elektriautot oma 350 eurose pensioni juures toetada, süüa tahaks kah ju...., arved vaja maksta

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(27-07-2022, 22:03 PM)nustu826 Kirjutas:  Käisin aastat 14 tagasi Saksas "esimesel maailmaturneel" universaal w124ga. 20 tundi sõitu otse. Viimased 4 tundi sõitis kaasa sest lõpuks hakkas uni piinama. Eesmärk siis oli sõita ruttu kohale ja siis kohapeal veeta niikaua aega kui võimalik. Jõudsime kohale laupäeva varahommikul. Magasime lõunani, välja minnes selgus et pühapäeval enamus asju suletud ja nii vedelesime süües/jalutades/pikutades veel päeva. Ja siis "turism". Kui ööbimist kohapealt ei leidnud siis magasime autos. Mugavamaid istmeid pikaks reisiks pole veel kohanud. 

Mõned aastad jäid vahele kuna.... isakohustused võtavad oma. Sel aastal sai põnn 4, päev enne tema sünnipäeva sai soetatud vana Suburban K2500 kus saab rahulikult kolmekesi magada


Tänasel päeval plaanime ikka samamoodi - paneme sihtkoha paika ja siis täie tambiga sinna, päev/öö välja magamist ja siis puhkus/turism.... tagasiteel vaatame mis ja kas ja kui huvitavat ette jääb kui aega on...   Sel aastal küll vist jääme Eestisse väikekülade/väikesaarte tuurile...
Nagu juba varemgi mainitud, siis igaühele oma. Mõned näiteks ei viitsi/taha autos magada ja mõnedele meeldib võtta kogu reisi "turismivõtmes". Nuh, ja siis mõnedele meeldivad elektriautud ja mõned (ena, tunnistan, üks neist mina) jälestavad valdavat enamust kaugvedude ja/või agrotööstuskompleksiga mittehaakuvaid masuudipresse.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(27-07-2022, 22:03 PM)nustu826 Kirjutas:  Elektriautol kui niisugusel järelturgu ju pole sest akud on tavaliselt otsas juba ja rahaliselt on antud auto utiil...

Elektriauto ajalugu on just täpselt niipalju pikk, et hakkab juba korduma. Ka see järelturg ja "taaskasutus" on juba läbikäidud tee, siin ei pea jalgratast uuesti leiutama. Tulistan puusalt, kes täpsemaid numbreid tahab, see guugeldab ise aga lugu ise oli umbes nii:
Detroit Electric (sama elektrivurr aastast 1930 on muide ka Eesti mustas numbris täitsa olemas) mida toodeti 1907-1939. Kolmekümnendatel otsustati tootmine lõpetada, aga üks vend vaatas, et miks lõpetada kui tellimusi tuleb? Võttis siis tollase Kuldse Börsi ja hakkas kokku ostma juba vanu Detroit Electricuid. Vahetas neil akupaki, salongi sisu, värvis üle ja veel nipet-näpet ja "tootis" neid kuni 1939-ndani. Siis ei tuldud väga selle peale, et see mingi roheline mõtteviis on, aga noh eks see suur sõda oli ju ka veel pidamata. Vot siin oleks nüüd musta numbri poistel tore mõtte koht, milline saaks dokkides olema sellise taastoodetud auto sünniaasta või siis hoopis taassünni aasta.
Vasta

Lihtsalt huvi pärast 1500-2000 kilomeetri jutti uhajad.
Kas näiteks põit ka vahepeal ei tühjenda? Mõnda pirukat ei söö?
Praegu reaalselt on olemas ja paigaldatud (ka Eestis paar tükki) 150KW kiirlaadijad ja valmidus 350KW kiirlaadijatele.
700km läbisõitu tuleb tunniga juurde,175 kilomeetrit 15 minutiga. Perspektiivse laadijaga 400 kilomeetrit veerandtunniga. Ikka vähe?
Et täna sellist laadimist ainult mõni auto toetab, ei mängi 2035 aasta vaates rolli.
Vasta

Elektrikat saab ju ka 220V pistikust laadida, hommikuks peaks ikka täis olema. Või see laadimisvariant on uuemates autodes välistatud?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(28-07-2022, 09:02 AM)Walter Kirjutas:  Elektrikat saab ju ka 220V pistikust laadida, hommikuks peaks ikka täis olema. Või see laadimisvariant on uuemates autodes välistatud?
Ei tea küll ühtegi autot, millel ei saa.
Samas füüsika seab piirid. Standardlahendus 10 A ehk 2,2KW. 10 tunniga 22 KWH.
Järelturul on saada ka 16A ehk 3,5 KW. Selline laadija eeldab juba väga korralikku juhtmestikku ja piisavalt vaba võimsust .
10 tunniga 35 KWH. Enamus autode täiesti tühja akut ikka täis ei saa.
Vasta

(28-07-2022, 09:02 AM)Walter Kirjutas:  Elektrikat saab ju ka 220V pistikust laadida, hommikuks peaks ikka täis olema. Või see laadimisvariant on uuemates autodes välistatud?

Siin see konks ongi. Praktikas tilgutab öö jooksul jämedalt saja kildi jagu kütet. Kodus ei taha ju keegi firma vurre enda arvel laadida kah. Teine asi hakkab olema kui nendega saab "kontoris"  laetud särtsu koju kaasa tuua ja juhtme seina pannes saab toa teiste arvel soojaks. Ikkagi nõukogude inimesed Smile
Vasta

700 km läbisõitu tuleb tunniga juurde? Vähe üle ei pinguta nende numbritega?
Vasta

(28-07-2022, 10:37 AM)vant Kirjutas:  700 km läbisõitu tuleb tunniga juurde? Vähe üle ei pinguta nende numbritega?

Laadijad on olemas. Autot veel mitte, mis nii palju korraga vastu võtaks. Küll aga saab praeguste autodega enamvähem 350km poole tunniga.
Vasta

(28-07-2022, 08:38 AM)raulex Kirjutas:  Lihtsalt huvi pärast 1500-2000 kilomeetri jutti uhajad.
Kas näiteks põit ka vahepeal ei tühjenda? Mõnda pirukat ei söö?
...
Mu näitel 1500 km 18 tunniga, 2 paari minutilist metsapeatust, mõnikord üritasin öösi teeääres teha ühe unepausi aga ei õnnestunud uinuda ja 15 min pärast lasin ühe soojaga edasi, üks tanklapeatus, tollal veel tanklates mugavusi a la tualett ei olnud. Loomulikult planeerid reisi nii, et Moskva läbida öösel, kui liiklust/ummikuid vähem jne. Kohvitermos ja võileivad autos, naine annab kätte vastavalt vajadusele sõidu peal.
Vasta

Kuidagi lahtisest uksest sissemurdmisena tundub.
Edaspidi saab autodel selline süsteem kohustuslikuks sõltumata kütusest.
Driver Drowsiness Alert, ka DDD Driver Drowsiness Detector. Juhi väsimuse tuvastamise abisüsteem, ka väsimusmonitor. Toyotal on vastav tehnoloogia arendamisel.

Muutub sõidukitel kohustuslikuks. Jälgib juhi käitumist roolis ja annab märku kohustuslikest puhkepausidest. Eriti edasijõudnud markidel sunnib juhti peatuma ega võimalda edasisõitu kuniks on tehtud pooletunnine paus.
Vasta

Kui jutt käib kaasaegsetest isiklikuks otstarbeks mõeldud sõiduautodest, siis on kohatu ja tülgastav tuua võrdluseks eelmise sajandi eelmise riigikorra aegseid hangeldaja töösõite.
Vasta

See argumentatsioon, et iga autoga peab saama sõita 1500km päevas, on umbes sama loogiline nagu nõuda et kõik kannaksid igapäevaselt matkasaapaid, sest kord aastas võib ju tekkida soov matkale minna. Reaalselt on mõlemad mingi ühekohalise protsendi inimeste hobi, millel on suures pildis üsna marginaalne tähtsus. See on rohkem selline psühholoogiline teema, osad inimesed maksavad ka iga kuu spordiklubi kaardi eest, sinna kunagi jõudmata, sest neil on pidevalt tunne, et "oot, üks-kaks päeva veel, ja siis hakkan korralikult trennis käima" - samamoodi ukerdatakse linnaliikluses selle mingi ülemõõdulise kiirteeraketi või maastikuautoga, sest kogu aeg on tunne, et kui ma tahan, siis mul on võimalus. Mis siis, et seda võimalust kunagi ei kasutata.

Täpselt ei tea, aga kahtlustan, et nooremal generatsioonil on sellest "ühe jutiga Prahasse"-romantikast üsna ükskõik, võib-olla isegi trauma, kui on lapsena pidanud selle ilguse tagaistmel ära kannatama. Aga nemad on see grupp, kellele 2035+ autosid toodetakse, sest igasugu "vanainimeste autod" on läbi aegade läbi kukkunud, keegi ei taha nendega sõita. Isegi Cadillac, mille keskmine kunde on ilmselt kuskil 89-aastane, reklaamib igasugu sport- ja iluversioone, R-e ja V-sid. Mercedeses, mille kundede vanus palju maha ei jää, on puuteekraanid jne.

PS. ma ise muidugi olen samasugune idikas, jauran linnas V70 T5-ga, mille pöörderaadius on kilomeeter, foori tagant Leafiga võidu startimiseks tuleb turbiin ära stallida, väiksesse parkimisruutu hästi ei mahu jne Big Grin Anoh ma olen ka rumal ja üleüldse dinosaurus, noored on palju targemad.
Vasta

Selle pika turismi-lõime peale tekkis mul hoopis see küsimus, et kas keegi on sihtkohas elektriautot rentinud ja tahab kogemusi – hindu, tingimusi jne – jagada?
Ennast huvitavates väikelinnades ei leidnud suurt midagi, suurlinnades eraldi firmad. Kas on mõni üldtuntud rendiautokett, kelle kodulehel otsinguaknas saab muu hulgas panna ka linnukese „show electrical only“?
Teine samast valdkonnast, et põhjakaares on ööbimismajakeste parkimiskohtades alati olemas elekter eelsoojenduse tarbeks. Kas keegi on proovinud sealt öö otsa tankida ja millega see lõppenud on?
Vasta

(28-07-2022, 14:05 PM)karlarnold Kirjutas:  Selle pika turismi-lõime peale tekkis mul hoopis see küsimus, et kas keegi on sihtkohas elektriautot rentinud ja tahab kogemusi – hindu, tingimusi jne – jagada?
https://beast.rent/et/
Põhjamaad ja Baltikum. Kogemusi pole.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 17 külali(st)ne