Lume lükkamine

(07-10-2022, 22:05 PM)meli666 Kirjutas:  ...Kes aga oskab kodusel teel veoka rehvi lõikamise meetodeid pakkuda, siis julgelt paluks.
Uudistest käis mõni aasta tagasi ettevõte, kus vanadest rehvidest pika giljotiini all ribasid lõikasid, oli mingi suurem teehoolduse firma. Räägiti palju kokkuhoiust, sest uue riba hind olla vaid vene keeles väljendatav.
Vaevalt kellelgi eraisikuna sellist pinki (2,5+n meetrit) kodus olemas, aga ehk on abiks otsimisel.


Vasta

(07-10-2022, 22:05 PM)meli666 Kirjutas:  Kes aga oskab kodusel teel veoka rehvi lõikamise meetodeid pakkuda, siis julgelt paluks.
 Tikksae ning mootoriõliga olla veoauto kumme lõigatud-iseasi kui sirge serva niimoodi saab. Relakas tekitab jõhkra burnoudi efekti.
Veoka mahavisanud liimitav proti kummi protektor peaks ka korralik kummi riba olema. Aga kui vaja on siis vaevalt neid ribasi maanteekraavist leiab Big Grin

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(09-10-2022, 21:05 PM)Tegelane5 Kirjutas:    Relakas tekitab jõhkra burnoudi efekti.

Kas oled nii proovinud, et abiline lõigatavat lahti tirib? Mina olen, burnouti 10X vähem, töökiirus kordades suurem. 
Tikksaag ja õli kõlab väga huvitavalt samas...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tuleb garaažis lauanurk katta õlle-viina ja hea sakuskaga. Siis leida külapealt mõni naabrimees, kellega ei ole jõutud veel tülli minna, varastada naise tagant köögist pika teraga õhuke fileerimis nuga ja rehvi lõikamist- menetlemist tuleb alustada 3 rahuliku napsuga ja kindlasti peale hammustamisega.
Lõikamiseks tuleb valida diagonaal rehv, mis on niidi kooriga ja siledaks kulunud. Rehv lõigatakse risti lahti ja vastavalt riba laiuse soovile hakatakse keskelt noaga lõikama ja naabrimees kisub seda lõikamise pilu otsast laiemale, et tera saaks lõigata. 
Puhkepause ei tasu ära unustada ka sisikonnale tuleb kadunud energia taastamiseks maitsvaid jooke sööke pakkuda. Tülli ei maksa aga omavahel minna, sest nuga on alati emma kumma käes ju. Nuga võib ka õlitada.
Parimat h2rra.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Väike areng jälle. Sai asjad kokku punktitud ja proovitud. Hõlma ründenurk vertikaali suhtes kujunes 10 kraadi. Talu õue peal toimetamisel sel ilmselt tähtsust pole ja ei hakanud reguleeritavat ka tegema. 
                     

Jah, see höövli sahk on ikka ränk raud. Pööramise osa plaanis ka veits lühemaks veel nosida, saab traktrorile lähemale. Aga eks sel kaalul on ka pluss. Natukene raskemates tingimustes ehk kergitades saab haardumist juurde.
Hõlma kaar painutatud sellisest materjalist.
   

Järgmiseks tuleb ilmselt paus, sest hüdrosilindri-(te) käikusid tuleb vaatama hakata ja siis vastav osta.
Sahakumm tuleb ilmselt siit. Jah, raha maksab, aga taluõue nühkides jätkub ilmselt aastateks.
https://www.rubex.ee/tooted/lumesaha-kummid-sahakummid
See reka rehvi lõikamine ei tundu eriti ahvatlev. Eks kaugemalt saab ka teine kodanik laiali tõmmata, aga kummi sees kiskuv relakas ja kellegi näpud...
Ühesõnaga osavate näppude ring ja ma loobun.
Vasta

Kas sealt kolmnurga küljest sahka allapoole ei kannata lasta et aisad rohkem sirgelt jääks?
Nii kõrgele üles pole teda erilist vajadust tõsta.
Sahakumm siis 40mm paks või paksem?
Vasta

kui raskust ei oleks, siis lükkaks su pilli küljele minema, kui nurk küljele nii suur. Rolleyes
Nurk hakkab sul muudetav olema kuidagi?
Hüdro? Cool
Vasta

Arusaadav, et aisade nurk on halb. Aga horisontaali saamine nii lihtsalt saavutatav pole, et tummine tugevus säiliks. Ma muidugi teen seda asja puusalt, silma järgi. Aga parem kasvõi 10 korda varu, kui kõver käkerus keset talve. Hobinokitsejal see silma järgi rohkem metalli nagunii rahakoti pihta ei käi, seeriatootmine teine asi.
Kui vaja, siis aisade halva nurga vastu võitlen rattaraskustega. Neid on hulgim olemas.
Tegelt kõrgele tõstmine on päris hea, saab rohkem lund väiksema ala peale. Näiteks siin näha, kuidas ma Jumzi sahaga toimetasin.
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid469628
Sahakummi plaanin 50mm. Siin lehel saab juppidena ka osta. Peab muidugi saadavust uurima.
https://tellimiskeskus.optitrans.ee/et/a...52-5-305mm
Saha pööramine tuleb jah hüdrosilindriga. Pildil nurk oli vist 37 kraadi äkki, niipalju ei plaani. 25 ilmselt tuleb. Oleneb, milline silinder ka õnnestub hankida. Üsna ideaalne oleks käigult vene Kun kopa lühem silinder. Sel silmade vahe koos 700mm, käik 400mm.
Kui kellegil ehk pakkuda miskit sellist lääne oma, siis palun postkasti kiri. Poest sai mingi aeg Kun kopa oma ostetud, aga see jookseb juba õli läbi. Veneaegsete, ka uutega on nagu on. Tihenditega tuuga.
Vasta

https://www.nuiapmt.ee/hudrosilindrite-valmistamine/

Karksi Nuias tehakse sulle selline silinder nagu vaja.
Vasta

(10-10-2022, 21:35 PM)hillar2 Kirjutas:  https://www.nuiapmt.ee/hudrosilindrite-valmistamine/

Karksi Nuias tehakse sulle selline silinder nagu vaja.

Seal 2 kuud tarneaeg.
Vasta

Natuke jälle nokitsetud.
Vahetükk tundus liiga mõtetult pikk olema.
   

Nüsisin maha. Traktorile sai ka ligemale.
   

Valmisid silindri kronsteinid, mis said külge keevitatud.
   

Silinder sai külge. Selle ostsin poest uue, kuna tahetakse pool maa sisse mädanenud asjade eest, millel varred roostetäppe täis, sisuliselt uue hinda. Eks vast omaaegne kraam ole parem. Aga, uued mansetid ja vars. Hulga remondiaega ka peale. Eks näha, kuidas uus kestab. Kui mitte, siis tuleb lasta Hydroscannis valmistada.
         

Silindrile sai lukuklapp ka külge. Ei pea jagaja kangiga nurga osas võimlema. Eeldusel, et silindri kolvitihend ei leki.
   

Saha metall tera vaja eemaldada, et kummiterasid sättima hakata. Selleks valmisid saha toed. Tulevikus ehk jätabki nendele suveks ka saha seisma, ehk ei väsi kummitera nii ruttu.
               

Kummiteradega läks ka hästi. Otsimise peale leitud sellised. 45mm paksud. Eks elu näitab, kas asjalikud. Pigem tunduvad käevahel, et rohkem nagu ikka ei ole. Aga talu õue korral ehk kevadeni ikka välja veavad. Siis aega miskit muud mõelda.
                     
Vasta

Täna sai sahale kumm ka külge.
Esiteks sai lõigatud metall latt ja sinna sisse siis puuritud samad avad, mis sahalgi.
   

Seejärel sai see latt asetatud kummide rivi peale ja need augustatud. Poldid läbi ja tänu latile tekkis pikk monoliitne tükk.
         

Järgmiseks oli külgetõstmise vaev. Sobis ilusti. Eks see ka aitas, et metalltera oli saha küljes M16 poltidega, kumm aga läks M12. Ehk siis eksimisruumi oli ka.
   

Saha kumm sai niiöelda üle ääre 50mm. Kui keegi kokku puutunud, siis kus kandis see mõõt olla võiks? Miskine soovitus oli kuskil 100mm. Teagi, äkki läheb kahekorra siis. Samas pooleldi kahekorra ilmselt nii hästi ei puhasta, samas on hästi neutraalne sulale maapinnale.
Eks tuleb nüüd lund hakata ootama ja saab siis katsetada. Mingi aeg võiks proovida ka praegust muru tõugata, et kuidas käitub. Aga traktorit ei viitsinud külge haakida, hüdrovoolikud ka vaja veel vedada.
       
Vasta

ära ei taha müüa seda sahka mulle 200 euroga  Toungue
Vasta

(24-10-2022, 20:27 PM)hillar2 Kirjutas:  ära ei taha müüa seda sahka mulle 200 euroga  Toungue

200.- eest pakun sellise lahenduse.
Kõige tähtsam: https://xn--triistamarket-imba.ee/lumesa...mikko.html
Vähem tähtsam: https://kaup24.ee/et/sport-puhkus-matkam...id=8713030
Natuke jääb raha veel nipet näpet "motivatsioonipaketiks".
Nali naljaks, aga ma ise olen mõelnud sellise liblika peale. https://www.agri24.ee/et/a/lumesahk-libl...lmet-270cm
2300.- , on seda nüüd palju või vähe. Oletame, hakkad ise tegema. Miskit valmis "headel aegadel" ka varutud pole.
Sahakumm juba 350.-. 
Silindrid, pluss siis nende ümber lülitus klapp ka juurde. Hõlma osast ei hakkagi rääkima. Kui ehk õnnestub mingi hea saha toorik saada, siis see ka maksab.
Kokku juba pool raha läinud ja pole peale hunniku asjade veel miskit.
Aga ehk on mõtekas üldse see 200.- alles jätta, kas lund tulebki.
Vasta

Täna sai saha tegemistele joon alla tõmmatud. Rohkem mõtelda enam ei viitsinud, et mis veel võiks...
Edasi annab suuniseid elu ja kogemused.
Sahk otse, kaldu mõlemale poole. Pöördenurgaks kujunes 26 kraadi.
                     

Kripeldama jäid ka mõned asjad, aga nagu öeldud, elu näitab.
Juhiti ka privaatselt tähelepanu sellele, et silindri vars võib kõveraks minna ehk natuke julgemalt hagu andes, kuna jah silinder on sellise päris suure koormuse all tänu mitte kõige paremini õnnestunud jõuõla tõttu.
Teoorias saaks silindri stutside vahele panna mingid kuulklapid, mis siis teatud surve ületamisel õli tagasivoolu laseksid. Kui keegi teab selliseid soovitada, siis paluks linki.
Saaks ka vahele panna hüdroakud, aga nende leevendus oleks vist minimaalne.
Ühesõnaga, midagi võib selle silindriga ehk juhtuda, kui sahk otse kimada külmanud lume hunnikusse emma kumma sahapoolega. Aga kaine mõistus ehk on parimaks abiliseks. Kronsteinid on valmis ka tehtud teisele poole silindri kinnitamiseks. Aga proovib esialgu selle ühe tugevuse ära.
   

Lõppu keeratult emmale poole toetavad tehtud klotsid ka.
   

Veel oli suur olla või mitte olla mõttekoht tugisuusad. Üks ülesanne on neil kindlasti tera kõrguse hoidmine, et see ei tungiks maasse. Taluõu on selline jontlik. Ehk siis nagu tald kuskile lohku läheb, nii kamar koordub. Saab küll kõrgemale keerata, aga siis hakkab maha jätma.
Teine ülesanne on tera säästmine, et see nii intensiivselt ei kuluks, kuna suurem raskus toetub suuskadele.
Tegin väikse proovimise nätske pinnaga murul, taldasid pole. Ei tungi maasse, ehk siis toimib.
Taluõue peal kulumisest ka suurt rääkida ei saa. Seega tugitallad jäid esialgu mängust välja.
         

Ega nüüd polegi muud, kui hakata ootama taevast helbeid.
         
Vasta

Olen ajaviiteks lükanud kunni kulbiga teed. Ideaalse tulemuse jaoks on vaja sama teed sõita 6x. Samuti ei taha rool keeramisele alluda. Mõtlesin et see aasta teen suurema raha paigutuse ja ostan keeratava saha euro kinnitusega. Võib-olla isegi hammastega teraga, et lükatud tee jääks kare. Asi ära ei tasu ennast kohe kindlasti ja oht on lõhkuda kun koos traktoriga ära kui väga ahneks lähen ja näiteks naabril lükkan lund aga ma tahan sahka, võib-olla isegi ainult eputamise pärast.
Vaatan youtubes videod ja ei saa aru. Mõnel lükkab väga hästi teisel liigub traktor ainult otse? Milles asi võib olla et traktor ei taha keerata sahk maas? Kas ongi nii et frontaalaaduri küljes ei toimi asi? Samas teedevalitsuse valtratel on küll fronaalaaduri küljes sahad.

https://www.youtube.com/watch?v=KBOWNkTQ...nnel=K%26K
Vasta

Esilaaduri tõsteraamile on aisatoed välja mõeldud. Aisatugede õige kõrgus loeb palju: kui esiratastel ei ole koormust, siis need ei juhi. Eriti kehvasti juhivad liiga kõrge rõhuga rehvid või Silestoned.

Säästavad esilaaduri raami ka.

Siin kenasti näha, kuidas raam tugedele toetub:
Vasta

Esilaaduri külge kinnituv sahk pressibki esirattaid kergemini teelt kõrvale. Sest seal on arvestatavalt pikem jõuõlg mängus, kui näiteks esirippsüsteemi külge kinnituv.
Teedevalitsuse Valtra ja Belarusi lumetõukamist võrrelda eriti ei saa ju. Suurim erinevus juba masside vahes. 
Seal Youtube videos pusib Belarus ju seisnud, kinnivajunud niiöelda eelmise tõukamise valli osaliselt. Kui veel sula ka vahepeal olnud, siis...
Ehk siis massi ikka ei ole, siis nii ongi.
Aga asi nüüd Belarusi kohalt kohe mitte lootusetu ka ei ole. Saab lume tõugatud küll, kui väheke mõelda ka ja mitte proovida tuimalt pressida.
Üks väga kõva haarde parandaja on ikka jääketid. Omast kogemusest. Ulme, kui palju need juurde annavad.
Sahk ise ka mõjutab jõuvajadust kindlasti. Kas on mingi suvaline niiöelda sirge plaat või siis inseneeria baasil loodud õige hõlma kumerusega, mis lume kenasti rulluma paneb.
Eks ketid ja õige sahk maksa raha. Tähtsam oleks ehk ketid isegi, need aitavad ka muudel töödel talvel. Sahk võib ka tavalisem olla, kodutee lükkab ikka lahti.
Vasta

Läks vabriku saha isu üle. Alguses vaatasin kodulehti ja seal oli täitsa norm hinnad märgitud, aga kui sai hakatud uurima siis selle hooaja sahad on müüdud eestis ja Lätis tahavad 3000 eurot euro kinnitusega kahe poolese saha eest koos lisavidinatega.
Vasta

Sai ehitatud sahk ära proovitud.
         

Lume all maapind ikka täitsa külmumata ja vesilögane. Seega, ega kummitera ka päästa kevadisest mullatööst. Siiski, nii hullusti maapinda ei tiku, kui raudtera. Rohkem nagu tasandab kõrgendikud maha, mis polegi paha.
                     

Tõukamisel mingi hetk hakkas jantima lukustusklapp? Ühele poole sahk keerab, teisele poole mitte. Sai vahetatud traktori külge minevad voolikud ringi, toimib. Vahetasin tagasi, jälle ei toimi.
Sai lukustusklapp vahelt ära, siis toimis ilusti. Ei teagi, kas klapil miski häda. Praegu vahelt väljas, eks kunagi uurib.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne