Belarus traktorid.

Ühe mehhaanilise blokeeri ma lasin teha nagu seal videol aga ega ta väga viisakas pole. Vaja läheb käsipiduri võlli (neid eri pikkusega, ei mäleta mis olema pidi) ja käigukasti hammasratast millel kas kahvlisoon või midagi ja sisenuudid sellised et läheb käsipidurivõllile peale. Lülituse soovitan teha vedrutagastusega ja trossiga. 

Metsatraktoril töötab hüdraulikaga ja olen väga rahul. Kui õli lekib siis minul on olnud blokeeri korpuse kaane muhvil tihendid halvasti. Paar kummirõngast vahetusse ja jälle sama rõõmsalt edasi.
Vasta

D-240 mootoril on vast juba paar aastat imelik nähtus. Mootor käib, siis radikas toimub selline mullitamine.
         

Jätab seisma, siis teinekord 5 sekundi pärast näiteks kostub radikast mulksatus.
Ega vist muud pole, kui miskisest silindrist surve lekib jahutussüsteemi.
Aga kummaline see, et seismisega mitte üks gramm jahutusvedelikku alla karterisse ei leki.
Jahutusvedelikku ennast ka nagu aasta lõikes oluliselt vähemaks ei jää. Miski higistamine on küll pihustite tooside kummirõngaste vahelt. On vanatüübi plokikaas.
On kellegil head ideed?
Vasta

Kui ei sega, siis kasuta terviseks edasi. Algav leke tihendi vahelt või juuspraost lasebki vaid gaase läbi. Vabalthingeldavana ja kergel koormusel võib väga kaua kesta...

Kui kahtlus ei lase rahus olla, siis  hangi tester heitgaaside tuvastamiseks jahutussüsteemist ja  saad kinnituse:


Läheb kollasest/sinisest roheliseks küllSad
Vasta

Minu russ on ostmisest saati(ca 3a) täpselt sama moodi teinud, kergelt nagu mullitaks ja seisma jättes mulksub ja luriseb nagu vana koer. Vedelikud seisavad kõik tilga pealt normis ja segi ei kipu. Veel...
 Aga mäletamist mööda tekkis see tosooli peale üle minekuga, esimesed paar töötundi vee pealt nagu ei olnud. Termostaati sees pole.
Vasta

Kui russil radikas silmini täis pole siis seismajätmisel mulksatabki. See pole midagi hullu.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(27-11-2022, 19:37 PM)meli666 Kirjutas:  D-240 mootoril on vast juba paar aastat imelik nähtus. Mootor käib, siis radikas toimub selline mullitamine.
 

Jätab seisma, siis teinekord 5 sekundi pärast näiteks kostub radikast mulksatus.
Ega vist muud pole, kui miskisest silindrist surve lekib jahutussüsteemi.
Aga kummaline see, et seismisega mitte üks gramm jahutusvedelikku alla karterisse ei leki.
Jahutusvedelikku ennast ka nagu aasta lõikes oluliselt vähemaks ei jää. Miski higistamine on küll pihustite tooside kummirõngaste vahelt. On vanatüübi plokikaas.
On kellegil head ideed?
Proovi ilma veepumbarihmata seda protsessi jälgida kui radikas on korgini täis valatud.
Veepump suudab ka teinekord tihendi vahelt õhku imeda kuigi vedelik ei leki ja torust radikasse voolamisel haaratakse õhku kaasa mis alumisse vanni jääb kuni mootor seisma jätta ja siis peente torude kaudu üles tuleb.
See vedeliku värv on ka muidugi päris karm teiste vedelikega harjunud silmale ja võiks mõelda läbipesule.
Muidugi see võib olla ka hõre plokk mis õli veesärki higistab.
Mul see uus traktor tegi seda nalja ja eelmine mootor ka kus oli must õlikiht peal vedelikul.
Vasta

Tere
Missugune lääne termostaat läheb mtz 82,d240-le.Mis auto (mootori)oma.
Vasta

Siin kirjas variandid koos soovitusega:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid529406
Vasta

Pole päris russ, aga siiski. Jumz 2126eo satub vesi kuidagi roolivõimu. Äkki kellegil kogemusi, kust võiks see sinna pääseda? Mingeid märgatavaid õlilekkeid ei ole. Uus õli sai suvel sisse, nüüd juba selline kollane plöga. Ainus loogiline seletus, et paagil peal auk sees? Ülejäänu ju töötab surve all
Vasta

Kas D-240 mootoril on nookuritel ka mingi vahe, vanem tüüp ja uuem tüüp. Vanem tüüp selline nagu D-50nel õlitus tuleb toruga nookuritele, uuemal tuleb läbi nookuri jala. Minu D-240 on vanemat tüüpi nookuritega ja plokikaas kinnitub tikkpoltidega, uuematel poltidega. Kas vanema ja uuema tüübi nookurid on omavahel vahetatavad?
Vasta

Mõtlesin tükk aega, kas panna siia või jamade teemasse oma tänase "suursaavutuse". No panen siia, on vast teemakohasem ja kellelegi abiks.

Ilmnes, et russi esiveo vahepuki kolmas, kaugemal olev kinnituspoldi ava on kenasti pooles ulatuses hooratta hammasvöö all. Ning kui sinna keerata sisse "kindlasti läbi" ulatuv polt, siis liiga pikk tõhusalt lukustab hooratta. Mul kulus pea tund enne, kui taipasin mootori mittepöörlemise viga otsida värskelt ex80 alla keeratud vahepuki liiga pikast kolmandast poldist. Enne sai vahetatud aku (sest 4 kW starter tõmbab klemmipinge ikka 8V peale, kui mootor grammigi ei pöörle) värskema vastu, klemmid korrastatud (olidki kergelt rohelised), lisavooluga lähenetud, mootorit soojendatud - ei midagi. Ikka ainult klonks ja klonks, isegi kopplaaduriga tõmmates IX käigul ainult lohiseb.  Kinni mis kinni. Sad

Kui vahepuki poldid välja keerasin, siis kõige kaugem oli otsast ikka julge millimeetri kaotanud. Peale mõlkis eneseuhkuse ja rikutud keermetega poldi muid kadusid ei tundu olema. Big Grin

Veel tähelepanekuid: kui esiraskusteta 80 juhitavus lume lükkamisel kahemeetrise tagakopaga on olematust kuni kehvani (rehvid nagu ikka, poolkulunud originaalid) ja pea iga suunamuutus eeldab ka jalgade tööd piduripedaalil, siis pelk vedava esisilla külgeriputamine tekitas täiesti arvestatava roolile allumise. Sedapalju on rehvil rohkem serva ja sillal massi. nelikvedu muidugi võimaldab juba tööd teha.
Vasta

Kas tihvtid ikka panid vahepukile? Ma tatikana maadlesin tükk aega et miks poldid kinni ei püsi. Ei pidanud üldse tihvte oluliseks Big Grin
Vasta

Ei pannud. Sest minu masinal oleval 52 vahepukil ei ole tihvtiavasid. Eks jälgime olukorda. Samas - ei tee need traktorid nii kõwa tööd, et sellist olukorda üldse võiks tekkida...

Küsimus on asjakohane Cool
Vasta

(14-12-2022, 11:30 AM)hillar2 Kirjutas:  Kas tihvtid ikka panid vahepukile? Ma tatikana maadlesin tükk aega et miks poldid kinni ei püsi. Ei pidanud üldse tihvte oluliseks Big Grin
Kardaanid peaks hoopis tasakaalustatud olema ja siis püsib see pukk ka ühe poldiga kinni.
Mul pole seal vist ühelgi traktoril tifte olnud.
Ikkagi 3 tk M16 polte on päris korralik jõud hoidmaks küljes asja mis on vaid kardaanide toetamiseks tarviline...
Vasta

Kuna täna lund lükates kadus russil vedu ära, ilmselt sai niigi otsakorral olev sidur täiesti otsa, siis millist julgeks poest uuena osta? PMkaubamajas uus kirjade järgi originaal korv ning ketas ligikaudu 400 eurot, mis on täitsa vastuvõetav hind. On antud sidur ning korv kasutatavad või esineb ka uutele juppidele omaseid puuduseid? Traktor leiab iseenesest kasutust harva, talvel natuke oma tarbeks lume lükkamist ning metsavedu. Muidugi kahtlane on, et vedu kadus tagant täiesti suvalisel hetkel, pärast kergel lume lükkamisel seisma jäämist ning seejärel uuesti kohalt minnes. Käike ladudes raginat ei esine, niiet ilmselt kasti võllil vedu puudub.
Vasta

(18-12-2022, 16:25 PM)t4rio Kirjutas:  Kuna täna lund lükates kadus russil vedu ära, ilmselt sai niigi otsakorral olev sidur täiesti otsa, siis millist julgeks poest uuena osta? PMkaubamajas uus kirjade järgi originaal korv ning ketas ligikaudu 400 eurot, mis on täitsa vastuvõetav hind. On antud sidur ning korv kasutatavad või esineb ka uutele juppidele omaseid puuduseid? Traktor leiab iseenesest kasutust harva, talvel natuke oma tarbeks lume lükkamist ning metsavedu. Muidugi kahtlane on, et vedu kadus tagant täiesti suvalisel hetkel, pärast kergel lume lükkamisel seisma jäämist ning seejärel uuesti kohalt minnes. Käike ladudes raginat ei esine, niiet ilmselt kasti võllil vedu puudub.
Kindel et vahekastist käigupoolitaja neutraali peale ei läinud? Türi Belestist küsi sidurit.
Vasta

Ma paneks lamellsiduri ja vedrudega halli/musta kattega ketta. Keraamiline ketas tundub hoorattale liiga ränk, kuigi midagi ei pidavat juhtuma.
Isiklik kogemus täielikult puudub aga foorumis ikka hea targutada.
Vasta

(18-12-2022, 17:32 PM)hillar2 Kirjutas:  Ma paneks lamellsiduri ja vedrudega halli/musta kattega ketta. Keraamiline ketas tundub hoorattale liiga ränk, kuigi midagi ei pidavat juhtuma.
Isiklik kogemus täielikult puudub aga foorumis ikka hea targutada.
Kui korv on korras siis hea lahendus on lasta vana ketas taastada, näiteks pidurimeistris.
Vasta

(18-12-2022, 21:18 PM)lauren Kirjutas:  
(18-12-2022, 17:32 PM)hillar2 Kirjutas:  Ma paneks lamellsiduri ja vedrudega halli/musta kattega ketta. Keraamiline ketas tundub hoorattale liiga ränk, kuigi midagi ei pidavat juhtuma.
Isiklik kogemus täielikult puudub aga foorumis ikka hea targutada.
Kui korv on korras siis hea lahendus on lasta vana ketas taastada, näiteks pidurimeistris.

Kui mõlemad reduktorid on ikka kindlasti veoasendis, siis palju võimalusi järele ei jää veo täielikuks kadumiseks. Ju tõmbas ketta südamiku lahti. Võll vaevalt pooldus, see on päris tummine tükk.

Ma esmalt ka osandaks olemasoleva ja kui see vähegi kultuurne on, siis ei asendaks nõukaaegset kvaliteetset (sest on tänaseni kestnud) korvi praegumüüdava sodiga. Kui korvil on defekte, siis on iseasi.
Vasta

(11-12-2022, 18:36 PM)deeremees Kirjutas:  Kas D-240 mootoril on nookuritel ka mingi vahe, vanem tüüp ja uuem tüüp. Vanem tüüp selline nagu D-50nel õlitus tuleb toruga nookuritele, uuemal tuleb läbi nookuri jala. Minu D-240 on vanemat tüüpi nookuritega ja plokikaas kinnitub tikkpoltidega, uuematel poltidega. Kas vanema ja uuema tüübi nookurid on omavahel vahetatavad?
Mis sul sai siis? Endal kahel vanemal traktoril ka see nookuri õlitus eraldi toruga. Kas peab vahetama terve plokikaane kui on vaja juhuslikult uut noorkuri võlli või vastupidi?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne