Belarus traktorid.

Märkus õige, olin selle juba unustanud. Tänan meelde tuletamast.

Hakkasin praegu mõtlema, et paagi külge kinnituvad ju ka vasakpoolsed kiirliitepesad. Kas alumise kinnituspolt ei ole piisavalt madalal? Peab homme kiikama...
Vasta

(21-01-2023, 23:23 PM)v6sa Kirjutas:  Märkus õige, olin selle juba unustanud. Tänan meelde tuletamast.

Hakkasin praegu mõtlema, et paagi külge kinnituvad ju ka vasakpoolsed kiirliitepesad. Kas alumise kinnituspolt ei ole piisavalt madalal? Peab homme kiikama...

Nende poltide avad on minu mälu järgi ikka nii ääre peal et sealtkaudu vaevalt õli vabatahtlikult väljuma kipub. Kui oma esimeses nooruses russiga hullatud sai siis mingit õli sealtkaudu peale poldi kadumist välja ei tulnud. Küll aga oleks seal vasaku väljavõtte hüdrotorude taga nagu nelja poldiga nelinurkne kaas paagi küljel olnud. Kas selle sealt soovija ilma liigset idanaabri oskussõnastikku kasutamata kätte saab ja kas sealtkaudu kõik väljub ei oska ütelda. Ei ole katsetanud.
Vasta

Sain ühe MTZ-80/82 sisselaske leeksoojendi. Iseenesest töötab, aga seal sees mingi väljakeeratav vedruga düüs. Kui düüs kinni keerata täiesti siis ei avane magnetklapp. Veidi lahti poole keerates düüsi siis tuleb küll kütus, aga jube palju jookseb peale teda. 
Mõtlesin et panen peale, aga mul seda kontroll hõõgsipraali pole, leidsin küll ühe lisatakisti, aga kas tollest piisaks?
Vasta

(11-01-2023, 15:25 PM)2715 Kirjutas:  Plokile löödud number mis OTK lehel ja hologramm, millest pool plokil ja teine OTK lehel.
 Kusjuures seda hologrammi olen paari detailil näinud mida ostnud selle lühikese aja jooksul mil traktorit olen omanud. Kõige esimesena tulevad meelde mtz originaal kardaanid.
Muidugi hind on tõusnud 10 aastaga pmst kaks korda.

https://www.periko.ee/et/a/esisilla-kard...-originaal
Vasta

(23-01-2023, 20:11 PM)hillar2 Kirjutas:  Kusjuures seda hologrammi olen paari detailil näinud mida ostnud selle lühikese aja jooksul mil traktorit olen omanud. Kõige esimesena tulevad meelde mtz originaal kardaanid.
Muidugi hind on tõusnud 10 aastaga pmst kaks korda.
Hinnad kindlasti tõusevad edasi.
Jääb neid järjest vähemaks ja kõik mis pole sama mis suure kabiiniga 82.1 küljes muutub raskelt hangitavaks.
Pole sünkroniseeritud kastile juppe kohapeal, pole Commonrail mootorile asju kohapeal ja kui veel klaasustega kabiin on siis palju õnne kui peaks esiklaas katki minema või sees plastikud tahtma vahetust, ehk ka kapott või poritiivad.
Taustaks, et see mootor mis praegu käsil on võtnud juba 2600 kohalikku raha ja lõpp ei paista.
Nädalavahetusel õnnestus kokku viia traktor ja elektroonik ja tegevust talle jätkus.
Esiteks mootori juhtplokk ei näinud, et kui pedaal põrandasse vajutada oleks 100% vaid suurim tulemus oli 70%.
Selle kompenseerimiseks oli väga kavalalt kirjutatud juhi soovi tabelisse 100% kütusekoguse rida 80% reale.
Teoorias justkui oleks, praktikas nagu ei ole õige.
Põhjus ka leitud ja andurite juhtpinge madal.
Kui õieti mäletan siis 5V asemel oli 4,6 kõikuvat pinget.
Kui toiteplokist anda 5v siis jõuavad nii pedaal kui ka teised andurid 100% väärtusteni.
Mootorituli aga läheb esialgu põlema pihustite suure korrektsiooni pärast.
Tuleb lasta need remontida ja üks asendada sest 3tk on Bosch ja üks on pandud varuosa millel on mähise induktiivsus suurem ning see tekitab häireid.
Ajul muidu nagu ikka on ära jäetud kaitseabinõud nagu diood vastupinge kaitseks ja paispooli-kondensaatoritega filtrid.
Seega kui pingeregulaator tekitab kõikumist on häiritud anduritelt väärtuste lugemine ja ilmselt seepärast ei tõstetudki pinget 5 voldini.
Kui aga peaks eksima akuklemmide polaarsusega on aju koos anduritega kasutuskõlbmatu sekundiga.
Praegu võeti see kaasa ja lubati paigaldada ohutustehniline miinimum toiteahelasse ja filter tekitada.
Pihustid aga peaks homme tagasi olema ja siis üritus jätkub.

Huvi korral võib edasi kajastada kui on tulemust.
Vasta

Palun kajasta edasi. 
Tore võrrelda, millise heaoluga siin läänemeelses ühiskonnas harjunud oleme.
Vasta

(24-01-2023, 00:48 AM)2715 Kirjutas:  ...
Kui aga peaks eksima akuklemmide polaarsusega on aju koos anduritega kasutuskõlbmatu sekundiga.
Praegu võeti see kaasa ja lubati paigaldada ohutustehniline miinimum toiteahelasse ja filter tekitada.
...

Seda saan kinnitada. Sad 

Ühtlasi on hea teada, et Sinu kaudu on hädalisel võimalik jõuda ajudega Elektroonikuni, kes oskab sellele analooge mitteomavale taiesele läheneda.

Kas kontrollerit saab lugeda "standardse" diagnostikatarkvaraga või on lukus vaid "oma" vahendile?
Vasta

(24-01-2023, 00:48 AM)2715 Kirjutas:  Huvi korral võib edasi kajastada kui on tulemust.

Igal juhul edasi kajastada !! Kas kaanetihendil ka mingi varuosakood peal juhtub olema? 
Lugupidamisega
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

(24-01-2023, 12:49 PM)v6sa Kirjutas:  ...

Ühtlasi on hea teada, et Sinu kaudu on hädalisel võimalik jõuda ajudega Elektroonikuni, kes oskab sellele analooge mitteomavale taiesele läheneda.

Kas kontrollerit saab lugeda "standardse" diagnostikatarkvaraga või on lukus vaid "oma" vahendile?
Juba anti mõista et see on üritus mida rohkem ei korrata.

Lugemise-kirjutamise poolest ei pidavat erinema Boschi EDC7 ajust.
Tegu on siiski Hiina koopiaga, kus tellija on senti saaginud ja kõik ilma milleta ta vähegi funksib on asendatud sildadega või tühja kohaga.
Täna esitleti toodet, mis hoiab stabiilset pinget pihustitel, anduritel ja mille PWM signaalid on nüüd ühtlased mitte nagu vanaema kardiogramm.
Miskit keerukamat probleemi esitleti ka, mispärast ta latirõhu vigasid pidevalt annab.
Nimelt tegeleb üks kivi seal anduritelt info kogumisega ja varustab protsessorit infoga aga seda harvem kui küsitakse.
Kuidagi olla õnnestunud need koostööle sundida ja nüüd ei tohiks enam latirõhu vigasid tulla kui neid pole.
Pihusti tuli ka lõunaks, maksis 440 eur+km ja nüüd on samad pihustid kõigil silindritel.
Ülejäänud kolme remont Boschi originaalosadega oli samas klassis kui rahakotti piilumiseks läks.
Panime käima ka, pihusteid ei kompenseerita enam, kõik näidud on nullis ja kui aus olla on aru saada milleks commonrail välja mõeldi.
Mootor käivitub pehmelt ja raske on aru saada kuna täpselt.
Mingit teravat häält pole, käib nagu bensumootor ja sõita on mugav nüüd.
Kõrvale on kohe võõras kui kuulda on ainult summuti häält mitte diiselmootori häält.
Enne see gaasile reageerimine oli ikka porr kui ootamatult hakkab pööre kiiresti tõusma kui pedaali paar millimeetrit rohkem vajutad.

Natukene pandi "väge" ka mootorisse juurde, ehk väändepiirikut tõsteti ja juhi soovi muudeti nõudlikumaks ning ülerõhku lubati ka 1,2 bar.
Mootor on veel sissesõitmata ja kõvasti ei kiusanud aga ta ei jää mu sinisest peletisest maha ja vääne tuleb ka varem kätte kuid lõpus langeb kiirelt sest turbo on väike.
Päris võrreldav muidugi pole sest kasti ülekanded on teised.
Sidurile see muidugi ei meeldi, kipub libisema teine...


Sellega oleks mootori osa läbi ja järgmine tegevus tuleb kahekepilise kastiga kus endiselt ei lähe käigud sisse lühikesest kangist ja ainus võimalus on liikumise pealt raginaga.
Seistes murra või kang ära...
Vasta

(24-01-2023, 21:24 PM)kris282 Kirjutas:  Igal juhul edasi kajastada !! Kas kaanetihendil ka mingi varuosakood peal juhtub olema? 
Lugupidamisega
Kris
Tihendiga oli kaasas selline paber vene ja Inglise keeles kus peal ka üldist juttu ohutusest ja garantiist aga kood esiküljel sama mis ma pildi panin.
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid546372
Vasta

Nii peente töödega ise ei tegele, sellegi poolest pane edasi, lihtsalt hea lugemine. Usun, et on teisigi, kes mõnuga loevad.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Huvitav lugemine ehk kuidas tegelikult peaks traktor ehitatud olema. On oht pälvida Aleksander Grigorjevitši tunnustus.
Vasta

(24-01-2023, 21:50 PM)2715 Kirjutas:  Juba anti mõista et see on üritus mida rohkem ei korrata.
...

Oi bljäädSad

Palun jätkata sellest hoolimata. Cool
Vasta

Väike kokkuvõte ka nüüd kus mootor teist päeva töötab ja isegi omanik rahul ning tema loal kuludest ka:
Plokk 1500-.
Kolvid-hülsid Motordetal euro3/4  420-.
Vända lihvimine 200-.
Pumba reduktor(panime uue igaks juhuks) 400-.
Pihusti Bosch originaal 440-.
3 pihusti remont Boschi originaalosadega 390-.
Elektrooniku teenus koos osadega 575-.
Pisiasjad nagu tihendid.saaled jne ka 300-.
4225 kokku.
Vasta

Rahakulule lisandub veel tööaeg. 30+ tundi tööd? Kui kõigi asjassepuutuvate tööaeg kokku liita.
Vasta

(26-01-2023, 10:22 AM)v6sa Kirjutas:  Rahakulule lisandub veel tööaeg. 30+ tundi tööd? Kui kõigi asjassepuutuvate tööaeg kokku liita.
Kõik kokku kahtlane et 30 tunniga hakkama saab...
Mootor maha, lahti ja osad puhtaks on juba tööpäev.
Tegelikult pikk päev kui kõiki jubinaid näpuvahel veeretada ja mõni mõõteriist protsessi kaasata.
Omanik sebis veel ploki Riiast ning käis pihustitega remondis ning vänta-plokki töötlemisse viimas-toomas, mis ei saanud alla 8 tunni toimuda.
Kokku panime ka üle 8 tunni...
Elektroonik kulutas ära 2 tööpäeva ja palju venekeelseid sõnu ning Jope ja Mati olid seal ühed süütumad.

Loomulikult saab seda palju odavamalt teha, kus kogunevad kergelt joogised"Kütteõlid", lahmivad mootori päevaga lahti-kokku ja võtavad tööst 5 raha tunnist kust arvatakse maha 4 suurekaliibrist "Mürsku" mis töö käigus "välja lasti".
Siis on Belarus odavate juppidega traktor mida on lihtne remontida. Wink

Kui aga teisiti läheneda siis inimene, kes kainena objektile laekub oma auto ja riistadega, oskab mutrivõtmeid ja mõõteriistu käsitseda endale ja teistele viga tegemata tahaks ikka 20 raha tunnist saada selle pulli eest.
Seega 40 tunni peale veel lisakulu 800 raha.


Ehk kokkuvõttes raamatupidaja oleks selle ürituse kohe ära keelanud ja pannud selle summa uusvana traktori sissemaksuks.
Vasta

Ei saanud aastatki kasutada kui relee/muundaja või mis iganes asi seal mtz-i ninas asub ja kahte akut laadib läks jälle vussi, aga seekord niipidi, et hakkas ülelaadima. Tõmbasin rellel oleva katisme tagant ja kohe armatuuris laadimistuli kustus. Muidu vilkus ja kui aku läks 15 voldi peale siis lausa põles laadimistuli.

Kas keegi sellist vigurit on seal proovinud? Kohalikus kaupluses on see müügil, aga nüüd ei teagi kas osta 80 euro eest see musta värvi muundur või hiinast tellida sama raha eest 8 tk originaale ja saab mõne aasta läbi ajada. 

https://www.enisey-servis.ru/catalog/zap...1_3759_01/
Vasta

(27-01-2023, 20:01 PM)hillar2 Kirjutas:  Ei saanud aastatki kasutada kui relee/muundaja või mis iganes asi seal mtz-i ninas asub ja kahte akut laadib läks jälle vussi, aga seekord niipidi, et hakkas ülelaadima. Tõmbasin rellel oleva katisme tagant ja kohe armatuuris laadimistuli kustus. Muidu vilkus ja kui aku läks 15 voldi peale siis lausa põles laadimistuli.

Kas keegi sellist vigurit on seal proovinud? Kohalikus kaupluses on see müügil, aga nüüd ei teagi kas osta 80 euro eest see musta värvi muundur või hiinast tellida sama raha eest 8 tk originaale ja saab mõne aasta läbi ajada. 

https://www.enisey-servis.ru/catalog/zap...1_3759_01/

Risustan teemat Hiina VS meie esindus. Ostsin ATV-le Yamaha esindusest starteri relee, maksis üüratu summa. Lõpuks oleks selle esindusest ostetud releega masina starteri maha kärsatanud kuna see relee jäi peale st ei lahutanud enam kontakte ära. Tellisin hiinast uue, vähemalt toimib ilusti ja lisaks oli ka sõbralikuma hinnaga.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

Panin kompressori koos paagiga peale tagasi. Iseenesest kõik toimib surve lööb ilusti paagi, rõhuregulaator lahutab kuskil 8 atti juures kompressori paagist.  Ainuke probleem see, et kui pumpamisvoolik külge panna ei tule sealt õhku, kuigi paagis õhk sees. Või ta sedamoodi ei toimigi?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(01-02-2023, 13:40 PM)deeremees Kirjutas:  Panin kompressori koos paagiga peale tagasi. Iseenesest kõik toimib surve lööb ilusti paagi, rõhuregulaator lahutab kuskil 8 atti juures kompressori paagist.  Ainuke probleem see, et kui pumpamisvoolik külge panna ei tule sealt õhku, kuigi paagis õhk sees. Või ta sedamoodi ei toimigi?
Kui pumpamisvoolik rõhuregulaatori külge panna siis kui kompressor vabakäigul ei ole seal survet.
Et sealt pumbata peab paagist laskma välja kuni regulaator rakendub.
Miks ta selline on-mädarõigas seda teab, kui hea väljend meie keelde tõlkida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 51 külali(st)ne