VW Iltis vol 2

Tänane päev lumevangis. Homikul autoga sai ca 200m sõita ja vsjo: tuisuvaalud sellised, et oioioi. Järelikult garaazipäev kuni saha tulekuni (see juhtus täpselt 18.30)

[Pilt: IMAG1946.jpg]

Tuled testitud ja kõik ookidoki. Oleks ka tagumised mil tuled külge pannud aga vool krt läks ära, siis tuli tagasi, läks ära, tuli tagasi jne jne jne kuni õhtuni välja.
Võtsin uuesti maha ka karpa ning huvi pärast piilusin ka jagaja kaane alla. Kontaktid suht koledad, teine olemas korralikega. Jagaja vaakumi membraan ootab kontrolli. Ehk siis hakkame välistama mehaanilisi rikkeid.
Üks väike ebameeldivus ka: radika ülevoolu toruke on endale jala juurde augu või mõra tekitanud. Katsun lähipäevil ära puhastada ning loodan, et jootmisega pääseb.
Vasta

Karpa sai uuesti üle vaadatud ning ilmselt tuleb sisselaskekolle ja karpa vahelisest flantsist lisaõhku. Karpat flantsist eemaldades oli ca 1/4 märg ning lähemal uurimisel on see sama koht ülejäänust ka madalam. Ehk siis seesama jupstükk, mis on kurikuulus Iltistel. Kuna kumm on ise terve ja mingeid pragusid polnud, tuleb leida miskit 0.8-1.0 mm bensiinikindlat kummi ning proovida, kas toimib. Kui ei, siis jälle suurem lisakulu. 
Muus osas on areng ainult tagumise konvoi tule kinnituse tegemises. Originaali olen ilmselt suures koristustuhinas ära kaotanud, sest mäletan täpselt, et sai värvitud.
Ahjaa, siuke väike inverter sai ka ostetud. Sisuliselt ainult maki jaoks.
[Pilt: 96571671.jpg]

Jätkame
Vasta

(14-12-2022, 19:33 PM)jrgen20 Kirjutas:  Karpa sai uuesti üle vaadatud ning ilmselt tuleb sisselaskekolle ja karpa vahelisest flantsist lisaõhku. Karpat flantsist eemaldades oli ca 1/4 märg ning lähemal uurimisel on see sama koht ülejäänust ka madalam. Ehk siis seesama jupstükk, mis on kurikuulus Iltistel. Kuna kumm on ise terve ja mingeid pragusid polnud, tuleb leida miskit 0.8-1.0 mm bensiinikindlat kummi ning proovida, kas toimib. Kui ei, siis jälle suurem lisakulu. 
Muus osas on areng ainult tagumise konvoi tule kinnituse tegemises. Originaali olen ilmselt suures koristustuhinas ära kaotanud, sest mäletan täpselt, et sai värvitud.
Ahjaa, siuke väike inverter sai ka ostetud. Sisuliselt ainult maki jaoks.
[Pilt: 96571671.jpg]

Jätkame
Võta käiakivi ja lihvi TUNDEGA pinnad üle-pole mingit lisatihendit vaja.Kordan-rahulikult ja tundega.
Vasta

Kui garaaži ei jõua siis tuleb mõtteid mõlgutada. Nimelt teemas on süüteahel. Ainuke mida puutuda pole vaja on moodul ja kui see peaks minema on vol 1-st uus ja tänapäevane sisu olemas. Kaablid, mis moodulist tulevad on aga kurikuulsad laguneva sisu tõttu. Ei olnud ka minu omad selle poolest erilisemad ning see teema tuleb ette võtta. Vol 1 puhul said need kuumaliimist uued thea ja väga hästi jäid pidama.

Nüüd aga see keerulisem osa. Alates poolist kuni küünaldeni on kaablid nii ja naa kvaliteediga. Kohati on praod võrdlemisi kanged nii et uued praod on ukse taga. Uusi on muidugi saada - militaari hinnaga. Pigem on küsimus kas kuskil neid ka tehakse? Ideaalne variant oleks, et saaks säilitada:

1. jagajast küünaldeni jagaja poolsed MIL otsad (keermega)
2. jagaja ning süütepooli vahelise kaabli otsad

Ehk siis küünla poolse kaabliotsa saaks tsiviilile ringi teha. Tuleviku mõttes mõjub rahakotile oluliselt paremini (nö MIL küünlad 36.- tk ning on ajas muutuv). Muidugi kõik töötab hetkel aga alati jääb väike kahtluseuss, et äkki ikka läheb sealt näppide ka paremaks.
Vasta

Järelturu kobedamad tootjad pakuvad kõik mõõtulõigatavaid soolikaid.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Vaikne päev. Paar asja sai otsitud ja üles leitud, muud väga polnud. Paar pilti ikka siis:

Üks väike paharet tuli päevavalgele:
[Pilt: IMAG1951.jpg]

Toodi mulle selline lällar - täitsa niisama. Netis muud infot ei leidnud, kui et aastast 84 seega oleks nagu ajastukohane? See lällari teema on mu jaoks täiesti tume maa, tea, kas tänapäev antud isendit kasutada saab?
[Pilt: IMAG1950.jpg]

Antennist oli järel niipalju:
[Pilt: IMAG1949.jpg]

Jätkame
Vasta

Pühapäeva kokkuvõte.

Tagumine konvoi täpp sai paika peale mitmekordset kinnituse ringitegemist. 
[Pilt: IMAG1952.jpg]

Ei teagi täpselt, mis selle nimks on aga paika ta sai ja juhtmed järgi:
[Pilt: IMAG1953.jpg]

Armatuuris hakkab kord majja saama. Juhtmetega oleks ühele poole saanud aga nipukad said otsa. Suitsupakisahtel läks mõnd muud projekti ootama ning asemele läks makisahtel. Üks-ühele, kindlalt paigas. Toore hoob sai kinni. Inverterile leidsin kohe hea koha kindalaeka välimises vasakus seinas, juhtmed veetud kuhu vaja ning ka testitud - toimib.
[Pilt: IMAG1956.jpg]

Jagaja sõrm tegi nii:
[Pilt: IMAG1955.jpg]

Kapoti ja esiklaasi raami hinged said koostatud kuid nagu ikka, on mõningad tihvtid puudu. Tagumik sai mõned aasad külge, mis on vajalikud tendi kinnitamiseks. 
Vaikselt ikka liigume.
Vasta

Tsitaat:Ei teagi täpselt, mis selle nimks on 


Eesti k ei teagi aga originaalis Leitkreuz.
Vasta

See on juhtrist. Töötab komplektis koos ""Tarnlicht"- iga ehk kamuflaažvalgusega. Mingi valgusallikas mis asub maismaa ratas ja roomiksõidukitel ees vasakus nurgas ja tagumine auto orjenteerub selle risti järgi.
Tarnlichti aktiveerimise korral muud valgusallikad lülitatakse välja.
Wikipeedia väidab nii.

Nii et ette ka veel ühte kavalat lambikest vaja!

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ette pole sellist risti ettenähtud, ka skeem ei näita seda. Ees on omaette camovalgustid.
Vasta

(18-12-2022, 22:27 PM)jrgen20 Kirjutas:  Ette pole sellist risti ettenähtud, ka skeem ei näita seda. Ees on omaette camovalgustid.


Mainisin lampi mitte risti. Aga kui lambid olemas siis ju kõik ganz guut.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(18-12-2022, 22:44 PM)Daff Kirjutas:  
(18-12-2022, 22:27 PM)jrgen20 Kirjutas:  Ette pole sellist risti ettenähtud, ka skeem ei näita seda. Ees on omaette camovalgustid.


Mainisin lampi mitte risti. Aga kui lambid olemas siis ju kõik ganz guut.
My bad Big Grin
Vasta

(17-12-2022, 19:53 PM)jrgen20 Kirjutas:  Toodi mulle selline lällar - täitsa niisama. Netis muud infot ei leidnud, kui et aastast 84 seega oleks nagu ajastukohane? See lällari teema on mu jaoks täiesti tume maa, tea, kas tänapäev antud isendit kasutada saab?

See on kommertsraadiojaam, niisama tuututama hakata ei tohi, sagedusluba vaja!
Lällari vabakanalid on 27 MHz juures.

https://www.radiomuseum.org/r/dantronik_...guage_id=2

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Väikene tagasilöök süüte osas. Varane jõulukink vaakumpumba näol tõi rõõmu kui muret.Mõlemad vaakummembraanid nii karpas kui ka jagajas on omadega õhtal, sama ka varuks olnud jagajal. Tuleb antud hetkel süüteosa rahule jätta ning keskenduda uuesti muudele asjadele.
Vasta

Selline oli seest varu jagaja vaakumosa:

[Pilt: IMAG1959.jpg]

[Pilt: IMAG1958.jpg]

Teine membraan oli veel hullem. Tõenäoline on, et ka küljes.olev on samasugune.

Igatahes, kui on kellelgi antud jagajat/vaakumosa pakkuda, oleks superluks. 
[Pilt: 049905205j-gebruikt-delco-bombardier-versie-gebrui.jpg]

Vaakumosa kood on: 049905271A või 1237122719
Jagaja ise: 049905205J või 0237010001
Vasta

Sellist kumm membraani materjali võiks leida gaasiarvestite seest.
Kui huvi, siis võin mõne varuosadeks teha.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Pole mõtet remontida, teine membraan on mingi rõngaga needitud ja selle tagasi kokkupanek pole kodustes tingimustes võimalik. 

Muus osas väike edasiminek. Soe saab tuppa ja klaasile:
[Pilt: IMAG1962.jpg]
Vasta

Pühad on möödas ning peab tunnistama, et sai tubli oldud ja terve aeg oli pere päralt. Jõulusalm lunastas väljalasketorustiku uued püksid ja nö Eesti Iltistel puuduoleva akuruumi katte. Ütlemata meeldiv üllatus.
Töö tegemise koha pealt likvideerisin (vähemalt loodan, et likvideerisin) lekkiva radika ülevoolu jala. Jahutusega jätkates, ilmnes sama jama mis Vol 1 puhul: salongiradika kraan lekkis. Kuna leke ei tulnud mitte ainult tihendi vahelt vaid ka hoova kinnituse vahelt, vahetasin teise vastu välja. Vana hakkan lahkama, kas saab veel pidama või õpib lendama. Testida kõike ei saa kuniks süüteasjandus korras on. 
Nipet näpet sai veel nagu akudele kummialused, spidoka tross sai kinni jne.
Hetkel käib aga kõikide vajalike süütesüsteemi osade otsimine ning loodetavasti sellega probleemid lahenevad.
Vasta

Head vana lõppu!

Teen ka selle aasta kokkuvõtte. 
Piiratud võimaluste ja ressursside juures on läinud väga edukalt. Selle aasta sees sai keretööd tehtud, värvitööd tehtud, osline komplekteerimine ja esmakäivitus peale ostu (2 aastat minu omandis sai täis). Puhkused aitasid ehitusele kõvasti kaasa ning kuu-ajane keevitusralli jääb küll eluks ajaks meelde seda enam, et kõik sai ise tehtud. 
Nagu projektimasinate puhul ikka, ei saa ka ilma probleemideta. Kardetud süütesüsteemi uuendus ei tulnud väga üllatusena aga ikkagi... Samuti lootsin, et tendiraami esimene osa on veel taastatav kuid kus sa sellega, mõlemad mida oman, on omadega õhtal ja tuleb leida meistrimees või vähe kobedam kasutatud. Rohkem suuremaid üllatusi nagu polnud ja väikesed asjad nagu radika leke ja salongiradika kraani leke, olid suht etteaimatavad. Loodan, et kõik veerik on korras, kuna peale ostu pole ta ju veel kordagi sõitnud.

Mis siis toob aasta 2023? Põhieesmärk on saada suveks tänavalegaalseks ehk siis sõitma ja ÜV peale, lisaks lõpeb ajutiselt arvelt maas olek. Selleks tuleb süütesüsteem ära uuendada, karpa korralikult timmida, väljalase lõpuni ehitada, rehvid osta, esiklaas ette ja muud sõiduks vajalikud asjad korda teha. Ahjaa, istmekatted on ka veel vaja osta või lasta teha. Muu nagu tent ja uksed on kõige viimased.

Ei saa kurta, väga eduliselt on läinud ja kui vähegi tulev aasta soosib, on sügiseks midagi uut garaažis - ei välista ise Vol 3-e, kui peaks muidugi müüki tulema.
Seniks kõigile head lõppu ja projektirohket uut aastat!
Vasta

Esimesed uue aasta toimetused. Kuidas nüüd öelda - külm on. Kuna ma olen endiselt jube laisk ja pole viitsinud oma küttesüsteemi korda teha (auk ainult seina teha) siis toimetamist on selliste kraadide juures umbes-täpselt paar tundi.

Ostsin antennikomplekti raadio jaoks ning väikse modifitseerimisega paika ta läkski. Militaarautole kohaselt peab olema ikka korralik pikk väline antenn (78cm):
[Pilt: IMAG1971.jpg]

Kaitsmeplokid said paika ning nendega koos viimane korrastus armatuuri all. Ka kaitsmete katted läksid peale. Ülemise printis naisevend uue - tuli peris hää:
[Pilt: IMAG1973.jpg]

Salongi õhu liikumise kompott sai lõplikult kokku. Need klapid on muide jube haruldased. Vol 2-lt on pärit üks ning teine doonorilt. Sai ikka hulk vaeva nähtud, et see pleekinud ja sammaldunud plastik ilusaks saada:
[Pilt: IMAG1974.jpg]

Käru pistik läks ka paika. Otsustasin ikkagi jätta NATO pistiku kuna on olemas ka adapterid tsiviilile üleminekuks. Tükk tegu oli läbi kahe paksu kummi neid juhtmeid suruda kuna korpuse sisu ei olnud orig. Iltis vaid Unimogi oma. Mis on vahe? Unimogil on juhtmete ühenduse joodetavad ning joodetud osa läheb kahe kummi vahele. Iltisel on aga kruviühendused ning pistikuosa on pressitud korpusesse.
[Pilt: IMAG1972.jpg]

Tasa ja targu...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne