KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

Herr Kult. 3 ja 6aastane peaksid ikka lapselapsed olema. 3 aastasele mingile Politsei või Serif plastikpedaalikale panin 12 voldise aku, drelli tähikuga hammaste vahel ja õmmelemismassina pedaali. Nüüd on el jalgratta komplekte saada- sellega 3/4 tehtud. 6-7 aastasele pole kahtlust- et lapsel kergem hakkama saada roolivõimuga 600-800ccm ATV. On võimu tühkäigul välja ronida ja tee puhtaks lükata muruniidukitest jms.. Ja vints ees, et kui jala tullakse ja näidatakse- sinna jäi, oleks mingi võimalus päästeametita kätte saada. Vaat mul on 5½ tüdrukut(viimane ei kõnni), poiste kohta ei oska nõu anda.
Vasta

(22-09-2022, 09:29 AM)Kult Kirjutas:  Lapsed hakkasid nõudma mootoriga 4 rattalisi sõidukeid, üks 3, teine 6.  Kas on soovitusi enda kogemuste baasil.

Meil õpiti kurves kallutama elektrilise kolmerattalisega

6v masin käib 12v akuga väga kiirelt edasi ja vahepeal saab ka ühe tagumise ratta maast lahti.

https://kaup24.ee/et/lapsed-ja-imikud/me...id=5836462


Kui kurves kallutada ei oska siis käib ka 4 rattaline ATV küllili ja selle alla jäädes on vigastused suured.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Mis arvate kas sellel lingil toodud agregaadist saaks normaalse kompressori teha?
https://www.elektrimasinad.ee/et/teenuse...pressorid/
Üks taoline kompressor aga 2-sil on olemas.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

(24-09-2022, 19:06 PM)Naabrivana Kirjutas:  Mis arvate kas sellel lingil toodud agregaadist saaks normaalse kompressori teha?
https://www.elektrimasinad.ee/et/teenuse...pressorid/
Üks taoline kompressor aga 2-sil on olemas.
Seda isendit ei tunne aga mul töökojas on umbes 6,5 Kw mootoriga kahesilindrine isend õhku tootmas.
Rõhku suudab teha pisut üle 40 bar enne kui mootoril jaks lõpeb aga reguleeritud on 8 bar peale.
Sellega käivitub igast asendist ka rõhuall ja muidu on hea vaikne asi tänu oma paksule kestale kus kõik on ilusti koos ja seesolev õli jahutab mootorit.
Puudustest võiks mainida kuumenemist üle 30 min järjest käimisel ja õlikulu.
Kuumeneb just silindrikaas ilmselt 100 kraadini sest vesi säriseb peale 45 min käimist aga on ta olude sunnil käinud ka 2 tundi järjest ning kahju pole sellest sündinud.
Teoorias muidugi ei tohiks nii teha, kuna teda on mõeldud külmaaine jahutama ning õli peab ka süsteemis liikuma.
Õli tuleb umbes 100 ml ühe aastaga lisada ning õlipüüdja on võrguga potsik tehtud kust kraanist saab välja lasta.
Õhupaak on 200 liitrit niiet käima läheb teinekord vaid paar korda kuus kui vaid midagi puhuda ja pumbata.
Tahan veel ühe 200l paagi lisada.
Eripärana PEAB tal olema ühenduses seadis mis lubab tal ainult õigetpidi pöörelda, kuna ta õlitus on lahendatud vaid õlitõrjekeermetega võllil mis ajavad kepsudele õli ja tekitavad mähistel õli liikumise.
On ju täiesti kinnine asi ja kuskilt ei näe kumba pidi pöörleb ning valesti pannes on iga minutites, kuna tal pole sees ühtki veerekehadega laagrit.
Tungivalt on soovitav ühendada seesolev bimetallkatkesti et mootorit mitte ära küpsetada.
Ma sain ta muidugi kui ta oli põlenud laos kus elektrikarp oli sulanud ja värv maha põlenud kuid töötab.
Suuna määramiseks võtsin lahti ja tegin ehituse selgeks mispidi käib ja siis vedruga riputasin lakke ja vaatasin kuhupoole käivitusmoment teda liigutab.

Tegu selle kompressori suurema vennaga aga tootja Comef.
Vasta

(24-09-2022, 19:06 PM)Naabrivana Kirjutas:  Mis arvate kas sellel lingil toodud agregaadist saaks normaalse kompressori teha?
https://www.elektrimasinad.ee/et/teenuse...pressorid/
Üks taoline kompressor aga 2-sil on olemas.
Mul on tehtud bussi konditsioneeri kkompressorist 3 korda 2 silindrit. Töötab üle 10a.
Vasta

Nagu 2715 juba mainis siis nendel külmiku kompressoritel on probleemiks jahutus. On ju algselt mõeldud neid jahutama süsteemis ringi veerev külmaaine. Eelis on jälle nende suur tootlikus. Piisavalt suurte survemahutitega ei ole jahutus probleemiks.

Omal on õhu löömiseks venelase kahe mosse kolviga külmseadme kompressor. Oli sama probleem, et kippus kuumaks pealt minema.Käega katsumist ei kannatanud. Nüüd kui panin viis vene punast propaaniballooni mahutiks   kadus see mure ära. Hetkega virutab need balloonid 10 ati peale ja siis kuulab vaikselt ja jahtub.
Bellarussi värvisin siis paar korda kargas käima protsessi jooksul.
Mul kusagil kompressori teemas sellest aparaadist pikem jutt ja pildid ka üleval.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kes meil eestis Boschi pistikuid eraisikule müüa võiks?

Tahaks sellist komplekti eelsüüteküünalde pistikuid, et vw lobedaks väsinud pistikud välja vahetada:

https://www.finjector.com/eng/connector_...a-p-519167

Soomlased on nõus saatma küll, aga äkki saab ilma posti toitmata.

Ma usun, et küsimus võiks pakkuda huvi natuke laiemale ringile, arvestades saabuvat talve.
Vasta

Küsimus siis suurele ringile:


Konditsioneeriradiaatori toru liitmik - Raudmutter/alu.polt otsustas üks rauast(vms. roostetav materjal) liitmik jätta alumiiniumist osa keerme endasse. 

Millega saaks mõistlikult selle alumiiniumi osa raud/terasemutrist eemaldada? Füüsiliselt mutri sisse ei pääse et puhtaks kraapida naaskli vms. terava asjandusega. Alumiiniumist toru segab ja ka kui seda ei oleks siis saaks asi ikkagi üsna keeruline olema. Kuna tegu 2 salongiradiaatoriga autoga, siis toru auto küljest eemaldada ka niisama lihtne ei ole. 

Kas süstlaga seebikivi keermesse võiks olla variant?

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(01-10-2022, 21:25 PM)nustu826 Kirjutas:  Küsimus siis suurele ringile:


Konditsioneeriradiaatori toru liitmik - Raudmutter/alu.polt otsustas üks rauast(vms. roostetav materjal) liitmik jätta alumiiniumist osa keerme endasse. 

Millega saaks mõistlikult selle alumiiniumi osa raud/terasemutrist eemaldada? Füüsiliselt mutri sisse ei pääse et puhtaks kraapida naaskli vms. terava asjandusega. Alumiiniumist toru segab ja ka kui seda ei oleks siis saaks asi ikkagi üsna keeruline olema. Kuna tegu 2 salongiradiaatoriga autoga, siis toru auto küljest eemaldada ka niisama lihtne ei ole. 

Kas süstlaga seebikivi keermesse võiks olla variant?
Olen näinud toru taolisi keerme puhastaid...
Vasta

Just. Kunagi sai selline tööriist teha lastud. Torule kere peale, ja siis keermele "puhastussooned" nagu keermepuuril sisse. Oli asendamatu abivahend.
Vasta

(29-09-2022, 13:14 PM)Mahno Kirjutas:  Kes meil eestis Boschi pistikuid eraisikule müüa võiks?

Tahaks sellist komplekti eelsüüteküünalde pistikuid, et vw lobedaks väsinud pistikud välja vahetada:

https://www.finjector.com/eng/connector_...a-p-519167

Soomlased on nõus saatma küll, aga äkki saab ilma posti toitmata.

Ma usun, et küsimus võiks pakkuda huvi natuke laiemale ringile, arvestades saabuvat talve.
VW klubi foorumist:
https://aeromotors.ee/kataloog/seat/alha...B0%5D=7292&of=m1564;t14940;s10252

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Veakoodist aru saamine: P0304 ehk Cylinder 4 Misfire Detected
Kas igasugu sõitmine koheselt ebasoovituslik ja aeg asuda probleemi uurima? Tuttava kodaniku autol selline häire, mida ka sõidu ajal tunda on. Kuna oma remondimees mitmesaja kilomeetri kaugusel, siis kas tasub seda sõitu ette võtta või tuleks ära lahendada? Küünalde vahetus ei pruugi vist aidata? 
Vasta

Huvi pärast võid ehk küünla, juhtme ning võimalusel ka süütepooli tõsta mõnele teisele silindrile. Ehk kolib viga ka sinna üle.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(04-10-2022, 18:23 PM)speedsta Kirjutas:  Veakoodist aru saamine: P0304 ehk Cylinder 4 Misfire Detected
Kas igasugu sõitmine koheselt ebasoovituslik ja aeg asuda probleemi uurima? Tuttava kodaniku autol selline häire, mida ka sõidu ajal tunda on. Kuna oma remondimees mitmesaja kilomeetri kaugusel, siis kas tasub seda sõitu ette võtta või tuleks ära lahendada? Küünalde vahetus ei pruugi vist aidata? 
Tundub et auto mark,mudel.aasta ja muud vajalikud andmed on salakaup.
 Pikemalt sõita ei soovita ennem kui tead mis on vea põhjustaja. Näiteks toyota suudab pooli lõppemisel kaasa võtta ka mootoriaju.
Pimesi pakun et süüdlane küünal, mis võttis kaasa pooli. 
 Kui tead, et oled tarbinud kehva bensiini siis võib probleem seisneda ka pihustis. Kui aga ka gaasiseade peal, siis võib viga otsida ka selle juhtmestikus või koguni selle ajus.
Kui tegemist aga bmw autoga võib põhjustaja loetellu veel võimalikke defekte kirjutada mitu.
Vasta

Süüdlane on KIA Ceed 2010. Eeldusi vea tekkeks ei oska arvata, sest pole selle masina tarvitaja, üritan lihtsalt abikäe ulatada. Alustab küünaldest ja vaatab, kas saab poolidest ka aru, mis teevad.
Vasta

Garaaži uksel selline lukk aastast 1985, nagu siin esimesena ettejuhtunud kuulutuses:
https://www.osta.ee/garaazi-lukk-73723571.html
Paluks hinnanguid selle turvalisusele. Kas peaks vahetama, või just hoidma? Netis ette jäänud tänapäevased ei äratanud piltide põhjal küll suuremat usaldust. Ukse paksus ca 80.
Vasta

Kui see lukk on piisavalt kulunud siis saab enamvähem iga samsuguse võtmega lahti keerata.

Soovitan jätta see lukk paika ning paigaldada lisalukk.

Kinnitad ukse külge rippluku aasad nii, et üks aas on üles tõstetav.
Aasa taga on vana luku pesa.

Need aasad võivad olla ka peidus voodrilaua taga nii, et võtit ei saa enne sisse lükata kui ripplukk on eemaldatud.

Ripplukuna soovitaks kasutada sellist lukku mille võti on abloy tüüpi pool-kuu.
Need ei jäätu ära.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

"Ripplukuna soovitaks kasutada sellist lukku mille võti on abloy tüüpi pool-kuu.

Need ei jäätu ära."

Ma ei väljenduks nii resoluutselt jäätumise osas. 

Pigem on Abloy luku (sealjuures kallima seeria luku) eelis see, et seda ei murta nii kiiresti puruks või murtakse miskit muud katki. Meil põlengukahtluse korral läks päästeka poistel ikka päris kaua tangide kangutamist, kui suutsid aasa pooleks saada. Järgmisel uksel lõigati juba lukuvastus läbi ja luku enda kallal ei hakatud aega raiskama. Kuvaldaga luku pihta peksmine samuti tulemust ei andnud. Vargad sealjuures on samuti loobunud ja üritavad neid kohti katki saada, kus lukk kinni on. See paistab perspektiivsem tegevus, kui üritada seda lukku polditangidega läbi nätsutada või haamriga peksta. Meil ripuvad muukimistunnustega lukud siiamaani ees ja on kasutuses. 

Sisse minnakse lõpuks niikuinii, iseasi, millal kallis külaline ära tüdineb ja naabriukse ette võtab.
Vasta

(05-10-2022, 18:28 PM)margus61 Kirjutas:  Garaaži uksel selline lukk aastast 1985, nagu siin esimesena ettejuhtunud kuulutuses:
https://www.osta.ee/garaazi-lukk-73723571.html
Paluks hinnanguid selle turvalisusele. Kas peaks vahetama, või just hoidma? Netis ette jäänud tänapäevased ei äratanud piltide põhjal küll suuremat usaldust. Ukse paksus ca 80.


Need olid kunagi väga edumeelsed lukud. Aga eks aja jooksul õpitakse kõike lahti muukima. Nende sarnaseid ehitati veoautodele külje sisse ka. Pleki sees oli ainult 6mm auk. Kui võtme ära kaotasid oli tõeliselt scheisse päev.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Eks sisse saab ka katuse kaudu, tähtis on see, et see oleks võimalikult raske võõrale.
Kuid kindlasti tuleb tähelepanu pöörata ka töökindlusele kuna umbes pooled luku mured on seotud luku lagunemisega või jäätumisega.

Alles jäänud osast enamus on kadunud võtmed ehk sellele toru võtmele ei saa varuvõtit tellida.

Ka teistele garaasi lukkudele tuleb võtmed teha ise, põlve otsas. 

Väga väike osa on pättide poolt sisse murdmine.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne