Varem kasutusel olnud numbrimärkidest Eestis
#41

Sõitsin 80 keskel ringi autoga mis kandis valget numbrit 0777EAM EAM numbrit kandvad autod ei kuulunud miilitsa poolt kinnipeetavate auto hulka kuna seda numbri kombinatsiooni kasutas siseministeerium(0002EAM kuulus siseministriautole ) Huvitav oli veel ka see ,et sama numbriga autosid oli kokku kolm .Ühel oli must number ja teisel sõiduauto valge number ja minu uaz oli valge veoauto number (taga number oli kitsam ja kõrgem seda tüüpi nr oli ka tuletõrje autodel)
Vasta
#42

Rahvusvahelised numbrimärgileheküljed, kust ka Eesti numbreid leida:
http://www.olavsplates.com/country_index.html
http://www.worldlicenseplates.com/

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#43

Lähiajaloo numbreid on lahatud piisavalt. Mul on kogus pilte igasugu liikuritest ja igasugu numbritega, vanust 50 aastat ja enam. Kas mõnel Tartu kandi foorumlasel oleks võimalus need ka teistele vaatamiseks üles panna, endal puudub vastav tehnika.
Ise olen Elvast. Tel:56623571
Terv. ja ette tänades Jaanus
Vasta
#44

Martti Kirjutas:Mis auto on sellel esimesel pildil? Kas on tegemist tuletõrjeautoga?

Tegu on 9.mai kolhoosi tuletõrjeautoga, arvatavasti Magirus kerega ja saksa trofee. Esisild (vähemalt rattad) on juba 51 omad. Isend läks utiili enne 1968. aastat, rohkem tast ei tea.

Pildil käib arvat. sõnnikuveost tulnud GAZ-93te pesemine surveveega, mis on kolme fotoga jäädvustet albumisse. See pilt, mille siia postitasin, kajastab autosid kõige paremini.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#45

Landy Kirjutas:Mis puudutas NL miltaarstruktuuride numbreid, siis mulle on nagu kusagilt meelde jäänud, et piirivalvel ja VAI (vojennaja avtoinspktsija) olid omaette (tähe)seeriad.

N. Liidu militaarautode numbrimärgid olid (peale 1962. aastat vähemalt kuni 1990ni) sarnased tsiviil-mustadega, ainult tähti oli 3 asemel 2. Numbrivaltside matriitsid olid samad, mis viitab samale tehasele. Vaid see erinevus oli, et paljud militaarautode numbrid olid vaid värvitud, ilma valtsimata, mis viitab kohalikule valmistamisele (kas tehas ei jõudnud varustada originaalidega?) 1982 ilmunud valged numbrid ei puuudutanud militaarnumbreid, mis jäid endiseks.

Piirivalve, sõjaväe autoinspektsioon (VAI) jt kandsid tavalisi militaarstandardi numbreid.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#46

Kuskilt kaugelt meenub, koormaautodel olivad numbrid ka külgedel veokasti peal.Eestis oli selliseid vähe.Leedus olid riigiautodel number ka katusel.Sealne miilits kasutas väga agaralt koptereid ju tolle pärast need sääl katusel olivadki.
Vasta
#47

NL Sõjaväe numbritest veel.
jagati liikurid kolme (kui mitte enamasse) kategooriasse:
Boevõe, e. lahingmasinad, mis enamus ajast seisid garaazides, liikusid ainult õppuste ajal vms. Numbrimärgilt nõuti et oleks mustal taustal valge kiri 2+2 numbrit ja 2 tähte, ei reljeefe, ei rante.

Stroevõe, e. rivi (valve, teenistus)liikurid. Aastase läbisõidupiiranguga 4000 km. Tavaliselt inimeste veoks, valveks jms. kasutuses masinad.
Number pidi olema stantsitud (loe: isetehtud), valge rant ääres ja 2+2nr +2 tähte.
Numbrid pidid olema maalitud 40 cm kõrguste numbrite ja 20 cm tähtedega auto tagaküljele.

Transportnõe, e. töö/majandus autod. Ilma piiranguteta, tavalised tsiviilmasinad, number ikka 2+2+2, aga ilma randita, vähemalt meil ei tohtinud ranti olla.
Siis veel igasugu roomiktehnika, millega lähedast kokkupuudet ei olnud, kuid milledele väljastati nii numbrimärke, kui soditi suuri numbreid külgedele, mille järgi vaenlasel oleks lihtsam arvet pidada.
Ei olnud ühelgi masinal rohkem dokumente, kui kartoteegi kaart, väeosas ja sõiduleht juhi jaoks. kui tehnika laiali lagunes, tõsteti numbrid sama marki masina peale edasi. Oli ka vastupidi, kui km limiit täis, siis uued numbrid külge ja ikka edasi.

Tähti jagati miski loogika alusel, enamus sama väeosa masinaid samade tähtedega, numbreid pandi lahing ja rivi masinatele suht silma järgi. 00 ga algavad numbrid olid ainult päälikutele.


Vasta
#48

PETSS Kirjutas:Kuskilt kaugelt meenub, koormaautodel olivad numbrid ka külgedel veokasti peal.Eestis oli selliseid vähe.Leedus olid riigiautodel number ka katusel.Sealne miilits kasutas väga agaralt koptereid ju tolle pärast need sääl katusel olivadki.

Niipalju kui ma tean, tavatseti numbrimärgi teisaldav kirje kanda kasti külgportedele 1950tel kollaste numbrite ajal - sel juhul tagaosal (-luugil) kirjet ei olnud. Igahates 1960tel (ES seeria ajastu alguses) oli see tava siinmail kadunud ja teisaldav kirje oli juba tagaosal nagu 1980te lõpuni tavaks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#49

valdo Kirjutas:Nüüd siis sellest, millliseid musta numbri seeriaid millistele sõidukiklassidele anti. Taastatud minu mälu põhjal 1970-80tel aastatel tehtud vaatluste alusel.

Esialgu ES seeria:

ESA - eraautod, kollase numbri massvahetus
ESB - väga vähe levinud (pole kohanud, võis olla eraautodel)
ESV - asutuste autod (kollase numbri massvahetus vast)
ESG - asutuste autod (kollase numbri vahetus vähemalt osalt)
ESD - minu andmetel mootorrattad (vähe kohanud)
ESE - asutuste autod
ES(katusega Z) - asutuste autod
ESZ - mootorrattad
ESI - asutuste autod ja ka mootorrattad osalt
ESK - asutuste autod
ESL - asutuste autod, minu andmetel viimane asutuste autode seeria enne musti numbreid
ESM - mootorrattad (vähemalt osalt kollase numbri massvahetus)
ESN - pole kohanud
ESO - pole kohanud (vast pole välja antud)
ESP - pole minu andmetel välja antud
ESR - pole minu andmetel välja antud
ESS - pole minu andmetel välja antud
EST - valitsuse autode eriseeria, esimene number 0, teise numbri järgi sai kindlak määrata \"kanguse\" astme
ESU - pole minu andmetel välja antud
ESF - pole kohanud (vast pole välja antud)
ESH(X) - mopeedid (väga väike number)
ES(kõik tagumised susinad) - ei tea, et oleks välja antud
ES(Ju) - pole kohanud (vast pole välja antud)
ES(Ja) - eraautod
Kollaste numbrite massvahetus(kohustuslik vahetus tuli alles seoses mustade EA -seeria numbritega.Need aga tulid aga kuskil 71 aasta paiku.
Vasta
#50

flanagan Kirjutas:Kollaste numbrite massvahetus(kohustuslik vahetus tuli alles seoses mustade EA -seeria numbritega.Need aga tulid aga kuskil 71 aasta paiku.
Jah ja ei. Jah selles mõttes, et nii kollaste numbrite vahetus kui EA-numbrite väljaandmine võisid olla samas määruses, mis hakkas kehtima 1971.a. algusest. Aga nagu kuskil ülalpool oli juttu, said näiteks Tallinna bussipargi kollaste numbritega bussid endale veebruaris 1971 ESK-numbrid. Esimese EA-numbri (00-22 EAK) sai bussipark mais 1971.
Vasta
#51

... mootorrattal esimese musta seeria numbril ka tähekomb. XXXXESG (slaavi) välja antud 63a. kevadel. ise vahetasin eesti kuukandilise ja siis uue riikliku hulluse käigus jälle pika eesti numbri vastu. sain ühena viimastest ka maakonna kleepsu .. huvitav kas seda veel lubatakse kasutada ? ülevaatusel läheb ikka iga aasta jonnimiseks ülevaatuse klepsu asendi üle Smile
Vasta
#52

mrali Kirjutas:Ja nõks OT,kuid-Leedus on traktorinumbrid siiani sama kujuga,mis meilgi N.ajal ehk kuusnurksed,ainult tähed on ladina tähestikust (L*).

Kauakene neid kuusnurkseid oli... traktorite omad ikka kollasepõhjalised olivad Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#53

Selle keevitusagregaadi numbrist ka üks pilt,tegu seega nõukogudeaegse traktorihaagise numbriga.Pilt tehtud nädala eest.

valdo Kirjutas:Vene ajal liikus tehnikat ka liiduvabariikide vahel üsna palju igasuguste otsevahetuste, fondiväliste hangete jm sellise näol. Autode ja nende numbrite arvestuse üle oli tollal üsna range kontroll, kuid traktorite ja eriti haagiste omade üle palju vabam. Nii jäi arvatavasti pagan teab kust saadud agregaat-haagis siin liikurmasinate registrisse võtmata ning vana (Ja)(Ja) seeria numbrimärk asendamata ning maha kruvimata. Vene ajal vaatas ju igasugustele spetstehnika-kärudele miilits palju lohvakamalt kui praegu politsei - enamikul neist polnud üldse mingeid pabereid. Ka ei pruukinud see keevitus üldse hoovis väljas käiagi.

Kindlalt ei ole see numbrimärk välja antud Eestis. Kas tegu on traktori- või autohaagise numbrimärgiga, annab vastust värviskeem ja ka kirje - autodel oli PRICEP välja kirjutatud, traktoritel oli lühend PR-P.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#54

iz350 Kirjutas:Ega keegi ei juhtu teadma,mis ajast mis ajani kasutati mopeedidel väikeformaadilist musta numbrimärki?Tähekombinatsioon hetkel ei meenu,aga üritan mõni päev pildi sellest mopeedi nr.märgist ülesse panna.

1963 ja 65 anti igatahes mopeedidele välja mootorrattanumbreid, seeriaid ESE ja ESZ vastavalt (esimene E tagurpidine, slaavi tähed). Numbrid olid (on) mu erakogus asuvate Riga 1 ja 3 küljest.

1971 igatahes anti välja ESH (slaavi H nagu ladina X) seeriaga vähendatud numbrimärki. Millal alustati ja millal lõpetati, kahjuks ei tea. Minu erakogus asetsev ESH numbrimärk pärineb 1971. aasta Riga 4 küljest.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#55

Kas keegi oskab auto numbrit kommenteerida?
Pilt on pärit 1962 a. välja antud raamatust \"Pärnu\".


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#56

mrali Kirjutas:N.ajal näitasid kaks esimest tähte piirkonna ära (liiduvabariigi või oblasti täpsusega) ning viimane täht jooksis seeriatega edasi.Veneaegses "A ja O"-s on tollased tähised kenasti olemas.

... ja ka aadressil http://www.autogallery.org.ru/y/ynom1959.htm (mustade numbrite kohta, valged enamvähem samad seeriad).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#57

Potsataja103 Kirjutas:Kas keegi oskab auto numbrit kommenteerida?
Pilt on pärit 1962 a. välja antud raamatust \"Pärnu\".
Väga huvitav. See oleks nagu vana must number, aga seda anti välja kuni 1946. aastani, mil M 407 veel uneski näha ei osatud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#58

Kui vaja, teeme kõiki töid!!!

Selle Mosse näol on ehk tegemist Sotsialistliku Euroopa turistiga, kes on külastamas kaunist kuurortlinna.

Viljandi kandist on teada juhtum, kus kodanik, kuuldes, et musta põhjaga numbrid enam ei kehti ja edaspidi peavad olema mustad numbrid valgel taustal, haaras ruttu pintsli järele. Võttis ja värvis oma mustapõhjalise vana numbri põhja valgeks ja valged numbrid maalis mustaks. Sarnaseid nupumehi on ehk teisigi olnud!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#59

Piibur Kirjutas:Võttis ja värvis oma mustapõhjalise vana numbri põhja valgeks ja valged numbrid maalis mustaks.
Vägagi tõenäoline selgitus.
Vasta
#60

OT,kuid see on ka kriminaalide vana trikk.\"Šaakali päevas\" tegi nimikangelane samamoodi Itaalia mumbreist Prantsuse omad...


Potsataja103 Kirjutas:
Piibur Kirjutas:Võttis ja värvis oma mustapõhjalise vana numbri põhja valgeks ja valged numbrid maalis mustaks.
Vägagi tõenäoline selgitus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne